Mikrofon na kopák
Mikrofon na kopák
Jaký mikrofon na basový buben alóbrž kopák. Rozhoduju se mezi AKG D112 a Audix D6. Máte s těmito mikráky zkušenosti?
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Ježiš neexistujou jenom D112 a D4 neb 6!!! Klasika EZ - úzký okruh - vše jiné jako by bylo tabu... Promiňte nedá mi než si na tohle postěžovat, je to v mnoha fórech tady.
K tématu:
Audixy maj jednu podivnou vlastnost, kterou popsal Cheesetor. "Udělaj" zvuk. Moje zkušenost je taková, že to hraje "dobře", ale na všech kopákách úplně stejně tj. starou amátku může vytunit, ale třebas Sonor SQ2, kterej sám o sobě hraje jako prase jde kvalitou zase dolu. Na bigbít dobrý - užívá se hoodně, ale na jemnější hraní jako jazz, ambient apod. je to podle mě naprd. Já osobně bych je kvůli tomu nebral.
D112 neni špatná volba, na to že je to levná dynamika se mi docela líbí. Universálnější než D4&6, míň tvrdej, přesto bych ho nekoupil. Je taky otázka jestli chceš to, co maj všichni ostatní...
D25 - starej majk, nevim jestli seženeš. Je imho stejnej, nebo i lepší než D112. Navíc se dá skavěle používat na kytáry (viz Whitestripes).
Beta52 - nedoporučuju, osobně se mi zvuk nelíbí. Imho malá tečka, jak pod kobercem, malá a nudná dynamika. Přijde mi že nemá tlak. Prodal jsem hned (a dlouho to trvalo).
Zajímavé volby o kterých jsem na EZ nikdy nečetl:
Beta91. Je to konďour, se zabijáckou tečkou! Je potíž s nim ale v bubnu nějak štelovat, pokládá se na dno. Mám na něj vyřezanou takovou stavebnici z plamafonu, kterou v bubnu různě stavim - neklouže a je tam kde má bejt (hups). Na některej fórech se lze dočíst, že nejde až tak moc dolu. Nevim, nepřišlo mi to, ale přesto jej doplňuju ještě U87. Můžu poslat vzorek zvuku (snad najdu)
U87: Dobrej jak na všechno, tak na kopák.
RE20: Měl jsem jen jednu příležitost, ale čuměl jsem! Tečka, tlačící spodek je to tam. Líbilo se mi to a navíc je ve hře fakt, že se to zase dá použít na mnoho způsobů vč. live.
Zakoušel jsem 4006, ale nevim, bylo to na uzavřenej buben - nemám rád obecně. Zní to jak větší kotel a tak se nemůžu k tomu nějak vyjádřit.
Ale je toho fůůůůra... Třebas Sennheiser E602, CAD KBM-412, AudioTechnica AE2500, Šáfa by ti poradil určitě něco od Beyerů... Imho je naprosto zbytečný se uchylovat jenom k těm modelům, mezi kterejma si jak píšeš, chceš vybrat.
K tématu:
Audixy maj jednu podivnou vlastnost, kterou popsal Cheesetor. "Udělaj" zvuk. Moje zkušenost je taková, že to hraje "dobře", ale na všech kopákách úplně stejně tj. starou amátku může vytunit, ale třebas Sonor SQ2, kterej sám o sobě hraje jako prase jde kvalitou zase dolu. Na bigbít dobrý - užívá se hoodně, ale na jemnější hraní jako jazz, ambient apod. je to podle mě naprd. Já osobně bych je kvůli tomu nebral.
D112 neni špatná volba, na to že je to levná dynamika se mi docela líbí. Universálnější než D4&6, míň tvrdej, přesto bych ho nekoupil. Je taky otázka jestli chceš to, co maj všichni ostatní...
D25 - starej majk, nevim jestli seženeš. Je imho stejnej, nebo i lepší než D112. Navíc se dá skavěle používat na kytáry (viz Whitestripes).
Beta52 - nedoporučuju, osobně se mi zvuk nelíbí. Imho malá tečka, jak pod kobercem, malá a nudná dynamika. Přijde mi že nemá tlak. Prodal jsem hned (a dlouho to trvalo).
