Mastering - hezke vysvetleni pojmu s info pro newbies
No když jsme u toho T-Racks... trochu jsem si s tím hrál a nechápu, proč i ovládání je tak VINTAGE. Jen pár postřehů:
- pravé tlačítko nedělá nic
- moduly nejdou posunovat v chainu (stylem drag and drop)
- práce s presety je extrémně nepřívětivá
...nebo jsem něco nepochopil?
Jo a k čemu jsou módy v brickwall limiteru, když kromě clean všechny clipujou?
- pravé tlačítko nedělá nic
- moduly nejdou posunovat v chainu (stylem drag and drop)
- práce s presety je extrémně nepřívětivá
...nebo jsem něco nepochopil?
Jo a k čemu jsou módy v brickwall limiteru, když kromě clean všechny clipujou?
no, asi by si sa mal zamysliet co taky brickwall limiter asi robi a ci clip so zagulatenymi hranami je este clipvasek píše:No když jsme u toho T-Racks... trochu jsem si s tím hrál a nechápu, proč i ovládání je tak VINTAGE. Jen pár postřehů:
- pravé tlačítko nedělá nic
- moduly nejdou posunovat v chainu (stylem drag and drop)
- práce s presety je extrémně nepřívětivá
...nebo jsem něco nepochopil?
Jo a k čemu jsou módy v brickwall limiteru, když kromě clean všechny clipujou?
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
S T-Racks, L2 apod. je to pravděpodobné, tam to někdy může jít i do minusumatucha píše:
Zdroje, hudba, aranz, produkce = 90%
mix = 9.9%
master = 0.1%
.

V případě že předchozí stadia jsou na víceméně obvyklé "digitální" úrovni, špičkový analogový mastering může celou věc přenést do úplně jiné dimenze ...Hudbu a aranže samozřejmě nepřetvoří. Ale co se týče zvuku, je to pak často nebe a dudy ... Špičková světová masteringová studia si za to účtují opravdu hodně (Sterling, Gateway atd.) a lidé vědí proč to tam dávají
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Jak z reklamní brožurky!Ivo píše:S T-Racks, L2 apod. je to pravděpodobné, tam to někdy může jít i do minusumatucha píše:
Zdroje, hudba, aranz, produkce = 90%
mix = 9.9%
master = 0.1%
.![]()
V případě že předchozí stadia jsou na víceméně obvyklé "digitální" úrovni, špičkový analogový mastering může celou věc přenést do úplně jiné dimenze ...Hudbu a aranže samozřejmě nepřetvoří. Ale co se týče zvuku, je to pak často nebe a dudy ... Špičková světová masteringová studia si za to účtují opravdu hodně (Sterling, Gateway atd.) a lidé vědí proč to tam dávají

Jo sou pripady, kdy nekdo dobre smicha vec, ale ma pokrivenej poslech a tak to celkove je trochu "takove a takove", no a pak tam mastering pomuze velmi efektivne. Obcas se i s stestim zacatecnika nekomu povede mix, ktery de zachranit mastrem.. Ale sam vis, ze obyvakovym metalistum zadnej mastering dostat se na uroven svych bohatych idolu nepomuze. A sam taky nenechavas nic nahode, co se tyce nahravani/skladani a svoje veci nakonec urcite nijak vyrazne pri masteringu nemenis, protoze 99% vseho zvuku ziskas uz tim, ze si ho dobre nahral.Ivo píše:S T-Racks, L2 apod. je to pravděpodobné, tam to někdy může jít i do minusu :wink:
V případě že předchozí stadia jsou na víceméně obvyklé "digitální" úrovni, špičkový analogový mastering může celou věc přenést do úplně jiné dimenze ...Hudbu a aranže samozřejmě nepřetvoří. Ale co se týče zvuku, je to pak často nebe a dudy ... Špičková světová masteringová studia si za to účtují opravdu hodně (Sterling, Gateway atd.) a lidé vědí proč to tam dávají
"Don't worry, we'll fix it in the marketing."
To ne, ale může ten výsledek znít 2-3x lépe než výchozí mix (což většinou vzbudí v obýváku velké nadšenímatucha píše: Jo sou pripady, kdy nekdo dobre smicha vec, ale ma pokrivenej poslech a tak to celkove je trochu "takove a takove", no a pak tam mastering pomuze velmi efektivne. Obcas se i s stestim zacatecnika nekomu povede mix, ktery de zachranit mastrem.. Ale sam vis, ze obyvakovym metalistum zadnej mastering dostat se na uroven svych bohatych idolu nepomuze.

Záleží o jaké hudbě mluvíme. V případě klasiky nebo víceméně solových nástrojů je to určitě pravda. Ale jakmile se dostáváme do světa běžného "umělého" popu, rocku, fúze, elektroniky atd., pak vhodný procesing a vyladění výsledného mixu má většinou dost podstatný vliv na výsledný zvuk a je to stejně nedílná součást tvůrčího procesu jako nahrávání a mix. Zejména když je mix sice dobře udělaný, ale zní tak trochu "digitálně". Pak analogový mastering tomu většinou vdechne úplně jinou dimenzi, to, co znělo sice fajn, ale relativně "skromně" , najednou dostane hloubku, prostor, energii, jasnou strukturu detailů - prostě takový "sexy" zvuk ... Jak někdo kdysi řekl :"main point of mastering is to bring a light to the mix". Nebo to můžeme přirovnat k autu: dobrý mix je jako hotové nenastříkané auto, mastering dodá metalízu, čalounění a tuning motorumatucha píše:A sam taky nenechavas nic nahode, co se tyce nahravani/skladani a svoje veci nakonec urcite nijak vyrazne pri masteringu nemenis, protoze 99% vseho zvuku ziskas uz tim, ze si ho dobre nahral.

Ivo: o tom se budou vést diskuze vždy, 99% lidí rozdíl nepozná, protože si pouští hudbu na čem si ji pouští, nemluvě o "mp3 kompresi a ekvalizaci" 
nadruhou stranu, chtěl bych míchat místo v DAW přes nějaký topclass lampový mix, kvůli přirozené sumaci a feelingu (sexy zvuku), protože tady, myslím si, je rozdíl více patrný
samosebou, skladby které mají, krom elektronických, živé nástroje a živé vzezření (různé fúze) si o mastering pořádnými mašinkami říkají; podle mě ale čistě elektronická hudba, jako dnb, psy, dubstep ho nepotřebuje, možná kdybych měl tvoje bedny tak mluvím jinak

nadruhou stranu, chtěl bych míchat místo v DAW přes nějaký topclass lampový mix, kvůli přirozené sumaci a feelingu (sexy zvuku), protože tady, myslím si, je rozdíl více patrný
samosebou, skladby které mají, krom elektronických, živé nástroje a živé vzezření (různé fúze) si o mastering pořádnými mašinkami říkají; podle mě ale čistě elektronická hudba, jako dnb, psy, dubstep ho nepotřebuje, možná kdybych měl tvoje bedny tak mluvím jinak

Podle mých zkušeností právě tam jsou ty rozdíly a posuny skoro největší ... a slyšitelné i na posledním ipoduFractal píše:podle mě ale čistě elektronická hudba, jako dnb, psy, dubstep ho nepotřebuje,
