Fieldrecording
Re: Fieldrecording
2Ivo: zalezi, co tocis. Me by tam stval ten notebook. Asi to nemas na toceni s tagem co? )
Re: Fieldrecording
Pro mě je notebook základ - chci vidět co se děje, mít možnost s nahrávkou i na místě něco dělat, nahrávat playbacky (+ upravit si poměry základů atd.), což se se samotným nahrávačem moc nedá. Mám to třeba pro případy že je třeba kvalitně nahrát mluvené slovo, ale mluvčí nemůže přijet za mnou do studia, dohrát pár breaků na djembe (ale bubeník sem kvůli tomu nepojede), nahrát slušně živý koncertík apod. Na méně náročné věci mám ten Sony nahrávač.
Raději vidím na obrazovce průběh nahrávání než "černá skříňka" s pocitem že nevím co se opravdu děje - nahrává to, nenahrává ...
O ideální krabičce k notebooku jsem dost uvažoval (varianta byl třeba Metric Halo ULN-2 apod.), ale ten USBPre2 vypadá asi nejlíp. Jsem zvědav jak to bude v praxi fungovat. Napíšu pak report ...
Raději vidím na obrazovce průběh nahrávání než "černá skříňka" s pocitem že nevím co se opravdu děje - nahrává to, nenahrává ...
O ideální krabičce k notebooku jsem dost uvažoval (varianta byl třeba Metric Halo ULN-2 apod.), ale ten USBPre2 vypadá asi nejlíp. Jsem zvědav jak to bude v praxi fungovat. Napíšu pak report ...
Re: Fieldrecording
No jsem taky zvedavej, neco podobnyho by se mi hodilo, dej pak vedet
Re: Fieldrecording
2Ivo: Ono ty recordery maj VU metry a monitoring do sluchatek, ale naprosto ti rozumim. Clovek ma uz i vitualne nauceny waveformy, ze podle amplitudy vidis, co se deje. Na nahravani, kde nebehas za kameramanem to je super, ale na ten klasicky field, kde potrebujes byt 100% mobilni s tagem nebo nabirat ruchy, na to to neni dobry. Nikdo na place nebude celat az si preneses notas a nejak si to zorganizujes. Na tve pozadavky je to samo plne ok.
Re: Fieldrecording
No to je jasné, ale já se žádné filmové nahrávání nechystám
Re: Fieldrecording
Ked uz ale mas so sebou NTB, naco Ti je recorder? Ved by stacila 2ch zvukovka, nie?
Re: Fieldrecording
Však ten USBPre je USB zvuková karta, preampy, AD
Re: Fieldrecording
Jaj taaak Som to len tak povrchne cital
Re: Fieldrecording
uz nazov USB PRE dost napoveda
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15 čer 2009 14:01
Re: Fieldrecording
Používám USBPre2 už 2 roky a jsem maximálně spokojený s jejím cestovním využitím.
Už jsem tady i psal o možnosti připojení USBPre2 ve stadnalone modu přes optický výstup do optického vstupu
malého rekordéru Sony PCM D50 = rozšíření malého rekordéru o XLR vstupy.
Jen jsem neměl dosud čas řešit nějaký výkonnější akumulátor s USB konektorerem, než ty na dobíjení mobilů.
Zajímá mě Ivo tvůj názor na USBPre2 převodníky.
Pokud bys měl časem možnost porovnat s Mytek Stereo192-DSD DAC (pokud ho máš ještě ve studiu), tak bych ti byl vděčný za report.
Už jsem tady i psal o možnosti připojení USBPre2 ve stadnalone modu přes optický výstup do optického vstupu
malého rekordéru Sony PCM D50 = rozšíření malého rekordéru o XLR vstupy.
Jen jsem neměl dosud čas řešit nějaký výkonnější akumulátor s USB konektorerem, než ty na dobíjení mobilů.
Zajímá mě Ivo tvůj názor na USBPre2 převodníky.
Pokud bys měl časem možnost porovnat s Mytek Stereo192-DSD DAC (pokud ho máš ještě ve studiu), tak bych ti byl vděčný za report.
Re: Fieldrecording
Ono se na to da koukat ruzne s tim nahravadlem. Podle me je to uzitecnejsi nez to na prvni pohled vypada. Mam vlastne nagru LB permanentne pripojenou ve studiu k mikrofonum na stojanu a funguje to jako pohotovostni a plne kvalitni zachytavadlo cehokoli. Odpada totiz zakladani novyho projektu, startovani aplikace atd. Zapnu a behem zhruba 10s nahravam bez kompromisu. Samozrejme ze potom je potreba to presunout do pocitace atd atd coz uz zabere cas a je pro to potreba usili. Ale v tu dulezitou chvili, kdy jsem potreboval rychle nahravat jsem nepropas.
