Fieldrecording
Re: Fieldrecording
Roland R-26 budem o tyzden mat. Takze ak bude niekoho zaujimat cokolvek ohladom tohto rekorderu, tak sa pytajte.
matucha: No znel tak nejak realne. Vsak o to hlavne ide no nie? Co najmenej postprocesingu a aby to zaroven znelo verne.
matucha: No znel tak nejak realne. Vsak o to hlavne ide no nie? Co najmenej postprocesingu a aby to zaroven znelo verne.
Re: Fieldrecording
Rolanda uz mam. Strasne sumia nahravky zo vstavanych mikrofonov. Neviem co moze byt zle nastavene ale toto mi pride, ze nieje normalne. To aj Zoom H2n menej sumel a to je co povedat.
Prikladam zvuk vypnutia PC. Nahrate asi 10cm od pocitaca.
Prikladam zvuk vypnutia PC. Nahrate asi 10cm od pocitaca.
- Přílohy
-
- 0712_222908_1.mp3
- (370.41 KiB) Staženo 118 x
Re: Fieldrecording
Tak som este raz presiel porovnavacie testy a je to bezna vec. Budem dokupovat dalsie mikrofony v cenovej ako NT5 alebo Oktava MK012. Zaujima ma teda s akymi mikrofonmi by som dosiahol max kvalitu, aby to tolko nesumelo.
Re: Fieldrecording
Díky všem za radu ohledně nákupu dobíjecích baterií a nabíječek. Zakoupil jsem 8x eneloop a su zatím velice spokojený.
Jinak jsem udělal nedávno sonický průzkum
rakousko uherského mlýnského náhonu ve Vojkovicích...využiljsem taky své nové hydrophony
V sobotu jsem zjistil, že track zařadil na svou kompilalaci H2O docela zajímavý kolumbijský portál Sonic Terrain, zabývající se field recordings...
http://sonic-terrain.com/releases/str026/
Jinak jsem udělal nedávno sonický průzkum


http://sonic-terrain.com/releases/str026/
Re: Fieldrecording
Marinada/R26: podobnou věc jsem se zde snažil řešit letos na jaře, ale je to asi obtížné. Tak jsem si pořídil excelentní D100, a R26 si nechávám pouze na XLR mikrofony. Škoda.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Fieldrecording
Tak tak. Kupuju Ikeácký za pár korun a nemilosrdně vyhazuju.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Fieldrecording
Ahoj, začátkem této diskuse tu byly uváděny nějaké tipy na weby k tomuto tématu. V poslední době jsem narazil na stránky, které jsou podle mě docela inspirativní a to ve všech rovinách field recordingu 
http://www.creativefieldrecording.com (výborné články)
https://www.facebook.com/groups/field.recording/ (živě diskutující skupina, sdílející nhrávky a své zkušenosti)
http://sonic-terrain.com (kolumbijský web, články, rozhovory a spousta nahrávek)
http://jezrileyfrench.co.uk (podle mě jedna z předních osobností v tomto oboru, doporučuji jeho blok a quiet position, nejen ohledně výběru equipmentu, spousta zajímavých odkazů na další témata atd.)

http://www.creativefieldrecording.com (výborné články)
https://www.facebook.com/groups/field.recording/ (živě diskutující skupina, sdílející nhrávky a své zkušenosti)
http://sonic-terrain.com (kolumbijský web, články, rozhovory a spousta nahrávek)
http://jezrileyfrench.co.uk (podle mě jedna z předních osobností v tomto oboru, doporučuji jeho blok a quiet position, nejen ohledně výběru equipmentu, spousta zajímavých odkazů na další témata atd.)
Re: Fieldrecording
Ahoj všem p?íznivc?m fieldrecordings
V zá?í jsem se zú?astnil sound workshopu Lignitová mra?na s Peterem Cusackem. Workshop prob?hl na Mostecku v okolí Mariánských Rad?ic, Bíliny, Horního Jeze?í. Natá?eli jsme na místech zmizelých m?ste?ek a vesnic, na hran? limit? za nimiž za?ínají dlouhé propasti, v nichž je dobýváno hn?dé uhlí. Zvláštn? smutnou krajinou plnou kontrast? zní 24 hodin denn? a 7 dn? v týdnu drone industriální mašinerie...
P?ipojuju nahrávku, kterou jsem po?ídil v místech bývalé vesnice Kopisty. Tato místa nyní protínají kilometry rour chrlící ?ernou "vodu". Ješt? n?jaké zajímavé odkazy pro inspiraci:
http://favouritesounds.org (stránka Petera Cusacka)
http://frontiers-of-solitude.org (Po?adatelé workshopu, spousta inspirace, a odkazy na sp?ízn?né duše

V zá?í jsem se zú?astnil sound workshopu Lignitová mra?na s Peterem Cusackem. Workshop prob?hl na Mostecku v okolí Mariánských Rad?ic, Bíliny, Horního Jeze?í. Natá?eli jsme na místech zmizelých m?ste?ek a vesnic, na hran? limit? za nimiž za?ínají dlouhé propasti, v nichž je dobýváno hn?dé uhlí. Zvláštn? smutnou krajinou plnou kontrast? zní 24 hodin denn? a 7 dn? v týdnu drone industriální mašinerie...
P?ipojuju nahrávku, kterou jsem po?ídil v místech bývalé vesnice Kopisty. Tato místa nyní protínají kilometry rour chrlící ?ernou "vodu". Ješt? n?jaké zajímavé odkazy pro inspiraci:
http://favouritesounds.org (stránka Petera Cusacka)
http://frontiers-of-solitude.org (Po?adatelé workshopu, spousta inspirace, a odkazy na sp?ízn?né duše

