Jak snimate kopak?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Syncro / GJ

Jak snimate kopak?

Příspěvek od Syncro / GJ »

Jak jiz subjekt napovida, zajimaji mne vase triky na snimani kopaku. Osobne jsem byl fanousek AKG D112, ale po zkusenosti s Audixem D4 mozna zmenim znacku.
Obvykly rezim byl d112 lehce pred dirou, coz poskytovalo mocny kulaty bas, ale trochu mi chybel klik, takze kopak nebyl uplne citelny. Audix pri stejnem umisteni snima mnohem vic stredu (klik), ale nema tak hezky kulaty spodek. To se da castecne dohnat posunem vic do diry (coz ostatne vyrobce doporucuje), ale pak zase vatovati mlasknuti blany.
Premyslim nad kombinaci d112 pred dirou kvuli basu a SM57 nad stredem kvuli kliku, ale mam strach, ze pri vetsi voltazi nebude stacit citlivost Shuru... A kdyz ho dam dal, tak z toho bude spis dalsi zbytecny overhead.
Takze - jakpak to delate vy :?:

Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek »

Syncro no mam jen D112 (teda z tech bezne na kopak pouzivanych), spis ho davam dovnitr, bud uplne doprostred, nebo nekdy hodne ke kraji, vzdalenost od blany podle toho, jaka je pozadovana tecka, ale kazdy slapak zni jinak, takze nemam zadny system a pokazdy proste hledam (podle casu). A taky treba zkusit pridat jeden kondenzatror pred slapak a pohrat si se vzdalenosti, 0,5-1,5m i treba vice. Drive jsem daval jen mikro k bubnum a 2 overheady na cinely, ted jsem jeste pridal jeden stereo par (AKG C480) asi dva metry pred sadu a ziral, jak nabyde cecko, kdyz ten room pridam k sade... samozrejme hodne zalezi na tom, jak zni mistnost... Jo a bici samozrejme se nahravaly samotne, pokud jede cela kapela, tak to musim prizpusobit

DodoMusic

midi !

Příspěvek od DodoMusic »

A co tak zosnimat uder triggerom a potom si pohodlne vybrat zvuk,ktory sadne do mixu ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22397
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

otrigrovat to mozes aj neskor .. pripadne digitalne v pocitaci ..

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ »

Jurek> Jasne, ja snimam podle velikosti sady 4 az 6 mikraky. Kopak, SM57 shora na rytmicak, C3000B x 2 jako overheady a v pripade potreby prizvucuju kotle (Shure BG5.1) a hihat (SM57). Vsechno je v pohode, zvuk celyho kitu je mocny, ale na vetsine horsich kopaku chybi prave ta cista tecka. Dalsi kodan tu praci nedela, protoze kdyz bubenik vic mydli, tak je z toho ve vetsi vzdalenosti zbytecny overhead 8-(
ad trigger> To je dobry reseni, ale nejde pouzit, kdyz chce bubenik zvuk svyho kicku, leda primichavat a to se mi moc neosvedcilo... Zkousel jsem trigger od Clavie a dost blbe se ladi citlivost tak, aby bral i slabsi udery a nedelal multitrigger pri silnejch 8-( Takze chci spis vyladit ten mikrak. Jinak mistnost mi hraje vcelku dobre, takze s barvou a prostorem jsem spokojenej...

Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek »

Syncro no ja to myslel tak, ze tecku udelas priblizenim k blane, to ale vetsinou ztraci hutnost, takze se da dohnat dalsim mikrakem, vzdalenost je potreba doladit, nemusi byt moc velka. Ten napad dat jeden k blane a druhy do otvoru nemusi byt spatny, jen nevim, jestli sm57 je zrovna vhodny . Co se mi ale jevi jako daleko nejdulezitejsi, je naladeni bubnu a styl hry. Nekdy lide pozaduji neco, co s jejich ladenim a uderem proste nejde. Ja nemam rad na slapaku blanu ala igelit, ale nekolik bubeniku mi rikalo, ze to tak ma byt (je to jako kdyz pleskas do nenatazenyho pytliku). Dalsi problem mikro snima zvuk tak, jak maji naladeno a hraji, ale jim se to strasne nelibi :D Nebo bubenik zahraje jak o pohrbu a na michacce chce HC :D No ale to je neco jineho, muzes zkusit dat dalsi mikro i zepredu blany, bacha ale na vrzajici slapky, pak se to skoro neda odstranit... Ale asi neni univerzalni rada jak na slapak, taky bych ji rad znal :D
Add dalsi overhead (spis room nebo jak ho nazvat, oh je prece nad hlavou), proste rikam, ze nekdy to neni na skodu a vyborne to dobarvi zvuk cele sady. Pomer si muzes zvolit, pokud neni dobry, ani ho pri michani nemusis pouzit.
Add triggery no ani zmena barvy odvisla od uderu se tim podchytit neda, i kdyz bude treba 16 layer multisample, porad bude mrtvejsi. S Clavia Ddrum4 nebyl az tak problem, ale neni to na jazzove finesky

