Jak jednoduše nahrát bicí?
Jak jednoduše nahrát bicí?
Způsobů je spousty, o to mi nejde. Co já jen chci sejmout udery v podobě Midi. Nechci kvůli tomu kupovat nějakej drahej zvukovej modul, protože zvuky nepotřebuju. Prostě jestli jsou nějaký megaobyč triggery a stupid krabička která z toho udělá midi signal, kterej nahraju do PC jako midi. Potřebuju sejmout pět bubnů a případně pět plechů (činel, hajtka) fakt jednoduše možná i bez dynamiky...stejně s tím pak budu pracovat v PC. Díky. P.
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
dynamika je dulezita. Kazdopadne prevod na midi se da udelat i dodatecne v pc ze signalu z mikraku.
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Jojo souhlasím dynamika je důležitá.... Ten převod z mikráku mě zajímá. Vůbec nevím jak...já teda zkoušel přes nějaký vst převést úder kopáku na midi ton a vůbec si s tím neporadil...nerozeznal ... uměl akorát melodické tony jako z kytary a pod..... Přibliž mi to prosím... a funguje to, když do mikráku půjdou dva zvuky třeba kopák a rytmičák??
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
jo ten KT Drum Trigger taky pouzivam. Funguje dobre.
Strucnej navod, jak triggerivat MIDI z audiostop bicich.
Predpokladam, ze mas bici nahrany v jednotlivych stopach - stopa pro kopak, pro virbl, atd... Pokud tomu tak neni, tak na trigrovani zapomen. I pokud mas vsechny stopy zvlast, tak ma smysl trigrovat v podstate jen kopak a virbl a to jeste jen v urcitych pripadech, kdyz to opravdu neco prinese a nebude to znit vyrazne umele. Mozna jeste tomy by prichazely v uvahu, ale zalezi, jak presne mas ty bici sejmute. S natriggerovanim plechu uz je o poznani vic problemu, jednak aby v signalu clovek netriggeroval preslechy kopaku a virblu a jednak aby pak ty midi plechy znely aspon trochu zive, tak to chce opravdu hodne laborovani.
Pro priklad rekneme, ze chces trigrovat kopak. Potrebujes teda plugin, kterej ti z audiostopy kopaku detekuje, kdy kopak hraje a podle toho vygeneruje midi noty. Ja pouzivam freewarovej plugin smartelectronix kt drum trigger http://koen.smartelectronix.com/KTDrumTrigger/ . Ten das na nejaky insert te kopakove stopy a nastavis parametry jednoho kanalu, tak jak potrebujes - tzn. aby to spravne detekovalo udery kopaku. Jak presne, to zavisi od toho co mas nahrane a na to musis prijit sam. Dulezity je, ze pomoci parametru Drum1MIDIChannel a Drum1MIDINoteNumber nastavis midi kanal a notu, na ktere to bude vysilat. Pak vytvoris MIDI stopu a jako jeji vstup nastavim vystup tohodle pluginu - mel by se ti ukazat v nabidce pro input te MIDI stopy. Pak si nahrajes VSTi s bicima samplama - napr. drumagog nebo treba Battery a jako jeho vstup das tu midi stopu. Musis si dat pozor, aby eventy v te stope byly na spravne note a odpovidalo to tak bubnu, ktery chces prehravat, pripadne aby ta stopa mela nastaveny spravny midi kanal.
Ja pak postupuju tak, ze na stope aktivuju record a s recordem prehraju celou audiostopu. Tim se do midi stopy zapisou midi eventy vygenerovany z audiostopy kopaku. Pak ten record na midi stope musis vypnout, aby se ty noty neprehravaly dvojmo. Ten trigger pravdepodobne nebude fungovat uplne idealne, takze vetsinou je potreba ty midi eventy rucne trochu upravit - nekde smazat notu, ktera tam byt nema, nekde zase pridat atd. Pokud chces audiostopu jen podlozit samplama, tak ty vygenerovany noty samozrejme nijak nemuzes posouvat, protoze se musi kryt s puvodnima uderama. Pokud chces puvodni signal uplne nahradit, tak tu audiostopu jednoduse zamutujes a s midi si pak muzes delat co chces.
Tak snad jsem ti dal srozumetelnej navod;)
Strucnej navod, jak triggerivat MIDI z audiostop bicich.
Predpokladam, ze mas bici nahrany v jednotlivych stopach - stopa pro kopak, pro virbl, atd... Pokud tomu tak neni, tak na trigrovani zapomen. I pokud mas vsechny stopy zvlast, tak ma smysl trigrovat v podstate jen kopak a virbl a to jeste jen v urcitych pripadech, kdyz to opravdu neco prinese a nebude to znit vyrazne umele. Mozna jeste tomy by prichazely v uvahu, ale zalezi, jak presne mas ty bici sejmute. S natriggerovanim plechu uz je o poznani vic problemu, jednak aby v signalu clovek netriggeroval preslechy kopaku a virblu a jednak aby pak ty midi plechy znely aspon trochu zive, tak to chce opravdu hodne laborovani.
