Inbox vs. outboard mixing
no podle toho, co sem koukal, ze delaj DA prevodniky, tak dokud nemas fakt drahy veci, nema smysl vylejzat z krabice ven jen kvuli sumaci v levnym pultiku
podle me je i cista analogova sumace bez efektu zvukove krok stranou a kde se teprv zacne projevovat rozdil je, kdyz na ty kanaly navesis kompresory a eqcka (nejlip drahy, ale ne nutne jenom drahy), to pak ziskas barvy a textury, ktery vevnitr neziskas... a pak je to fakt o necem jinym...
nevim, jestli sem tohle tady uz psal, vubec bych se nedivil, kdybych se opakoval
podle me je i cista analogova sumace bez efektu zvukove krok stranou a kde se teprv zacne projevovat rozdil je, kdyz na ty kanaly navesis kompresory a eqcka (nejlip drahy, ale ne nutne jenom drahy), to pak ziskas barvy a textury, ktery vevnitr neziskas... a pak je to fakt o necem jinym...
nevim, jestli sem tohle tady uz psal, vubec bych se nedivil, kdybych se opakoval
nejlepsi je to predmichat v compu a pak si zaplatit studio s konzolí a tam do domichat pouzit HW verby a kompresory eventuelne doEQlizovat
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
me na moji muziku bavi sumace na digimixech od yamahy, at je to jaky chce, proste se mi to libi.
dlouho sem resil jak sumaci delat a jakou cestou jit pri zarizovani domaciho studia, ale nakonec sem se po dlouhym boji presvedcil ze budu dal delat v compu.
k sumaboxum, nevidel sem nikde sumaboxy deo kterych by se lezlo z compu po digitalu, pritom to je prave to co vetsinou asi lidi chtej, nebo sem koukal blbe ? nasmerujte me prosim pripadne, diky
muziku si v compu predmichavam do 8-16 group ktery pomeruju kontrolerem, takze by bylo pro me asi idealni tyhle groupy vyslat do externiho sumaboxu po ADATu a tam to secist, existuje nejakej takovej bazmek co tohle umi ?
dlouho sem resil jak sumaci delat a jakou cestou jit pri zarizovani domaciho studia, ale nakonec sem se po dlouhym boji presvedcil ze budu dal delat v compu.
k sumaboxum, nevidel sem nikde sumaboxy deo kterych by se lezlo z compu po digitalu, pritom to je prave to co vetsinou asi lidi chtej, nebo sem koukal blbe ? nasmerujte me prosim pripadne, diky
muziku si v compu predmichavam do 8-16 group ktery pomeruju kontrolerem, takze by bylo pro me asi idealni tyhle groupy vyslat do externiho sumaboxu po ADATu a tam to secist, existuje nejakej takovej bazmek co tohle umi ?
neco takovyho myslim delal cranesong pod jmenem Egret... resp. vyvijel.. ale kde je tomu konec... nicmene cenu bych videl nekde od 4000-6000k a byl to 8kanal
jako vlastne chces 16kanal AD/DA prevodnik a sumacni box v jednom, to je docela narocna vec na $ a lidi si radi ten prevodnik vyberou sami, precejen jsou mezi nima rozdily a profici, co za to sou ochotny platit maj radi navyber...
jako vlastne chces 16kanal AD/DA prevodnik a sumacni box v jednom, to je docela narocna vec na $ a lidi si radi ten prevodnik vyberou sami, precejen jsou mezi nima rozdily a profici, co za to sou ochotny platit maj radi navyber...
Matucha: hmmm, asi to nebude legrace, no me celkem fakt bavi sumace na yamahackejch digimixech takze by mi myslim da se rict stacily streva yamahy (napr. 01v96) narvany do dvouvejskovy rackovy krabice s USBckem na routovani pres comp a 3x ADATem IO, zbyly kravinky co na tom sou bych ani nepouzil a nepotreboval 
jedno reseni me napada, karty RME maj jakousi HW sumaci (prej), nevim nakolik je to pravda a jak to v praxi funguje, ale jejich routovani se da zda se vyuzit na sumaci, kvalitu netusim, ani netusim jestli to tak nekdo pouziva, ani netusim co je v tech kartach za brouka ze to takhle funguje, netusite nekdo ?

