Mastering
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
To ma rad nejen majklac ale i ja : )
Ten pan o kterym mluvis dela urcitou hudbu urcitym zpusobem, muze mit v mnoha ohledech pravdu a urcire ji ma, ale on zastupuje urcitej zvuk, nazor, styl. Cili to co on tvrdi byt je to pravda tak nefunguje jako sablona u jiny hudby. Kazdej ma rad jinou hudbu a ta hudba vyzaduje i jinej pristup. At uz je to mnohavrstvy nahravani nebo minimalisticky pojeti. Ja mam moc rad oboji, protoze v kazdym se mi libi jiny veci a jinej charakter zvuku i samotny hudby, jsem otevrenej vsemu co dobre zni a ma fajn obsah. To me taky na moji praci bavi, rozmanitost a s kazdym projektem nova vyzva.
Kdyz uz jsem natuknul tema hudby ktera ma extremni pocty stop a extremni procesovani tak se sem hodne hodi rozhovor s mistrem michani tvrdyho rocku - Chris Lord Alge. Micha dost sveraznym zpusobem, at uz tim ze je schopnej 160 stop zredukovat v submixech na ctvrtinu, kterou pak micha z 16 Bit 44.1 kHz staryho SONY DASH a pak v jeho retro SSL 4000E, tak i tim jak dosahuje zvuku o kterej je dnes v tomto stylovym ranku velmi velmi velkej zajem. I kdyz jeho desky zni dost podobne (ma silnej rukopis) tak jeho praci obdivuju a rad ji posloucham.
http://www.soundonsound.com/sos/may07/articles/cla.htm
Ten pan o kterym mluvis dela urcitou hudbu urcitym zpusobem, muze mit v mnoha ohledech pravdu a urcire ji ma, ale on zastupuje urcitej zvuk, nazor, styl. Cili to co on tvrdi byt je to pravda tak nefunguje jako sablona u jiny hudby. Kazdej ma rad jinou hudbu a ta hudba vyzaduje i jinej pristup. At uz je to mnohavrstvy nahravani nebo minimalisticky pojeti. Ja mam moc rad oboji, protoze v kazdym se mi libi jiny veci a jinej charakter zvuku i samotny hudby, jsem otevrenej vsemu co dobre zni a ma fajn obsah. To me taky na moji praci bavi, rozmanitost a s kazdym projektem nova vyzva.
Kdyz uz jsem natuknul tema hudby ktera ma extremni pocty stop a extremni procesovani tak se sem hodne hodi rozhovor s mistrem michani tvrdyho rocku - Chris Lord Alge. Micha dost sveraznym zpusobem, at uz tim ze je schopnej 160 stop zredukovat v submixech na ctvrtinu, kterou pak micha z 16 Bit 44.1 kHz staryho SONY DASH a pak v jeho retro SSL 4000E, tak i tim jak dosahuje zvuku o kterej je dnes v tomto stylovym ranku velmi velmi velkej zajem. I kdyz jeho desky zni dost podobne (ma silnej rukopis) tak jeho praci obdivuju a rad ji posloucham.
http://www.soundonsound.com/sos/may07/articles/cla.htm
Ja mam ted vrstvici obdobi... mam rad textury, ktery se tim daj udelat. Casto ze schvalne nepresnyho hrani. Bavi me to vic nez intenzivni mangle-efektovani, ktery jsem mel v oblibe pred lety
. Taky me bavi ta intenzita a sirka, kterou to umi vytvorit.
Fova > Dostat vokal v hudbe nad vsechno je jednoduchy... proste pomery... v hudbe ale fakt problemy se sykavkama jsou daleko mensi nez u tech reklam, v hudbe casto deesser nepotrebuju nebo jen velmi zlehka.

Fova > Dostat vokal v hudbe nad vsechno je jednoduchy... proste pomery... v hudbe ale fakt problemy se sykavkama jsou daleko mensi nez u tech reklam, v hudbe casto deesser nepotrebuju nebo jen velmi zlehka.
No ja zas mam rad treba Bruce Swediena---skoro zadna komprese minimalni EQ a 13 Grammy ...Pokud mate Mixing engineer handbook tak je tam spousta pristupu...ja mam rad prave Swediena a Dave Pensada..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
pikey z neshvillu .delal i erasure http://www.erasureinfo.com/features/interviews_16.html pujcoval si ode mne muj lunchbox a nejaky mikrofony na nahravani a celkem jsme si dobre pokecali-byl prekvapeny z vybaveni meho studia ...
dano: jojo nema rad kompresi a vsechno dela reverbama
dano: jojo nema rad kompresi a vsechno dela reverbama
Naposledy upravil(a) carloff dne 16 úno 2009 11:09, celkem upraveno 1 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
proc ty reverby nejsou slyset...jsou kratoucky...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
myslel som kapelu kansascarloff píše:pikey z neshvillu .delal i erasure http://www.erasureinfo.com/features/interviews_16.html pujcoval si ode mne muj lunchbox a nejaky mikrofony na nahravani a celkem jsme si dobre pokecali-byl prekvapeny z vybaveni meho studia ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Walsh_(musician)
nene tenhle je mladsi
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Zdá se že metod je bezpočet a at se tedy mícha čista elektronika nebo čista akustika vždy lze vycházet ze stejných procesu a experimentovat a to je tedy fain
nahodily byste jsem trebas nakej link o tech zakladních nebo nejpouživanejsích..předem děkuji(osobně mě tedy zajima ta elektronika) 
našel jsem http://www.soundonsound.com/search?sect ... +engineers
http://www.gearslutz.com/board/tips-tec ... iques.html


