... mmno otazkou je cim pomerovat tu "elitu" a ktera "elita" tam bude tocit. Sakozrejme je to pravde, cesta je v soukromejch nekomercnich studii ktery nehledej na vydelek (a nasledne na protocenej cas) a ktery nekdo dotuje. Ty budou mit urcite dobrej zvuk ... mj. i proto ze si s tou deskou daji proste "na cas". Nicmene porad to BOHUZEL budou nevydelecna studia ktera je treba otovat z jinych zdroju ... ;-((matucha píše: Takze to asi bude tak, ze vzniknou mozna ruzny hi-end studiicka az studia, ktery nebudou primarne komercni, ale kam obcas zajede "elita" neco natocit.
Kde se nahrává Superstar ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Safa: Díky
Jinak si myslím, že s tou budoucností dotovaných studií máš úplnou pravdu. Včera jsme seděli večer s PM na špeka u vody a pindali na tohle téma. Podle mě je tady ještě ten aspekt specializace - kdybych dělal hiphop, jdu za Etienem, kdyby tucku, jdu k EW, atd. Na tý undegroundovější scéně to takhle je, ale v pop levelu už si ty lidi specializaci nemůžou moc dovolit. Za kým bys šel dělat třeba profi rnb nebo profi nu-metal. Většina majors je schopná holit tak nějak všechno, ale v ničem vlastně nejsou specialisti... To je logický, protože kromě třeba folku a rockmetly tady vlastně nejsou dost velký mainstreamový scény, který by specialistu uživili.
Když jsem se zvukařením začínal, tak kromě toho, že jsem byl úplnej jeliman, tak jsem si myslel, že prostě můžeš bejt dobrej zvukař nezávisle na stylu. Dneska jsem přesvědčenej, že to tak neni. Já si věřím v reggae a dubu. Ok, v žánrech, který jsou tomu příbuzný bych se asi neztratil (jungle, hiphop). Ale třeba jazzrock už bych asi kvalitně udělat neuměl, protože ty jejich fígle a triky nemám v uchu. Stejně tak třeba Soukup a jim podobný holiči sice můžou udělat "jakoreggae", ale zní to uboze. Slyšel jsem takovýhle "jakoreggae" Lucky Bílý, což předpokládám byl tandem Soukup/Osvaldová a bylo to prostě děsný, hrozný a nejpříšernější... Věřím tomu, že nějakej artrock by ale zvládli na 1*. Tím, jak v tomhle není vata a všichni holí, tak nefunguje systém typu:
Povšechnostylová hvězda má hlavního producenta, kterej hlídá celou desku a má vizi.
Hlavní producent chce jednu reggae pecku, najímá specializovanýho producenta a studio na tuhle věc. V případě potřeby studio dodává session muzikanty.
Hlavní producent chce druhou věc na desce jako metal, najímá producenta a metalostudio, to popřípadě řeší třeba sólovýho kytaristu.
atd.
Takhle by to mělo bejt, ale to by musely bejt rozpočty jak v USA
Saša

Když jsem se zvukařením začínal, tak kromě toho, že jsem byl úplnej jeliman, tak jsem si myslel, že prostě můžeš bejt dobrej zvukař nezávisle na stylu. Dneska jsem přesvědčenej, že to tak neni. Já si věřím v reggae a dubu. Ok, v žánrech, který jsou tomu příbuzný bych se asi neztratil (jungle, hiphop). Ale třeba jazzrock už bych asi kvalitně udělat neuměl, protože ty jejich fígle a triky nemám v uchu. Stejně tak třeba Soukup a jim podobný holiči sice můžou udělat "jakoreggae", ale zní to uboze. Slyšel jsem takovýhle "jakoreggae" Lucky Bílý, což předpokládám byl tandem Soukup/Osvaldová a bylo to prostě děsný, hrozný a nejpříšernější... Věřím tomu, že nějakej artrock by ale zvládli na 1*. Tím, jak v tomhle není vata a všichni holí, tak nefunguje systém typu:
Povšechnostylová hvězda má hlavního producenta, kterej hlídá celou desku a má vizi.
Hlavní producent chce jednu reggae pecku, najímá specializovanýho producenta a studio na tuhle věc. V případě potřeby studio dodává session muzikanty.
Hlavní producent chce druhou věc na desce jako metal, najímá producenta a metalostudio, to popřípadě řeší třeba sólovýho kytaristu.
atd.
Takhle by to mělo bejt, ale to by musely bejt rozpočty jak v USA

