chystáme se nahrát druhé demo naší progrockové kapely - bicí basa kytara zpěv(y). Po předchozí ne tak docela dobré zkušenosti jsme se rozhodli (ne nutně kvuli té zkušenosti) pro následující postup:
- nahrát bicí ve studiu (studio zajištěno) - budeme mít surový wav
- nahrát basu doma DI
- nahrát kytaru doma DI přes Strymon Iridium
- najít někoho, kdo to smíchá z zmástří a ideálně i nahrát u něj zpěv(y)
Rád bych se zeptal, v jaké formě by ideálně měla být nahraná kytara, případně basa.
Když jsme nahrávali minule, tak zvukař chtěl např. vždycky plně otevřenou clonu a hlasitost, žádné modulační efekty, nepřepínat snímače během hry, ale nahrávat do nové stopy...
A) Vidím v zásadě následující možnosti/ vrstvy výstupu kytary:
1) suchý zvuk DI z kytary do zvukovky
2) Zvuk z Iridia - tj. jakoby nahraný aparát
3) Zvuk z Iridia plus modulační efekt - těch používám hojně, hlavně chorusy, ale myslím, že by bylo lepší je dodělat post ?, mám je typicky všechny před zkreslením (standardně kreslím koncákem DRRI)
Která nebo které z těchto možností jsou pro zvukaře nejlepší? Chtěl bych teda zachovat nějaký Deluxe Reverb + AlNico Jensen zvuk, proto bych rád využil to Iridium. Mám k tomu ale nahrát do druhé linky (a tím množství mojich linek končí

B) Rád bych se ještě zeptal na zdvojené stopy - nahrávat zdvojeně to určitě budu, ale je lepší mít pro obě stopy skutečně totožný zvuk, nebo třeba vzít na jednu stopu strat a na druhou tele, nebo krkový a středový snímač, nebo, se značným sebezapřením, SC + HB

Budeme určitě rádi i za tipy k base, basák typicky hraje z aktivních snímačů čistou basu a přes to z midi snímačů efektovou nebo zkreslenou. Mám podezření, že bude chtít nahrát obě (resp. možná tři včetně suchého signálu, pokud na to má HW - tak jsme to myslím dělali minule, ale ta efektová v tom občas dělala bordel).
Byl bych pro, aby se to zde zvrhlo v nezřízenou diskusi

Samozřejmě, pokud by někdo tady měl zájem o spolupráci, budeme rádi, když se ozve. Předchozí demo je zde: https://bandzone.cz/rhea
Díky za všechny tipy