našel jsem http://www.soundonsound.com/search?sect ... +engineers
http://www.gearslutz.com/board/tips-tec ... iques.html
Naposledy upravil(a) COBOLT dne 08 bře 2009 16:14, celkem upraveno 1 x.
tak jasne no, jestli je ve studiu U47, a jine kousky teto tridy, tak je pravdepodobne, ze te equalizace nebude tolik treba. a kdyz jde o jazz a jine akusticke libustky tak to je jasny. ale u elektro a jinych modernich zalezitosti (ktere jsem mel zejmena na mysli) mi to prijde nezbytne. prislo me, ze nad mixem diky EQ ziskam vetsi kontrolu a hodnekrat se mi stalo, ze mi nejake zvuky (at uz treba z VSTi, K2000 nebo z G2, ktera zni paradne) uplne nezapadly do mixu a potreboval jsem potlacit nebo vytahnout urcity frekvencni rozsah, nebo to orezat. snad je to az uplne bezna vec. a jak rikal Ecson, kazdy nastroj by mel mit v mixu svuj prostor, aby z tracku nezbyl jen muchlanec zvuku. akusticke nastroje kvalitnim mikrofonem jsem jeste nenahraval, takze nevim.. ale je to tak, existuje spousta pristupu k tvoreni mixu, je to na kazdem z nas, jaky zvolime.. dulezity je vysledek.
EQ ani komprese nejsou zakazany nastroje
. A jakmile mas trochu vic stop, tak uz nemas moc velkou sanci prirozenym zpusobem (typem snimani) sejmout veci tak, abys nemusel ekvalizovat... rozhodne se nevyhnes aspon lehkymu HP filtrovani.
U elektroniky... fakt zalezi na tom, jak nastavis ty VSTi, stejne tak jako HW synthy. A taky jaky s nima hrajes noty.
Jsou mixy se spoustou stopama, ktery jsou vpoho citelny a umichatelny, protoze tam je casto neco jako 4x to samy tvorici jeden zvuk. At je to treba 4x nabrana kytara hrajici to samy nebo treba dechova "sekce" nebo harmonizovane (back) vokaly, ktere lehce nabydou do slusneho choralu v 10-20 stopach. Takovy veci fungujou dobre a prirozene.
Potom jsou ale mnohostopy veci, kde hraje pres sebe 10 nesmyslnejch melodii ve stejny oktave... kdy se uplne pres sebe placaj podobny charaktery s tim, ze ale zamer neni aby to byl celek, ale zamerem je mlzeni protoze ten clovek co to tvori se neumi rozhodnout pro jednu linku a komplexnosti nahrazuje neobsaznost.... stejne tak jako s bicima, kde misto slapajiciho beatu je neohrabanej robotickej zaklad zasypanej hromadou ruznejch a casto osklivejch hihatu, shakeru, polosnaru...
Takze si myslim, ze kdyz nekdo vi, tak v ty elektronice potrebuje stejne malo procesingu jako nekdo v akusticky muzice. Protoze beaty se daj vybrat naprosto idealne (casto uz jsou zprocesovany), v syntaku se da vsechno nastavit "idealne", stejne tako v bicim syntaku, tam prece de ovlivnit uplne presne jak amplituda, tak frekvence.
Hm... kdyz o tom premejslim, tak mam rad oboji... hodne cisty veci takrka bez procesovani a pak i extremni pripady pouzivajici hromadu procesu, kde vsechno pumpuje atd...

U elektroniky... fakt zalezi na tom, jak nastavis ty VSTi, stejne tak jako HW synthy. A taky jaky s nima hrajes noty.
Jsou mixy se spoustou stopama, ktery jsou vpoho citelny a umichatelny, protoze tam je casto neco jako 4x to samy tvorici jeden zvuk. At je to treba 4x nabrana kytara hrajici to samy nebo treba dechova "sekce" nebo harmonizovane (back) vokaly, ktere lehce nabydou do slusneho choralu v 10-20 stopach. Takovy veci fungujou dobre a prirozene.
Potom jsou ale mnohostopy veci, kde hraje pres sebe 10 nesmyslnejch melodii ve stejny oktave... kdy se uplne pres sebe placaj podobny charaktery s tim, ze ale zamer neni aby to byl celek, ale zamerem je mlzeni protoze ten clovek co to tvori se neumi rozhodnout pro jednu linku a komplexnosti nahrazuje neobsaznost.... stejne tak jako s bicima, kde misto slapajiciho beatu je neohrabanej robotickej zaklad zasypanej hromadou ruznejch a casto osklivejch hihatu, shakeru, polosnaru...
Takze si myslim, ze kdyz nekdo vi, tak v ty elektronice potrebuje stejne malo procesingu jako nekdo v akusticky muzice. Protoze beaty se daj vybrat naprosto idealne (casto uz jsou zprocesovany), v syntaku se da vsechno nastavit "idealne", stejne tako v bicim syntaku, tam prece de ovlivnit uplne presne jak amplituda, tak frekvence.
Hm... kdyz o tom premejslim, tak mam rad oboji... hodne cisty veci takrka bez procesovani a pak i extremni pripady pouzivajici hromadu procesu, kde vsechno pumpuje atd...