Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Myslite ze je mozne ziskat kriticky nazor na svoji tvorbu??Nebo je na to potreba druheho cloveka?
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
uplne jednoduche .. hod si do playlistu v playeri tvoju hudbu a k tomu inu hudbu z nejakeho oficialu ktory mas rad a ktoremu sa chces kvalitou priblizit... pustaj si to, prepinaj - svoj track .. pretoc do stredu, pocuvaj chvilu, prepni na oficial track.. pretoc.. pocuvaj porovnavaj tie rozdiely .. a hned budes mat kriticky odstup..
len bacha aby ta to nedemotivovalo az do takej miery ze sa na to vyseres uplne
))))
len bacha aby ta to nedemotivovalo az do takej miery ze sa na to vyseres uplne

Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
ou super napad diky za navh to me nenapadlo 

Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Záleží nejspíš na osobnosti a individualitě, ale je to zapeklitá otázka v širším slova smyslu.
Proč, a kvůli čemu bys vůbec měl mít kritický názor, nebo zdali je vůbec potřeba, a proč vědět něco o názoru jiného člověka notabene v takovém odvětví jako je hudba.
Možná něco z technického hlediska při jejím zaznamenávání a nebo při extrémech, kdy je autor opravdu nějaký chluchoň nebo netalentovaný kopírovač blbého loopu do nekonečných dálav a ostatní ho nechávají v jeho přesvědčení že je king.
To je ale pak stejně zbytečné něco kritizovat
Jinak v titulku je názor na zvuk a v příspěvku se ptáš na tvorbu.
Proč, a kvůli čemu bys vůbec měl mít kritický názor, nebo zdali je vůbec potřeba, a proč vědět něco o názoru jiného člověka notabene v takovém odvětví jako je hudba.
Možná něco z technického hlediska při jejím zaznamenávání a nebo při extrémech, kdy je autor opravdu nějaký chluchoň nebo netalentovaný kopírovač blbého loopu do nekonečných dálav a ostatní ho nechávají v jeho přesvědčení že je king.
To je ale pak stejně zbytečné něco kritizovat

Jinak v titulku je názor na zvuk a v příspěvku se ptáš na tvorbu.
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Jak již bylo zmíněno používání referenčních tracků je nejlepší řešení. Vyber si track který je ti zvukem nebližší (jak si představuješ jak by to mělo znít) a porovnej ho se svým. I velká studia (mixing inženýři) tyto tracky běžně používají. Nezapomeň však že tyto referenční tracky jsou profesionální nahrávky a jsou po masteringu, ale i tak ti mohou ukázat jakým směrem se vydat. Jak nato je už věc praxe a zkušeností.
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Bingo, vid. moj aktualny polrocny vegetativno-latentny stav. Ono doladit track do publikovatelneho zvuku je ta najodpornejsia, najhnusnejsia a najdemotivujucejsia robota aku som kedy robil.dendy píše:len bacha aby ta to nedemotivovalo az do takej miery ze sa na to vyseres uplne))))
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Nejde o dolaďování ale o posuzování a učení se jak nato. Aby se člověk naučil psát potřebuje znát abecedu. A objevovat a učit se nový věci není zase tak demotivující pokud chceš mít výsledky. Je to jako se vším ostatním. Ale to je jen můj názor.
PEACE
PEACE
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Stan píše:Jak již bylo zmíněno používání referenčních tracků je nejlepší řešení. Vyber si track který je ti zvukem nebližší (jak si představuješ jak by to mělo znít) a porovnej ho se svým. I velká studia (mixing inženýři) tyto tracky běžně používají. Nezapomeň však že tyto referenční tracky jsou profesionální nahrávky a jsou po masteringu, ale i tak ti mohou ukázat jakým směrem se vydat. Jak nato je už věc praxe a zkušeností.
Já vím, jdu na dřeň, ale pokud člověk trochu slyší, a má nějaký umělecký záměr, tak si to udělá podle sebe jak chce a nemělo by ho zajímat jak to má Franta. Nebo ?
( jakási pomůcka pro studiové pracovníky dělající na cizích věcí to ale je, to bez diskuze, těžko popsat slovy požadující zvuk nebo vůni sobotní večeře )
btw : ty máš červený fousy ?

Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
diplo v inom threade posal ze chce releasy... ak chce releasy tak ho MUSI zaujimat ako to robi franta.. predpokladam ze sa venuje nejakej odnzi elektronickej hudby - to znamena 80% dodrziavat zasady, standardy, sablony, zvuk definovany danym zanrom - zvysnych 20% je ponechanych pre kreativitu a originalitu.. ale ked perfektne nesplni tych 80%, na tych 20 sa mu kazdy vykasle aj keb ich mal zvladnutych virtuozne...
fakt ver mi toto je uplne iny svet ako rockova muzika v ktorej verim ze sa vyznas - tu platia uplne ine zasady, toto je uplne iny vesmir, tu to funguje zasadne inak...
fakt ver mi toto je uplne iny svet ako rockova muzika v ktorej verim ze sa vyznas - tu platia uplne ine zasady, toto je uplne iny vesmir, tu to funguje zasadne inak...
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Oranžový
jo tady je link od D.Pensada který popisuje proč. Více info o tomto PANU mixing inženýrovi si vyhledejte. Je legenda.

Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
To jsi mi nemusel vysvětlovat.dendy píše:diplo v inom threade posal ze chce releasy... ak chce releasy tak ho MUSI zaujimat ako to robi franta.. predpokladam ze sa venuje nejakej odnzi elektronickej hudby - to znamena 80% dodrziavat zasady, standardy, sablony, zvuk definovany danym zanrom - zvysnych 20% je ponechanych pre kreativitu a originalitu.. ale ked perfektne nesplni tych 80%, na tych 20 sa mu kazdy vykasle aj keb ich mal zvladnutych virtuozne...
fakt ver mi toto je uplne iny svet ako rockova muzika v ktorej verim ze sa vyznas - tu platia uplne ine zasady, toto je uplne iny vesmir, tu to funguje zasadne inak...
Já si to umím představit a vím jaké jsou praktiky a jaký to je svět o kterém mluvíš, ale je to tak správné ?
Proto píšu, že jdu na dřeň.
O čem to tady všechno kua je ? Vysvětlíš mi to kam to spěje a co se tady děje ?
Já to sám od sebe nedám.
Škatulkování hudby :
OK, nějaké základní názvy to mít musí ( o různých vymyšlených subžánrech a subsubsub žánrech si myslím svoje a není to nic pěkného, je to jen pro "důležité" plkání chytrolínů )
Škatulkování a jakési předpisy ve zvuku toho kterého subsub žánru a bože můj i konkrétního zvuku třeba basové stopy je už totální zhovadilost.
Podřizují se tomu jen nemyslící hovádka, kteří o hudbě a muzice nemají ani šajn.
Lidi už přestávají myslet na ten hlavní základ a řeší jako něco nesmírně důležitého nějakou nakukanou 10000000 omletou debilitu vymyšlenou bůh ví kým.
Mám podezření, že v tom hraje velkou roli můj oblíbený citát "DĚLÁNÍ Z NOUZE CNOST".
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Já tě chápu co máš na mysli. V první řadě je vždy muzikant a jeho tvorba kterou vyjadřuje svými pocity, stavy a zvukem a tyto jsou vždy unikátní (pokud se nebavíme o mainstreamu) a občas jim rozumí jen on sám. Na druhou stranu je tu věc zvuku jako takového. Aby song byl konkurence schopný potřebuje frekvenčně doladit at' je to již v jakémkoliv žánru. Finální slovo má vždy muzikant či producent. Toto samozřejmě neplatí pokud děláš extrémě alternativní hudbu. Ale i tak pořebuje jisté úpravy. Nejde o to někoho kopírovat ale vzít si inspiraci, a to není nic nového. Každý muzikant má svůj idol který je mu inspirací v jeho tvorbě ale jde si vlastní cestou to samé je u mixingu. Já nejvíce poslouchám alternativní hudbu a i když jsou skladby namixované nepostrádám autorovu originalitu. Je rozdíl mezi demo nahrávkou a finálním produktem a k tomu se dostaneš určitými rutinami které jsou standartem ale uděláš je podle svého cítění. Spávný mixing je stejně důležitý jako tvorba samotná. To že vyrobíš letadlo neznamená že nepotřebuješ pilota. Je to ale na debatu na několik dní.
Jak jsem ale bohužel později postřehl ptal se na názor na vlastní TVORBU. Tady je jen jedna rada pokud to děláš od srdce a dáš do toho svoji osobnost pak jsou názory jiných lidí bezpředmětné. Je to tvoje vyjádření, tvoje já a taková hudba si vždy najde své fanoušky.
Jak jsem ale bohužel později postřehl ptal se na názor na vlastní TVORBU. Tady je jen jedna rada pokud to děláš od srdce a dáš do toho svoji osobnost pak jsou názory jiných lidí bezpředmětné. Je to tvoje vyjádření, tvoje já a taková hudba si vždy najde své fanoušky.
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
...Škatulkování a jakési předpisy ve zvuku toho kterého subsub žánru a bože můj i konkrétního zvuku třeba basové stopy je už totální zhovadilost.
Podřizují se tomu jen nemyslící hovádka, kteří o hudbě a muzice nemají ani šajn.
Lidi už přestávají myslet na ten hlavní základ a řeší jako něco nesmírně důležitého nějakou nakukanou 10000000 omletou debilitu vymyšlenou bůh ví kým.

