Kick - odstranění subbasových frekvencí
Kick - odstranění subbasových frekvencí
Zdravím diskutující,
rád bych se vás zeptal jak řešíte ořezání subbasových frekvencí u kopáku.
Zatím jsem konkrétně toto téma zde nenašel, přejdu tedy k věci.
Dělám hip hop. Často si vybírám kopák, který obsahuje sub. pásmo. Né úmyslně, prostě zní dobře.
Můj postřeh je, že většina referenčních (komerčních) nahrávek obsahují kopák, který neobsahují tolik basů.
Zkouším tedy řezat, 30-55 HZ s různými strmostmi. Když si myslím, že je to ok, tak stejně v porovnání s referencí je tam stále moc basů.
Když začnu tedy low cut posouvat dál, tak ten kopák jakoby zněl dost ploše. Používám eq fabfilter. Jak tuhle záležitost řešíte vy?
díky za příspěvky.
rád bych se vás zeptal jak řešíte ořezání subbasových frekvencí u kopáku.
Zatím jsem konkrétně toto téma zde nenašel, přejdu tedy k věci.
Dělám hip hop. Často si vybírám kopák, který obsahuje sub. pásmo. Né úmyslně, prostě zní dobře.
Můj postřeh je, že většina referenčních (komerčních) nahrávek obsahují kopák, který neobsahují tolik basů.
Zkouším tedy řezat, 30-55 HZ s různými strmostmi. Když si myslím, že je to ok, tak stejně v porovnání s referencí je tam stále moc basů.
Když začnu tedy low cut posouvat dál, tak ten kopák jakoby zněl dost ploše. Používám eq fabfilter. Jak tuhle záležitost řešíte vy?
díky za příspěvky.
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
Je to vec mixu, kde vsechno souvisi se vsim a vsechno je relativni. Jestli ti kopak zni moc subbasove, tak to je mozna jen jedna soucast kopaku a musis pridat dalsi.
Obecne mas 3 typy kopaku:
1) akustickej - obsahuje hodne siroky pasmo frekvenci a ma i veledulezity stredy, ktery jsou dobre slyset i na malejch poslesich. Hlavne ale dodavaj kopakum pevnost, v prehnanym mnozstvi krabicovost az papirovost.
2) 808 - typickej spodni kopak, je to skoro cistej sinus nekde pod 80hz, casto mnohem niz, ale pod 30hz malokdy. Nema skoro zadny harmonicky a muze fungovat skoro jako basa (a tak se i pouziva v hiphopu casto, ale nejen tam). Kdyz chces z 808 dostat neco "pevnejsiho", tak vetsinou dojde na nejakej druh zkresleni nebo paralelniho zkresleni. To je jeden ze zpusobu (a ted me zadnej jinej nenapada) jak do nej dostat nejaky stredy, ktery vetsinou potrebujes.
3) 909 - je sinusoida, ktera na zacatku uderu ma okolo 200hz a plynule spadne nekam k 50hz ke konci zvuku. Podle toho kde zacne, kam spadne a jak ji to dlouho trva ma potom ten kopak charakter. Stredy jsou vetsinou vytvoreny ofiltrovanym sumem s nezavislou obalkou. Zkresleni se na nej pouziva malo, ale byly tu HC zanry, ktery na zkresleny 909 stavely v 90. letech
.
Je toho mnohem vic, treba este zvuky blizici se kotlum... ale k tomu si uz dojdes sam.
Extremne dulezita je spravna dylka kopaku. Hlavne jeho basovy casti.
Vetsinou je to tak, ze kratsi kopaky s vyssim ladenim chces v momente, kdy mas kopaky hodne huste v aranzi a k tomu subbasovou basu. Tam by se ti dlouhy a hluboky kopaky vubec neprosadily.
Naopak pomaly zanry se skoro zadnou basou nebo ladenou vejs potrebujou delsi a spis pod 100hz orientovany kopaky. Kdyz si do pomaly veci nasadis kratkej sampl, tak to pak ma tendenci znit sekane a nespojite. Dlouhej kopak naopak dobre vaze.
