Inbox vs. outboard mixing

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering

<t>Na čem mícháte?</t>

Přímo v kompu.
19
59%
Digitální pult.
4
13%
Analogovej pultík.
3
9%
Studiová konzole (analog).
6
19%
 
Celkem hlasů: 32

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Inbox vs. outboard mixing

Příspěvek od syncro » 09 srp 2004 11:08

Vcera jsem absolvoval zavaznou poruchu ridiciho pocitace na mixazni konzoli (Soundtracs SoloLogic), coz me po dlouhe dobe prinutilo prepojit studio, vyradit mix a michat v kompu za pouziti totalmixu RME (Multiface).

Prvni dojem byl - wow, cele zni cisteji. Druhy dojem byl - DO HAJZLU, TO JE ALE HNUSNE CISTEJ ZVUK! Uz jsem uplne odvykl digitalni sumaci a prekvapilo me, jak bez zivota zni ty samy veci bez pruchodu pultem a bez pultovy ekvalizace... Asi to neni tak zasadni u digitalni hudby, ale nepral bych vam ten smutek, kdyz jsem slysel Janinu basu, jak zdechle pleska misto aby rvala koule. Navic ta totalni separace kanalu zni na zivejch nastrojich a vokalech proste udesne.

Pouceni z toho pro me je, ze cesta, kterou jsem si vybral (tj. analogovej pult a mix venku), je pro hudbu, kterou delam, naprosto zasadni. Takze ti z vas, co nedelaji ciste elektro mjuzik a zda se jim, ze to "nejak neni ono", by meli aspon letmo zkusit vyhody poctivy konzole. U me osobne je to presne ten rozdil mezi zvukem, kterej je podle me o nicem a zvukem, kterej me bavi...

Dej Ten tam nahore, at to Jarda co nejdriv opravi 8-)

Mejte se, Sasa.

PS: Tohle neni flame Analog vs. Digital ani SW vs. HW, spis by me zajimaly postrehy tech, co michaj na pultu i v kompu. Dikes.

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 09 srp 2004 12:00

No v soucasne dobe taky totalmixuju, ale je mi (a syncrovi taky;) jasny ze nakonec to taky skonci u naky externi sumace, rad bych i stereo pas nakonec.. ale myslence total outboard mixaze, jak ji zrejme mas v planu ty, nejak nemuzu prijit na chut.. sumace jo, ale to pohodli michani v pocitaci je jediny zpusob jak prekonat moji lenost a nedostatek penez..
Naposledy upravil(a) pm dne 09 srp 2004 12:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 09 srp 2004 12:01

Jinak teda uprimnou soustrast a rychle uzdraveni..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 srp 2004 13:10

podla mna ide HLAVNE o nedostatok penazi. mix na ktorom sa toto oplati robit stoji (aspon) dva(dsat?)krat tolko nez ta RME ;)
a este je tu ten detail ze digitalom treba miesat INAK nez na pas. to mi trvalo tri roky nez som na toto prisiel. na otazku ako je tazko exaktne odpovedat, ale obecne OPATRNEJSIE a treba viac mysliet a skusat. takze pre profika co si chce co najskor urobit a odovzdat...
a my kutilovia beztak nemame inu moznost .)

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound » 09 srp 2004 13:44

Jo ten digitál... Co jsem na tom zkoušel nějaký věci typu klasickejch malejch věcí - klavír, housle, kontrabas, atp. tak je tam jasnej rozdíl, to je nepochybný. Když se budu věnovat jenom zvukový stránce, tak co mám teďka doma Tascama DM-24 tak věci z toho zase lezou mnohem živějc. Na veškerejch těch digitálech jdou nastavit třebas neuvěřitelně rychlý, komp&lim ke kterjem bych se v analog outboardu asi jen tak nedostal. Jo pro elektrikáře by to mohla bejt oprvdu lepší volba. Btw. nevim jak moc to, ale zatim se mi nepodařilo v žádnym softu (PC&Mac) nastavit takový koprese jako na tom digitálu. Jelo to všechno nějak míň - to mě přesvědčilo, že i v těch algoritmech můžou bejt naprosto zásadní rozdíly...

Jo ten analog... Co jsem dělal na velkech pultech, je to znát. Práce je s tim jinačí - relativně komplikovanější. Koneckonců naznačuje to důvod, proč velký studia, jedoucí normálně lidma hranou hudbu ty digitály nemívaj. IMHO od určitý cenový kategorie už to hraje všechno dobře a libost zvuku je většinou už jenom subjektivní záležitostí. Věci jako korekce bejvaj hutnější, kompresory mnohem línější, jsou tam přeslechy mezi kanálama což může ten zvuk zkomplexnit.

