El.Kytara a její krásný prostorový stereozvuk
El.Kytara a její krásný prostorový stereozvuk
Tak už s tím dlouho zápasím.Nastavuji různě mic,V
vzdálenost a šířku záběru,zkouším soft reverby.A není to ono.Není a není a asi nikdy nebude.Po poslechu Talking Heads a poslední desky Queen s Paulem Rodgersem kde jsem si naprosto jist že kytara není navrstvená.Je to hlavně kytara c
čistá bez chorusu je jasně slyšet jak je nádherně prostorová kde i oba kanály hrály jako by odlišně od sebe.A přitom je jasné že se jedná o jeden samotný nástroj.Je mi jasné že je to dáno zkušeností a technikou,ale když to dám stranou tak jaká ta zkušenost je jak to sakra snímají.
vzdálenost a šířku záběru,zkouším soft reverby.A není to ono.Není a není a asi nikdy nebude.Po poslechu Talking Heads a poslední desky Queen s Paulem Rodgersem kde jsem si naprosto jist že kytara není navrstvená.Je to hlavně kytara c
čistá bez chorusu je jasně slyšet jak je nádherně prostorová kde i oba kanály hrály jako by odlišně od sebe.A přitom je jasné že se jedná o jeden samotný nástroj.Je mi jasné že je to dáno zkušeností a technikou,ale když to dám stranou tak jaká ta zkušenost je jak to sakra snímají.
A jak to točíš? Máš dvě bedny a dva majky?
Já elektiku bohužel točím do lajny, protože nemám aparát, zde mi pomáhá memory man se stereo výstupem a buď nakroutím něco na něm, nebo případně přímo na digimixu či VST.
Na akustiku mám stereo matched pair mikrofonů a funguje to prostorově skvěle. Zbytek už je problém spíš rukou na mixu.
Já elektiku bohužel točím do lajny, protože nemám aparát, zde mi pomáhá memory man se stereo výstupem a buď nakroutím něco na něm, nebo případně přímo na digimixu či VST.
Na akustiku mám stereo matched pair mikrofonů a funguje to prostorově skvěle. Zbytek už je problém spíš rukou na mixu.
No dvě bedny mám ale ber to asi kakhle.Pokud poženu do dvou beden stejný signál utvoří to takovej celek.Pokud dám maiky klasicky k reprákům,sejmu je ale prostor není.Pokud je dám každej maik tak metr od beden,prostor tam už pomalu leze ale ten stereoefekt není takřka žádnej.a takhle pořád přendavám a zkouším a není to ono,Jo když dám maiky tak tři metry od beden,je tem nádhernej prostor přesně sejmou jak ta bedna hraje i zouškem které drnčí,ale asi vlivem akustiky je ten zvuk olechovkovitej.Asi možná dám sem vzorky zmíněných kapel
No, ten signál stejnej bejt nemůže, minimálně by jsi musel mít v každé bedně trochu jinej charakter zvuku, ale spíš je to podle mě věc efektu, zkušenosti žádný nemám, je to pouze doměnka - ale je potřeba dát do řetězce nějaký stereo efekt, buď prostor nebo modulaci, či oboje, když pak sejmeš každou bednu zvlášť a rozdelíš je v panoramě, tak výsledek musí být jasnej. Jen může nastat problém s fází.
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: 23 pro 2004 16:47
Se software to ani nedokážeš.Plný a hutný zvuk Ti udělá lampový aparát,musíš použít kompresor a hall z dobrého efektového procesoru./minimum je Lexikon 200/Důležitý je taky efekt kterým to nakopneš ,protože dobrý efekt najdeš v aparátech nad 30 000 používají se krabky.Je jich sice vagón ale opravdové kvality u nás poskrovnu.Kdo si na to všechno netroufá ať radši použije multiefekt.Dost používají Line 6 pod2 a výš a nejlepží podle mne je teď BossGT-10.
Kompresor pouzivat nemusis a reverb je podle me lepsi pruzinovej, kterej ma kdejaka lhava. Dobre zkresleni rozhodne NEMUSI mit jen hlava za 30 tisic, mimo to je to zavisle i na hudebnim stylu - na natoceni kvalitni bluesove kytary staci i maly Class A kombo a zvuk bude skvelej, ale na hard rock nebo zkratka nejakou tvrdarnu uz to chce silnejsi zkresleni a vice gainu, coz zpravidla znamena drazsi aparat. Jina vec je nakopavani aparatu overdrivem (tubescreamer apod.), ale to je zase zavisle na aparatu (zvuk meho ENGLa to treba spis zhorsi) a na uziti (pouziva se predevsim nazivo, protoze zvuk trochu vytahne, aby se neztratil, prodlouzi sustain a zestavnati zvuk).
Zajimalo by me, jak mkdaw dosel k tomu, ze kytara neni vrstvena. Naopak v te nahravce T.H. mi prijde, ze v jednom kanalu hraje ta kytara neco lehce odlisneho nez ve druhem, to je celkem jasny dukaz.
