ja myslim ze odhodlanie nie je ta prava ficura v umeni... to sa hodi mozno pri sporte, mozno pri uceni na nastroj, tam je to hodne o treningu a o tom, vydrzat... ale pri komponovani to je hodne o spontannosti celeho procesu. vydreti skladatelia su na hovno, par takych poznam a teda... nebudem ohovarat
prostě si to zkoušej, ale když tě to bude víc a víc bavit a budeš chtít dělat seriózněji, tak zajít za nějakým učitelem není na škodu...a nebo si přečti již zde na fóru několikrát zmiňovanou skvělou příručku Ravenspiral Guide (pdf)...tam je všechno co je dobré znát, akordy, stupnice, rytmus, jak stavět slova písně/lyrics, atd.
cyrile tady nejde ani tak o vek, jako spis o toleranci. do ty doby nez prisel freecoolin, kterej umi cloveku rict, jak to ma s tou kompozici, se vsichni chovali korektne...
ta moje poznamka o veku, totiz zadala o vetsi toleranci a ne o drsnacky kecy
a inak clovek fakt nema sa snazit za kazdu cenu nieco vytvorit.. ked to nejde tak to nejde.. ja mam niekdedy obdobie ked aj 2-3 mesiace k hudbe ani nepachnem... a potom razu cvak a je mi aj 24 hodin denne malo na to aby som zrealizoval vsetky napady co sa mi zacnu v hlave mnozit ))
este off topic: vysvetlete mi proc se ve slove kecy, pise podle pravidel c. pravopisu y. vzor hrad je tady podle me zcestnej. nebo jinak, znate jine ceske slovo kde se pise "y" po "c". sorry, ale jsem z toho frustrovanej
Důležitá je inspirace, vlastní stimulace a prožitek. Nejde o to, že tohle již někdo hrál. Často celou věc ovlivní zvuk, zvuk / filtr / efekt --- často to ovlivňuje způsob hry a zvuk může fungovat jako aranžér. Stačí poslouchat efektové vlny - alikvóty atd. Tam často bývá vodítko. Osobně si myslím, že člověk s citem pro hudbu a jakousi tvůrčí potencí nemůže neuspět (myšleno privátně), nebo se vůbec zaobírat myšlenkou, že nelze vytvořit nic nového.