Chtel bych se zeptat jaky efektovy procesor (hlavně EQ, comp) byste mi doporučili do nahrávacího řetězce v cenový relaci tak do 4000,-
Momentálně mám za mikrofonem pouze Preamp VTB-1 V Series s kterym sem hodně spokojeny, ale chtěl bych za něj ještě dát efektovej procesor a UDĚLAT si zvuk podle představ ještě před vstupem do PC, a následně v PC už jen zesilovat, zeslabovat, max minimální upravy .. Do ted sem zvuk hodně upravoval v PC (enhancer, EQ, comp,...)..
Určitě bych ten procesor využil i při nahrávání ze synthu nebo z dalšího HW.
Mozna bych ti trochu naboril koncept, protoze zvuk z 90% nedela to, ze za levnej preamp das levny mrvitko... teda kdyz se bavime o "vylepsovani". To ze si udelas zvuk jak se ti libi pred tim, nez se zdigitalizuje je ale samozrejme spravnej postup. Jen je ho treba dosahovat u zdroje a nebo na zacatku retezce (mikrak). Kdyz nahravas svuj hlas, tak je asi nejlepsi proste najit mikrofon, kterej zvyraznuje co je treba a kamufluje co tvymu hlasu nelichoti. Pokud nahravas ruzny veci/hlasy, tak je pak dobry mit mikrofonu vic pro ruzny aplikace/situace. To ti pomuze daleko vic nez levnej ekvalizer nebo kompresor. A ani drahej ekvalizer nebo kompresor nema sanci zachranit spatne nabranou vec (uplne).
Co se toho procesovani syntaku tyka, pokud ti nejde o vylozene lofi mrveni, kde myslim jakejkoli shitovej HW muze fungovat lip nez vetsina pluginu, tak furt pluginy nad tim extra levnym zbozim vedou... a to i kvuli tomu, ze levny prevodniky ve zvukovkach fakt nepomahaj .
Lepsi je tech 4000,- utratit za neco smysluplnejsiho nebo si je nechat, delat muziku a zvuk v kompu, ono to je cely hlavne o tom co umis.
Ano, nahravaji u me lidi s ruznimy hlasy (samo vcetne me) a v dobe kdy sem kupoval prvni (soucasny) studiovy mikrofon sem o zvuku nemel moc poneti, kazdopadne mam Studio Projects C1 (nekdy z ledna 2006) a sem s nim celkove spokojenej, zatim odvedl podle me vybornou praci (viz napr http://www.maat-rap.com/audio/Bohula_-_ ... _Alma).mp3 ). Ale po sejmuti zvuku mam ve zvyku hlas projasnit enhancerem (kterej je integrovanej v Acidu) a pouzit na nej trochu EQ a nakonec ho nakopnout kompresorem , ktery mu doda silu.. Prave proto sem si myslel, ze kdyz budu mit "externi" zarizeni na kterym si vsechno nastavim jeste pred digitalizi v PC, ze vysledek bude lepsi a teplejsi.
Asi byla chyba si myslet, ze jakkoli levnej analog bude dycky lepsi nez jakekoli softwarovej plugin. Kazdopadne mi jde o dalsi vec a to sice, ze vybornej software je T-racks 3 deluxe, ovsem stoji 10.000 a proto sem myslel, ze levnejsi varianta do studia na udelani dobryho zvuku bude prave koupit efektovej procesor s kterym bych do PC sypal (jak z mikrofonu, tak ze synthaku nebo z MPC) uz vyladenej zvuk, kterej bych uz jen smichal a dal tomu nakou finalni podobu.
No prave ze hotovej zvuk uz nesmichas:) Teda jinak. Samozrejme potrebujes nahrat co nejlepsi signal, se kterym budes spokojenej, o tom zadna. Ale dodatecny efekty a procesy, jako je ekvalizace, komprese, nebo prostor, ty clovek muze delat az pri mixu, kdyz vi, jak to souvisi s ostatnima nastrojema a co je kde potreba upravit, aby nahravka celkove sedela dohromady. Pri nahravani preci nevis, jestli ten hlas bude potrebovat vic vysek, nebo min basu, nebo cokoliv jineho, protoze proste neslysis zbytek skladby. To je muj pohled. Samozrejme asi jsou i lidi, co se na to divaj tak, ze na konkretni hlas vyberou konkretni mikrofon, kterej jim da presne tu barvu hlasu, kterou potrebujou a pak to nahrajou retezcem, kterej zvuk slysitelne nedegraduje. Ty se ale pohybujou v trochu jine financni rovine, nez vtb1 a sp c1. Kazdopadne uprava signalu nahravky se i s hw resi prakticky vzdy az dodatecne, kdy nahrany signal posles ven do hw zarizeni a nahrajes ho zase zpatky. Aby to ale melo smysl oproti sw, tak potrebujes jednak kvalitni hw efekt a jednak a to hlavne, kvalitni prevodniky, pres ktere to pujde ven a zase dovnitr. Nakonec bych rek, ze ty t-rax nejsou az tak spatna volba, pokud mas nadupanej pocitac, ktrerej je utahne.
