fyzické či psychoaktivní zvuky
BS: možná nevím přesně co konkrétně myslíš, ale já hrál techno dřív docela často a vím, že většina lidí v tom něco začně slyšet, až když si dají čtverec - potom i ta hudba zní dokonaleji a drobné nedostatky nejsou slyšet...asi to nebude klam co myslíš, ale prostě součást freetekna, jestli myslíš tenhle styl...na některých akcích občas OSN použili tak vymazlený synth, že opravdu zněl jako když to mluví, ale nebyl to vocoder, to ne...také je možné tam slyšet nějaké naefektované bicí v pozadí, co spolu jakoby mluví - jako že jeden řekne otázku a druhý mu odpoví...jo to nejsou špatné věcičky, ale to už docela znám...
nemluvim o free teknu,ale o normalnim technu kolem 140BPM... uz se mi to stalo xkrat,. proste mi z tracku vyznivaji vokalovy plochy,. nevim, bud je to rychlou frazi, zagatovanim, nejaky modulacni efekty, bo resonance,., ale slysim to tam vzdycky, kdyz hraju nebo to posloucham na vetsim soundu.ja ti sem jeste pozdeji mrsknu nejakou ukazku, at vis co myslim,. ale ted nemam v praci sluchadla,, tak abych ti neposlal neco z ceho to nepoznas :]
jj,uz se asi pomalu blizis tomu, co myslim, jednak ty kratky efektovany 'talking' drums,,, a pak ty jakoby vokaly na pozadi.
jj,uz se asi pomalu blizis tomu, co myslim, jednak ty kratky efektovany 'talking' drums,,, a pak ty jakoby vokaly na pozadi.
existují psychoakustické klamy:
http://dreamworx.cz/book/iluze.html
na jednom z odkazů je navíc tento: - věčně klesající tón
http://asa.aip.org/sound/cd/demo27b.au
dj-bobr: na vysoké kmitočty se směrová informace neztrácí, naopak samy jsou citlivé na vyzařování (např. směrovost monitorů)
pro vyšší kmitočty přicházející ze strany vytváří hlava pro vzdálenější ucho akustický stín, ty pak do něj přichází v nižší dynamice (vnímáno jako stranová informace), pokud si nejsi jist odkud vysoký zvuk přichází, stačí lehce zavrtět hlavou, u hlubších kmitočtů se říká, že směr určíš podle toho, že zvuková vlna přijde do každého ucha s jinou fází, ale hranici pro který to platí, ti z hlavy neřeknu (puč si nějakou knížku o psychoakustice nebo zapátrej o binaurálním slyšení).
co se týče nízkých kmitočtů (infrazvuky - pod 16Hz, tj. pod spodní hranicí slyšení), zdraví jsou nebezpečné ty, které se shodují s biologickými rytmy
http://www.sweb.cz/radek.jandora/f11.htm#infrazvuk nebo mohou vznikat rezonance s vnitřími orgány - stačí v googlu zadat infrazvuk a hledat po stránkách různý názory, docela zajímavý
http://dreamworx.cz/book/iluze.html
na jednom z odkazů je navíc tento: - věčně klesající tón
http://asa.aip.org/sound/cd/demo27b.au
dj-bobr: na vysoké kmitočty se směrová informace neztrácí, naopak samy jsou citlivé na vyzařování (např. směrovost monitorů)
pro vyšší kmitočty přicházející ze strany vytváří hlava pro vzdálenější ucho akustický stín, ty pak do něj přichází v nižší dynamice (vnímáno jako stranová informace), pokud si nejsi jist odkud vysoký zvuk přichází, stačí lehce zavrtět hlavou, u hlubších kmitočtů se říká, že směr určíš podle toho, že zvuková vlna přijde do každého ucha s jinou fází, ale hranici pro který to platí, ti z hlavy neřeknu (puč si nějakou knížku o psychoakustice nebo zapátrej o binaurálním slyšení).
co se týče nízkých kmitočtů (infrazvuky - pod 16Hz, tj. pod spodní hranicí slyšení), zdraví jsou nebezpečné ty, které se shodují s biologickými rytmy
http://www.sweb.cz/radek.jandora/f11.htm#infrazvuk nebo mohou vznikat rezonance s vnitřími orgány - stačí v googlu zadat infrazvuk a hledat po stránkách různý názory, docela zajímavý

Našel jsem docela zajímavý VSTi-čko>>
http://www.treeheart.org/ultradia/ultradia.html
mrkněte na http://www.vocoder-plugins.com/
Ty nízký frekvence, který nezahraje (nezreprodukuje) HW, by mohly vznikat interferencí jiných frekvencí (celočíselný násobky rezonance, exp. navýšení), co si o tom myslíte? Taky jsem četl o "šamanským" bubnování, tao bubnování...Docela zajímavý informace jsou na http://www.baraka.cz... Když bouchnu do bubínku 7x za sekundu mám v podstatě frekvenci 7Hz je to tak?
