Mixaz - prosim o rady
Mixaz - prosim o rady
Jsem uz holt takovej, ze potrebuju, aby kopak byl co nejhlubsi, mel co nejkousavejsi tecku, zaroven basa byla co nejhlasitejsi, nejhlubsi a nejvyraznejsi, snare musi delat diru do mozku a zaroven chci mit v nahravce spoustu neznych, melodickych a plne znejicich nastroju, ploch, smyccu, sboru... a do toho vseho nejlepe narvat jeste extremne zkreslenou kytaru. Navic chci, aby mi to rovnou pri michani znelo jako po masteringu. Vysledkem je obvykle totalni sracka, napr. basa a beat, ktery jsou tak natlaceny, ze si neumim predstavit, jak do toho dostat jakejkoliv dalsi nastroj. Vim, ze jsem se tady timhle prispevkem definitivne provaril jako uplnej looser, ale neda se nic delat, jinak se nikam nedostanu. Jak postupovat, kdyz chci rekneme z kazdyho nastroje dostat maximum, chci aby kopak masivne kopal apod., ale chci tam mit vsechno? Uz driv me prekvapovalo, jak znej napriklad breakbeatovy veci pusteny z CDcka vlastne slabe a priposrane proti tomu, co si pamatuju z velkyho zvuku v klubu, bassy jsou malo slyset a vsechno je takovy mirnejsi. Ze bych mel uplne zkresleny predstavy? Jaky je dle vas idealni pristup k mixazi, ktery povede k eliminovani mych problemu? Diky za kazdou radu. Uff.
Nedokazu pochopit, jak treba mohl Jason Sparks smichat svoje "Close My Eyes"... Beat kope jako prase, a pritom je tam vsechno... Zeby slo o to, umet poznat, ze takhle a takhle to staci, je to nejvic jak to jde, a hlasiteji ten nastroj dat nejde, protoze jich tam bude dalsich x? Predpokladam, ze moje prvni chyba bude, ze to tlacim vsechno do O dB...
Docela dobre je i tohle http://www.waves.com/Newsletters/soundO ... mailer.htm
ja si myslim ze na to jdes stejne blbe, jako jsem to delaval ja. Snazis se aby Ti vsechno hralo nahlas jako prase, a ono je to nekdy opacne, samotnej nastroj nemusi hrat jako vrazda, ale teprve celek ma dobrej zvuk. Taky zasadni chyba je, kdyz si najdes nejaky zvuky, ktery proste "nehraji", pak se muzes ukroutit ale nikdy to nebude hrat dobre. Take se domnivam ze mit "co nejhlubsi" kopak a nejtucnejsi basu taky neni uplne dobry, zalezi na zbytku, jestli do toho pak jeste neco natlacis.
a ekvalizacia... tam kde nastroj nepodava ziadnu hudobnu informaciu, nemal by zvysovat rms 
musis zakazdym zistit co je trebars v tvojom kopaku balast a dat to nemilosrdne prec, ovsem prec neznamena vykusnut, len potlacit, ja neviem, o 6dB maximalne, inak to bude zniet neprirodzene, plati ale hlavne pre lead nastroje v strede pasma. + hodne veci sa da zvyraznit cez reverb s predelayom alebo fazou (malym posunutim v case pred hlavnu dobu)
zbytok je o skusani a skusani a skusani... +kazdy zaner ma uplne ine, specificke finty; ja by som momentalne dobry breakbeat zmiesat vobec nevedel, napriklad

musis zakazdym zistit co je trebars v tvojom kopaku balast a dat to nemilosrdne prec, ovsem prec neznamena vykusnut, len potlacit, ja neviem, o 6dB maximalne, inak to bude zniet neprirodzene, plati ale hlavne pre lead nastroje v strede pasma. + hodne veci sa da zvyraznit cez reverb s predelayom alebo fazou (malym posunutim v case pred hlavnu dobu)
zbytok je o skusani a skusani a skusani... +kazdy zaner ma uplne ine, specificke finty; ja by som momentalne dobry breakbeat zmiesat vobec nevedel, napriklad
5-50 ms, cim hlbsi nastroj, tym viac, rytmicky menej... velmi individualneCyril píše:Jak moc malym posunutim, zhruba?kexik píše:alebo fazou (malym posunutim v case pred hlavnu dobu)
ale nesmies tak posuvat vela veci naraz, maximalne na dva nastroje sucasne, idealne na jeden, vtedy to zvyraznenie funguje najlepsie. a samozrejme, musi to byt nastroj s tembrami, nie nejaky pad s velkym attackom, ze ;)
Naposledy upravil(a) kexik dne 05 bře 2006 17:35, celkem upraveno 1 x.
matucha: jaxi psal ze v jednoduchosti je síla, tak ok, u některých stylů (třeba rnb) si fakt clovek vystačí s kopákem, basou, snarem, hatem vokalem a jediným syntáckem popr kytarou...
to uz by byla ostuda aby to někdo blbě nazvucil, ty tri zvuky:)
jenomze kdyz delas rekneme trosku zvlastnejsi nezařaditelne "neco" kdy ti najednou hraje dvacet stop a to nepocitam sendy a groupy no tak pak babo rad
ale presne jak pises vsecko nemusi hrat nahlas a vepredu...
Cyril: ja si pomaham takhle:
i "tam" kde nástroj nehraje, tak to rezu rezu a rezu (eqckem samozrejme)
vetsinu věcí, které hrají dopoctu sice nepouštím moc pod 300hz, ale potom si clovek uvedomí kolik má v tom basovém spektru místa... oproti tomu ve výskách je ho je vzdycky málo
co nejméně používám reverby, mám rád suchý zvuk, a kdyžtak jenom lehké ambience,
jinak hlavne fáze, ruzné zpozdení o pár milisekund v levém ci pravém kanálu atp.
to uz by byla ostuda aby to někdo blbě nazvucil, ty tri zvuky:)
jenomze kdyz delas rekneme trosku zvlastnejsi nezařaditelne "neco" kdy ti najednou hraje dvacet stop a to nepocitam sendy a groupy no tak pak babo rad
ale presne jak pises vsecko nemusi hrat nahlas a vepredu...
Cyril: ja si pomaham takhle:
i "tam" kde nástroj nehraje, tak to rezu rezu a rezu (eqckem samozrejme)
vetsinu věcí, které hrají dopoctu sice nepouštím moc pod 300hz, ale potom si clovek uvedomí kolik má v tom basovém spektru místa... oproti tomu ve výskách je ho je vzdycky málo
co nejméně používám reverby, mám rád suchý zvuk, a kdyžtak jenom lehké ambience,
jinak hlavne fáze, ruzné zpozdení o pár milisekund v levém ci pravém kanálu atp.
Vsak ten mix nebude tak hlasity, ako mas nastavenu master sablu. A tych -6 az -3 mi tak nejak zhruba vyjde samo, ked sa snazim aby to bolo co najhlastnejsie a neklipovalo.Cyril píše:rastis¨: lidi tu doporucovali drzet to kolem -6, cetl sem taky pozadavky masteringovych studii na hlasitost mixu, co jim odevzavas,a chtej -3 az -6... o RMS samozrejme ted nemluvim, to bych rad mel tak -11/-10 zhruba