kompresujete zpev pred nahravanim nebo az po nahrani ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
nadivanu
Příspěvky: 5
Registrován: 28 říj 2002 03:38

kompresujete zpev pred nahravanim nebo az po nahrani ?

Příspěvek od nadivanu » 13 lis 2002 21:05

vetsinou jsem to nechaval na pozdejsi upravy, nicmene po zkusenostech z posledni doby se mi zda, ze jemna komprese neuskodila (obzvlaste pro zpevaka to bylo vetsim prinosem, vetsi pocit jistoty z vlastniho projevu + lepsi kontrola ...) co se tyka ztraty dynamiky a narustu sumu, zda se mi, ze je to obzvlaste u rychlejsich veci az druhorada zalezitost

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 13 lis 2002 23:58

no .. prave komprimaciou uz pred A/D prevodom ziskas lepsi odstup od sumu .. ja osobne preferujem compresor pred prevodnikmi .. digital samozrejme nie .. ten az pri mixazi ..

LUPO

Příspěvek od LUPO » 14 lis 2002 00:32

chci slyset toho superzpevaka, co to zpiva bez...mozna tak operni ale pro elektronickou hudbu, kde by nemely byt moc velky zmeny v dynamice bych to rozhodne aspon decentne kompresoval...napriklad toceni reklamy do raia si bez kompresoru neumim predstavit.

LUPO

Příspěvek od LUPO » 14 lis 2002 01:23

PYTKIN: dohadujeme se cos myslel tim "digitalem". myslels tim analogovej kompresor, nebo lampovej, nebo "digitalni" jakoze hardware v mixu napr. YAMAHA nebo "digital" jakoze software plugin? v kazdem pripade mi pak vysvetli rozdil (v konecnem dusledku, nepocitam analogovej rozdil a difgitalni) mezi analogovym kompresorem a digitalnim. Mozna tim myslis i analogove zkresleni pri te kompresi, ale mam pocit ze dotaz byl, jestli ma byt zpev "komprimovanej". (a ne tube zkreslenej (napriklad))

Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek » 14 lis 2002 08:59

LUPO pytkin to rekl pomerne jasne. Rozdil ve zpracovani by nemel byt (digitaly prevazne emuluji analogy). Nicmene analog se dava pred prevodnik z nekolika duvodu: dostat co nesilnejsi signal do nahravky (vyhnout se sumu pri naslednem zesilovani stopy), neprebudit prevodnik, prvotni komprese... dal uz se vetsinou pracuje digitalne (predpokladam, kdyz byla rec o prevodniku). Pokud je potreba dalsi komprese, tak uz vetsinou ty HW compresory v mixu, plugins atd.

nadivanu add otazka: podle stylu hudby a projevu zpevaka, ale temer vzdy alespon lehka komprese analogem pri nahravani, pak v mixu podle potreby pluginama

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 14 lis 2002 23:34

Lupo : Jo .. Jurek to uz vysvetlil .. Ja by som to este mozno torsku inak .. Analogom skutocne chapem analog .. Ci uz bude lampa a bude to zaroven aj menit charakter, alebo bezny "tranzistorák" :D , to je v podstate jedno .. Jednak samozrejme mozme upravit dynamiku , to uz si clovek musi ustrazit , odhadnut , jedno z druhym .. To netreba podcenit ... Druha vec je ale , ze kazdou komprimaciou (ktora moze byt "nepocutelna") zvysis uroven signalu , takze po prevode A/D prevodnikom dostaneme do digitalu viacej signalu , cize vacsi odstup od sumu ..

Digitalny kompresor (trebars ten v Yamaha pulte) by som osobne pouzil az pri mixazi .. Alebo daky softwarovy plugin v pocitaci .. To mi pride zbytocne, pouzit to uz pri nahravani .. Totiz ten odstup od sumu sa nezlepsi .. A pri mixazi s tym kompresorom mozem stale hybat .. nema zmysel to s nim uz nahrat ..

Myslim ze teraz by to malo byt jasne , ako som to myslel ...

