S mojí novou kapelou se chystáme nahrát 3 písničky na první demo. Rozhodli jsme se, že si zkusíme všechno udělat sami, včetně akustických bicích. Chtěl bych sem občas psát o našem postupu a případně se inspirovat z vašich připomínek

Naše tvorba je docela různorodá, z těch 3 písniček bude jedna svižnější pop-rock, druhá pomalá a třetí kytarový nářez...
Příští týden začneme nahrávat bicí. Bude se točit ve středně velké podkrovní místnosti rodinného domku, která je obložená dřevem. Za obkladem je silná střešní izolace z minerální vlny. Možná budeme mít i několik panelů z rockwoolu. Bicí budou Tama Starclassic - bubínek, kopák, 3 přechody a milion činelů

Máme k dispozici následující - 3 zvukovky od TC Electronic: 2x Konnekt 24D a jeden Impact Twin. Každá má 2 mikrofonní preampy a 2 linkové vstupy. Linkové vstupy budeme krmit předzesilovačem DAV BG1 (2 kanály) a BOHUŽEL mixem Behringer UB1204-PRO (4 kanály).
Takže bude dohromady 12 kanálů:
- 6 kanálů TC Electronic preamp
- 2 kanály DAV BG1
- 4 kanály Behringer

Mikrofony
- Sada mikrofonů na bicí Sennheiser Evolution 600 - Tohle nakonec není pravda, v kurzívě jsou opravy
- e602-II (kardioda, dynamika - na kopák)
- 4x e604 (kardioda, dynamika, klipsna - na tomy a možná i bubínek) - místo nich to jsou e504 (ale jsou prý v podstatě identické)
- 2x e614 (superkardioda, kondík - varianta pro overheady nebo stereo room nebo např. na hi-hat) - místo nich máme Shure BG4.1
- 2x Oktava Mk-319 (varianta pro overheady nebo stereo room)
- 2x Shure SM57 (varianta pro bubínek zvrchu a zespodu nebo např. na floor tom - někde jsem četl, že e604 je na hluboké tomy slabší)
- 1x AKG C414B-XLS (mono room, druhý mic pro kopák?)
- 1x ElectroVoice RE510 (superkardioda, "kondík" - předeším zpěvový mikrofon, ale třeba by našel uplatnění i na bicí)
- + máme možnost půjčit od místního live zvukaře dynamiky Audix (např. OM2), ElectroVoice (nějaké starší) a možná ještě něco
Máme od něj 2x Audix OM2, 2x EV ND767A, 2x EV PL80... a teď pozor: Shure Prologue 10L a hlavně AKG D190C a D1200C z 60. let! Fakt poklady, ale nevím, jestli nám zrovna tyhle kousky k něčemu budou. OM2 nebo ND767 by možná šly použít na kopák ze strany beateru...
1.) DAV BG1 je náš nejkvalitnější preamp. Použili byste jej na overheady (kondíky) nebo na kick a snare (dynamiky)? Dynamiky jsou na kvalitu preampu citlivější, overheady mi zas ale z hlediska zvuku bicích příjdou dost zásadní.
2.) Které stopy vám u bicích příjdou "nejméně kritické"? Jinými slovy: na které stopy mám použít Behringer? Hi-hat? Bubínek zespodu?
3.) Dali byste na overheady radši Sennheiser e614 nebo Oktavu Mk-319?
4.) A vůbec - pokud by se vám chtělo přemýšlet: jak byste uvedené mikrofony a preampy použili vy?

Díky za každý konstruktivní podnět!