Pro priklad rekneme, ze chces trigrovat kopak. Potrebujes teda plugin, kterej ti z audiostopy kopaku detekuje, kdy kopak hraje a podle toho vygeneruje midi noty. Ja pouzivam freewarovej plugin smartelectronix kt drum trigger http://koen.smartelectronix.com/KTDrumTrigger/ . Ten das na nejaky insert te kopakove stopy a nastavis parametry jednoho kanalu, tak jak potrebujes - tzn. aby to spravne detekovalo udery kopaku. Jak presne, to zavisi od toho co mas nahrane a na to musis prijit sam. Dulezity je, ze pomoci parametru Drum1MIDIChannel a Drum1MIDINoteNumber nastavis midi kanal a notu, na ktere to bude vysilat. Pak vytvoris MIDI stopu a jako jeji vstup nastavim vystup tohodle pluginu - mel by se ti ukazat v nabidce pro input te MIDI stopy. Pak si nahrajes VSTi s bicima samplama - napr. drumagog nebo treba Battery a jako jeho vstup das tu midi stopu. Musis si dat pozor, aby eventy v te stope byly na spravne note a odpovidalo to tak bubnu, ktery chces prehravat, pripadne aby ta stopa mela nastaveny spravny midi kanal.
Ja pak postupuju tak, ze na stope aktivuju record a s recordem prehraju celou audiostopu. Tim se do midi stopy zapisou midi eventy vygenerovany z audiostopy kopaku. Pak ten record na midi stope musis vypnout, aby se ty noty neprehravaly dvojmo. Ten trigger pravdepodobne nebude fungovat uplne idealne, takze vetsinou je potreba ty midi eventy rucne trochu upravit - nekde smazat notu, ktera tam byt nema, nekde zase pridat atd. Pokud chces audiostopu jen podlozit samplama, tak ty vygenerovany noty samozrejme nijak nemuzes posouvat, protoze se musi kryt s puvodnima uderama. Pokud chces puvodni signal uplne nahradit, tak tu audiostopu jednoduse zamutujes a s midi si pak muzes delat co chces.
Tak snad jsem ti dal srozumetelnej navod;)
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Zkusím ten plug in jak fachá...Díky
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
No Amorphe, díky za info, je to jasný...já už dělal pár pokusů...první problém je, že bicí mám nahrány dohromady a to do jedný stereo stopy ...signál už je mixnutej...měl jsem plugin, kde jsem zkoušel jen jeden zvuk a to se prostě nedalo...tento KT můžu taky zkusit, ale jak říkáš bude asi problém s rozeznámím....zkusím jak je to chytré...Víš co s bubeníkem chceme udělat jen pracovně, prezentační nahrávky a nechce se nám do studia, takže v podstatě chceme jen sejmout ty rány a dát tomu zvuky z bank...v battery...něco jako když hraješ na klávesy a leze z toho midi. Zase se mi nechce kupovat za 6000 konverter + ještě triggery....nevím stačí ten signál mu dát číslo midi....se mi nezdá, že by nebylo nic jednoduššího a levnějšího....Co vlastně jde z triggeru... a jak vypadá midi signál?
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Existuje plugin Drumagog, co umí zvuky v bicí sadě nahradit... Třeba. Nebo už hotovou mixnutou stopu zkusit rozsekat slicerem a použít jednotlivý údery...Vrsak píše:bicí mám nahrány dohromady a to do jedný stereo stopy ...signál už je mixnutej...
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Vrsak: Jestli máš ty bicí dohromady, bude klíčové nastavit správně frekvenční pásma pro trigger. Ty filtry v KT jsou docela fajn, ale já to stejně dělal tak, že jsem si tu stopu vykopíroval pro kopák, rytmičák i hajtku zvlášť, odfiltroval, upravil a pak teprve nechal Logicem odtriggrovat. Problém byl s přechody, ty se musely víceméně ručně překreslit...
Saša
Saša
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Ahoj potřebuji poradit od bubeníků, v MIDI jsem začátečník, mám el.bicí Yamaha DTX4 software Addictive Drums 2. Problém je že na pádu třeba Tom 1 je HI-Hat, atd. Zkoušel sem v softwaru prohodit ale nedaří se ,, jediné co je shodné je dupák a rytmičák. Co je potřeba udělat aby zvuk byl shodný s daným pádem ??? Díky za odpověď.
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
každý zvuk bude přiřazen k určité notě. např. kopák k C2, virbl k C#2, rim k D2 atd.
tzn. jediné co musíš je nastavit v sw ke zvuku danou "notu", kterou odesílá ten kterej pad (btw pád je něco jinýho
).
sw má i mapy pro pady jednotlivejch výrobců, to bude asi ještě elegantnější cesta - každopádně i tam by měly jít dělat změny uživatelsky (zvuk po zvuku), když ti to nebude vyhovovat
edit:
tzn. jediné co musíš je nastavit v sw ke zvuku danou "notu", kterou odesílá ten kterej pad (btw pád je něco jinýho

sw má i mapy pro pady jednotlivejch výrobců, to bude asi ještě elegantnější cesta - každopádně i tam by měly jít dělat změny uživatelsky (zvuk po zvuku), když ti to nebude vyhovovat
edit:
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Přesně tak. Buď to umí SW (zde tedy příslušný VSTi) nebo to umí samotný modul. Třetí varianta je (pokud by to neuměl ani modul a ani VSTi) předělat to třeba rovnou při záznamu; Cubase například má na tohle MIDI Input Transformer, tam by se to dalo "přemapovat". Tohle jde udělat i později, ale jako chápu, že pokud chceš rovnou slyšet ten konkrétní zvuk, tak ex-post práce není pro tenhle případ řešením.
Nekoukal jsem, jestli podobné "přemapovávače" jsou třeba jako free moduly na (například) kvraudio.com webu.
P.
Nekoukal jsem, jestli podobné "přemapovávače" jsou třeba jako free moduly na (například) kvraudio.com webu.
P.
Re: Jak jednoduše nahrát bicí?
Děkuji biscuit a pavlii za radu ... 