Frekvencne se na to este da divat tak, ze nektery kopaky maj vsechny harmonicky az do 200hz skoro stejne nahlas (at uz je to dany EQ nebo cimkoli jinym). Nebo jsou pak mekci charaktery kdy harmonicky postupne klesaj. Ten prvni typ muze v nekterejch mixech pusobit protivne tvrde, jinde je nutnosti, protoze by se bez tech 200hz neprosadil.
Interakce s basou by nemela kopak nijak vyrazne ztencovat nebo rozplizavat. Je to o kombinaci toho, co pisu a ekvalizace, kdy eliminujes zbytek problemu, ktery se nepodarily vyresit v ramci vyberu samplu a nebo v ramci nahravani.
Jeste zpet k tvoji otazce trochu konkretnejc. Malokdy je treba se subbasu uplne zbavit, nekdy to dokonce muze byt to jediny co v samplu mas a jeho odstranenim odstranis kopak
. Jestli mas ciste sub kopak, tak velmi pravdepodobne potrebujes pridat jeste dalsi druhy kopaku a ten subbasovej ztlumit tak aby s tema ostatnima vrstvama fungoval "jak jeden". Pri vrstveni samplu musis davat pozor na faze, protoze kdyz se ti zacne neco odcitat, tak to z 91.9% nebude hrat ve vysledku dobre.
Hodne stesti s experimentovanim.
Obecne mas 3 typy kopaku:
1) akustickej - obsahuje hodne siroky pasmo frekvenci a ma i veledulezity stredy, ktery jsou dobre slyset i na malejch poslesich. Hlavne ale dodavaj kopakum pevnost, v prehnanym mnozstvi krabicovost az papirovost.
2) 808 - typickej spodni kopak, je to skoro cistej sinus nekde pod 80hz, casto mnohem niz, ale pod 30hz malokdy. Nema skoro zadny harmonicky a muze fungovat skoro jako basa (a tak se i pouziva v hiphopu casto, ale nejen tam). Kdyz chces z 808 dostat neco "pevnejsiho", tak vetsinou dojde na nejakej druh zkresleni nebo paralelniho zkresleni. To je jeden ze zpusobu (a ted me zadnej jinej nenapada) jak do nej dostat nejaky stredy, ktery vetsinou potrebujes.
3) 909 - je sinusoida, ktera na zacatku uderu ma okolo 200hz a plynule spadne nekam k 50hz ke konci zvuku. Podle toho kde zacne, kam spadne a jak ji to dlouho trva ma potom ten kopak charakter. Stredy jsou vetsinou vytvoreny ofiltrovanym sumem s nezavislou obalkou. Zkresleni se na nej pouziva malo, ale byly tu HC zanry, ktery na zkresleny 909 stavely v 90. letech

Je toho mnohem vic, treba este zvuky blizici se kotlum... ale k tomu si uz dojdes sam.
Extremne dulezita je spravna dylka kopaku. Hlavne jeho basovy casti.
Vetsinou je to tak, ze kratsi kopaky s vyssim ladenim chces v momente, kdy mas kopaky hodne huste v aranzi a k tomu subbasovou basu. Tam by se ti dlouhy a hluboky kopaky vubec neprosadily.
Naopak pomaly zanry se skoro zadnou basou nebo ladenou vejs potrebujou delsi a spis pod 100hz orientovany kopaky. Kdyz si do pomaly veci nasadis kratkej sampl, tak to pak ma tendenci znit sekane a nespojite. Dlouhej kopak naopak dobre vaze.
Frekvencne se na to este da divat tak, ze nektery kopaky maj vsechny harmonicky az do 200hz skoro stejne nahlas (at uz je to dany EQ nebo cimkoli jinym). Nebo jsou pak mekci charaktery kdy harmonicky postupne klesaj. Ten prvni typ muze v nekterejch mixech pusobit protivne tvrde, jinde je nutnosti, protoze by se bez tech 200hz neprosadil.
