MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
Krtko: a neni nahodou "maximizer" jen nazev nakyho pluginu, kterej obsahuje vic funkci, mezi nima i limiter? Mam pocit, ze to neni samostatnej nazev procesu (jako komprese, limitace, ekvalizace...).
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
neviem, ja mam napriklad pluginy od jedneho vyrobcu, jeden je maximizer druhy limiter a obe maju len tu jednu funkciuCyril píše:Krtko: a neni nahodou "maximizer" jen nazev nakyho pluginu, kterej obsahuje vic funkci, mezi nima i limiter? Mam pocit, ze to neni samostatnej nazev procesu (jako komprese, limitace, ekvalizace...).
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
TBT maximizer: http://www.dancetech.com/item.cfm?threadid=3765&lang=0
tiež neviem aký je v nich rozdiel
tiež neviem aký je v nich rozdiel
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
Limiter je obecnej typ procesu (extremni nastaveni kompresoru).
Maximizer, Finalizer, Ultramaximizer, Warmilizer, Bambilizer jsou uz jenom ruzny nazvy pluginu/pristroju, jak jim je davaj jejich vyrobci.
Michani do limiteru ma sice svoji pragmatickou stranku (clovek optimalizuje mix pro urcitej proces za nim, kterymu se nemuze vyhnout). Ale je ma to svoje velky proti a to, ze i kdyz se hodne clovek snazi a vi o tom, ze nesmi veci prehanet, tak stejne z 90% udela v pomerech a dalsich rozhodovani veci, ktery po vypnuti toho limiteru nedavaj smysl (uplne rozhozeny pomery). Kdekdo muze namitat, ze je ucel, aby to prece znelo dobre s tim limiterem a ne bez nej. Ale z moji zkusenosti, kdyz udelam mix, kterej funguje i bez limiteru na konci (s ohledem na to, ze to opravdu budu limitovat), tak ty veci znej spravnejc/pevnejc/lip, nez kdyz spoleham na to, ze se to stejne rozsmelcuje o ten limiter. Hodne "limiterovejch" mixu jsem ke konci stejne prekopal tak, ze sem ten limiter vypnul a pomery dal dokupy i bez nej a pak to i s tim limiterem fungovalo lip. Takze na to bacha, chce to hodne discipliny. Ja teda mluvim o akusticky/elektroakusticky muzice, v cisty elektronice je to myslim trochu vic jedno.
Jo a kdyz se vratim k tomu prvnimu prispevku, tedy k tematu:
1) AKG perception mikrofony - urcite sis pomoh od toho prvniho, ale na super vokaly to neni
2) Ozone4 pouzivaj na mastering (v pravem slova smyslu) lidi, co delaj vrcholny produkce, v softu neni problem
3) acid, cooledit - soft je celkem jedno, talentovany lidi delaj s minimem supr veci, na druhou stranu tyhle dva nejsou zrovna nejsoucastnejsi oblibenci - cubase/logic/protools/ableton/... na tom se ted dela
K tem vokalum. Prvni vec je hlas samotnej, skvelej hlas i pres zakladni dynamickej shure sm58 muze znit perfektne. No ale tak jednoduchy to nebejva. Jestli ten AKG na ten hlas, kterej nahravas funguje, tak mas vyhrano. Jestli nahravas jenom 1 hlas (vetsinu casu), tak ti nezbejva nez jit a hledat mikrak, kterej na nej pasne. Kdyz nahravas pro cizi, tak bys mel mit mikraku vic a co nejlepsich. Jenom pro uvedeni do reality - AKG Perception je hodne velkej lowend a podle toho taky (ne)hraje a cim vic pak musis ekvalizovat, tim horsi to je, protoze proste neni z ceho brat.
Ze zbytku cejtim, ze moc netusis, co a jak, ze si s tim proste zacinas hrat a nejspis ani nemas poneti o zakladnich konceptech. V tom se tezko radi, doporucuju vzit nejakou svoji vec, jit s ni za nekym, kdo fakt umi a sedet mu za zadama a ptat se. Samozrejme mu tu "prudu" musis zaplatit, ale da ti to uplne zasadni zaklad, kterej potrebujes a jinak budes hledat metodou pokus omyl mnoho let. Nikomu z nas tady to taky nespadlo do klina samo, nemalo lidi tu dela zvuk okolo 10 let a museli si na hodne veci prijit sami, protoze zacinali v dobe, kdy internet a fora jako je ezone/gs/psw neexistovaly.
Tim nechci rict, ze bysme si branili nase znalosti jako tajemstvi (kdyz pouzijes search, tak zjistis, ze je tomu naopak), ale proc bysme vsechno meli psat 1000x zejo
.
Hodne stesti a slusnosti ti preju.
