Jak delat mastering?
MaxxBass a RennBass... fungujou fakt spatne, nikdy sem je nepouzil s uspechem, vzdycky mi to vadilo a vzdycky to slo nakonec udelat ekvalizaci bez nich lip.
C4 a LinMB nejsou urceny (dle myho skromnyho nazoru) na dosahovani hlasitosti. V tom mi nikdy nepomahaly, vzdycky to bylo horsi nez nezprocesovany. V cem mi ale C4 hodne pomaha je u spatne nahranejch veci (jednotlivy nastroje), protoze mam fakt velkou kontrolu nad tim jak to bude hrat. Treba akusticky kytary sem byl chopen z tenouckejch sragor dostat do docela konzistentni podoby, sice to nebylo buhvijaky, ale oproti originalu uplne jina trida.
Treba na poreseni drobnejch veci v mastru mi to funguje.
TC ani Timeworks nepouzivam. Timeworks mi tuhnou a TC mi nesedej rozhranim.
C4 a LinMB nejsou urceny (dle myho skromnyho nazoru) na dosahovani hlasitosti. V tom mi nikdy nepomahaly, vzdycky to bylo horsi nez nezprocesovany. V cem mi ale C4 hodne pomaha je u spatne nahranejch veci (jednotlivy nastroje), protoze mam fakt velkou kontrolu nad tim jak to bude hrat. Treba akusticky kytary sem byl chopen z tenouckejch sragor dostat do docela konzistentni podoby, sice to nebylo buhvijaky, ale oproti originalu uplne jina trida.
Treba na poreseni drobnejch veci v mastru mi to funguje.
TC ani Timeworks nepouzivam. Timeworks mi tuhnou a TC mi nesedej rozhranim.
Nekde jsem narazil na stranku v cestine jak spravne pouzivat Wavesy, bylo tam pekne popsany - jak jednotlive plaginy pouzivat a ceho se vyvarovat ,
ale nevim kde a uz jsem to hledal nekoliktrat a nenasel
Mozna by stalo za uvahu rozsirit tohle forum o kategorii "DX a VST Plugins" kde se budem zabyvat jen efekty, mohly by tam byt napr. doporuceni, jak co funguje, zkusenosti ,pri jake praci pouzit ten ci onen.
ale nevim kde a uz jsem to hledal nekoliktrat a nenasel
Mozna by stalo za uvahu rozsirit tohle forum o kategorii "DX a VST Plugins" kde se budem zabyvat jen efekty, mohly by tam byt napr. doporuceni, jak co funguje, zkusenosti ,pri jake praci pouzit ten ci onen.
K tomu masteru bych rad taky zminil, ze se to bude lisit podle stylu hudby, kterou kdo dela. Protoze to, co nekomu prijde jako mrveni zvuku muze zase nekomu jinymu v danym stylu vyhovovat.
Ja dam na zacatek nejakej EQ, vetsinou LinEQ od Waves, HP 24dB a vsechno pod 40Hz zcutuju, lehce si nekdy pridam kolem tech 4kHz, jak kdy, pak VintageWarmer, ten hodne prida hutnost, pak tam dam BBE, pak neco trosku k rozsireni sterea a na konec L2.
Waves RennBass nebo MaxxBass na master vetsinou ne, ale jinak myslim tyhle efekty zas tak spatny nejsou,.
Ja dam na zacatek nejakej EQ, vetsinou LinEQ od Waves, HP 24dB a vsechno pod 40Hz zcutuju, lehce si nekdy pridam kolem tech 4kHz, jak kdy, pak VintageWarmer, ten hodne prida hutnost, pak tam dam BBE, pak neco trosku k rozsireni sterea a na konec L2.
Waves RennBass nebo MaxxBass na master vetsinou ne, ale jinak myslim tyhle efekty zas tak spatny nejsou,.
To s tou novou kategorii jak navrhuje Martin..... to neni tak spatny napad, ne ???
Mohly by tam byt vsechny efekty VST a DX , co se daji pouzivat - navody , tipy a triky a kecy .... mohlo by to byt rozdeleno napr. podel Firem Waves, Sonic, TC, atd.... Nebo na Verby, Compresory, atd. atd.
Myslim, ze to je dobry napad od Martina
Mohly by tam byt vsechny efekty VST a DX , co se daji pouzivat - navody , tipy a triky a kecy .... mohlo by to byt rozdeleno napr. podel Firem Waves, Sonic, TC, atd.... Nebo na Verby, Compresory, atd. atd.
Myslim, ze to je dobry napad od Martina
pausalne bych urcite pod 40Hz neosekaval, nekdy sou potreba... ale to poznas podle toho, jestli to ztrati.
4k? No tam naopak musim casto ubirat, casto maji lidi tyhle veci zvednuty a hlavne de o oblast, kterou zvyraznuje 90% levnejch kondenzatoru, takze vokaly chytaj neprijemne tvrdy vejsky. Na Skyline remixovym cd sem to delal u poloviny veci.
Ty problemy, na ktery narazis se nakhle moc nedaj popsat... je to u kazdy veci uplne jinak. No a kdyz si delas master vlastni veci, tak je to vsechno naprd, protoze to mas smichat tak, abys nemusel sahnout na EQ.
4k? No tam naopak musim casto ubirat, casto maji lidi tyhle veci zvednuty a hlavne de o oblast, kterou zvyraznuje 90% levnejch kondenzatoru, takze vokaly chytaj neprijemne tvrdy vejsky. Na Skyline remixovym cd sem to delal u poloviny veci.
Ty problemy, na ktery narazis se nakhle moc nedaj popsat... je to u kazdy veci uplne jinak. No a kdyz si delas master vlastni veci, tak je to vsechno naprd, protoze to mas smichat tak, abys nemusel sahnout na EQ.
kexik
dost zalezi CIM to pod tych 40Hz useknes; nutne to musi byt linear phase eq, inak po prdeli s vyssimi basmi; ako vravi matucha nie vzdy to je dobry napad, ale moja skusenost je ze vacsinou ano.
Mas pravdu, ze zalezi na tom, jak clovek pracoval v prubehu mixaze, takze to boostovani kolem 4kHz kolikrat neni potreba., ale to zalezi track od tracku. Jinak ja veci s vokalama nedelam, takze nastesti problemy s nimi nemusim resit.
Jinak ohledne orezu jsem mel na mysli LinEQ. a vetsinou se mi to osvedcilo,. hloubky pak dostaly takovej kulatejsi tvar,.,nebo nevim,jak to rict
Jinak ohledne orezu jsem mel na mysli LinEQ. a vetsinou se mi to osvedcilo,. hloubky pak dostaly takovej kulatejsi tvar,.,nebo nevim,jak to rict

kexik
phenn: moje zdovodnenie je cista fyzika; len malo bedni pod 40Hz vyzaruje nieco co sa da pocuvat, spravidla je v tomto pasme pri vyssej hlasitosti skreslenie tak velke, ze basy stracaju citatelnost a vznikne blato. ak ale je v tracku nieco ako sampel organu, kontrabasu, cela na najnizsej oktave, alebo tympany, tak tam tie subbasy zneju tak luxusne, ze je skoda ich nenechat 
