Moja schizofrenia ... jedna moja polovica zije v minulosti a druha v idealizovanej buducnosti.
Cize vsetko je inak... dB meter ukazuje "nejaku pomocnu velicinu" a nie skutocne dB ?
Tak to je potom s tym klipovanim ale este daleko horsie, nez sa bezny laik domnieva.
Idem si to dokladne dostudovat.
Stale si pletes silu signalu s hlasitosti, oboji jsou v dB ale predstavuji pomer odlisnych velicin. Jak jsem jiz mnohokrat poznamenal PEAK metry ukazuji pouze momentalni silu signalu, takze se hodi pri distribuci digitalniho signalu do analogovyho zarizeni (napr.kompresoru) tak aby jsi ho nakrmil idealni silou signalu na pri ktere podava nejidealnejsi ci lepe receno optimalni vykon. Jinymi slovy s peak-metry mas idealni prehled jak silny signal posilas do analogu. Jinak jsou v podstate na nic protoze neukazuji pomernou hlasitost signalu jak ji vnima lidsky sluch, tohle umi VU metry. Ale ty tu nejsou v oblibe Samozrejme na Masteru se dnes jiz v DAW dodavaji standardne LUFS metry coz je idealni merak soucasnosti a i budoucnosti.
EDIT: Tohle jsem ted pro tebe nasel a ani jsem nemusel chodit daleko Odpoved najdes hned v prvnim odstavci.
Nechcem vam do toho skakat..No mam este otazku a nechcem zakladat novu temu lebo uz aj tak mam pocit ze som najaktivnejsi clen na Audiozone s blbimi otazkami:D
Takze filozoficka otazka..Ak je referencna loudnes (Spotify,youtube,atd.,) -14LUFS a THX reference level 85dBspl , znamena to ze ak budem mixovat tak ze mi output ukazuje -14LUFS (pre zjednodusenie budem pouzivat -14 K system) a hlasitost monitorov budem mat na 85dBSpl (v malej miestnosti 79dBSpl) tak to budu najidealnejsie "referencne" podmienky ako dosiahnut mix podobny komercnym veciam?
Kazdy zvuk znie inak pri roznej hlasitosti..Nieco ked je ticho znie ok a ked pridam volume zrazu sa obhavia chyby,rezonancie,atd.
Problem je ten ze mne aj 79dBSPL pride strasne nahlas..Doteraz som mixoval pri 60 dBspl priblizne..Vsetko sa zda ok no prida hlasitost a zvuk je hrozny,lebo vystupia "hluky" co som pred tym nepocul..
Mixujete niekto na 79 alebo 85 a viac?Ako dlho dokazete pocuvat taku hlasitost bez prestavky?
Nejaka idealna workflow k takemuto "setupu"?Pouzivat aktivne limiter na mastry aby mi nejake transienty nevymlatili bubienky pri takej hlasitosti?
mix pred masteringem by mel mit RMS mezi -10dB za -6dB kidne i -12dB vzhedem k zanru.
To fakt ?
Stan mozes uplne zjednodusene povedat preco? T.J minus 16dB az minus 18 dB.
PS. preco sa za dB nepise nic.? RMS je myslene hlasitost dufam.
2 . sak master bude stejne kusok pod 0 dBFS ako je to v mode.
Nikde jsem nepsal -18dB az -16dB ale -10dB az -6dB RMS (Root Mean Square) a RMS neni Peak. Dat masteringovemu studiu alespon 6dB headroom na praci s audiem a nechat je to dotlacit na -0.3dB je dobre pro obe strany. Protoze se daji spravit nektere chyby v mixu vice jednoduseji nez s mixem na hrane zakona kde v podstate neni prostor na nic. Ciste a pouze proto.
Naposledy upravil(a) Stan dne 28 říj 2019 21:39, celkem upraveno 1 x.
@gambler: Idealni = doporucene neznamena ze se toho musis drzet vetsinou je praxe takova ze si poslechovou hladinu menis podle toho co v mixu prave chces fixnout v danem frekvencnim pasmu nebo poslechnout ze i pri nizkych hlasitostech urcity nastroj zni tak jak potrebujes, napriklad pri nizssich hlasitostech se spis zamerujes na stredni pasmo atd atd atd ....