LUPO

Příspěvek od LUPO » 15 lis 2002 20:22

PYTKIN: asi si nerozumime..to znamena ze kdyz budu nahravat zpev, mam ho nahrat podle tebe uplne nasucho a v digitalnim mixu ho VUBEC nezapojovat protoze to je k nicemu? me to tak nepripadne protoze kdyz je ten kompresor nastavenej aspon na 2:1 -15 dB tak je ten hlas vyrovnanejsi, koncovky jsou hlasitostne stejny jako celej prubeh hlasu, celkove to pak do hudby vic sedi...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Kompresor pri nahravani po tfetííí

Příspěvek od Pytkin » 15 lis 2002 23:16

Lupo : Ty vole .. Ty mas problemy zo Slovencinou ? Alebo uz neviem :)

Takze po lopate .. Ak mas len digitalny kompresor (trebars v YAMAHA pulte) , tak by som ho osobne pri nahravani nepouzil ale az pri mixazi ..
Vyrovnat dynamiku mozes uplne rovnako az pri mixazi .. s tym ze kompresor mozes az do mixaze stale menit .. atd ..
Ak mas ale analogovy kompresor , tak by som ho urcite pouzil pri nahravani (aj preferujem taketo riesenie) .. Len tam uz treba opatrne ..

LUPO

Příspěvek od LUPO » 17 lis 2002 21:22

Nie problem so slovencinou naozaj nemam len so sa radsej spytal niekolkokrat lebo som neveril vlastnym ociam :) Ked som nahraval spev cez digitalni mixer tak som pouzil kompresor ktory je vnutri a pripadlo mi ze ten zpev znie lepsie ako ked nepouzijem nic (lebo nemam analogovy compresor :) dakujem za prispevok.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 lis 2002 23:10

Lupo : Ale ten digitalny kompresor mozes pouzit aj pri mixazi .. A vysledok bude uplne rovnaky .. S tym rozdielom , ze ked ten kompresor pouzijes pri nahravani , a dodrbes to (proste zle nastavis kompresor a bude to trebars dychat) , tak si v prdeli .. Kdez to, ked ten kompresor das pri mixazi , tak az kym nespravis finalny mix s tym mozes stale hybat .. Preto by som ja osobne digitalny kompresor pri nahravani nepouzil .. Az pri mixazi ..

LUPO

Příspěvek od LUPO » 18 lis 2002 09:17

ano ale pouziti kompresoru HNED pri nahravani ma vliv na zpevakuv projev..chapes? uplne jinak to zazpivas..jinak pracujes s hlasem

nadivanu
Příspěvky: 5
Registrován: 28 říj 2002 03:38

Příspěvek od nadivanu » 18 lis 2002 23:04

pytkin, jurek, lupo > diky, ted uz mi to je trosku jasnejsi ;) pred prevodnikem lehce projet analogem zbytek digital/analog - snad jeste jestli nemate nejakou radu/vychytavku k nahravani mluveneho slova ? diky

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 lis 2002 00:28

Lupo : hmm .. no ja neviem .. Mne to dako nedava zmysel .. predsa kompresor ti znizuje dynamiku .. znizuje rozdiely medzi silnym a slabym ..
cize ak chce spevak pracovat s hlasom , a ja mu dam kompresor , tak on musi omnoho viacej s tym hlasom pracovat , aby sa nieco udialo ..
Jedine ze by si pouzival kompresor ako expander .. potom by to malo zmysel ..

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 lis 2002 00:32

nadivanu : Na mluvene slovo ja mam rad velmi silny kompresor .. strasne zavisi od hlasu .. kombinacia dobry mikrofon + dobre nastavny kompresor a EQ ma vzdy uspech .. Tazko asi nieco radit .. Ono hlavne zavisi od speakra , a od toho co chces dosiahnut ..

Inak specialisti z Mediatechu tvrdia , ze TC Electronic VoiceCraft potrebuje kazdy , kto aspon trochu pracuje s hlasom .. pozri sa na to ..

nadivanu
Příspěvky: 5
Registrován: 28 říj 2002 03:38

Příspěvek od nadivanu » 19 lis 2002 02:08

pytkin: dik, zkusim stesti (zatim bez TC Electronic Voice Craft - padz je na me trosku drazsi ;) a podelim se o zkusenost

Odpovědět