
konflikt frekvencí
konflikt frekvencí
Máme problém v jedný skladbě se souzvukem basy, resp. jednoho tónu (možná frekvence) basy s tónem v melodický lince rhodes-like zkuku. Nemám bohužel k dispozici midi těch rhodes, nicméně se mi zdá, že ten problém vzniká na úrovni harmonie (basovej ton je moc blizko tomu v rhodes, zřejmě 1/2 tonový rozdíl, možná i problém ladění - lehce jiná stupnice) Klasická ekvalizace na insertu to neřeší, moc mění charakter a navíc, tam je stejně konflikt těch (dis)harmonických. Zkoušeli jsme "vyříznout" ten konfliktní tón v rhodes (basu měnit nechceme) přímo v audiu, ale zase to mění groove-feeling
Napadá mě, že by mohl pomoct multiband compressor na rhodes s tím. že by se klíčoval (sidechain) konfliktní basovou frekvenci, kterou by substraktivně "ubíral" v momentě souzvuku s rhodes,ale nevím přesně jak to zapojit. Poradíte mi?

Naposledy upravil(a) Ricardo dne 01 říj 2008 10:08, celkem upraveno 1 x.
na to by som pouzil dynamicky eq, vyrobis notch filter rovno na ten ton
v podstate ide pouzit aj nejaky deesser, pokial vie ladit frekvenciu aj mimo vyskove pasmo, to je v principe to iste
ale vacsina deesserov to nevie
ak je ten ton v celej skladbe len parkrat, tak by som to nevyrezaval ale ubral tomu tonu hlasitost automatizaciou
dalsia moznost je melodyne, tam mozes ten jeden ton selektivne pitchnut o pol tona. melodyne je ale draha
dalsia moznost je automatizovat pitch, ak to vie tvoj DAW
v podstate ide pouzit aj nejaky deesser, pokial vie ladit frekvenciu aj mimo vyskove pasmo, to je v principe to iste
ale vacsina deesserov to nevie
ak je ten ton v celej skladbe len parkrat, tak by som to nevyrezaval ale ubral tomu tonu hlasitost automatizaciou
dalsia moznost je melodyne, tam mozes ten jeden ton selektivne pitchnut o pol tona. melodyne je ale draha
dalsia moznost je automatizovat pitch, ak to vie tvoj DAW
kexik: automatizovat nebo měnit pitch mi nepomůže, protože nejde o jeden tón, melodyne DNA nemam. Jde o nosnej motiv, je to skoro v celý skladbě. S tou hlasitostí jsme to v podstatě zkoušeli tím vyříznutím audia, ale není to ono. Přikláněl bych se k tý dynamický eq, asi by to ale stejně chtělo klíčovat jen v těch problémovejch místech. Zkusím se podívat na dyn.eq / freq. deeser. díkes
Sice jsem to neslysel,ale spis si myslim,ze to bude nejaka aranzerska chyba nebo chyba v harmonii,podle toho jak to popisujes a sam naznacujes. Chtelo by to rozhodne ukazku...Kazdopadne Rhodes sam o sobe dost vespodu basuje,takze pokud se tam nekde setkavaji vlastne 2 basy s rozdilem pultonu,tak je to samozrejme pruser,to by vubec nemelo nastat. Lepsi by bylo prekopat tu basu, pokud jde o jeden ton, tak bych na tom tak nelpel,pokud je jeste moznost to predelat teda, nebo proste rhodesem nezasahovat tolik do basu nebo ten akord nejak pozmenit vuci ty base, vypustit konfliktni ton a nahradit jinym.
Naposledy upravil(a) ksr dne 01 říj 2008 12:28, celkem upraveno 1 x.
asi sem teda hodím ty zvuky ať se na to mrknete..
ksr: jo presne, ty rhodes prave jdou dost dolu, takze je to jak rikas, uz to proste moc zasahuje do frekv. pasma basy. menit basu se nam nechce, kazda dalsi varianta se nam bohuzel libi min nez ta prvni, znate to ne
biscuit: to si nemyslim, ze to priliz resi. jednak to neni jeden ton, ale akord (ty rhodes) a za dalsi jsou tam vyssi harmonicky, to bys zmenil barvu, vsechno
ksr: jo presne, ty rhodes prave jdou dost dolu, takze je to jak rikas, uz to proste moc zasahuje do frekv. pasma basy. menit basu se nam nechce, kazda dalsi varianta se nam bohuzel libi min nez ta prvni, znate to ne

biscuit: to si nemyslim, ze to priliz resi. jednak to neni jeden ton, ale akord (ty rhodes) a za dalsi jsou tam vyssi harmonicky, to bys zmenil barvu, vsechno

tady je ten link: http://www.driveway.com/r6f2y2n6v5
tady je jeste kontext: http://www.driveway.com/w=z4t8i7m9t9