Mastering pro vinyl.
Kdyz neco clovek micha, tak potrebuje co nejvetsi svobodu se vratit az zpet k cistemu zdroji, takze vsechno, co tam ma dat az clovek, kterej to micha tam nema co delat. Resp. to nesmi bejt primo v tech stopach, jestli to treba dodas jako cubase nebo logic soubor (plus audio), tak tam treba muzes nechat vsechny realtime efekty, treba nektery delaye atd dost delaj nektery skladby, takze proc je znova hledat... Referencni mix neni vubec od veci, ono casto neni uplne jasny, jak to basnik myslel. Tohle vsechno se da nakonec uplne ignorovat a prijit s necim lepsim, ale to se moc nestava.
Sou nektery vylozene efektovy zvuky, ktery uz treba sou plny specifickejch efektu a ty klidne bouncnout muzes. Ale zachovat i cistej original nemusi bejt na skodu... je dobry se proste pojistit.
Sou nektery vylozene efektovy zvuky, ktery uz treba sou plny specifickejch efektu a ty klidne bouncnout muzes. Ale zachovat i cistej original nemusi bejt na skodu... je dobry se proste pojistit.
A to mě docela štve .-( Nedávno jsem slyšel dvě pracovní verze Erasure ... a pak samozřejmě následnej MIX ze Strongroom ... je to jak noc a den . Fakt nechápu jak z některejch zvuků mohli vyrazit to jak zněj po mixu ... nojo .. voni tam taky nejsou kluci/holky zrovna levný ,-) ... tak ještě aby ne ,-))matucha píše:Tohle vsechno se da nakonec uplne ignorovat a prijit s necim lepsim, ale to se moc nestava.
No ja kdyz pro nekoho micham tak chci soubor v nuendu, nebo exporty v OMF bez dynamickych efektu , verbu a delays....plus submix jak to basnik myslel
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Vono mi jde hlavně o tu „skládací“ část procesu ... výkon PC (moje IP 4 1.6) je často dead . A to jsem v 30% toho co s tím chci udělat ... delaye , flangery , doublery a já nevím co tam ještě všechno plácám tam jsou ale tak zásadní ... že je nechci odstranit , tedy zbývá mixdown stopy ... což je podle vás jak vidím blbý ...
Tak jsem tam kde jsem byl ,-( ,-)
Tak jsem tam kde jsem byl ,-( ,-)
no proste pokud to tam chces nechat,tak se vystavujes riziku, ze to bude problem smichat..... 

Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
no vzhledem k tomu, ze UAD je karta na michani... tak kdyz to teda k nekomu na michani doneses, tak ti stejne zrusi vsechny eq a komprese a udela je posvym... od toho tam je, ne abys udelal mix a nenechal mu na to sahnout ;-)... pak je jedno jestli UAD ma nebo ne... To mas stejny jako se vsema ostatnima pluginama, co kdyz ten clovek nema Kontakt, nechce krast protoze to dela profi atd atd... To je zavadejici ne?
Podle mojí zkušenosti je nejlepší dostat vyrenderovaný stopy s co nejčistšími zvuky. Pokud je nějaký efekt přímo nedílnou součástí vlastního zvuku a "takhle prostě musí znít", tak je dobrý ho tam rovnou bouncnout, všechno ostatní bych nechal na tom, kdo míchá... Je to i o nějaké elementární důvěře ve zvukaře. Nejlepší je, když už k někomu jdeš, si od toho člověka poslechnout jeho práci a pokud je ti stylově a zvukově blízko a respektuješ ho, tak mu dát co největší volnost a případně jenom korigovat návrh mixu. Je blbost jít k někomu, kdo dělá úplně něco jinýho a pak ho u každý šavle prudit, že to takhle nemá bejt, protože "všichni to dělaj takhle".
