bassline: jasne, ale neni zase tak spatny si zkusit zmatlat jakejsi mastering svyho ne treba dokonalyho mixu, aby se clovek naucil ze masteringem se spatnej mix nevylepsi, spis naopak. clovek by si mel zkusit vsechno
Je takový nepsaný a obecně uznávaný zákon o tom, že masterovat by se mělo v jiném studiu než se nahrávalo a mixovalo. A to z mnoha důvodů. Pokud ovšem za mastering nepovažujeme ořezání mixu pár waves a jinými pluginy. Což doufám nepovažujeme Napřímení energie na tracking a mixing může být užitečné a plodné, špičkový mastering pak může toto úsilí korunovat
No ale je teba rict, ze amatersky pokusy o mastering jsou STRASNE ZABAVNY, teda aspon ja si strasne rad hraju na mastering inzenyra. Ale s vysledkama bych se nechlubil, je to spis takova "pocitacova hra"
Před touhle počítačovou hrou bych dal přednost tomu, že bych uměl udělat pěknou nahrávku, která nebude znít na každém zařízení jinak. Jak je to vůbec možné, že v Drahomírově autě to zní uplně jinak než v mém? Je chyba ve mě, nebo v ekipáži? Nebo v tom autě?
Auto je poslechové prostředí, které nejde brát vážně. Se spoustou dalších hluků, zvuků a vibrací (stále se měnících), které naprosto deformují poslech čehokoliv (včetně spektrálních a dynamických poměrů). Plus často pochybná kvalita reproduktorů, naprosto nevhodná poslechová poloha (nevyvážené stereo) atd. Auto prostě není místo na seriózní poslech hudby a jako nějakou referenci to osobně neberu.