Opoždění zvuku ti pravděpodobně nezpůsobuje midi přenos, ale latence zvukové karty. Nastuduj si něco o tom, co je to asio.
Až budeš mít vyřešeno tohle (u bicích je ultradůležité být s latencí co nejníž - ideálně v jednotkách milisekund, takže je "profesionální" zvuková karta s dobře napsanými ovladači nutností), můžeš teprve analyzovat, jak jsi přesnej. S větší latencí to nikdy nezjistíš, protože ta rozhodí asi každého smrtelníka
Automatické dorovnávání na mřížku časové osy se jmenuje kvantizace. Dá se dělat na už nahraným midi "tejku", dokonce je možné ji aplikovat i při nahrávání a midi data se už zapisují jak z bicí mašiny (za mě je to asi ta horší varianta). Kvantizací totiž přijdeš o groove, když jí uděláš na všech "notách" na 100 % a tak je imho lepší si ji dořešit dodatečně než předem. Většina programů umožňuje úroveň kvantizace nastavit procentuálně, což umožní najít vhodnej kompromis mezi strojovou přesností a lidskou nepřesností. Kvantizace umí většinou taky nastavit groove/shuffle, což může bejt obzvlášť vhodný, když zkvantizuješ na 100 % a chceš to zase zpátky trochu rozhejbat od lineárně odstupňované mřížky.