:arrow: Přeberte si co jsem napsal, klidně můžu všechno se pokusit nějak rozvést, vysvětlit. Teď když jsem to sem takhle naflákal, koukám že jsem se pustil do mnou toliko nenáviděné debaty typu teplej analogovej zvuk lampy..... :D

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 srp 2004 13:56

Liquid Sound píše:Teď když jsem to sem takhle naflákal, koukám že jsem se pustil do mnou toliko nenáviděné debaty typu teplej analogovej zvuk lampy..... :D
veru... to riziko tu je :)
apropos rychly kompresor; pouzivam mda dynamics, skusal si? teda na extra kompresie moc nie je ale je urcite najrychlejsi co poznam

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 09 srp 2004 14:02

pm: Diky. Tentokrat jsem nebyl linej a Jardu volal hned 8-)

Co se tyce tech rozdilu, tak ja jsem kdysi delal na Yamaze MM1402 nebo jak se to jmenovalo, pak na Behringeru MX2642, potom chvili v kompu, pak na Yamaze 01v, 02r a nakonec na tomhle Soundtracsu, takze si myslim, ze jsem schopnej to nejak subjektivne porovnat. Ten rozdil mezi pultem a digismesi je proste jasnej. Nerikam, ze je to lepsi nebo horsi, je to ale tak moc jiny, jak to jenom muze bejt. I malej AH Wizard ma pro me hezci sound, nez 02r. Myslim, ze za to muzou vsechny ty preslechy, kolisani, chlupateni a tak, takze vlastne ty nedokonalosti. U zivejch nastroju jsme zvykly poslouchat je v dynamickym prostredi, plnym nejakejch jinejch zvukovejch interferenci. Kapela hraje proste vzdycky dohromady a kdyz to potom slysim v tej dokonale separovanej digitalni podobe, tak to proste neni pro me ono. Samozrejme se to da dotahovat a dohanet a ja vsem tem pocitacovejm kutilum fandim a respektuju je. Ale ja chci ve studiu michat, ne pocitat na kalkulacce 8-)

Na druhou stranu je pravda, ze spousta veci, ktery jsou dneska ve zvuku "normalni" na analogovym pultu proste nejdou. Treba ty "dokonaly" digitalni sinusy nebo superpevny drajvovany basy v DnB bych na mym pultu urcite neudelal. Halt se meni zvukova estetika a ja jsem si proste vybral dinosauri styl a k tomu potrebuju dinosauri pult 8-)

Zdar, Sasa.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 srp 2004 16:08

a punktum :)

btw poculi ste daky ten jazzicek vydany sheffieldami alebo chesky ktory bol kombo cela banda nahrata na jeden stereo mikrofon a tudiz zmastrovana BEZ MIXU?
je to jak vy cechuni hovorite "posusnanicko"; ma to sice frekvencne nedokonalosti ale ak ma vasa aparatura v poriadku fazu, tak ten priestor a detail je nechutne verny. ono totiz ide o to nie urobit prenos signalu fyzikalne bez strat ale oblbnut nase usi. a tie si to chvalabohu nechaju.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 srp 2004 16:17

btw syncro, vsimol si si topic kde sa zaujimam o lacne mikrofony? konkretne ci sa ti nedostal do ruk studio projects B1 a co si o tom myslis (pripadne o inych bratrickoch okolo 100eur)

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 09 srp 2004 16:17

Kexiku rozbil sem posloucpnost, takze na co si zrejme odpovidal prijde az ted:)
syncro píše:Treba ty "dokonaly" digitalni sinusy nebo superpevny drajvovany basy v DnB bych na mym pultu urcite neudelal. Halt se meni zvukova estetika a ja jsem si proste vybral dinosauri styl a k tomu potrebuju dinosauri pult 8-)

Zdar, Sasa.

No.. dyt jo. Myslim ze karty jsou docela jasne rozdany a debata do znacne miry zbytecna - kdo co chce delat, na to by si mel vzit odpovidajici nastroj. Na tenhle zvuk, kteremu pan Karelov rika "anachronismus", nasetris v prasatku na analogovou kravu a kdyz delas ten dnb jazz nebo popik, tak ti lip poslouzi asi neco presnyho digitalniho..

Dalsi vec ale je ta, ze ten "analog" ma mnoho tvari, jedna je ta reznicka ktera se treba libi panu Syncro a me (urcite je nas vic), a pak ostatni mnohem sofistikovanejsi.. to je ale zase ponekud drazsi sranda, drazsi nez numerique svet.. takze opet na tomto miste trochu bezpredmetna debata s lidma jako sme my :)

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 09 srp 2004 16:26

kexik: tak to si projed veci z produkce Studio One aneb "Jeden mikrofon staci, drahousku" :)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 srp 2004 16:37

nepoznam... ale v reggae sa vyznam asi tak ako v cirkevnom prave, takze... a stoji to zato?

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 09 srp 2004 16:41

To nevim, zalezi jak rad mas cirkevni pravo.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 srp 2004 16:55

nepodcenuj ma... stylovo som velmi pruzny. ako pruznik. od sepultury po stravinskeho. len to musi zacinat na S :)

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 09 srp 2004 17:29

no ja se ucim bejt mensi a mensi reznik kdyz delam s akustickym matrosem, ze zacatku sem hoooooodne cistil a pak sem si stezoval, ze to nejak nejde k sobe, ted se to snazim resit vic "prirodne" a de to o dost lip. Asi by tomu pultik pomoh... jojo, taky pokukuju po nejakejch majickejch... manley nebo cranesong delaj pekny kousicky, jenze stojej $8000... bez EQ... no nejdriv si sezenu nejaky krabice, ktery bych tam zapojil do inzertu ;-).

Sem zvedavej na pana (ex)Etiena, az mu daj dohromady ten jeho mixacek, myslim, ze se este dozvime nejaky zajimavosti.

Odpovědět