k akordom samotnym: postupujem stran nejakych teorii a skusam. niekedy sadne akord ktory je hodne zriedkavy a popravde ani netusim presne aky, hehe
HARMONIE - stupnice
ja dostanem spravidla melodicky napad v hlave a k nemu si zahram par akordov, najradsej na rhodes... a potom to uz pomalicky ide... najskor zhruba bicie, potom pomerne presne basa a zbytok uz je len take oliepanie cinkrlatkami a odstranovanie chyb a disharmonii. obcas ale postupujem tak ze zacnem rytmom, nan hodim plochy v par akordoch a do toho realtime nahram par nastrojov a nakoniec sa to snazim nejak ucesat... prvy postup vedie k lepsim veciam 
k akordom samotnym: postupujem stran nejakych teorii a skusam. niekedy sadne akord ktory je hodne zriedkavy a popravde ani netusim presne aky, hehe
k akordom samotnym: postupujem stran nejakych teorii a skusam. niekedy sadne akord ktory je hodne zriedkavy a popravde ani netusim presne aky, hehe
líp bych to nenapsal
líp bych to nenapsal - souhlasim s tim prvnim postupemkexik píše:ja dostanem spravidla melodicky napad v hlave a k nemu si zahram par akordov, najradsej na rhodes... a potom to uz pomalicky ide... najskor zhruba bicie, potom pomerne presne basa a zbytok uz je len take oliepanie cinkrlatkami a odstranovanie chyb a disharmonii. obcas ale postupujem tak ze zacnem rytmom, nan hodim plochy v par akordoch a do toho realtime nahram par nastrojov a nakoniec sa to snazim nejak ucesat... prvy postup vedie k lepsim veciam
k akordom samotnym: postupujem stran nejakych teorii a skusam. niekedy sadne akord ktory je hodne zriedkavy a popravde ani netusim presne aky, hehe
ALE Pokud se držíš škatulek - trance, techno atd... máš to strašně jednoduchý, protože to už je podle mě normální šumařina, kdy linka je jen doplňek, zvuk a melodie má daný hranice a intervaly a nic novýho v tom podle mýho nevymyslíš... (např. trance já osobně nepovažuju za hudbu, ale za zvukovou koláž, kterou jsou schopni přijmout snad jen indisponovaní jedinci
- freecoolin
- Příspěvky: 264
- Registrován: 25 lis 2004 09:53
já většinou zäčínám riffem na kytaru, od riffu si najdu patřičnou stupnici a tam už používám svý oblíbený intervaly, za dob punku to byly kvarty a kvinty, ted mám rád spíš zmenšený a zvětšený intervaly, ze začátku jsem taky používal durový kvintakordy, poté co jsem zabrouzdal do septakordů tak se snažim používat co nejširší škálu akordů a harmonii pěkně rozpracovat.
další způsob zkládání je ten že vezmu nástroj (kytaru, basu) zvolim si vizuálně polohu kde budu hrát a tam jen tak něco zkoušim zahrát bez ohledu v jaký jsem stupnici, prostě jen tak na ucho
další způsob zkládání je ten že vezmu nástroj (kytaru, basu) zvolim si vizuálně polohu kde budu hrát a tam jen tak něco zkoušim zahrát bez ohledu v jaký jsem stupnici, prostě jen tak na ucho
Re: HARMONIE - stupnice
REKL BYCH, ZE TO NENI TAK JEDNOZNACNE, SAMOZREJME CHAPU, ZE TVORBA V "D MOLL" (AUTOR VIZ VYSE PATRNE MYSLEL D DORSKOU, KDE JSOU POUZE BILE A PROTO SE TO DOBRE VYTUKAVA..) JE JEDNODUSSI, ALE BERETE V POTAZ VUBEC TREBA BARVU ZPEVAKA? JE SAMOZREJME PRAVDA, ZE NAPR. ES DUR ZNI VESELEJI NEZ TVRDY C DUR, H MOLL JE NEJSMUTNEJI ZNEJICI MOLL, ALE TO JSOU OBECNE PRAVDY PLATNE HL. PRO SKLADATELE VAZNE HUDBY A TO MYSLIM ZDE NEHROZI, TAKZE SE RIDTE U S I M A (A PRO TRUMPETAKY DELEJTE V KRIZCICHekeaze píše:Ahoj, zajima mne jak postupujete pri skladani svejch songu, tracku?