Interakce s basou by nemela kopak nijak vyrazne ztencovat nebo rozplizavat. Je to o kombinaci toho, co pisu a ekvalizace, kdy eliminujes zbytek problemu, ktery se nepodarily vyresit v ramci vyberu samplu a nebo v ramci nahravani.
Jeste zpet k tvoji otazce trochu konkretnejc. Malokdy je treba se subbasu uplne zbavit, nekdy to dokonce muze byt to jediny co v samplu mas a jeho odstranenim odstranis kopak

Hodne stesti s experimentovanim.
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
Matucha: tohle je vyčerpávající reakce.
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
goms: a na cem a kde poslouchas?
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
hardcore tu stale je a zdaleka to nieje undergroundmatucha píše: Zkresleni se na nej pouziva malo, ale byly tu HC zanry, ktery na zkresleny 909 stavely v 90. letech.

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí


Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
Co zkusit použít místo cutu shelving filter?
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
hymna tusim minulorocna jednej z velkych hc akciimatucha píše:ja to uz neslysel minimalne 15 let
http://m. sorry za oftopic , uz koncim

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
Díky, abych to trochu více upřesnil...
rozumím a chápu, že je to dost o sound designu. Vrstvení kopáků používám, problematiku fáze řeším posunutím v čase, hi pass, ale především vhodným výběrem. Co se týče kopáku, téměř nepoužívám subbkicky, protože používám často subbass.
Komprimuju jemně, převážně celý drum group. Prošel jsem mnoho bank a jen málo z toho použiju. Jen ty nejmíň komprimované. Když už jsem to našel a slepil dohromady a vytvořil jeden kick tak ho v mixu chci mít dominantní, ale né více, než co je běžný komerční zvuk. Něco udělá taky reverb.
Monitoring. Doma pouze sluchátka fostex T7, scarlet 2i2, pc bedničky, pak o mám možnost slyšet zvuk na HS80, Adam 5 typ nevím přesně. V autě, jakýkoli poslech je poučný. Sluchátkový poslech jsem omezil, během tvorby, "mixu", poslouchám krátce.
Celkově kick je téma samo o sobě stejně jako mid range, kde mám velké mezery. Ale je to celkem častý jev, že je tam moc basy, což jednak slyším, nebo vidím pomocí analyzéru, když si třeba poslechnu jednotlivá pásma...A jsem tam kde jsem byl. Začínám řezat. zkoušel jsem různé eq, filtry, ale výsledek je dosti chabý. jakmile se dostanu domů nahodím ukázku.
rozumím a chápu, že je to dost o sound designu. Vrstvení kopáků používám, problematiku fáze řeším posunutím v čase, hi pass, ale především vhodným výběrem. Co se týče kopáku, téměř nepoužívám subbkicky, protože používám často subbass.
Komprimuju jemně, převážně celý drum group. Prošel jsem mnoho bank a jen málo z toho použiju. Jen ty nejmíň komprimované. Když už jsem to našel a slepil dohromady a vytvořil jeden kick tak ho v mixu chci mít dominantní, ale né více, než co je běžný komerční zvuk. Něco udělá taky reverb.
Monitoring. Doma pouze sluchátka fostex T7, scarlet 2i2, pc bedničky, pak o mám možnost slyšet zvuk na HS80, Adam 5 typ nevím přesně. V autě, jakýkoli poslech je poučný. Sluchátkový poslech jsem omezil, během tvorby, "mixu", poslouchám krátce.
Celkově kick je téma samo o sobě stejně jako mid range, kde mám velké mezery. Ale je to celkem častý jev, že je tam moc basy, což jednak slyším, nebo vidím pomocí analyzéru, když si třeba poslechnu jednotlivá pásma...A jsem tam kde jsem byl. Začínám řezat. zkoušel jsem různé eq, filtry, ale výsledek je dosti chabý. jakmile se dostanu domů nahodím ukázku.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
nejlepsi bude dodat tu ukazku.