Dám ti takovou analogii - každý smrk je jiný, každá bříza je jiná, každá lípa je jiná, ......

Otázka: Proč to bůh ví kdo nevymyslel tak, aby tu byl jenom jeden smrk, jedna bříza, jedna lípa, jeden jasan, jeden kaštan, jedna jabloň, jedna švestka, ..


Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
Nepřirovnávej kanadský smrk k plastovému trpaslíku z čínské linky.
Ten strom bych přirovnal ke skladbě, kterou zahraje pokaždé jiný muzikant nebo orchestr.
Ten strom bych přirovnal ke skladbě, kterou zahraje pokaždé jiný muzikant nebo orchestr.
Re: Jak ziskat kriticky nazor na svuj zvuk?
absolutny nezmysel... skatulkovanie vzniklo preto, ze kazdemu cloveku funguje mozog inak, zaprijemne, esteticke, poklada ine veci v hudbe.. co je pre jedneho absolutne skvele pre ineho je nekonecka nuda alebo sokonca neprijeme...jackies píše:Škatulkování a jakési předpisy ve zvuku toho kterého subsub žánru a bože můj i konkrétního zvuku třeba basové stopy je už totální zhovadilost.
preto je hudba skatulkovana - kazda skatulka zdruzuje hudbu s urcitymi spolocnymi prvkami aby ludia, ktori prave tie prvky maju radi, vedeli lahsie taku hudbu vyhladavat - kedze obecne hudby je neuveritelne kvantum...
okrem toho to 'skatulkovanie' nevzniklo tak ze sa niekto rozhodol ze tu bude basa tak a tak.. zakladne pravidla urcitej skatulky vacsinou vypnuli s mnohorocneho vyvoja daneho zanru, ked sa skusali rozne varianty a nakoniec sa dospelo k urcitemu pravidku preto, ze jednoducho dana vec (napriklad ten charakter basy) najlepsie funguje v symbioze s ostatnymi elementami zanru... to ale clovek ktori pride k hotovemu zanru v urcitom kroku nepochopi.. proste za kazdou skatulkou je vyvoj .. (priklad: sucasny psytrance tak ako je zadefinovany, sa vyvinul z goatrance z 90tych rokov ako jeho odnoz, a goatrance ma jadro v psychedelickom rocku - je to evolucia, mutacie, vyvoj 'pravidie' do formy vyslednych sablon.. je treba to vnimat vzdy v sirsom kontexte)
ci chces ci nenchces, mozno niesi ochotny sam sebe si to pripustit, ale ja ty hudbu skatulkujes a si ochotny uznat za "kvalitnu" len u ktora splna tie pravidla ktore povazujes za tie spravne ktore ma "dobra" hudba splnat... repektive kotre povazuje za prijemne a esteticke tvoja neuronova siet v hlave, ktore sa postupom casu od prvych kontaktov z hudbou naucila vnimat ako vzory, a tieto vzory potom hlada vsade...
nic take ako objektivne "lepsia" a "horsia" hudba neexistuje