jedno reseni me napada, karty RME maj jakousi HW sumaci (prej), nevim nakolik je to pravda a jak to v praxi funguje, ale jejich routovani se da zda se vyuzit na sumaci, kvalitu netusim, ani netusim jestli to tak nekdo pouziva, ani netusim co je v tech kartach za brouka ze to takhle funguje, netusite nekdo ?
neural: kazda multitrack karta ma aj "hw" sumaciu v digitalnom mode, aj do delty1010 ked naseres 8 kanalov a nahras mixer monitor kanal, tak sa to zosumuje v chipe... matucha ale urcite hovoril o analogovej sumacii, ze sa ti paci ta yamaha, tak to bude pravdepodobne prave tym, ze sumuje nedokonalo a ty preferujes vlastne spraseny signal. to ale nie je vonkoncom pre kazdeho
Když je možnost použít analogovej pult v dobrym stavu a jsou kvalitní převodníky tak není co řešit,- přesně jak psal Boris: předmíchat v compu a dodělat na konzoli ve studiu. To je schůdná cesta pro toho, kdo touží po -slovy Syncra - věci bez kompromisů. Mám takovej dojem, že analogovej pult může pomoci i elektronice,- popravdě ale přiznávám, že jsem nikdy neujížděl na čistě elektronickém soundu a někomu by právě ty vlastnosti analogové cesty mohly např. u elektroniky vadit.
Já osobně ani nevím, zda míchám ITB nebo používám sumaci digi pultu. Pokud to někoho zajímá, zde můj setup:
V compu mám všechny tracky routovaný do BUSů jež fungují jako submixy příbuzných nástrojů, solo vokálu, vokálů atd. Těch mám 16. Dalších 16 jsou efektBUSY pro send efekty ,- někdy nevyužiju všechny, někdy musím nějaké přivyrobit
. V Yamaze01x mám 16 kanálů, do kterých míchám těch 16 submixových BUSů plus kolikzrovna je efektových. Opět dle příbuznosti nástrojů a dále výstupy z efektů většinou nepřimíchávám k nástrojům, nýbrž jim rezervuji samostatné dva či čtyři kanály v 01x. V 01x všechno sumuji do jejího interního stereo BUSu, který vracím zpět do mixáku v compu. Tenhle stereo signál pak routuju do analog compresoru RED3, který má možnost nastavení obou kanálů zvlášť (prostě nemusí být L a R kanál linknutej ...) a což já použiju abych simuloval main BUS na analogový konzoli, která nemá jednu stereo šavli jako výstup z DAW, ale de facto dvě mono cesty (nebo jak to popsat) - a to je věc která taky odlišuje analogový konzole od Stereo sumace v DAW. Samozřejmě se mi nikdy nepovede nastavit parametry na Red3 identicky stejně pro kažý kanál - a o to mi právě jde. No a z Red3 už jede stereoautoBus do pásku (nejčastěji a nejoblíbeněji do Ampex 456) ve Studeru.
No až je smícháno, tak z pásku zpátky do compu, někdy skrze lampový Avalon vt 747sp. Čiže můj postřeh Syncro je: tímto postupem jsem dosáhnul toho, že si neřeknu, jak "hnusně čistě" digitálně mi to zní
Nicméně šetřím na AWS9000+
Doufám že moje úspory budou přibývat značně rychleji, než cena AWS "poletí" dolů (on to asi žádný "let" dolů nebude...)
Já osobně ani nevím, zda míchám ITB nebo používám sumaci digi pultu. Pokud to někoho zajímá, zde můj setup:
V compu mám všechny tracky routovaný do BUSů jež fungují jako submixy příbuzných nástrojů, solo vokálu, vokálů atd. Těch mám 16. Dalších 16 jsou efektBUSY pro send efekty ,- někdy nevyužiju všechny, někdy musím nějaké přivyrobit

No až je smícháno, tak z pásku zpátky do compu, někdy skrze lampový Avalon vt 747sp. Čiže můj postřeh Syncro je: tímto postupem jsem dosáhnul toho, že si neřeknu, jak "hnusně čistě" digitálně mi to zní
Nicméně šetřím na AWS9000+