Maximizer, Finalizer, Ultramaximizer, Warmilizer, Bambilizer jsou uz jenom ruzny nazvy pluginu/pristroju, jak jim je davaj jejich vyrobci.
Michani do limiteru ma sice svoji pragmatickou stranku (clovek optimalizuje mix pro urcitej proces za nim, kterymu se nemuze vyhnout). Ale je ma to svoje velky proti a to, ze i kdyz se hodne clovek snazi a vi o tom, ze nesmi veci prehanet, tak stejne z 90% udela v pomerech a dalsich rozhodovani veci, ktery po vypnuti toho limiteru nedavaj smysl (uplne rozhozeny pomery). Kdekdo muze namitat, ze je ucel, aby to prece znelo dobre s tim limiterem a ne bez nej. Ale z moji zkusenosti, kdyz udelam mix, kterej funguje i bez limiteru na konci (s ohledem na to, ze to opravdu budu limitovat), tak ty veci znej spravnejc/pevnejc/lip, nez kdyz spoleham na to, ze se to stejne rozsmelcuje o ten limiter. Hodne "limiterovejch" mixu jsem ke konci stejne prekopal tak, ze sem ten limiter vypnul a pomery dal dokupy i bez nej a pak to i s tim limiterem fungovalo lip. Takze na to bacha, chce to hodne discipliny. Ja teda mluvim o akusticky/elektroakusticky muzice, v cisty elektronice je to myslim trochu vic jedno.
Jo a kdyz se vratim k tomu prvnimu prispevku, tedy k tematu:
1) AKG perception mikrofony - urcite sis pomoh od toho prvniho, ale na super vokaly to neni
2) Ozone4 pouzivaj na mastering (v pravem slova smyslu) lidi, co delaj vrcholny produkce, v softu neni problem
3) acid, cooledit - soft je celkem jedno, talentovany lidi delaj s minimem supr veci, na druhou stranu tyhle dva nejsou zrovna nejsoucastnejsi oblibenci - cubase/logic/protools/ableton/... na tom se ted dela
K tem vokalum. Prvni vec je hlas samotnej, skvelej hlas i pres zakladni dynamickej shure sm58 muze znit perfektne. No ale tak jednoduchy to nebejva. Jestli ten AKG na ten hlas, kterej nahravas funguje, tak mas vyhrano. Jestli nahravas jenom 1 hlas (vetsinu casu), tak ti nezbejva nez jit a hledat mikrak, kterej na nej pasne. Kdyz nahravas pro cizi, tak bys mel mit mikraku vic a co nejlepsich. Jenom pro uvedeni do reality - AKG Perception je hodne velkej lowend a podle toho taky (ne)hraje a cim vic pak musis ekvalizovat, tim horsi to je, protoze proste neni z ceho brat.
Ze zbytku cejtim, ze moc netusis, co a jak, ze si s tim proste zacinas hrat a nejspis ani nemas poneti o zakladnich konceptech. V tom se tezko radi, doporucuju vzit nejakou svoji vec, jit s ni za nekym, kdo fakt umi a sedet mu za zadama a ptat se. Samozrejme mu tu "prudu" musis zaplatit, ale da ti to uplne zasadni zaklad, kterej potrebujes a jinak budes hledat metodou pokus omyl mnoho let. Nikomu z nas tady to taky nespadlo do klina samo, nemalo lidi tu dela zvuk okolo 10 let a museli si na hodne veci prijit sami, protoze zacinali v dobe, kdy internet a fora jako je ezone/gs/psw neexistovaly.
Tim nechci rict, ze bysme si branili nase znalosti jako tajemstvi (kdyz pouzijes search, tak zjistis, ze je tomu naopak), ale proc bysme vsechno meli psat 1000x zejo

Hodne stesti a slusnosti ti preju.
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
To uz je lepsi dik za rady říkáš, že za tu cenu nejakých 6-7 tisíc, bych měl lepší majk než ten AKG? to mě zklamalo teď celkem tyjo :/ jakýž majk v téhle ceně by jsi doporučil pro maximální výsledek?
E - MU 0404 USB, HSMW001, AKG 400, Akai mpd 18, Mackie MR-8, Samsung sync master 2243 24", Asus 3800, 2GB Ram,.... http://www.bandzone.cz/darceanddjkpe nebo http://www.myspace.com/mcdarce
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
audiotechnika, oktava, adk
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
Hele to klidne muze byt ten perception, ale stejne to tak muze byt (stale dokola omilana a mnou preferovana) oktava mk319 nebo to muze byt neco od blue (bluebird) nebo shure SM7 z druhy ruky nebo AKG C414 z druhy ruky (i kdyz ta spis funguje na zensky vokaly) nebo neco od SE nebo... je toho hodne a to idealni muzes najit jenom tim, ze to budes zkouset (bohuzel, ja vim, neni to nejjednodussi a neni to zrovna rada, kterou si ocekaval, ale je to velmi uprimna rada).