Re: Fieldrecording
Jo to je hodne pekny. Jak venek tak vnitrek ty trubky (obzvlast ten vnitrek).
Co technika? Jak ji v tehle pripadech chranis proti "kontaminaci"?
Co technika? Jak ji v tehle pripadech chranis proti "kontaminaci"?
Re: Fieldrecording
Pekny! vnitrek trubky bych hned bral jako ambient do nejaky hororovy scifi strilecky:)
Re: Fieldrecording
Tom Šen: Super to je
Tiez by ma zaujimalo co sa pytal Matucha. Ja s fieldrecordingom velke skusenosti nemam ale skusal som nahravat s dvoma gulami a Jecklinovym diskom spev vtakov a je to uplna parada. Hlavne ta realnost priestoru. Minule som si chcel nahrat ale burku, a nevedel som ako ochranit mikrofony proti dazdu a vlhkosti bez toho, aby mi ta "ochrana" generovala rusive zvuky. Ake mate na to finty?

Re: Fieldrecording
Matucha, Amorph. Díky moc. Použil jsem na to DPA 4060 2x a dva hydophony JRF. Kontaminaci jsem řešil hlavně u sebe
...pokoušel jsem se o nejvhodnější umístění na několik pokusů a snažil se vůbec nedýchat...pak jsem se vždycky odběhl do bezpečné vzdálenosti nadechnout. Ty roury, které v krajině vedou mají různou teplotu...u těch hodně telpých rour jsem hydrophony instaloval jen na malou chvíli...Na DPA jsem použil jenom větrnou ochranu Bubblebee

Re: Fieldrecording
Hammond: Díky! S bouřkou zatím nemám úplně zkušenosti. Hustý déšť jsem natáčel tak, že jsem umístil mikráky pod listy stromu...ale jen než přišla pořádná průtrž
výsledek byl ok. Taky jsem to zkoušel z okna domů, ale výsledek se mi moc nelíbil. Buď v tom byla místnost nebo tam mlátil parapet. Nejlepší je fakt najít v přírodě nějaký flek, který ti poskytne zázemí, a použít samozřejmě mikrofony, které jsou proti vlhkosti odolnější. Mám pocit, že v rámci tématu to tady už pěkně vysvětloval Matucha. Ahoj

Re: Fieldrecording
Hydrofony, no parada, ty jsem v tom neodhalil. Urcite by se na ty roury hodily i kontaktni mikraky. Hydrofony nemam zadny, kontaktni mikrak mam jenom jeden a obcas ho pouziju na nejaky zarizeni, kde mi to dodava nejakou zajimavou "komponentu" zvuku. Ale popravde si na nej vzpomenu malokdy.
Dest nahravanej z okna. Tam je vzdycky slyset odraz/hrebenovej filtr z oken. Jakmile se clovek dostane nekam na volnejsi plochu tak ma otevrenejsi zvuk. Ale de taky o to co chce clovek dosahnout.
Zvuk deste vnimanej z okna je stejne relevantni jako zvuk deste na ulici nebo na planine. Nekdy jsou zamenitelny, jindy moc ne. Idealni jsou asi nejaky altanky nebo pristresky. U hromu je taky celkem vzacny je zachytit bez deste a bez dalsich ruchu. To je nejpouzitelnejsi varianta pro dalsi praci.
No a dest je vzdycky o tom, na co ten dest dopada a z jaky perspektivy na to koukas. Prave ten zminovanej parapet muze bejt zasadni pro to aby takovej dest neznel jen jako trochu promenlivej bilej sum. Ja si pojmenovavam zvuky deste jako "dest_na rostliny_z dalky_hustej_poryvy" nebo "dest_na plech_stredni vzdalenost_ridkej". Zeppelin chvili v desti vydrzi, ale nevim co bych treba delal pri nejakym celodennim lovenim zvuku deste v desti
.
U ty kontaminace jsem myslel to, ze ta cakajici voda v trubkach je nejspis fakt dost "ble", takze bych nechtel aby mi zustala na vybaveni. Ale je pravda ze u tech malejch DPA se to riziko celkem minimalizuje.
Dest nahravanej z okna. Tam je vzdycky slyset odraz/hrebenovej filtr z oken. Jakmile se clovek dostane nekam na volnejsi plochu tak ma otevrenejsi zvuk. Ale de taky o to co chce clovek dosahnout.
Zvuk deste vnimanej z okna je stejne relevantni jako zvuk deste na ulici nebo na planine. Nekdy jsou zamenitelny, jindy moc ne. Idealni jsou asi nejaky altanky nebo pristresky. U hromu je taky celkem vzacny je zachytit bez deste a bez dalsich ruchu. To je nejpouzitelnejsi varianta pro dalsi praci.
No a dest je vzdycky o tom, na co ten dest dopada a z jaky perspektivy na to koukas. Prave ten zminovanej parapet muze bejt zasadni pro to aby takovej dest neznel jen jako trochu promenlivej bilej sum. Ja si pojmenovavam zvuky deste jako "dest_na rostliny_z dalky_hustej_poryvy" nebo "dest_na plech_stredni vzdalenost_ridkej". Zeppelin chvili v desti vydrzi, ale nevim co bych treba delal pri nejakym celodennim lovenim zvuku deste v desti

U ty kontaminace jsem myslel to, ze ta cakajici voda v trubkach je nejspis fakt dost "ble", takze bych nechtel aby mi zustala na vybaveni. Ale je pravda ze u tech malejch DPA se to riziko celkem minimalizuje.