MASTERING
Auto je misto pro poslech hudby jako kazdy jiny, sou lidi, co neposlouchaj hudbu jinde nez v aute... ja bych se na ne zady neobracel. Auto je akusticky dobry misto, je pomerne dost zatlumeny. Pak samozrejme zalezi na tom, co je to za auto a co tam maj lidi za system. Ale jako vime, ze nase nahravky musej hrat na vezich s megabasem, tak musej hrat i v aute s ultrabasem. Stejne tak ty nahravky maj hrat na pidibednickach u pocitace i na silenym systemu v nejakym levnym reseni v aute.
Je jasny, ze to nebude hrat vsude vyborne, ale za to uz si muzou vsichni sami, ale melo by to tam predavat hudebni informaci co nejlip. Kdyz muze hrat cizi produkce, proc by nemela hrat nase.
TAP > no tesla bedny asi nebudou zrovna reference na michani, neznam zadny takovy, ale muzu se mylit. Pak de o akustiku a tvoje schopnosti a zkusenosti. Problematika basu je fakt velka vec a vicemene se 100% nemuzes spolehnout na zadnej system, protoze kvuli akustice atd vsechno nejak lze. Zatim zcela nejspolehlivejsi metoda byla zkouseni veci na vice mistech, nauceni se svejch michacich podminek, pripadne zmena umisteni beden/akustiky, aby se vic blizila prumeru toho, co jsi zjistil tim obihanim jinejch systemu. Neuskodej taky nejaky dobry sluchatka... ty v hodne pripadech o vyrovnanosti a plnosti basu reknou vic nez bedny, pripadne se stanou jednim ze systemu, pres ktery ty basy hodnotis.
Je jasny, ze to nebude hrat vsude vyborne, ale za to uz si muzou vsichni sami, ale melo by to tam predavat hudebni informaci co nejlip. Kdyz muze hrat cizi produkce, proc by nemela hrat nase.
TAP > no tesla bedny asi nebudou zrovna reference na michani, neznam zadny takovy, ale muzu se mylit. Pak de o akustiku a tvoje schopnosti a zkusenosti. Problematika basu je fakt velka vec a vicemene se 100% nemuzes spolehnout na zadnej system, protoze kvuli akustice atd vsechno nejak lze. Zatim zcela nejspolehlivejsi metoda byla zkouseni veci na vice mistech, nauceni se svejch michacich podminek, pripadne zmena umisteni beden/akustiky, aby se vic blizila prumeru toho, co jsi zjistil tim obihanim jinejch systemu. Neuskodej taky nejaky dobry sluchatka... ty v hodne pripadech o vyrovnanosti a plnosti basu reknou vic nez bedny, pripadne se stanou jednim ze systemu, pres ktery ty basy hodnotis.
Viděl jsem teď Audi A8 s Advanced Audio System od B&O...vypadá to dost slušně...
http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen ... ystem.html
http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen ... ystem.html
Priklanim se vcelku k nazoru matuchy.
Mne osobne se auto jako reference castokrat dost dobre osvedcilo. Pokud clovek zna svoji audiosestvu v aute, a vi jak mu tam hrajou jiny refernecni nahravky, tak se tim taky da odhalit hluchy mista v mixu,. Samozrejme se na to neda na 100% spolihat, ale urcite to muze hodne napovedet, kor pokud clovek tu nahravku poslechne i najinych bednach, vezi, pcbednach,sluchatkach.atd...
Mne osobne se auto jako reference castokrat dost dobre osvedcilo. Pokud clovek zna svoji audiosestvu v aute, a vi jak mu tam hrajou jiny refernecni nahravky, tak se tim taky da odhalit hluchy mista v mixu,. Samozrejme se na to neda na 100% spolihat, ale urcite to muze hodne napovedet, kor pokud clovek tu nahravku poslechne i najinych bednach, vezi, pcbednach,sluchatkach.atd...
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Kdyz se blizim finalnimu tvaru mixu, tak pred uzavrenim si delam vzdy pracovni cd nahled alba a posloucham ho na vsem co je v mem okoli. Od domacich vezi, pres tv, az po studia mejch kamosu. Mista ktery neznam a nemam je naposlouchany jako misto kde album prave micham, umej odhalit veci na ktery je fajn se jeste zamerit, napriklad ruzny nastrojovy pomery, vzajemnej vztah bici-hlas-instrumenty a pod, hlavne pak v kontextu celyho alba.
Auto je jedno z vdecnejch mist kde si vzdycky rad mix poslechnu protoze je to dost odlisnej poslech nez v klidnym prostredi treba doma nebo ve studiu a je to misto kde pak taky bude potreba aby album hralo. Auto je pro jednu z techto kontrol hodne fajn. Vsim jsem si, ze pri jizde auto vytvari konstantni basovo stedovej hluk, ve kterym se pri poslechu v hudbe trochu zmeni proporce vnimani nastroju, protoze basy se ponorej do hluku auta a stredy a vejky jsou pak vyraznejsi jeto trochu matouci. Zajimavy bylo ze kdyz auto zastavi a je v klidu tak se najednou muzika zdala prebasnuta protoze zmizel hluk auta a okolniho prostredi na ktery si clovek za jizdy uz zvykne a prestane ho vnimat.
Jinak ale casto mam pocit ze poslech hudby v aute zni casto libivej nez v klasickym domacim stereu nebo studio systemu. A nemyslim drahy tuningovy audio systemy, ale treba ty standardni co jsou v novejch skodovkach. hraje to tam docela hezky, vejsky se zdaj bejt cistoucky, basy pekne plny:)
.