Nez zacnete delat track zvolite si stupnici v ktere budete skladat, nebo skaldate tak, ze se ridite jen podle toho jak vam to zni a zadnou urcitou stupnici nepouzivate (muj pripad). Zajima mne jestli je to podle urcite stupnice jednodussi. Jake jsou vase oblibene stupnice.... durove / molove....
No ja fakt ziram!
Vse nasvedcuje tomu, ze az na cestne vyjimky ma vetsina prispevovatelu brutalni mezery v harmonii
ekeaze: Vrele ti doporucuju starou dobrou brozurku Kofron - Ucebnice harmonie. Chces-li delat muziku a ne jen zvukove kolaze (trefny termin!), tak budes bez znalosti harmonie zbytecne objevovat Ameriku a ztracet cas
ekeaze: Vrele ti doporucuju starou dobrou brozurku Kofron - Ucebnice harmonie. Chces-li delat muziku a ne jen zvukove kolaze (trefny termin!), tak budes bez znalosti harmonie zbytecne objevovat Ameriku a ztracet cas
...so many knobs, so little time... (autor neznamy)
V životě jsem na nic nehrál, teorii doháním v posledních měsících. Nejoblíbenější stupnice je C moll harmonická, protože v ní znám všechny noty a skoro všechny akordy
. Jinak mě fascinuje, že transponované akordy do jiných tónin znějí úplně jinak (nejen zvukově, ale i náladou a barvou). Pokud jde o tvorbu, tak dycky začínám s akordama (tonika, subdominanta, dominanta + obraty), pak přidám basu a nakonec mlátím do kláves nebo jen tak zkouším.
https://www.youtube.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Každý tón, potažmo akord má pro mě také barvu. "E" dnes vidím s mnoha odstíny žluté, "Fis" je třeba modré až fialové. "G" mám hnědé. "A" do červena "Amoll" třeba do růžova atd... "C" je zelené... Nepochybně i plochy aury různých organismů mají různé barvy a dají se měřit jejich hudební frekvence. Akorát se to neučí v hudební teorii (hehe) 
Proto je možné hudbou léčit... Indie, Tibet atd...
Proto je možné hudbou léčit... Indie, Tibet atd...
tušil jsem, že to někdo pochopí jinakkexik píše:dysmusax: transponovane akordy zneju inak? dufam ze hovoris o gitare... inak by som ta musel vysmiat
https://www.youtube.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Ty woe ja taky ziram na mezery v harmonii apod. - vzdyt je tady diskuse o HUDBE (nebo jsem si to aspon myslel) a ne o nejakych slepovackach a vykradackach....Nechce se mi snad ani pomyslet na to, ze nekdo neumi hrat na nic a pise sem picoviny.... Jenze ono hrani na nastroj nejde vosrat jako vysamplovani, lepeni, zvuk. technika, tam se to musi vysedet cvicenim (muzikanti vi ocem je rec) coz pak dava vyhody v tvorbe (resp. to nebrzdi)dysmusax píše:V životě jsem na nic nehrál, teorii doháním v posledních měsících. Nejoblíbenější stupnice je C moll harmonická, protože v ní znám všechny noty a skoro všechny akordy. Jinak mě fascinuje, že transponované akordy do jiných tónin znějí úplně jinak (nejen zvukově, ale i náladou a barvou). Pokud jde o tvorbu, tak dycky začínám s akordama (tonika, subdominanta, dominanta + obraty), pak přidám basu a nakonec mlátím do kláves nebo jen tak zkouším.
Jinak kde vyuzivas c moll (pise se to s malym "c" kdyz uz chces byt odbornik)? Delas hudbu k nejake orientalni pohadce? Jinak retezeni akordu T-S-D je sice zaklad, ale tak pro bratry nedvedy apod. Zkus si na to treba zahrat s Beatles nebo s jamiroquai nebo incognito nebo nevim co poslouchas... a moc to nepude. Nekde nahore to nekdo psal - Kofroň, kofroň, kofroň. Leoš.
Minuly mesic jsem mel rozhovor s jednim DJ, ktery zjistil (dlouho to trvalo), ze je to dobry hrani tak k pivu a chce zalozit kapelu. Na mou otazku na co bude hrat se rozhostilo mlceni, ale ze pry si jiz poridil klavesy. Byl jsem uprimny (a tim ho nasral), ze v jeho pripade asi moc kapel k dispozici nebude vyjma scratchingu. A v tvorbe je to sakra znat, jestli nejaky nastroj ovladas a nebo lestis hovno, byt s pouzitim hardware efektovych masin...