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ »

Jurek> Diky. Ja na to narazil prave ted, kdyz jsem mel ve studiu hardcoristy, kteri ale chteli hiphopovej kopak. Takze jsem se snazil tam najit takovou tu spinavou hiphop tecku a zaroven kulatej peknej tlak dole pod basou. Jenze jak do toho ten bubenik desne mydli, tak se to proste slejva a duni. Navic nema nic moc buben. Jo jo, ja si radsi zvucim ty svoje klidnejsi party 8-))) I kdyz i tohle je pohoda a nakonec jsem spokojenej, hraje jim to. Jeste uvidim, jak po mastru...

xdudy
Příspěvky: 345
Registrován: 12 led 2003 23:50

Ladění bicí sady

Příspěvek od xdudy »

Chtel bych se zeptat - nevite nekdo jak se vlastne ladi klasicka bici sada,
myslim na jakej ton (frekvenci) se ladi slapak, rymicak atd..
je rozdil v ladení na jazz, rock metal dechovku a pod?
existuje na to specialni ladicka, nebo to veme treba normalni ladicka na basovou kytaru? -nebo by to slo nakym softem pro PC, jsou naky pravidla jak ladit - co hlavne delat a co nedelat :-) ??? urcite to uz nekdo z vas delal tak se podelte o zkusenosti.

jeste nevite jestli existuje na netu naka stranka specialne o bicích :shock:

Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek »

Ladicka na to existuje, dela ji TAMA, normalni basova se podle me nechytne. Snare se rika taky cecko, podle tonu, do ktereho se ladi.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22397
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

Jurek : jeeej .. jak taka ladicka vyzera ??? :) su na nej nakreslene bubny a vzdy sa rozsvieti ten , ktory je najblizsie a +/- doladenie ?

Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek »

Pytkin neeee, ladeni bubnu prece musis posuzovat u jednotlivych sroubu, jak by jsi vedel, ktery mas utahnout :D Dela napr. TAMA TW100 = tension watch, coz neni primo ladicka, ale pokud mas nejaky vyzkouseny ladeni, tak ti pomuze vzdy rychle napnout blany na stejne hodnoty, stejne se ale musi doladovat uchem ve vsech pripadech imho. No a jeste jsem videl takovou podobnou krabici od nich, jako je ten metronom/rytmer...
Taky se pouzivaji ruzne momentove klice.

Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek »


Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22397
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

Jurek : zaujimave .. Fakt som este nikdy nevidel takuto vec .. Kazdy budebik si vzdy ladil bicie sam , len tak klucom ..

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1080
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound »

Já nevim, já sem taky nikdy nic takovýho neviděl. Na stage i ve studiu sem vyděl vždy jen dolaďování klíčem. Je pravda, že když se ve studiu ladí timpány tak se na to ladička používá..
Musim se na to pozeptat nějakej bubeníků.... Pak Vám napíšu co mi řekli.
Samotnýho mě to zajímá.

Jinak kopák snímám hodně AKD D25, D112. Taková príma kostička. :) Většinou s nim hodně hejbu, má to totiž dost bigbítovej zvuk, ale mám dobrou zkušenost s Sennheiserem MD 421 na jazz a měkkčí zvouček.. Používání dalšího mikráku z větší vzdálenosti mi příde dobrý spíš u nahrávání samotnýho samplu kopáku. S celou baterkou by to bylo asi jako další overhead.

_ravi_
Příspěvky: 198
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ »

Ja pouzivam Shurku Betu 52 a jsem spokojenej. Je trosku tvrdsi, coz muze byt vyhoda/nevyhoda... Mel jsem na jedno nahravani pujcenou D112 a porad jsem nemohl z kopaku dostat dobrej zvuk, pak jsem vyzkousel Betu a slo to jako po masle (cimz nechci tvrdit, ze je lepsi. Urcite by se nasla i opacna situace, kdy by z B52 lezl humac a 112 by udelala peknej zvuk). Tak ze je imho idealni mit oba dva mikrofony (popr. vic) a hlavne mit poradne vylazenej nastroj a dobryho bubenika. Jinak se clovek muze snazit sebevic a stejne bude vysledek na houby.

Odpovědět