Auto je jedno z vdecnejch mist kde si vzdycky rad mix poslechnu protoze je to dost odlisnej poslech nez v klidnym prostredi treba doma nebo ve studiu a je to misto kde pak taky bude potreba aby album hralo. Auto je pro jednu z techto kontrol hodne fajn. Vsim jsem si, ze pri jizde auto vytvari konstantni basovo stedovej hluk, ve kterym se pri poslechu v hudbe trochu zmeni proporce vnimani nastroju, protoze basy se ponorej do hluku auta a stredy a vejky jsou pak vyraznejsi jeto trochu matouci. Zajimavy bylo ze kdyz auto zastavi a je v klidu tak se najednou muzika zdala prebasnuta protoze zmizel hluk auta a okolniho prostredi na ktery si clovek za jizdy uz zvykne a prestane ho vnimat.
Jinak ale casto mam pocit ze poslech hudby v aute zni casto libivej nez v klasickym domacim stereu nebo studio systemu. A nemyslim drahy tuningovy audio systemy, ale treba ty standardni co jsou v novejch skodovkach. hraje to tam docela hezky, vejsky se zdaj bejt cistoucky, basy pekne plny:)
.
V Audi A8 s B&O to jistě musí znít dobře, ale v průměrném autě je pro mě poslech hudby v autě docela utrpení ... Přidává se k tomu totiž spousta jiných hluků vnitřních i vnějších, stereo je rozhozené a poloha reproduktorů málo ideální. Abych něco slyšel, je to třeba pustit nahlas, k tomu se přičte hluk auta a po nějaké době jsem z toho dost ubitý. Na metal, hip hop atd. to asi nevadí (to ale neposlouchám), ale na jemnější hudbu to fakt nemusím.V autě poslouchám raději mluvené slovo
Tomu se rika profesionalni deformace:) A to neni mysleno ve zlym, ale vazne. Postupne zjistuju, ze jsem cim dal tim min schopnej poslouchat hudbu jen tak pro odreagovani na pozadi, nebo proste jen jako hudebni sdeleni, bez toho, abych to co slysim rozebiral a resil zvuk. A je fakt, ze se divim, na cem vsem jsem byl schopnej driv neco poslouchat. Vlastne cim vic zvuku rozumim, tim min si ho bezstarostne uzivam.
Ale co se tyce poselchu v aute, tak se spis klonim k nazoru, ze je to takovej zatezovej test, kterej u popovejch a rockovejch veci odhali veci, ktery by mohly vadit i pri poslechu v hospode a podobne.
Ale co se tyce poselchu v aute, tak se spis klonim k nazoru, ze je to takovej zatezovej test, kterej u popovejch a rockovejch veci odhali veci, ktery by mohly vadit i pri poslechu v hospode a podobne.
Já si naopak (pěkné) hudby užívám bez toho abych řešil její zvuk (často ho nemá nic moc, jako některé klasické nahrávky z rané digitální éry). Ale rád si toho užívám naplno bez rušivých vlivů. Hudbu jako background (jakoukoliv) přímo nesnáším ...Amorph píše:Tomu se rika profesionalni deformace:) A to neni mysleno ve zlym, ale vazne. Postupne zjistuju, ze jsem cim dal tim min schopnej poslouchat hudbu jen tak pro odreagovani na pozadi, nebo proste jen jako hudebni sdeleni, bez toho, abych to co slysim rozebiral a resil zvuk. A je fakt, ze se divim, na cem vsem jsem byl schopnej driv neco poslouchat. Vlastne cim vic zvuku rozumim, tim min si ho bezstarostne uzivam.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
chapu tvoje argumenty, to je bez debat. Ale zvuk v aute slouzi hlavne jako spolecnik cloveka na cestach. Ja teda jsem vzdycky vdecny kdyz v aute neco muzu poslouchat proze dlouha cesta umi bejt v "tichu" auta dost umorna.Ivo píše:V Audi A8 s B&O to jistě musí znít dobře, ale v průměrném autě je pro mě poslech hudby v autě docela utrpení ... Přidává se k tomu totiž spousta jiných hluků vnitřních i vnějších, stereo je rozhozené a poloha reproduktorů málo ideální
...
ja to vnimam tak ako Ivo...v beznom priemernom aute za jazdy z celej tej hudby vnimam len hajtky, vokal a este nejake tie vyssie a vyraznejsie nastroje. Motivy a melodicke linky ostatnych nastrojov pri jazde zanikaju a ked clovek tu skladbu nepozna, tak vlastne ani nevnima tie motivy pretoze sa to vsetko straca v tom okolitom hluku. Ale pokial je to komercna vec, tak ludom neprekaza ze zvysok nepocuju, pretoze tam pocuju hajtky ktore skladu vedu do rytmu a vokaly, ktore si mozu pospevovat. To je to najcastejsie jadro komercnych zalezitosti....Je to to iste ako ked v preplnenom hypermarkete pustia hudbu do tych reprakov na strope...pocas celeho toho hluku tvoreneho masou ludi to jadro komercnej skladby tam z tych reprakov stale pocut...
Ještě nedávno jsem byl vlastníkem polorozpadlého Renaultu Trafic, ve kterém bylo takové to typické rádio co dům dal (radio s kazeťákem skoro po dědovi, bedny od kámoše za pětset, dvoulinka). Hrálo to otřesně, ale protože jsem s tou dodávkou přes léto jezdil docela štreky, tak jsem si na to "jamajské stereo" docela zvykl a poslouchal na něm moc rád. V autě neočekávám studiovou jemnost, naopak jsem docenil, že ty reggae nahrávky tam zněly trochu jako na marném soundsystemu odvedle z ulice, takže docela živě...
Jirka to pro mě s tím "spolecnik cloveka na cestach" úplně vystihl.
Saša

Saša
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03