Mixaz - prosim o rady
Heureka! Dobra aranz - dobry zvuky, presne takovy, jaky chci - a pak az mixaz. Odedneska kaslu na lesteni hoven, dokud nesplnim prvni dve veci nejlip, jak dokazu, nebudu michat. Zanedbani prvnich dvou podminek zpusobuje, ze se to snazim dohnat pri mixu, a to vede akorat tak do... Hodne jsem si toho za poslednich par dni uvedomil. Diky vsem.
Nejdriv slozim CELOU skladbu na kytare a v hlave, pak vyberu IDEALNI zdroje pro nosny linky, nahraju je a nebo naprogramuju, a pak teprve zacnu michat a lestit. Stopy hodne zavisly na zvuku ci efektech vyresim pri mixazi, kdyz bude zaklad dobrej, verim, ze uz to pujde snadno.

Nejdriv slozim CELOU skladbu na kytare a v hlave, pak vyberu IDEALNI zdroje pro nosny linky, nahraju je a nebo naprogramuju, a pak teprve zacnu michat a lestit. Stopy hodne zavisly na zvuku ci efektech vyresim pri mixazi, kdyz bude zaklad dobrej, verim, ze uz to pujde snadno.





kdyz budes mit naprd smichany nastroje a bude se ti to tam frekvence mlatit jako mluvis o tom, ze chces mi vsecky nastroje nabuseny co to da.. tak se ti toho tam zarucene mlati vic.. dalsi vec je teda jestli to mas vsecko na stredu nebo jestli se poradne vyradis se sterem.. pokud to tam mas namlaceny tak se ti snadno stane, ze se ti tam zacnou generovat neprijemne peaky a sup hned to clipuje a muzes master savli stale stahovat a nakonec ten mix nebudes moct ani poradne vybudit napr. pri maximalizaci, abys to nezkreslil.rastis píše:Vsak ten mix nebude tak hlasity, ako mas nastavenu master sablu. A tych -6 az -3 mi tak nejak zhruba vyjde samo, ked sa snazim aby to bolo co najhlastnejsie a neklipovalo.Cyril píše:rastis¨: lidi tu doporucovali drzet to kolem -6, cetl sem taky pozadavky masteringovych studii na hlasitost mixu, co jim odevzavas,a chtej -3 az -6... o RMS samozrejme ted nemluvim, to bych rad mel tak -11/-10 zhruba
Je to dost tezky popisovat michacku..
to me privadi na otazku, kdyz mam nejakej zvuk kterej hodne píkuje ma smysl ho zalimitovat nez s nim jdu do michacky at mi zbytecne nepridava spicky ? nejakakej soft clip nebo tak neco, jenom ty spicky liznout, kdyz jich je par ve skladbe tak klidne natvrdo ? delaj to ruzny digitalni pazvuky a skreky apod., kdyz t liznu zas to zvuk nijak moc nezmrvi a pomuze to, aspon myslim
Neviem, ci si chcel reagovat na mna. Ja som nikde nenapisal, ze chcem mat vsetky nastroje nabuseny co to da !!! A uz vobec nikde som nepisal, ze mam vsetko v strede !!! Pisal som o hlasitosti renderu, pretoze sa niekto pytal, ako ma mat nastavenu master sablu.TOM-Thak píše:kdyz budes mit naprd smichany nastroje a bude se ti to tam frekvence mlatit jako mluvis o tom, ze chces mi vsecky nastroje nabuseny co to da.. tak se ti toho tam zarucene mlati vic.. dalsi vec je teda jestli to mas vsecko na stredu nebo jestli se poradne vyradis se sterem.. pokud to tam mas namlaceny tak se ti snadno stane, ze se ti tam zacnou generovat neprijemne peaky a sup hned to clipuje a muzes master savli stale stahovat a nakonec ten mix nebudes moct ani poradne vybudit napr. pri maximalizaci, abys to nezkreslil.rastis píše:Vsak ten mix nebude tak hlasity, ako mas nastavenu master sablu. A tych -6 az -3 mi tak nejak zhruba vyjde samo, ked sa snazim aby to bolo co najhlastnejsie a neklipovalo.Cyril píše:rastis¨: lidi tu doporucovali drzet to kolem -6, cetl sem taky pozadavky masteringovych studii na hlasitost mixu, co jim odevzavas,a chtej -3 az -6... o RMS samozrejme ted nemluvim, to bych rad mel tak -11/-10 zhruba
Je to dost tezky popisovat michacku..
neural, urcite... skreky ja osobne pustam do dvojice kompresorov, jeden taky makkys 1:1.5 s dlhym releasom ktory to splosti a potom este soft limiter (kludne nejaky skromnejsi master limiter). hocico s rez filtrom ma slony takto blbnut a ten zaujimavy zvuk to ma prave v tych tichych pasazach takze stiahnut tomu fader nie je riesenie
kexik píše:fractal, nejde o to, kam lezu spicky, ale aku ma mixdown celkovu dynamiku... ak das na mastering nieco co si napral group kompresormi tak ze to pumpuje v rozsahu 3dB (a.k.a. brickwall), tak uz masteringom na drahych a kvalitnych kompresoroch nic neporiesis a polka zmyslu masteringu je v prdeli
... jeeeh na tohle tema vysel v prosincovym RESOLUTION krasnej pribeh od jednoho masteringovyho zvukare (nejakej Katz). Zkusim to pohledat a dat to sem ...

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
to asi nebude polní kurát ze Švejkasafa píše: (nejakej Katz)

-------------------------------------
http://www.markvelvet.com
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com
-------------------------------------
... ano samozrejme ze je to "ten" Bob Katz ... co se vlastne snad ani nejmenuje Katz ale Spade. Jen jsem vas chtel pozlobit 
Jeste link: http://digido.com/

Jeste link: http://digido.com/
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
No podobný probém s mixem i u mně
))
prosím o rady a názory :
www.dastudio.kvalitne.cz/ZBRANE.mp3
Asi se mi nedaří při práci s reverby ?? reverbujete i nahrávku celou?? nebo glavně jenom samostaný nástroje v tracku ??
Namísto očekávaného prostoru je to pouze velká koule
)

prosím o rady a názory :
www.dastudio.kvalitne.cz/ZBRANE.mp3
Asi se mi nedaří při práci s reverby ?? reverbujete i nahrávku celou?? nebo glavně jenom samostaný nástroje v tracku ??
Namísto očekávaného prostoru je to pouze velká koule
