Jak udělat z VSTcek analogová monstra
Jak udělat z VSTcek analogová monstra
Je jasné, alespoň prozatím, že digitální simulace analogových syntezátorů jsou na dost vysoké úrovni, v mohém analog předčily, v mnohém je nedostižný...
pokud je cílem opravdu udělat dojem analogového synthu za pomocí vst simulací, výsledek není nikdy stoprocentní, ba co více uplně jiný
elektronická hudba umí využívat počítačů dosytosti, ale jakmile se snažíme vstckem prorazit v kapele, už je zde ta jeho umělost nežádoucí...
(samo že záleží jaký styl hrajem, a o jaký zvuk nám jde)
proto by mě zajímalo jak zvuk vst syntezátoru co nejvíce "zanalogičnit"
jaké kdo používáte postupy, efekty, zkreslení
prostě nějaké fígle, aby i ostřílený synth guru byl na pochybách jestli slyší starý analog syn?ák nebo vst instrument obvěšený virtuálními krabičkami:)
pokud je cílem opravdu udělat dojem analogového synthu za pomocí vst simulací, výsledek není nikdy stoprocentní, ba co více uplně jiný
elektronická hudba umí využívat počítačů dosytosti, ale jakmile se snažíme vstckem prorazit v kapele, už je zde ta jeho umělost nežádoucí...
(samo že záleží jaký styl hrajem, a o jaký zvuk nám jde)
proto by mě zajímalo jak zvuk vst syntezátoru co nejvíce "zanalogičnit"
jaké kdo používáte postupy, efekty, zkreslení
prostě nějaké fígle, aby i ostřílený synth guru byl na pochybách jestli slyší starý analog syn?ák nebo vst instrument obvěšený virtuálními krabičkami:)
Což takhle přidat nějaké sudé harmonické prohnáním přes lampu?
Nebo nějakou kytarovou krabičku?
Pro mě osobně je tedy nejvíc důležitý (pro zvuk např. analogových padů) dobrý stereo chorus. Takže vyhnat ven z PC a prohnat jakýmkoli vhodným SKUTEČNÝM zařízením tohoto typu.
Popřípadě nějaký plugin na ten způsob. Obávám se totiž, že použití lampového zařízení, nebo dobrého analogového chorusu by bylo nakonec degradováno přidaným D/A a A/D převodem.
Ale to jsme vlastně tam, kde jsme byli
Myslím, že např. dobré basy jsou v pluginech marná snaha. Ploch a sólových zvuků se dá udělat přehršel a snad by to šlo i zlepšit nějakým procesem (stejně je nakonec nejdůležitější hudební nápad).
O jaké zvuky konkrétně Ti vlastně jde?
PS: taky jsem tomu dlouho nechtěl věřit, ale je to TAK. Některé věci odrbat nejdou. Chceš skutečný analog? Kup si skutečný analog!
Ta radost z práce s ním opravdu stojí za To
Nebo nějakou kytarovou krabičku?
Pro mě osobně je tedy nejvíc důležitý (pro zvuk např. analogových padů) dobrý stereo chorus. Takže vyhnat ven z PC a prohnat jakýmkoli vhodným SKUTEČNÝM zařízením tohoto typu.
Popřípadě nějaký plugin na ten způsob. Obávám se totiž, že použití lampového zařízení, nebo dobrého analogového chorusu by bylo nakonec degradováno přidaným D/A a A/D převodem.
Ale to jsme vlastně tam, kde jsme byli
Myslím, že např. dobré basy jsou v pluginech marná snaha. Ploch a sólových zvuků se dá udělat přehršel a snad by to šlo i zlepšit nějakým procesem (stejně je nakonec nejdůležitější hudební nápad).
O jaké zvuky konkrétně Ti vlastně jde?
PS: taky jsem tomu dlouho nechtěl věřit, ale je to TAK. Některé věci odrbat nejdou. Chceš skutečný analog? Kup si skutečný analog!