Druha vec je ze profi nahravadla maj digitalni vystup, takze se daj pouzit s nejakou levnou kartou jako kvalitni front end. Tj o nic clovek neprichazi. Musim rict ze me i po tech letech, kdy vyprchala pocatecni euforie porad hodne bavi zvuk nagry, pri vyssich samplovacich frekvencich obzvlast. Obzvlast ve stredovym pasmu je to pekne pruhledny a pritom v tom neni zadna sterilita.
A pak je nezanedbatelna fuknce backupu pri nahravani jednorazovejch veci. Digitalne to jde do pocitace, ale zaroven se nahrava na vnitrni pamet. Samozrejme kdyby nastala chyba v nahravadle, tak se ten system celej porouci a opravdova zaloha by mela byt uplne nezavisla, ale i tak se rizika znatelne snizej.
Ne kazdej to samozrejme potrebuje nebo si muze dovolit system, kterej by daval smysl. O tom zadna, ale chtel jsem jen pripomenout sirku vyuziti standalone nahravadel. Ze to neni jen pro filmovy zvukare a lovce zvuku.
Druha vec je ze profi nahravadla maj digitalni vystup, takze se daj pouzit s nejakou levnou kartou jako kvalitni front end. Tj o nic clovek neprichazi. Musim rict ze me i po tech letech, kdy vyprchala pocatecni euforie porad hodne bavi zvuk nagry, pri vyssich samplovacich frekvencich obzvlast. Obzvlast ve stredovym pasmu je to pekne pruhledny a pritom v tom neni zadna sterilita.
A pak je nezanedbatelna fuknce backupu pri nahravani jednorazovejch veci. Digitalne to jde do pocitace, ale zaroven se nahrava na vnitrni pamet. Samozrejme kdyby nastala chyba v nahravadle, tak se ten system celej porouci a opravdova zaloha by mela byt uplne nezavisla, ale i tak se rizika znatelne snizej.
Ne kazdej to samozrejme potrebuje nebo si muze dovolit system, kterej by daval smysl. O tom zadna, ale chtel jsem jen pripomenout sirku vyuziti standalone nahravadel. Ze to neni jen pro filmovy zvukare a lovce zvuku.
Re: Fieldrecording
Planujem zakupit set pre field recording. Jedna sa mi o snimanie ako okolia ( ambient ) tak aj priame snimanie urciteho zvuku kde budem potrebovat smerove snimanie.
Ako rekorder som si zatial vybral Roland R-26. Paci sa mi po vsetkych strankach. Jedine, co zatial nemam moc overene je, ci moc nesumia vstupy XLR. Ak mate lepsi tip v tejto cenovej, tak sem s nim.
http://www.roland.com/products/r-26/specifications/
Pri mikrofonoch je to uz tazsie. Najviac sa mi paci Oktava MK 012-01 ( par ) pre ich smerovost. Na druhu stranu ma zaujali aj Rode NT5 pre ich odolnost voci hluku az 143dB SPL co by sa vyuzil pri nahravani vystrelov, vybuchov ale i motorov aut, atd.
Rad si neham poradit ak je niektora moja volba nevhodna.
Ako rekorder som si zatial vybral Roland R-26. Paci sa mi po vsetkych strankach. Jedine, co zatial nemam moc overene je, ci moc nesumia vstupy XLR. Ak mate lepsi tip v tejto cenovej, tak sem s nim.
http://www.roland.com/products/r-26/specifications/
Pri mikrofonoch je to uz tazsie. Najviac sa mi paci Oktava MK 012-01 ( par ) pre ich smerovost. Na druhu stranu ma zaujali aj Rode NT5 pre ich odolnost voci hluku az 143dB SPL co by sa vyuzil pri nahravani vystrelov, vybuchov ale i motorov aut, atd.
Rad si neham poradit ak je niektora moja volba nevhodna.
Re: Fieldrecording
Na vystrely se pouzivaj dost i dynamicky mikraky.
R26 jsem nemel tu cest vyzkouset.
R26 jsem nemel tu cest vyzkouset.
Re: Fieldrecording
Tak co sa vystrelov tyka, v tomto videu tie Oktavy pohoreli. Z blizka znel najlepsie Sennheiser MKH 416.
Re: Fieldrecording
Tak ti nevim jestli zrovna pohorely, a jestli 416 zni nejlip. Vsechno to zni hodne jinak a je to ruzna interpretace toho zvuku, ktera kazda ma svoje a nejspis si to pak muzes vsechno nejak smichat dohromady na to co se ti nejvic libi. Myslim, ze ucel toho porovnani vubec neni rict co je lepsi, jen ukazat paletu.
Jestli se ti ale nejvic libi 416 (protoze je nejvic nahlas a nejostrejsi?) tak to je samozrejme uplne v poradku. Vsechny MKH mikraky jsou supr o tom zadna.
Jestli se ti ale nejvic libi 416 (protoze je nejvic nahlas a nejostrejsi?) tak to je samozrejme uplne v poradku. Vsechny MKH mikraky jsou supr o tom zadna.