Kompozice - problém mojí budoucnosti?
Potreba talentu ne nesporny fakt. Ale zase cital som kedysi rozhovor s Michaelom Kocabom a on tvrdil, ze komponovat sa naucit da. Pravdou ale naozaj je, ze ak to niekto v sebe ma, sype pesnicky z rukava aj bez toho, aby ovladal nejaky nastroj.
upman - este by som trochu oddelil schopnost improvizacie od talentu ku komponovaniu. Podla mna su to 2 rozne veci. O sebe napriklad viem, ze talent na komponovanie nemam ziadny a som schopny maximalne tak lepit motivy k sebe. Ale v improvizacii som schopny slusne a nemam problem sa chytat ani na menej bezne podklady, pokial pojde o ako tak doskalny tonovy material.
upman - este by som trochu oddelil schopnost improvizacie od talentu ku komponovaniu. Podla mna su to 2 rozne veci. O sebe napriklad viem, ze talent na komponovanie nemam ziadny a som schopny maximalne tak lepit motivy k sebe. Ale v improvizacii som schopny slusne a nemam problem sa chytat ani na menej bezne podklady, pokial pojde o ako tak doskalny tonovy material.
ano s tym suhlasim jednoznacne.. a este by som to trosku rozdelil ze je rozdiel schopnost komponovat, schopnost improvizovat a schopnost interpertovat.. to ze niekto vie hrat na gitaru/bicie/klavir este nieje zdaleka zaruka toho ze dokaze zlozit vlastnu skladbu... a clovek moze ovladat ktorukolvek s tych 3 schonosti samostatne - malokto ovlada dokonale vsetky 3, ak ano ide o zazracny multitalentrastis píše: upman - este by som trochu oddelil schopnost improvizacie od talentu ku komponovaniu. Podla mna su to 2 rozne veci. O sebe napriklad viem, ze talent na komponovanie nemam ziadny a som schopny maximalne tak lepit motivy k sebe. Ale v improvizacii som schopny slusne a nemam problem sa chytat ani na menej bezne podklady, pokial pojde o ako tak doskalny tonovy material.

Když to nejde a neni nápad, tak já si obyčejně dám špeka a pak to jde lépe, spontánně mě napadá hodně věcí. Ono opravdu stačí, dát brko, chvíli skládat a když si člověk dá potom třeba půl hodiny voraz s tím, že myslí na tu skladbu jak jí rozvinout dál, tak ho něco napadne. Já prostě třeba půl hodiny skládám a pak půl hodiny přemýšlím, jak dál, jentak, bez hudby, v tichu. Potom přicházejí nápady. Chce to samozřejmě dobrou náladu a klid.
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
no podla mna mozu taketo latky cloveku pomoct po 8h sichte sa trochu uvolnit a prestat mysliet na blbosti okolo a clovek sa lepsie moze sustredit na tvorbu...
(druha vec je ked niekto sklada hudbu sfetovany jak rit ze aj bzucanie ladnicky mu prijdu ako cista krasa......(a mozno prave v takom stave vznikaju najvacsie veldiela, len sa o tom nehovori haha
(druha vec je ked niekto sklada hudbu sfetovany jak rit ze aj bzucanie ladnicky mu prijdu ako cista krasa......(a mozno prave v takom stave vznikaju najvacsie veldiela, len sa o tom nehovori haha
Drogy podporují kompoziční schopnosti. Chce to tzv. špičku, to je pak nejlepší. Takový John Lenon, Mercury, fetovali a byli dobří. Nebo třeba Keith Richards (či jak se jmenuje) od Stounů sice ještě žije, ale nechal si několikrát ve švýcarsku vyměňovat kvůli fetu krev. To byla prostě extrémní fetka, stejně jako Hendrix, nebo Marley, který si za svojí smrt ale nemůže. Špeky se musej hulit s mírou, když na nich chce člověk komponovat, přehánení vede samozařejmě do sraček, kde to dobře znám 

Tak k THC vs tvorba z vlastní zkušenosti: THC může dočasně rozšířit vědomí. Tóny znějí čistěji a barevněji. Je to však o soukromí a uvědomělé práci. Nesnášel jsem (dnes to již nedělám) hrát zulenej, člověk má pocit, že mu to fakt jde, ale když pak slyší tu nahrávku, tak je to ubohý. Myslím, že je hlavně důležité umět skládat "čistý". THC střídmě, spíše výjmečně.
Navíc, kdo z vás zná ten krásný pocit, když něco tvoříte, nahráváte nebo prostě někde improvizujete a najednou (aniž by jste cokoli požili podotýkám) jste jakoby mimo, úplně odvařený, v tranzu... To pak vždycky vím, že to bylo dobré. Zřídkakdy se to však stává jen při interpretaci... A nevzpomínám si, že bych tohle někdy zažil s THC. THC upoutává vaší pozornost jiným směrem, neboť jinak pracují vaše smysly. Nutí vás hrát a myslet zcela jinak. Je to vlastně také aranžér, proto ho někdo záměrně využívá k tvorbě...
Navíc, kdo z vás zná ten krásný pocit, když něco tvoříte, nahráváte nebo prostě někde improvizujete a najednou (aniž by jste cokoli požili podotýkám) jste jakoby mimo, úplně odvařený, v tranzu... To pak vždycky vím, že to bylo dobré. Zřídkakdy se to však stává jen při interpretaci... A nevzpomínám si, že bych tohle někdy zažil s THC. THC upoutává vaší pozornost jiným směrem, neboť jinak pracují vaše smysly. Nutí vás hrát a myslet zcela jinak. Je to vlastně také aranžér, proto ho někdo záměrně využívá k tvorbě...