MP3 komprese, optimalizace velikosti

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
MonkeyFighter
Příspěvky: 733
Registrován: 28 úno 2003 12:17

MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od MonkeyFighter » 10 led 2013 17:09

Ahoj, nasazuju zvuky do hry a potreboval bych vymackat co nejvetsi kvalitu z co nejmensich dat

nevim jestli je na tom uplne co resit, ted sem to udelal lame encoderem na 128 kbps, jenom me zajima jestli pro tenhle pripad kde se pocita s horsi kvallitou neni nejakej lepsi algoritmus nebo jinej zpusob jak to jeste smrsknout, nerad bych sel s kvalitou jeste niz nez ted a rad bych to mel stereo..

diky
m.
Naposledy upravil(a) MonkeyFighter dne 10 led 2013 19:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ReaktoplazmAR
Příspěvky: 2271
Registrován: 04 srp 2008 14:25

Re: MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od ReaktoplazmAR » 10 led 2013 17:26

ja robim mp3 stále ešte v cooledite..
Obrázek

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od biscuit » 10 led 2013 18:09

ja myslim, ze joint stereo a vbr ti udela nakej ten kB (jestli je teda vbr prijatelny)

Uživatelský avatar
RuSh
Příspěvky: 54
Registrován: 15 led 2012 15:14

Re: MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od RuSh » 10 led 2013 19:07

Ak sa nemýlim, v LAME by mali byť módy STEREO a JOINT STEREO. Dávnejšie som čítal článok ohľadne tohto, a ak som to správne pochopil, tak:

STEREO: enkódujú sa oba dva kanály nezávisle na sebe.
JOINT STEREO: enkóduje sa jeden kanál, druhý kanál je enkódovaný ako rozdiel, teda ak druhý kanál má rozdiel tak enkóduje sa len ten, čím sa vlastne zvyšuje kvalita, v určitých prípadoch sa môže zhoršiť stereo podanie.

Možno by som osobne použil VBR s minimálnym tokom 80 a max 160 JOINT STEREO a skúsil spraviť ďalšie pokusy a porovnávať to...


Ale ak je to možné, šiel by som do OGG formátu. Je citeľne kvalitnejší ako MP3 v menšej veľkosti. Používala ho aj MAFIA 1...

OGG sa niekedy odporúča práve pri použitý nižších bitrateov, ale našiel som už aj info že 128 OGG je asi rovnako kvalitný ako 256 MP3...

Uživatelský avatar
MonkeyFighter
Příspěvky: 733
Registrován: 28 úno 2003 12:17

Re: MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od MonkeyFighter » 10 led 2013 19:25

raktoplazmar:diky za odpoved, nejde ani tak o tom v cem, jako spis jak to nastavit, do ted me zajimalo jenom jak z mp3 vytahnout co nejvetsi kvalitu, setrit kB za kazdou cenu sem zatim nepotreboval takze proto se takhle blbe ptam.]

biscuit:dik vyzkousim, vbr asi bude prijatelny, bohuzel limit bude dost omezujici takze s horsi kvalitou pocitam tak i tak, kdyz to nebude vbr tak tam stejen bude mizernej bitrate...

rush: o jinym formatu sem za tim nepremejslel, ale jak ted koukam tak ogg muzu taky pouzit, na nej se urcite podivam, dik!

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2683
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od Fractal » 10 led 2013 19:34

trochu záleží jestli jde o hudbu, nebo i o efekty a zvuky okolí...

vzhledem tomu že jde o hru, v případě MP3 bych to nechal na VBR 96Kbps-160Kbps 22050Hz joint stereo pro efekty a zvuky okolí a VBR 112Kbps-190Kbps 44100Hz joint stereo pro hudbu, ale je to na tobě, není žádný mustr, spíš bych to probral s programátory, kolik paměti, velikosti a výpočtu chcou obětovat zvuku a hudbě

kodek nastavit samozřejmně na co největší kvalitu/přesnost výpočtu

taky ale záleží jak je zvuk naprogramovaný resp. zasazený do hry, efekty můžou být i mono a různými procesy panování a pseudostereoizace přizpůsobovat dění na obrazovce

Uživatelský avatar
jakubt
Příspěvky: 246
Registrován: 17 zář 2009 12:18

Re: MP3 komprese, optimalizace velikosti

Příspěvek od jakubt » 11 led 2013 14:52

A poznámka pro ty, co dělají zvuk pro hry ve Flashi resp. Adobe Air - pokud má být zvuk součástí knihovny (tj. nenačítá se z ext. souboru za běhu), pak nastavit sample rate 22050 nebo 44100 a zatrženo "Use imported mp3 data" - pokud by tato volba nebyla dostupná, pak je nutné při kódování mp3 zkusit experimentovat s nastavením nebo použít jiný encoder. LAME obvykle bývá bez problémů. Nespoléhat na mp3 enkodér přímo ve Flashi, výsledek nic moc a zdržuje to kompilaci.

Odpovědět