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
2matucha: Dobre sepsano! Me osobne se nikdy layering moc neosvedcil - asi spatna kombinace samplu. Bojoval sem pak hodne s tim, ze se mi tam neco odcitalo nebo tomu neco chybelo.. ve vysledku to znelovzdycky strasne slepene nekompaktne. Subkopaki sem urizl vrsek a top kopaku zase spodek a nechal vrsek a vzdycky jsem tam hledal crossover frekvenci, kde by se to melo potkat. Jinak pak kompresor a ladit spicku kompresorem. Jo a je fakt, ze spravne nasadit na sebe samply a poladit delky to je taky docela veda.
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
tomthak: ja som na tom podobne... layerovanim som sa nikdy k nicomu pouzitelnemu nedostal
vzdy mi prislo jednoduchsie naladit kopak syntezou - vacsinou bud waldorf attack, alebo iny bici synth, alebo som si proste vygeneroval v soundforge sinus povedzme 200hz a poom opakovanym aplikovanim pitch obalky (povedzme 2-3x po sebe) som sa vzdy dopracoval predne k takemu kopaku ako som potreboval... potom uz len trocha eq, kompresie, a hotovo...
vzdy mi prislo jednoduchsie naladit kopak syntezou - vacsinou bud waldorf attack, alebo iny bici synth, alebo som si proste vygeneroval v soundforge sinus povedzme 200hz a poom opakovanym aplikovanim pitch obalky (povedzme 2-3x po sebe) som sa vzdy dopracoval predne k takemu kopaku ako som potreboval... potom uz len trocha eq, kompresie, a hotovo...
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
Co funguje to funguje. Bezesporu
.
Zapomel jsem este na techniku, kdy jedna vrstva je tecka a druha telo. Slysel jsem tak udelany hodne efektivni a efektni kopaky.
Kompresi na jednotlivy samply pouzivam min a min. Vetsinou jde udelat obalka preciznejc nekde jinde (sampler nebo natvrdo ve wavu).
Nekdy vrstveni moc nefunguje a vim co myslite, obcas s takovejma kombinacema musim pracovat a nekdy dojde i na to, ze z nich necham jenom nejakej fragment (tecku, stredy, sub) a to nejzasadnejsi, ale nejmin menici zamer nahradim necim zdravejsim. Mocnej nastroj je UAD IBP nebo voxengo PH797 (nebo jak se to jmenuje, tenhle si nepamatuju).

Zapomel jsem este na techniku, kdy jedna vrstva je tecka a druha telo. Slysel jsem tak udelany hodne efektivni a efektni kopaky.
Kompresi na jednotlivy samply pouzivam min a min. Vetsinou jde udelat obalka preciznejc nekde jinde (sampler nebo natvrdo ve wavu).
Nekdy vrstveni moc nefunguje a vim co myslite, obcas s takovejma kombinacema musim pracovat a nekdy dojde i na to, ze z nich necham jenom nejakej fragment (tecku, stredy, sub) a to nejzasadnejsi, ale nejmin menici zamer nahradim necim zdravejsim. Mocnej nastroj je UAD IBP nebo voxengo PH797 (nebo jak se to jmenuje, tenhle si nepamatuju).
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
inak co sa tyka generovania kopakov, pre iphone/ipad doporucujem appku Impaktor... skvelejsiu syntezu bicich (nielen kopaky ale prakticky akykolvek bici / perksuivny zvuk) som v SW este nepocul... nepoznam plugin ani aplikaciu na desktope ktra by moznostami a kvalitou syntezy bola tak daleko ...
http://beepstreet.com/impaktor
http://beepstreet.com/impaktor
Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí
Polo OT: Co si myslíte o Jomox MBase 01? Má to smysl mít? 