Ricardo.
http://www.treeheart.org/ultradia/ultradia.html
mrkněte na http://www.vocoder-plugins.com/
Ty nízký frekvence, který nezahraje (nezreprodukuje) HW, by mohly vznikat interferencí jiných frekvencí (celočíselný násobky rezonance, exp. navýšení), co si o tom myslíte? Taky jsem četl o "šamanským" bubnování, tao bubnování...Docela zajímavý informace jsou na http://www.baraka.cz... Když bouchnu do bubínku 7x za sekundu mám v podstatě frekvenci 7Hz je to tak?
Ricardo.
Cyril: To je sice pravda, že bubinek (může) hrát na jinejch frekvencích, nicnéně těžko to bude pouze 1 konkrétní frekvence, spíš spektrum frekvencí, kde je nějaká zastoupená nejvíc ne? Obecně je frekvence cyklus (sinusovka) za jednotku času ne? Připadá mi logický, že když bouchnu 7x za sekundu do bubínku - jákyhokoliv, ať chci nebo ne, stejně se ve zvuku musí nějakým způsobem projevit ta 7 Hz frekvence...
To je pravda s tim bubnem, je to ale asi jeste slozitejsi...Ricardo píše:Cyril: To je sice pravda, že bubinek (může) hrát na jinejch frekvencích, nicnéně těžko to bude pouze 1 konkrétní frekvence, spíš spektrum frekvencí, kde je nějaká zastoupená nejvíc ne? Obecně je frekvence cyklus (sinusovka) za jednotku času ne? Připadá mi logický, že když bouchnu 7x za sekundu do bubínku - jákyhokoliv, ať chci nebo ne, stejně se ve zvuku musí nějakým způsobem projevit ta 7 Hz frekvence...
Jestli chces mermomoci dostat 7Hz do skladby muzes pouzit jednoduse i amplitudovou modulaci. Nosna frekvence dejme tomu 90Hz, modulovano 7mi Hz a hory se tresou:)
Pak je tu samozrejme moznost frekvencni modulace ve stereu, viz cool edit - brainwave, to uz tu nekdo ale psal.
Ricardo: projevila by se, ale je mimo rozsah slyšení, takže si ji neuvědomíš, budeš li poslouchat periodický signál - infrazvuk, budeš ho vnímat jako jednotlivé rázy (údery, záchvěvy)
nechci nikoho podceňovat, proto píšu jen pro úplnost:
FM pomocí LFO (7 Hz) s rozumným indexem modulace dá lehké vibráto, velký index modulace, může být něco jako když budeš jezdit po struně sem a tam v celym rozsahu (to si můžeš vyzkoušet na mnoha nástrojích), zvýšíš-li razantně frekvenci, přelaďování takto už nevnímáš, frekvence vzniklé modulací spadají do slyšitelné části spektra a je vnímána změna barvy zvuku
AM stejným způsobem (mírná modulace LFO - 7 Hz) způsobí tremolo (např. jako rozechvění dechu při hře na na nějakej dechovej nástroj) , při velké hloubce modulace bude znít jako řada úderů, pulsů (zase si to můžeš vyzkoušet na nějakym nástroji)
oboje myslim zvládne i a1 v Cubase
až budu v práci, tak můžu, pokud bude zájem, připravit nějaký zvukový ukázky
nechci nikoho podceňovat, proto píšu jen pro úplnost:
FM pomocí LFO (7 Hz) s rozumným indexem modulace dá lehké vibráto, velký index modulace, může být něco jako když budeš jezdit po struně sem a tam v celym rozsahu (to si můžeš vyzkoušet na mnoha nástrojích), zvýšíš-li razantně frekvenci, přelaďování takto už nevnímáš, frekvence vzniklé modulací spadají do slyšitelné části spektra a je vnímána změna barvy zvuku
AM stejným způsobem (mírná modulace LFO - 7 Hz) způsobí tremolo (např. jako rozechvění dechu při hře na na nějakej dechovej nástroj) , při velké hloubce modulace bude znít jako řada úderů, pulsů (zase si to můžeš vyzkoušet na nějakym nástroji)
oboje myslim zvládne i a1 v Cubase
až budu v práci, tak můžu, pokud bude zájem, připravit nějaký zvukový ukázky