Zajímavé volby o kterých jsem na EZ nikdy nečetl:
Beta91. Je to konďour, se zabijáckou tečkou! Je potíž s nim ale v bubnu nějak štelovat, pokládá se na dno. Mám na něj vyřezanou takovou stavebnici z plamafonu, kterou v bubnu různě stavim - neklouže a je tam kde má bejt (hups). Na některej fórech se lze dočíst, že nejde až tak moc dolu. Nevim, nepřišlo mi to, ale přesto jej doplňuju ještě U87. Můžu poslat vzorek zvuku (snad najdu)
U87: Dobrej jak na všechno, tak na kopák.
RE20: Měl jsem jen jednu příležitost, ale čuměl jsem! Tečka, tlačící spodek je to tam. Líbilo se mi to a navíc je ve hře fakt, že se to zase dá použít na mnoho způsobů vč. live.
Zakoušel jsem 4006, ale nevim, bylo to na uzavřenej buben - nemám rád obecně. Zní to jak větší kotel a tak se nemůžu k tomu nějak vyjádřit.
Ale je toho fůůůůra... Třebas Sennheiser E602, CAD KBM-412, AudioTechnica AE2500, Šáfa by ti poradil určitě něco od Beyerů... Imho je naprosto zbytečný se uchylovat jenom k těm modelům, mezi kterejma si jak píšeš, chceš vybrat.
Liquid Sound - otazka znela jinak - ale samozrejme mas z casti pravdu a pokud se nemylim - nerozcilujes se tady nad tim poprve - a kdyz bychom se bavili co by kdo koupil, taky by to vypadalo jinak .... takze jestli to chces stavet takto, ja osobne bych sel do AudioTechnica AE2500 - http://www.audio-technica.com/cms/wired ... index.html - ale ten je ve zcela jine cenove relaci - bohuzel
Liquid, a co tak na kopak nejaku tu Oktavu 319
Cad KBM412 je fajn, ale stylovo skor na velky hard rock kopak al. big band a la 60te roky, ak mozem este doporucit nieco od Cad, urcite Equitek 100, skvely mikrofon, co od spevu, cez akusticke nastroje az po kopak zvladne s bravurou hadam vsetko, osobne odskusane!
Cad KBM412 je fajn, ale stylovo skor na velky hard rock kopak al. big band a la 60te roky, ak mozem este doporucit nieco od Cad, urcite Equitek 100, skvely mikrofon, co od spevu, cez akusticke nastroje az po kopak zvladne s bravurou hadam vsetko, osobne odskusane!
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
liquid: je to tak, jak pise onehalph.. resp. milan, takze vychazime z toho, ze se rozhodl pro nejake dva majky v urcite cenove relaci a z tech se snazi vybrat to lepsi.. ja sem mel napriklad jednou moznost videt v einsatzu EV RE20 a je to super majk, nicmene oproti solidnimu D6 je to dvojnasobna cena.. jako je dobry vedet, ze existuej vic moznosti, coz ale nejspis vi i milan, nicmene financni hledisko to vymezuje jasne..
jinak tu informaci o AKG D25 ve spojeni s whitestripes mas odkud??? to me zajima... dik
jinak tu informaci o AKG D25 ve spojeni s whitestripes mas odkud??? to me zajima... dik
Měl jsem možnost s AudioTechnica AE2500 nahrávat a výsledek byl hodně slušnej a ujistil mě že pro nekompromisní zvuk kopáku je třeaba brát ho dynamikou i kondenzátorem dohromady, ale na druhou stranu když jsem si poslechl samotnou dynamickou část toho mikrofonu, zdála se mi třeba horší než D112, stejně tak i samotnej kondenzátor mi nepřišel nic extra, dohromady to ale funguje skvěle.
Tak mě napadlo jak by fungoval třeba D6 v kombinaci s Beta91, jestli by nebyl výsledek lepší a nevyšlo by to zas o tolik víc než AE2500, myslím že by tu byl i větší prostor pro laborování. Tohle teď dost řešim protože zvuk kopáku je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí v muzice, takže bych do toho klidně investoval.
Tak mě napadlo jak by fungoval třeba D6 v kombinaci s Beta91, jestli by nebyl výsledek lepší a nevyšlo by to zas o tolik víc než AE2500, myslím že by tu byl i větší prostor pro laborování. Tohle teď dost řešim protože zvuk kopáku je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí v muzice, takže bych do toho klidně investoval.