Ta radost z práce s ním opravdu stojí za To
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Ale jó, v pohodě
Jde o to, že doplňkové a efektové zvuky v pohodě ojebeš, ale ty základní E-E (basa, pady atd). Sranda je, že za zvuk svých snů nemusíš nutně platit 50tis.
(Já například prodal Roland JX8P, protože mi víc sedí plochy Alpha Juna1, jehož prodejní cena je podstatně nižší...)
Obecně si ale myslím, že pokud nemáš nějaké hodně komfortní převodníky, tak na externí úpravu se vyprdni a projížděj zkrášlovadla v pluginech (různá "lampová" oteplovadla, simulace pásu, analog modulační efekty atd...)
(Já například prodal Roland JX8P, protože mi víc sedí plochy Alpha Juna1, jehož prodejní cena je podstatně nižší...)
Obecně si ale myslím, že pokud nemáš nějaké hodně komfortní převodníky, tak na externí úpravu se vyprdni a projížděj zkrášlovadla v pluginech (různá "lampová" oteplovadla, simulace pásu, analog modulační efekty atd...)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
...
nejak privelmi spekulujesFractal píše:strati? praveze mi prijde ze do te kapely nezapadne
pouzivani distorsnu, softlamp, atp je stara znama vec...
ja mel spis namysli nejake zkryte tipy, co nejsou tak proflakle
Naposledy upravil(a) bassline dne 10 čer 2006 13:19, celkem upraveno 1 x.
Pro 53 zni dobre, to teda fakt jo. Taky se klonim k pouzivani vysamplovanych monster na kriticky zvuky jako je basa. Mimochodem, nekdo tu tvrdil, ze ma tb303ku a porovnaval to s AudioRealism BassLine a v basovejch polohach nebyl rozdil. Takze tady se to asi uz povedlo ,)
Fractal: cetl jsem rady jakoze je dobry ten VST zvuk prohnat externi krabici (libovolnou), kde bude vsechno stazeny na nulu, takze zadnej processing, jen se to "zanalogizuje" a zpatky do pocitace. Asi je potreba zkouset ruzny krabice, levny, bizarni, a hlavne ty drahy
Jo a zkousel jsi ColorTone a podobny oteplovatka?
Fractal: cetl jsem rady jakoze je dobry ten VST zvuk prohnat externi krabici (libovolnou), kde bude vsechno stazeny na nulu, takze zadnej processing, jen se to "zanalogizuje" a zpatky do pocitace. Asi je potreba zkouset ruzny krabice, levny, bizarni, a hlavne ty drahy
To je fakt dobrej JOKE!!!Cyril píše:Mimochodem, nekdo tu tvrdil, ze ma tb303ku a porovnaval to s AudioRealism BassLine a v basovejch polohach nebyl rozdil. Takze tady se to asi uz povedlo ,)
Fractal : Podle mne je taky jediny reseni to prohnat na mastru nejakym HW lampovim procesorem. Zvuk z pocitace ma proste svuj charakter, kterej proste nezmenis zadnym pluginem... to je muj nazor.....
ja myslim ze prehananie lampami je debilina, s vynimkou masteringu... velmi sa mi paci napad pouzit hardverovy analogovy filter, ten podla mojho skromneho usudku spravi hodne. skreslenim prevodnikov by som sa tiez nezaoberal, "digitalny" zvuk vsti je daleko markantnejsia zalezitost nez nuansy vnesene prevodnikmi, a to uz pri blbej audiofilke... pri fm syntakoch sa podla mna da hodne "vylepsit" rozumne urobenou degradaciou signalu (osekat na 12bitov, potom nejaky lowpass s hodne harmonickymi a nakoniec nejakym konvolucnym pluginom obalit sumom). ovsem analog je velmi tazky oriesok. a inak suhlasim s pytkinom - pro53 sa v zivej kapele na placi pekne uplatni a nikto nic nepozna. ostatne toto nieco napoveda 
http://www.museresearch.com/artists.php
http://www.museresearch.com/artists.php