Naposledy upravil(a) velvet dne 02 říj 2006 16:35, celkem upraveno 6 x.
tak pro zajimavost ja jsem ted poridil na live digi 12ti stopak HDR akai, takze veskery moje mixy zakladu co jdou na live micham do 6ti stereo subgroup a ty pak nalejvam do akaie aby se s tim dalo na live manipulovat podle potreby, svym zpusobem je predmichavani do group a pak jejich jemny doladovani pomeru celkem myslim logickej postup, mam nastaveny docela fungujici prostredi kde uz predem ty groupy naleju vcetne jejich namapovani na fejdry kontroleru a pak do nich behem michani posilam nastroje a ve finale na kontroleru doladuju pomery, pracuje se mi tak dobre.
vysledek a) posilam do HDR na live, b) pouziju i pro nahravky s pridanim zpevu atd, c) da se to i pouzit pro pripadny prohnani pultem kdekoliv
vysledek a) posilam do HDR na live, b) pouziju i pro nahravky s pridanim zpevu atd, c) da se to i pouzit pro pripadny prohnani pultem kdekoliv
na tohle me upozornil ivo:
http://www.vintageking.com/site/files/sumshoot.htm
a moje odpoved:
podle me to ukazuje jak je to uplne jedno... jestli sou tam rozdily mezi tema vecma, tak sou drobny hlasitostni, takze musis pouzivat volume, kdyz to poslouchas a pak sou ty veci vicemene jedna jak druha s malinkejma pidi rozdileckama
jako ty protool bouncy z toho znej nejhur
ale podle stejnyho vysledku dosahnes, kdyz to probehnes cimkoli analogovym (dobrym)
ted samo nemluvim o tom, kdy tu sumaci pouzivas kvuli tomu, ze mas proste nejaky HW krabice a pouzivas to misto pultu

http://www.vintageking.com/site/files/sumshoot.htm
a moje odpoved:
podle me to ukazuje jak je to uplne jedno... jestli sou tam rozdily mezi tema vecma, tak sou drobny hlasitostni, takze musis pouzivat volume, kdyz to poslouchas a pak sou ty veci vicemene jedna jak druha s malinkejma pidi rozdileckama
jako ty protool bouncy z toho znej nejhur
ale podle stejnyho vysledku dosahnes, kdyz to probehnes cimkoli analogovym (dobrym)
ted samo nemluvim o tom, kdy tu sumaci pouzivas kvuli tomu, ze mas proste nejaky HW krabice a pouzivas to misto pultu

me furt nejak neni jasna jedna vec, beru ze mam DAW v tom stopy zorganizovany do treba 8mi stereogroup a ty chci nechat spatlat drahym a skvelym HW summing boxem treba od staryho Neveho, jenze jak to do toho summing boxu dostanu kdyz ne po dgitalu ? vyzetu to z compu skrz M-audio za desitku ? tak k cemu mi pak je drahej sumabox kdyz to zprznim uz na poatku cesty ?
ja furt zil v domneni ze sumaboxy sou jaksi nahrazkou posledniho clanku HW analog mixu, tj ze signal sectou a sou super pro DAW pac se nedegraduje signal po ceste, ale ted sem tda uplne mimo protoze jestli maj summing boxy dobry lec analogovy IO, potrebuju k tomu nutne luxusni outy z compu, tj. nejak se mi to prodrazuje cca na dvojnasobek, ja prave myslel ze existuje neco do ceho to poslu po ADATu treba a ono to ma supr DA/AD prevodniky ktery mi to po secteni ve stereu zas hezky po digine poslou zpatky do DAWu na stereo mastr stopu, jestli to tak neni pak nevim k cemu (pro me) to je dobry a proc se tim vubec zabejvam byt teoreticky
chapu to spravne nebo sem mimo ?
ja furt zil v domneni ze sumaboxy sou jaksi nahrazkou posledniho clanku HW analog mixu, tj ze signal sectou a sou super pro DAW pac se nedegraduje signal po ceste, ale ted sem tda uplne mimo protoze jestli maj summing boxy dobry lec analogovy IO, potrebuju k tomu nutne luxusni outy z compu, tj. nejak se mi to prodrazuje cca na dvojnasobek, ja prave myslel ze existuje neco do ceho to poslu po ADATu treba a ono to ma supr DA/AD prevodniky ktery mi to po secteni ve stereu zas hezky po digine poslou zpatky do DAWu na stereo mastr stopu, jestli to tak neni pak nevim k cemu (pro me) to je dobry a proc se tim vubec zabejvam byt teoreticky
chapu to spravne nebo sem mimo ?
chapes to uplne dobre, sou to zarizeni, ktery po analogu prijmou 8 nebo 16 kanalu a na konci z nich po analogu leze smichanej signal... plus obcas muzes menit jejich hlasitost, pan a pripadne neco nekam poslat... ale nic vic
jasne, na to aby to melo jakejs takejs smysl potrebujes rozumny prevodniky a predstava, ze to budes pouzivat s m-audiem je az skoro smesna (pokud ti nejde o nejakej specifickej zvuk m-audia
jasne, na to aby to melo jakejs takejs smysl potrebujes rozumny prevodniky a predstava, ze to budes pouzivat s m-audiem je az skoro smesna (pokud ti nejde o nejakej specifickej zvuk m-audia