Zrovna u vokalu casto clovek dobre vi jak maj hrat uz predem, protoze nahravas pomerne do hotovyho matrose. Jasne drobny upravy pak na miste jsou, ale kdyz clovek musi delat nejaky radikalni kroky, aby zvuk znel "normalne", tak je to proste spatne sejmuty (nebo do toho vstupujou i vlivy zdroje - nekdo neumi zpivat/mluvit a i dobre sejmutej pusobi nevyrovnane atd).
Mimochodem jestli potrebujes excitovat SP C1... tak to musi byt fakt nekde problem, tyhle kousky byly hodne vejskovy samy o sobe. Resp trochu to chapu, oni totiz vsechny tyhle lo-end veci nemaj uplne takovej detail, jakej by clovek chtel (od mikraku pres preamp a prevodniky) a potom to clovek zkousi nejak dohnat zvedanim vejsek a ruznym mrvenim. Aniz bych to ted chtel nejak tlacit... spis jenom hodit informaci... tohle vsechno cim se hejbes vys s vybavenim zacne odpadavat, protoze to proste bude hrat "samo". Doporucuju budto setrit a cekat, nebo na to kaslat a neresit to.
zapomnel sem napsat, ze to mam jeste pres mix od Behringeru a teprve do PC (pres M-Audio Audiophile 2496)..
Po tom co ste mi tady napsali mam docela chut znovu zkusit zahejbat s preampem a EQ na mixu a treba z toho vymacknu vic a nakonec budu spokojenej i bez dyn.procesoru:-)
A co se tyce finalni podoby vokalu, jakej mate nazor na to kompresovani? jak sem psal, ja osobne to mam rad, ale samozrejme s mirou (viz ten track jak sem na nej posilal link, tak ten je starej asi tyden). Kdyz posloucham akapely ruznejch rapovejch skupin, ted spis budu mluvit o zahranicnich, tak proste slysim ze ty akapely sou nakompresovany a nekdy ne malo > nasel sem si zlatej stred jak chci aby to znelo a drzim se toho.
mam ho tam kvuli XLR vystupu z preampu a za druhy tam vedu vsechny ostatni veci ktery potrebuju dovest do PC, takze se mi nechce vyhazovat jak sem psal, zkusim si s tim jeste pohrat, kazdopadne diky za rady
Je to nesmyslny vyhazovani penez, podle me. Neni sebemensi rozumnej duvod, proc to neudelat az v pocitaci. Naopak, jak uz kluci psali, je spousta rozumnych duvodu proc to v tvy situaci (taky financni) delat v pluginech. Ja chapu, ze te laka mit na stole krabicky, ale v tomhle pripade te fakt varuju, radsi ty penize pouzij na neco lepsiho.
Audiophile ma myslim cinche. Tak si vyrob kabel XLR :cinch nebo jack > cinch (VTB-1 ma i jackovej line out) a nahravej to primo. jestli chces pres ten behringer mit odposlech do sluchatek, tak si nastav monitor na ten vstup a vystup ze zvukovky dej do behringera a budes tam mit podklad i sebe.
Urcite bych vyradil ze signalove cesty ten Behringer, ktery ti bude mrsit zvuk. Mel jsem jeden mixak od nich doma.
VTB1 jsem mel take. Byt na tvem miste, tak bych ho prodal a za utrzene penize + ty 4000 navic bych koupil tohle:
./viewtopic.php?f=36&t=10607
Postupem casu bych k tomu jedovatemu SP C1 dokoupil jeste neco zvukove jemnejsiho a prijemnejsiho na poslech, jako treba MXL V67i nebo z uplne opacneho zvukoveho spektra Oktavu MK319.
Tak budes mit pomerne univerzalni setup pro nahravani.
Vsechno ostatni (kompresi, degradaci signalu, reverb) bych delal efektovymi pluginy v pocitaci.