Bohuzel me se az na vyjimky (novy) mikraky pod 20tis moc nelibej, jasne udelaj nejakou praci, ale vzdycky je to s nejakym zasadnejsim "ale". Treba takova Shure SM7 je na hiphop pro spoustu vokalu supr a da se sehnat okolo 6-7tis. Ale je to dynamickej mikrak, kterej potrebuje dobrej predzesilovac, kterej te vyde na ~20tis. Bez nej to bude docela naprd. Oktava mk319 je jeden z tlustcich kondenzatorovejch, ktery sou za malo penez, podle me nema konkurenci za ty penize a casto ani novy mikraky do 20tis na ni nemaj. Ale taky se nehodi na vsechno/vsechny - to nakonec ani 200tis mikraky
.
Jestli chces fakt prima retezec, tak dlouhodobe dobrou zkusenost mam s vokalama nabranejma na:
Neumann U87, CMV563+M7, MV691+UM70
Microtech Gefell UMT70
Shure SM7
Predzesilovace:
Manley, Great River, TAB Funkenwerk, Apogee mini-me, Siemens V276
Prevodniky:
Apogee, Lavry
Neco z toho sou samozrejme drahy veci (a nejsou zdaleka vsechny), rikam s cim mam dobry zkusenosti
.
Spatny zkusenosti mam s vokalama nahravanejma na MXL, levnejma dynamikama, ruznejma levnejma cinama, rode nt1000... pricemz problemy tehle nahravek casto nebyly jenom v mikracich, ale casto i v celym retezci a akustice. Nic z toho neosalis. No a kdyz nevis jak na to, tak ti nepomuze ani U87 s Avalon preampem, protoze z toho sem slysel uzasne odporny vysledky.
Docela dobry kombo mi prislo apogee minime, ted to u me mel na ozkouseni Amorph a i kdyz to nema na drazsi veci, co tu mam, tak to stejne hralo dost dobre a v nekterejch pripadech byl rozdil mizivej (zrovna na vokalech to bylo az prekvapive dobry). Da se to sehnat z druhy ruky za par supu (13-14tis?). S tim by mozna i ten shure sm7 fachal, ale jiste to nevim, nezkousel jsem ho s tim.
Z moji zkusenosti plyne, ze nema smysl kupovat techniku pod urcitou uroven. Vetsinou se to nevyplaci. U tech levnejch veci je totiz casto problem, ze povrchove nemusi hrat uplne zle, ale kamen urazu prichazi casto kdyz s tim zacnes dal pracovat, kdy se ti zacne ten nahranej material rozpadat pod rukama. To pak des a se ztratou prodavas ty levny veci a kupujes konecne ty poradny.
Zase se budu opakovat, kdyz nacnu tema monitoringu a akustiky. Nepodcenovat, spatnej poslech te donuti kazit i jinak dobre nabrany veci, protoze opravujes chyby, ktery v zaznamu nejsou, ale slysis je jenom ty. Zase je to vec relativne spousty penez, ale jestil to myslis vazne, zvykej si
. Nevim, na cem ted poslouchas a jak mas upravenou mistnost.
Bacha je to spirala, kterou kdyz roztocis, tak te to pohlti na dlouhou dobu a rozpocet na tu srandu nebude nikdy srandovni.
Bohuzel me se az na vyjimky (novy) mikraky pod 20tis moc nelibej, jasne udelaj nejakou praci, ale vzdycky je to s nejakym zasadnejsim "ale". Treba takova Shure SM7 je na hiphop pro spoustu vokalu supr a da se sehnat okolo 6-7tis. Ale je to dynamickej mikrak, kterej potrebuje dobrej predzesilovac, kterej te vyde na ~20tis. Bez nej to bude docela naprd. Oktava mk319 je jeden z tlustcich kondenzatorovejch, ktery sou za malo penez, podle me nema konkurenci za ty penize a casto ani novy mikraky do 20tis na ni nemaj. Ale taky se nehodi na vsechno/vsechny - to nakonec ani 200tis mikraky

Jestli chces fakt prima retezec, tak dlouhodobe dobrou zkusenost mam s vokalama nabranejma na:
Neumann U87, CMV563+M7, MV691+UM70
Microtech Gefell UMT70
Shure SM7
Predzesilovace:
Manley, Great River, TAB Funkenwerk, Apogee mini-me, Siemens V276
Prevodniky:
Apogee, Lavry
Neco z toho sou samozrejme drahy veci (a nejsou zdaleka vsechny), rikam s cim mam dobry zkusenosti

Spatny zkusenosti mam s vokalama nahravanejma na MXL, levnejma dynamikama, ruznejma levnejma cinama, rode nt1000... pricemz problemy tehle nahravek casto nebyly jenom v mikracich, ale casto i v celym retezci a akustice. Nic z toho neosalis. No a kdyz nevis jak na to, tak ti nepomuze ani U87 s Avalon preampem, protoze z toho sem slysel uzasne odporny vysledky.
