Ahoj,
je to tady, zanedlouho bude mých (ne)pěkných pár let studií pod taktovkou VUT Brno završeno. Přirozeně, čím blíž jsem konci studií, tím víc mě pálí otázka co bude dál? Celou tu dobu jsem měl pocit, že na muziku/produkci nemám tolik času, kolik bych chtěl, což mě dovedlo k zoufalé myšlence zkusit to dohnat absolvováním audio engineering programu na výše zmíněných / jim podobných institucích.
Důvod, proč koukám hlavně tímhle směrem je fakt, že s absolvováním technického oboru není velký kámen úrazu za prací vycestovat do zahraničí, což bych rád udělal, dokud to jde :)) ... Pokud bych už byl v tom, říkám si proč se nezkusit zapsat. Kolem produkce se motám od svých dvanácti let, a vzhledem k tomu, že mě nadšení spojené s tímhle koníčkem pořád neopustilo, rád bych se trošku dovzdělal, čistě pro svůj dobrej pocit :].
Školné, které je účtováno za kurz je ale slušná pálka :]]. Proto zakládám tento thread, abych zjistil, jestli tu náhodou není někdo, kdo má podobný kurz za sebou, co mu to přineslo vzhledem k investované sumě peněz, nebo případně jestli tu jsou jiné možnosti.
Budu vděčný za jakýkoliv názor.
Kurzy na SAE/LIPA/etc. - má to cenu?
Re: Kurzy na SAE/LIPA/etc. - má to cenu?
To je fakt těžko říct.
1) Nejdůležitější prvek školy/kurzu je učitel, takže pokud chytneš zrovna skupinku takových co to dělat "musí", tak tvé schopnosti budou rozvinuty minimálně.
2) Ty kurzy, co se týká SAE, vypadají hodně advanced, ve skutečnosti jsou koncipovány tak, aby se chytl i úplný začátečník - popř. holka od vedle (takových sem tam viděl). Minimálně 50% lidí co těmi kurzy prošlo, se nikdy hudbou/zvukem/médii živit nebude, ale o tom se mlčí.
3) Znám dva naše kluky, jeden SAE Sydney druhý Liverpool, oba už tam šli s velice solidními producentskými znalostmi, takže SAE jim pomohla asi tolik, že jeden pokračuje v tom co dělal před SAE - tedy hudbu a zvuk - a druhý na SAE teďka učí. Borec!
4) Je možné, že (hajzl)papír ze SAE může pomoct... nevím, papír z univerzity je ale mnohem důležitější, ale ve výsledku je to nakonec tak, že všecky ty tituly jsou ti k ničemu a záleží opravdu a pouze jenom na tom co umíš a jak jsi v tom dobrý. Jedna babka povídala, že v profesních kruzích, míněno kategorie Grammy, Holywood a Xvideos, se u zvukaře/inženýra hledí na to, jestli má univerzitní diplom z německa/rakouska/francie - Tonmeister, to je nejvyšší možné vzdělání jaké může pravý eZoňák mít
1) Nejdůležitější prvek školy/kurzu je učitel, takže pokud chytneš zrovna skupinku takových co to dělat "musí", tak tvé schopnosti budou rozvinuty minimálně.
2) Ty kurzy, co se týká SAE, vypadají hodně advanced, ve skutečnosti jsou koncipovány tak, aby se chytl i úplný začátečník - popř. holka od vedle (takových sem tam viděl). Minimálně 50% lidí co těmi kurzy prošlo, se nikdy hudbou/zvukem/médii živit nebude, ale o tom se mlčí.
3) Znám dva naše kluky, jeden SAE Sydney druhý Liverpool, oba už tam šli s velice solidními producentskými znalostmi, takže SAE jim pomohla asi tolik, že jeden pokračuje v tom co dělal před SAE - tedy hudbu a zvuk - a druhý na SAE teďka učí. Borec!
4) Je možné, že (hajzl)papír ze SAE může pomoct... nevím, papír z univerzity je ale mnohem důležitější, ale ve výsledku je to nakonec tak, že všecky ty tituly jsou ti k ničemu a záleží opravdu a pouze jenom na tom co umíš a jak jsi v tom dobrý. Jedna babka povídala, že v profesních kruzích, míněno kategorie Grammy, Holywood a Xvideos, se u zvukaře/inženýra hledí na to, jestli má univerzitní diplom z německa/rakouska/francie - Tonmeister, to je nejvyšší možné vzdělání jaké může pravý eZoňák mít