Jinak by me zajimalo jak mas kalibrovany system a akusticky vybaveny prostor ze 85dB je pro tebe nadmerne hlasite nebo spis cim jsi to meril a s jakou vahovou krivkou. Klidne jdi az na 70dB pokud ti to bude vyhovovat.
Pro vice informaci proc googli "Listening Level for Mixing" ci podobny termin
No pozor to nie je doporucene?Je to referencna hlasitost co podla mna znamena ze je to hlasitost v ktorej musi zniet vsetko tip top a nesmu sa tam objavit nejake "necakane" chyby,ktore pri nizsich hlasitostiach sa nemusia prejavit..Takto sa to robi vo filmovom priemysle a myslim ze v muzike to bude to iste?Teda aspon tak som to pochopil?
No ja by som tu kalibraciu az tak nehrotil 1,2,3,4,5 dBspl +-. Teda skor minus..Nakalibrujem aj sluchatka a tak:D
To je jasne..Ale tak sluchatka,referencna skladba,kazdy bojuje zbranami ake ma:D
Ale inak tych 85 dBSPL znie logicky ked tak rozmyslam.Je to v podstate este stale relativne bezpecna hlasitost na hranici a zvukar pocuje akoby v najvyssom moznom uzitocnom "rozliseni" (rozsah medzi najhlasnejsim a najtizsim pocutelnym zvukom) ,vacsia hlbka.
Nikde jsem nepsal -18dB az -16dB ale -10dB az -6dB RMS (Root Mean Square) a RMS neni Peak. Dat masteringovemu studiu alespon 6dB headroom na praci s audiem a nechat je to dotlacit na -0.3dB je dobre pro obe strany. Protoze se daji spravit nektere chyby v mixu vice jednoduseji nez s mixem na hrane zakona kde v podstate neni prostor na nic. Ciste a pouze proto.
Ja neviem .. RMS je podla mna stredna hodnota .. v podstate vyjadruje hlasitost .. -6dB RMS je podla mna totalne skresleny zvuk ..
Ja neviem .. RMS je podla mna stredna hodnota .. v podstate vyjadruje hlasitost .. -6dB RMS je podla mna totalne skresleny zvuk ..
sak to som aj napisal. Cital som ze RMS nahradilo VU. Oba ukazuju priemer.
Nechapem preco nepiseme pri RMS-hlasitosti za dB aj FS. Sak dB neznamena nic samotne, alebo?
A ked hlasitost chceme vidiet na meraldle tak potom sa bavime o dBFS.
tuto je screen z mojho HW.
Ako by som mal nastavit Input na 0 ? - cize nic odobrat ani pridat.
Sorry chlapi za vneseni zmatku pouzitim RMS. Jsem stara skola Takze se do toho pokusim vnest trochu svetla. RMS a LUFS jsou sice v decibelech ale tyto jednotky nemaji nic spolecneho jelikoz vyjadruji pomer dvou odlisnych velicin. RMS (stary format) meri silu elektrickeho napeti a LUFS vnimanou hlasitost. To znamena ze -6dB RMS neni to same jako -6 LUFS. Na druhou stranu musim rict ze -6dB RMS je ta horni hranice ktera byla pouzivana na CD pro EDM kdy se to tlacilo jeste vys. Diky stramingu je dnes tato hodnota v podstate neprakticka. Jen by me zajimalo jake LUFS ma Kate Perry ktera je znama nejhlasitejsimi nahravkami No nic, tu nestastnou vetu jsem natrel na bilo aby casem nevznikaly problemy a priste se pokusim zapomenout na stare zvyky a pouzivat LUFS. PEACE
Naposledy upravil(a) Stan dne 29 říj 2019 11:02, celkem upraveno 1 x.
Optimalni k cemu? Moznost nastaveni rychlosti cteni nabehu a utlumeni je u software VU metru, HW metry to mely pevne nastavene. Principy mereni s VU metry mam na webovkach, tak se na to mrkni pokud chces
Optimalnu k hodnote pri ktorej bude pracovat DAC pri odporucanych hodnotach. Tak aby nebol signal skresleny.
Pri VU je to 0dBu.
Ps . Jedna sa o HW nie software. Ak mas na mysli ten settle tak je to nastavitelna hodnota v mojom pripade.