Zajimalo by me, jak mkdaw dosel k tomu, ze kytara neni vrstvena. Naopak v te nahravce T.H. mi prijde, ze v jednom kanalu hraje ta kytara neco lehce odlisneho nez ve druhem, to je celkem jasny dukaz.
Tak já jsem pořídil WOX Tonelab LE.A k té nahrávce.Je dost možné že jsem se zmelil,ale je opravdu tomu tak,právě že odlišnost tam je,ale zkusme si doma navrsvit čistou kytaru co to udělá,Já to zkoušel a ne ne není to ono,a snažil se velice přesně.Těžko říci.Ale v každém případě je jasné že na to mají pořádnej cajk,to je část úspěchu.Wohma píše:Kompresor pouzivat nemusis a reverb je podle me lepsi pruzinovej, kterej ma kdejaka lhava. Dobre zkresleni rozhodne NEMUSI mit jen hlava za 30 tisic, mimo to je to zavisle i na hudebnim stylu - na natoceni kvalitni bluesove kytary staci i maly Class A kombo a zvuk bude skvelej, ale na hard rock nebo zkratka nejakou tvrdarnu uz to chce silnejsi zkresleni a vice gainu, coz zpravidla znamena drazsi aparat. Jina vec je nakopavani aparatu overdrivem (tubescreamer apod.), ale to je zase zavisle na aparatu (zvuk meho ENGLa to treba spis zhorsi) a na uziti (pouziva se predevsim nazivo, protoze zvuk trochu vytahne, aby se neztratil, prodlouzi sustain a zestavnati zvuk).
Zajimalo by me, jak mkdaw dosel k tomu, ze kytara neni vrstvena. Naopak v te nahravce T.H. mi prijde, ze v jednom kanalu hraje ta kytara neco lehce odlisneho nez ve druhem, to je celkem jasny dukaz.
hluposti pises.Jerry Forester píše:Se software to ani nedokážeš.Plný a hutný zvuk Ti udělá lampový aparát,musíš použít kompresor a hall z dobrého efektového procesoru./minimum je Lexikon 200/Důležitý je taky efekt kterým to nakopneš ,protože dobrý efekt najdeš v aparátech nad 30 000 používají se krabky.Je jich sice vagón ale opravdové kvality u nás poskrovnu.Kdo si na to všechno netroufá ať radši použije multiefekt.Dost používají Line 6 pod2 a výš a nejlepží podle mne je teď BossGT-10.
mkdaw - casto sa gitary nahravaju dvojmo to iste a rozhodi sa panorama... dobry gitarista ked to zahra sam po sebe unisono, tak ani nemusi byt na prvy pohlad zrejme, ze je to nahravane 2x.
inak stereo z jednej gitary najlepsie chorusom, len treba najst nejaky vhodny, su medzi roznymi modelmi vyrazne rozdiely.
alebo take vselijake tie finty, ako posunut jednu stranu v case alebo v ladeni - niekedy sa to da pouzit...
myslim, ze snimat dve rovnake bedne z dialky za ucelom nejakeho kvazy sterea nie je asi ideal - naberes tam akustiku, co sa Ti nemusi hodit do nahravky.
inak stereo z jednej gitary najlepsie chorusom, len treba najst nejaky vhodny, su medzi roznymi modelmi vyrazne rozdiely.
alebo take vselijake tie finty, ako posunut jednu stranu v case alebo v ladeni - niekedy sa to da pouzit...
myslim, ze snimat dve rovnake bedne z dialky za ucelom nejakeho kvazy sterea nie je asi ideal - naberes tam akustiku, co sa Ti nemusi hodit do nahravky.
U těch Talking Heads je to stoprocentně natočené dvakrát a rozhozené do panorámy. Je slyšet jak nepatrně jinak frázuje. U těch Queenů je klíčová špičková hráčská tvorba tónu toho kytaristy, je to tzv. "z ruky", a je to nahraný jenom jednou, použitej aparát není podstatnej. Řekl bych, že nahrál suchej zvuk nějakýho lampáče jedním až třemi různými mikrofony (do jedné až tří stop) ze stejné vzdálenosti - nevznikne fázovej posuv a dá se následně vymíchat barva kterou potřebuješ, nebo prostě vybrat stopu se záznamem z mic, kterej se pak nejvíc hodí barvou. Na tý Queen kytaře (míním to sólo PAN mírně vlevo) je několik efektů současně, použitých IMHO až při mixu, nějaký dobrý jemný hall a delay PAN doprava. Efekty jsou použitý jen mírně, tzv."líznutý". Nejdůležitější faktor je, že dobrej kytarista takovej tón vyrazí téměř z čehokoliv, nelze se k tomu přiblížit, pokud člověk není špičkovej hráč (neber to osobně, sám jím taky nejsem). Ten prostor sice tvoří buď dvojí zahrání a L/R direct PAN nebo v druhém případě ted L suchá/R hall+delay, ale na ten feeling neexistuje žádná krabička. Ještě jsem si to znovu poslechl...asi to i komprimovali.
Naposledy upravil(a) Rošky dne 08 úno 2009 15:48, celkem upraveno 1 x.
Rošky