Saša
tak si prochazim toto forum a ke konci uz se trosku rozpada a drobi...kazdopadne hlavni myslenka, ktera zde zari jako mesic v uplnku je asi ta, ze venku je konkurence dobra, protoze je tam velkej trh, kterej vyzaduje kvalitu a pomaha studium kvalitativne rust, zatimco u nas je konkurence spatna, protoze je tady malej trh, kterej vyzaduje nizky ceny a zabranuje studiim v kvalitativnim rustu...
takze kdyz nad tim premyslim hlavni asi je necpat svoje veci vubec k nam a rovnou se snazit se svoji muzikou vylezt nekde venku, protoze u nas se stejne ty naklady nezaplati...
no a kdyz nad tim tak premyslim a pripadne se podle toho rozhodnu i jednat, tak jak me potom trapi nejaka "mafie" ktera ma CZ hudebni scenu pod palcem? staci nesledovat v televizi, necist bulvar a nejakej ceskej kamaratsoft me bude zajimat zhruba stejne jako ceny ryze v bolivii...
ne?
takze kdyz nad tim premyslim hlavni asi je necpat svoje veci vubec k nam a rovnou se snazit se svoji muzikou vylezt nekde venku, protoze u nas se stejne ty naklady nezaplati...
no a kdyz nad tim tak premyslim a pripadne se podle toho rozhodnu i jednat, tak jak me potom trapi nejaka "mafie" ktera ma CZ hudebni scenu pod palcem? staci nesledovat v televizi, necist bulvar a nejakej ceskej kamaratsoft me bude zajimat zhruba stejne jako ceny ryze v bolivii...
ne?
[quote="kru"]tak si prochazim toto forum a ke konci uz se trosku rozpada a drobi...kazdopadne hlavni myslenka, ktera zde zari jako mesic v uplnku je asi ta, ze venku je konkurence dobra, protoze je tam velkej trh, kterej vyzaduje kvalitu a pomaha studium kvalitativne rust, zatimco u nas je konkurence spatna, protoze je tady malej trh, kterej vyzaduje nizky ceny a zabranuje studiim v kvalitativnim rustu...
Pěkné téma, zase se to dobře rozjelo. Těch hlavních myšlenek je tu asi mnohem víc. Lupo, tvůj předposlední (hodně dlouhej) příspěvek sedí fakt přesně.
Ale tohle klábosení si myslím by bylo fakt dobré probrat face2face. Tak málo času máme. Příspěvky jsou moc fajn, ale člověk je omezenej jen na to nejnutnější a reagovat úplně na všechno na co bych chtěl...
... to bych ani nepracoval natož dělal muziku... 
Pěkné téma, zase se to dobře rozjelo. Těch hlavních myšlenek je tu asi mnohem víc. Lupo, tvůj předposlední (hodně dlouhej) příspěvek sedí fakt přesně.
Ale tohle klábosení si myslím by bylo fakt dobré probrat face2face. Tak málo času máme. Příspěvky jsou moc fajn, ale člověk je omezenej jen na to nejnutnější a reagovat úplně na všechno na co bych chtěl...


Re: Kde se nahrává Superstar ?
... ja vim ze tohle tema je uz chvili passe (jaxeto pise ? ) ale taky jsem si konecne poslechl tu inkriminovanou Balogovou. Musim rict, ze podle me je to to nejlepsi co Superstar kdy vyplodila ... a v podstate nesrovnatelny s deskama Vankovy nepo Issy. Fakt musim rict ze me to co udelal Hadl docela bavi (BTW posledni dve pecky jsou zcela zretelne toceny a michany nekde jince nekym jinym - asi duo Soukup/Fila). Hlas je tam trochu tenci, ale TROCHU, rozhodne to nevidim nijak dramatisky coby prusvih. Jinak se mi fakt drtiva vetsina Hadlovejch aranzi a mixu fakt libi ... IMHO zrovna Dan Hadl je jeden z mala co tady tuhle muziku umej.Ivo píše:snad do něčeho rozumného mohli investovat... Předchozí alba zněla úplně stejně blbě (před týdnem jsem si poslechl Balogovou), mám pocit, že se to mydlí pořád na stejném místě ....
Na co se u Hadla toci nevim ... (pro zajimavost) zjistim

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Balogová sama o sobě je určitě zdaleka nejlepší (zpěvačka), kterou Superstar vyplodila. Ale ty ukázky co jsem slyšel mi moc oslnivé nepřipadaly, hudebně (dost technicko-sterilní) ani zvukově (moc velký a detailní ten vokál nebyl). Samozřejmě to byly mp3, takže by to chtělo pořádně poslechnout z originálu.