skusim či som to pochopil spravne.. takže ked robím track určený na "domáci posluch" tak mi vyššie harmonické možu pomoct s čitatelnostou basy, ale na velkom aparate to može robit bordel, teda ked miešam track ktorý neviem či bude hrat na malých alebo velkých bedniach, tak je dobré tie vyššie harmonické z tej basy odfiltrovat a kontury spravit iným nastrojom.. am i right ?Brooklyn / juanita juarez píše: ad basa -- koukam, co sem napsal, a nenapada me, co k tomu dodat.. co presne by te zajimalo? tak to zopaknu.. proste pomer mezi tonikou a prvni harmonickou nad ni v base. kdyz hraje klubova basa v hodne nizkym rejstriku, tam, kde to funguje nejlip (dejme tomu treba 35 - 65), tak moc silna harmonicka (dvojnasobek 35 - 65... ale i trojnasobek) pri vysokejch hlasitostech muze moc zahltit neprijemne mix, do radia nebo na mensi bedny to je ale zase jinak, tam basa bez tehle frekvenci nebude moc slyset (samozrejme zalezi, jestli nema ve vejskach jeste nejakou konturu, diky ktery ji ucho najde).
lebo práve často to robím tak že čitatelnost basy sa snažím získat tým že nejak vytiahnem tie jej vyššie frekvencie ..