Docela dobry kombo mi prislo apogee minime, ted to u me mel na ozkouseni Amorph a i kdyz to nema na drazsi veci, co tu mam, tak to stejne hralo dost dobre a v nekterejch pripadech byl rozdil mizivej (zrovna na vokalech to bylo az prekvapive dobry). Da se to sehnat z druhy ruky za par supu (13-14tis?). S tim by mozna i ten shure sm7 fachal, ale jiste to nevim, nezkousel jsem ho s tim.
Z moji zkusenosti plyne, ze nema smysl kupovat techniku pod urcitou uroven. Vetsinou se to nevyplaci. U tech levnejch veci je totiz casto problem, ze povrchove nemusi hrat uplne zle, ale kamen urazu prichazi casto kdyz s tim zacnes dal pracovat, kdy se ti zacne ten nahranej material rozpadat pod rukama. To pak des a se ztratou prodavas ty levny veci a kupujes konecne ty poradny.
Zase se budu opakovat, kdyz nacnu tema monitoringu a akustiky. Nepodcenovat, spatnej poslech te donuti kazit i jinak dobre nabrany veci, protoze opravujes chyby, ktery v zaznamu nejsou, ale slysis je jenom ty. Zase je to vec relativne spousty penez, ale jestil to myslis vazne, zvykej si

Bacha je to spirala, kterou kdyz roztocis, tak te to pohlti na dlouhou dobu a rozpocet na tu srandu nebude nikdy srandovni.
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
z vlastni zkusenosti daleko vic nez posun z nizsi tridy mikrofonu na vyssi pomuze vetsinou akustika kde zpivas...nesmi to byt ani moc utlumeny nebo to sezere vysky ani moc zivy kvuli dozvuku...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
Chlapi takže trochu objasnit: ja vydělávám měsíčne 9 tisíc, takže si nemůžu dovolit mikrofón za 22 tisíc chtěl jsem aspoň nějakou kvalitu za co nejmenší peníze....
E - MU 0404 USB, HSMW001, AKG 400, Akai mpd 18, Mackie MR-8, Samsung sync master 2243 24", Asus 3800, 2GB Ram,.... http://www.bandzone.cz/darceanddjkpe nebo http://www.myspace.com/mcdarce
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
na objasnenie... je toho cela ezone... oktava 319 za 250 eurDarce píše:Chlapi takže trochu objasnit: ja vydělávám měsíčne 9 tisíc, takže si nemůžu dovolit mikrofón za 22 tisíc chtěl jsem aspoň nějakou kvalitu za co nejmenší peníze....
a dokonca som nedavno videl ze vypustili aj upgradeovany model 419
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
kokos, 319 hentak zdrazela? za 250 sa ten mikrofon imo neoplati... kedysi stala okolo 130 eciek, to bola primerana cena...
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
hm to som si ani neuvedomilkexik píše:kokos, 319 hentak zdrazela? za 250 sa ten mikrofon imo neoplati... kedysi stala okolo 130 eciek, to bola primerana cena...

ale niekde je este aj za povodne ceny http://www.on-board.sk/studiove-mikrofo ... 76-23.aspx
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
to uz by som zvazoval kupit skorej tu velku kapslu na 012. mk101 ci ako sa to vola ked sa to kupi vkope, thomann to ma za 170
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
OK, tak to vubec neres a pouzivej to co mas. Podivej se na tu akustiku, to je celkem levny a nemene dulezity jak ta samotna technika.Darce píše:Chlapi takže trochu objasnit: ja vydělávám měsíčne 9 tisíc, takže si nemůžu dovolit mikrofón za 22 tisíc chtěl jsem aspoň nějakou kvalitu za co nejmenší peníze....
Re: MASTERING zas a znova ten neustálý mastering
matocha: no co se týče akustiky ak jsem už uvažoval nad komorou ale něktweří říkají že stačí ten paravan pukruhový jen kolem majku, ale zas enevím jestli je to efektivní páč jsem to zkoušel rpovizorne ve skríni kolem majku jsem vytvořil jakoby U-čko z oblečení ale pořád mi příjde že je důležitá izolace spíše zamnou než předemnou kolem majku. fakt nevím bude to s tím paravánkem jiné nebo ne?:
E - MU 0404 USB, HSMW001, AKG 400, Akai mpd 18, Mackie MR-8, Samsung sync master 2243 24", Asus 3800, 2GB Ram,.... http://www.bandzone.cz/darceanddjkpe nebo http://www.myspace.com/mcdarce