Mastering: Peaks and punch
Mastering: Peaks and punch
Nazdar,
Rad by som sa opytal, ako pri masteringu riesite velmi rychle a hlasne peaky, ktore spôsobuje prevazne kick pripadne snare a ine bicie. Môj problem je, ze ak na takto zmixovany zvuk zavesim limiter, nedokazem track natlacit na vyssie RMS bez toho aby som ho uplne neznicil.
Skusal som kombinaciu viacerych kompresorov, pouzil som napr. The Glue s rychlym attackom a kratkym releasom aby tieto peaky zachytil, ale velku slavu to neurobilo. Ak to skusam cez multiband napr. Fabfilter, musim aj tak uberat priliz priliz vela aby som peaky zredukoval a to uz zacinam spodky uplne stracat. Moc mi v tomto pripade nepomohol ani HP filter.
Tiez som vyskusal transient designer, trochu ubrat attack, ale to bolo na mastri uplne zle.
Limiter pouzivam väcsinou Fabfilter, pricom ked takyto track poriadne zatlacim, po hranicu distortionu, tak pridem uplne o punch, aj s max. attackom. Kratky lookahead vie pomoct trochu ponechat punch/transienty ale uz tam zacinam pocut distortion.
Viem, ze najlepsie by to bolo riesit v mixe, ale predstavme si situaciu, kedy sa do mixu neda vratit a pomyselny zakaznik trva na vysokej hlasitosti , existuje nejaka technika, ktorou by som vedel tieto rychle a kratke peaky stlacit bez toho aby som prisiel o punch a nespôsobil distortion? Pomohol by brickwall limiter?
Na mixe bicich sa podobny problem da riesit aj vhodnou saturaciou, mohlo by nieco podobne fungovat aj tu?
Diky moc za vase poznatky.
Rad by som sa opytal, ako pri masteringu riesite velmi rychle a hlasne peaky, ktore spôsobuje prevazne kick pripadne snare a ine bicie. Môj problem je, ze ak na takto zmixovany zvuk zavesim limiter, nedokazem track natlacit na vyssie RMS bez toho aby som ho uplne neznicil.
Skusal som kombinaciu viacerych kompresorov, pouzil som napr. The Glue s rychlym attackom a kratkym releasom aby tieto peaky zachytil, ale velku slavu to neurobilo. Ak to skusam cez multiband napr. Fabfilter, musim aj tak uberat priliz priliz vela aby som peaky zredukoval a to uz zacinam spodky uplne stracat. Moc mi v tomto pripade nepomohol ani HP filter.
Tiez som vyskusal transient designer, trochu ubrat attack, ale to bolo na mastri uplne zle.
Limiter pouzivam väcsinou Fabfilter, pricom ked takyto track poriadne zatlacim, po hranicu distortionu, tak pridem uplne o punch, aj s max. attackom. Kratky lookahead vie pomoct trochu ponechat punch/transienty ale uz tam zacinam pocut distortion.
Viem, ze najlepsie by to bolo riesit v mixe, ale predstavme si situaciu, kedy sa do mixu neda vratit a pomyselny zakaznik trva na vysokej hlasitosti , existuje nejaka technika, ktorou by som vedel tieto rychle a kratke peaky stlacit bez toho aby som prisiel o punch a nespôsobil distortion? Pomohol by brickwall limiter?
Na mixe bicich sa podobny problem da riesit aj vhodnou saturaciou, mohlo by nieco podobne fungovat aj tu?
Diky moc za vase poznatky.
Re: Mastering: Peaks and punch
Tak ja pouzivam ako koncovy limiter Maximizer od Ozone a ten ma taku srandu co sa vola transient emphasis:
https://www.izotope.com/en/products/mas ... 217297.png
Nevim ci to maju aj ostatne limitery..
Inak ked sa neda vratit a upravit to v mixe, tak holt musis urobit kompromis a netlacit to do extremu.
Volume knob vie hadam pouzivat kazdy..
https://www.izotope.com/en/products/mas ... 217297.png
Nevim ci to maju aj ostatne limitery..
Inak ked sa neda vratit a upravit to v mixe, tak holt musis urobit kompromis a netlacit to do extremu.
Volume knob vie hadam pouzivat kazdy..
Re: Mastering: Peaks and punch
Hod mi sem nejaky tvuj song. (Bez limiteru na konci) Ukazu ti na nem kam az jde "zatlacit" aby nebyl plochy a mel pozadovanou "udernost".
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
- Jirka Štolfa
- Příspěvky: 814
- Registrován: 11 kvě 2013 09:16
Re: Mastering: Peaks and punch
Poslal som ti spravu
Jirka,
Ako pisem hore, multibandom sa mi to moc nepodarilo vyriesit, aj ked som pouzil hard nastavenie, bud som uz moc stracal spodky alebo to stale velmi peakovalo.
Vacsina trikov ako track natlacit mi je znama ale mam pocit, ze mi nieco uchadza, aj ked je to mozno len sugescia a limity mixu nejde za kazdu cenu preskocit.
- Jirka Štolfa
- Příspěvky: 814
- Registrován: 11 kvě 2013 09:16
Re: Mastering: Peaks and punch
Aha, sorry, přehlédl sem...
Re: Mastering: Peaks and punch
Prosím vás, vedel by mi niekto vysvetliť zmysel takéhoto mastru? Je to vyžehlené úplne na rovinu, špičky evidentne osekané, ale pritom stále s rezervou pod 0dB. Čo akože motivuje niekoho urobiť ten master takto?
Vďaka
Vďaka
Re: Mastering: Peaks and punch
asi se chce vlezt do specifikací iTunes, Youtube či Spotify kde je True Peak -2 až -1 dBTP, jenže z toho obrázku nejde poznat kolik je LUFs, mělo by to být od -15 až -12 dB
nejde ani poznat jak moc se tahle nudle projeví v nahrávce, protože nevíme jak moc dynamický mix limiter ořezal, jako moc velký byl crest factor a zkompresorovaný celý mix, či jestli byl použitý clipping a jestli soft nebo hard atd...
nejde ani poznat jak moc se tahle nudle projeví v nahrávce, protože nevíme jak moc dynamický mix limiter ořezal, jako moc velký byl crest factor a zkompresorovaný celý mix, či jestli byl použitý clipping a jestli soft nebo hard atd...
Re: Mastering: Peaks and punch
aneb dvě nudle, ač na první pohled stejné, stejně tlusté a dlouhé, můžou chutnat docela jinak
Re: Mastering: Peaks and punch
Hm, zaujímavé sledovať ako rozdielne sú tie mastre naprieč žánrami a konkrétnymi interpretmi... ale s takýmto niečim som sa teda ešte nestretol.
Re: Mastering: Peaks and punch
teoreticky je to vlastně ok, pokud to teda zní tak jak to je dobře, headrům několika málo decibelů je vlastně lepší pro konverzi do různých formátů, u supernatlačené hudby to zkreslení - clipping konverzí tolik nevadí, ale když se patláš s detaily a každým činelem tak to pak má svůj důvod, nechat tam rezervu