Já, když ode mě někdo chce práci, tak mu rovnou předem řeknu, že umím dělat akorát ragga a dub, trochu hipec a že to tak vždycky budu mít. Nechám ho poslechnout svojí práci a pak si od něj vezmu referenční céda s tím, co se mu líbí. Když zjistím, že jsme podobně naladěný, tak teprve pak dojde na tech talk a upřesníme už nad konkrétním matrošem co a jak bude potřeba...
Saša
Já, když ode mě někdo chce práci, tak mu rovnou předem řeknu, že umím dělat akorát ragga a dub, trochu hipec a že to tak vždycky budu mít. Nechám ho poslechnout svojí práci a pak si od něj vezmu referenční céda s tím, co se mu líbí. Když zjistím, že jsme podobně naladěný, tak teprve pak dojde na tech talk a upřesníme už nad konkrétním matrošem co a jak bude potřeba...
Saša
Bingo ,-) ... občas je to plkání jak skupinová terapie ,-) Ted když jsi to takhle napsal .. uvědomuju si ... co mě vlastně žere ,-)syncro píše:Nejlepší je, když už k někomu jdeš, si od toho člověka poslechnout jeho práci a pokud je ti stylově a zvukově blízko a respektuješ ho, tak mu dát co největší volnost a případně jenom korigovat návrh mixu.
Filosofie jsou ruzne a pristup lidi co tady pisou se daji ilustrovat takto: od matuchy sem vec na remix dostal jako nuendo projekt s haldou ruznejch pulsekundovejch zvuku v bitove hloubce od 16 do 32 bitu.
Od syncra se dostanou stejne dlouhe wavy standardne pojmenovane bez projektu + referencni mix.
Kdybych mel michat cizi projekt, tak bych nikdy nechtel jeho projekt s jeho efektama atd., chtel bych jen ty wavy. Kdyz pouziju cizi vyrok, tak "ostatni kolbenka je moje".
Od syncra se dostanou stejne dlouhe wavy standardne pojmenovane bez projektu + referencni mix.
Kdybych mel michat cizi projekt, tak bych nikdy nechtel jeho projekt s jeho efektama atd., chtel bych jen ty wavy. Kdyz pouziju cizi vyrok, tak "ostatni kolbenka je moje".
ja sem daval lidem na remix vlastne moji zalohu ke kazdymu tracku... aby meli moznost pouzit i veci, ktery sem nakonec treba nepouzil atd atd.
Ale asi to neni uplne to nejlepsi, zase bouncovat 50+ stop kazdou zvlast, kdyz tam hraje treba jen 30s nebo je to treba crash... to me nepripada dobry.
U ~16 stop, kde nejde o smycky a utrzky (tj ziva kapela) bych rozhodne volil bounce.
Ale asi to neni uplne to nejlepsi, zase bouncovat 50+ stop kazdou zvlast, kdyz tam hraje treba jen 30s nebo je to treba crash... to me nepripada dobry.
U ~16 stop, kde nejde o smycky a utrzky (tj ziva kapela) bych rozhodne volil bounce.
Syncro, my man, I need some help
Ahoj, tady je Gipsy. Ještě nikdy jsem nedělal mastering na vinyl a dnes jej mám večer předat týpkovi, co to nese do Loděnic. Sakra... Syncro, jsi moje jediná naděje. Masterovat na CD umím, ale ten vinyl mě trošku děsí. Poradíš mi? Please..
(

Pharae: Příště zkus radši telefon nebo email, tady nejsem online pořád.
Ostatní: Dovolil jsem si ten topic promazat, jedincům tesknícím po svém příspěvku v této diskuzi se omlouvám. Lupo mě sice pobavil, ale ty další reakce už byly too much a lepší bude tenhle topic nechat tam, kde původně byl. Díky za pochopení,
Saša
Ostatní: Dovolil jsem si ten topic promazat, jedincům tesknícím po svém příspěvku v této diskuzi se omlouvám. Lupo mě sice pobavil, ale ty další reakce už byly too much a lepší bude tenhle topic nechat tam, kde původně byl. Díky za pochopení,
Saša