Nahravanie a mastering v HD 24/192

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Analogaudioman
Příspěvky: 27
Registrován: 10 pro 2012 06:50

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Analogaudioman » 01 led 2013 13:37

Skratka a jasne, treba hned od zaciatku nahravat v HD. Ale suhlasim s tym a ma to svoju logiku, ze oversampling by mal v zasade logicky vychadzat z nasobku zakladnej samplovacej frekvencie 44,1, 88,2, 176,4, 352,8kHz :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Pytkin » 01 led 2013 13:48

Ivo píše: Jinak myslím že hlavní příčinou úpadku kvality poslechu i prodeje hudby není formát mp3, ale možnosti snadno dostupného pirátského stahování hudby - kdo si bude kupovat hudbu/CD když si ji může snadno z warez for stahnout ? Bojovat proti této tendenci co nejradikálněji je správná cesta a osobně ji ve všech ohledech podporuju (na rozdíl od těch co se budou cítit omezeni v možnostech neomezeně "krást" a budou to zakrývat výkřiky o "svobodě" atd. a zejména těch, kteří na přechovávání kradených věcí vydělávají miliony). Vydávat hudbu v kvalitnějších formátech je daší krok (ale dotýká se jen nepatrného procenta běžných posluchačů)
no ja by som to nevidel ako upadok hudby .. vela kapiel uz islo na novy model .. nahraju nove CD , to daju zadarmo na stiahnutie na web .. z predaja CD aj tak maju prd .. A ich paradna muzika prilaka ludi na koncert , z coho ziju .. a z tantiemov samozrejme ..

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Ivo » 01 led 2013 13:51

Však Ok, to je jejich rozhodnutí (a trochu z nouze ctnost). Pokud se ale někdo rozhodne že svá díla k použití zadarmo nedá, a přesto si je lidé berou zadarmo, tak už to určitě v pořádku není

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Pytkin » 01 led 2013 13:53

ivo : jo to ano .. ja som hovoril o inom ..

Analogaudioman
Příspěvky: 27
Registrován: 10 pro 2012 06:50

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Analogaudioman » 01 led 2013 13:53

longsleeper píše:VINYL ....ne vynil
Jaj ano, prepac :D

Analogaudioman
Příspěvky: 27
Registrován: 10 pro 2012 06:50

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Analogaudioman » 01 led 2013 13:59

Pytkin píše: no ja by som to nevidel ako upadok hudby .. vela kapiel uz islo na novy model .. nahraju nove CD , to daju zadarmo na stiahnutie na web .. z predaja CD aj tak maju prd .. A ich paradna muzika prilaka ludi na koncert , z coho ziju .. a z tantiemov samozrejme ..
No neviem, ci sa da z takych koncertikov vyzit, ak beriem do uvahy ceskoslovensky hudobny trh... :)

A s Ivom naprosto suhlasim, co sa tyka ochrany diel, vsetko stoji peniaze a cas a je to praca ako kazda ina

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Ivo » 01 led 2013 14:05

HD nahrávání - zase se vracíme k tomu podstatnému: Výslednou zvukovou kvalitu 100x více ovlivní použitá technika (preamp, mikrofony, převodník) než samplovací frekvence - i ve 44kHz bude výsledná nahrávka znít mnohem lépe při použití špičkové techniky než 354 kHz, DSD apod. při použití průměrné techniky. Pokud si odmyslíme ty nejpodstatnější věci (samotná hudba, hudební výkon, místnost, nastavení věcí atd.), tak na výsledném reálném zvuku se nahrávací technika podílí z 99% a samplovací frekvence možná tak z 1 %. Není rozumnější zaměřit se spíše v první řadě na ty podstatné věci ? :wink:

Ale stává se z toho určitá audiofilská móda - každého zajímá frekvence a HD jako hlavní imaginární parametr zvukové kvality (pár slepých srovnávacích testů by mohlo být hodně zajímavých - mysl je mocný audio kouzelník :) ale jestli se to nahrávalo na behringera a spol. už je každému jedno :) Nikdy nezapomenu na jednoho audiofila/podnikatele (reálný příběh, u kterého byl kolega), který se s pýchou chlubil svým super drahým systémem s betonovými bednami, zlatými předzesilovači a zazesilovači atd. a ukazoval jak to super hraje ... a kolega ho pak jemně upozornil že má zapnuté mono ...

Dal bych ruku do ohně na to, že kdyby posluchači (zejména zapálení audiofilové) měli při opakovaných slepých poslechových testech spolehlivě rozlišit stejné nahrávky v různých samplovacích frekvencích, tak by to asi v reálu moc spolehlivě neodlišili. Když ale vědí že poslouchají 384 kHz nebo DSD, tak to hned zní mnohem lépe :) Odlišit jestli něco bylo nahrávané na Oktavy nebo Schoeps apod. by asi dokázal každý, kdo má uši :wink:

Takhle to nějak vnímám já osobně ...

monoque
Příspěvky: 601
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od monoque » 01 led 2013 15:54

Nesuhlasim, pre DVD audio je vychodzim formatom 24/96, na starsich DVD-A bol este patrny format 24/48, ale za standart sa povazuje 24/96, vid vsetky disky od Aixrecords.com, ci hirezrecords.com, ja sam zastupujem niekolko vydavatelsiev, ktore produkuju muziku vyhradne na tychto hirez formatoch, pripadne vyniloch. A ked schces muziku v hirez, nech sa paci, tu je toho na mraky: hdtracks.com, linnrecords.com, 2l.no. Je tych serverov viac, len treba trocha pohladat
Ja ale nemysel DVD-Audio,ale DVD jako format pro film,kde je stale nejvic pouzivany 48kHz. HD muzika je bohuzel minorita, oproti gigantum jako je beatport a itunes, tam je porad standard CD kvalita...HDtracks.com znam, googlit umim

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od matucha » 01 led 2013 16:36

Pytkin píše:A ich paradna muzika prilaka ludi na koncert , z coho ziju .. a z tantiemov samozrejme ..
Uz jsem se dlouho tak nenasmal.


Analogaudioman
Příspěvky: 27
Registrován: 10 pro 2012 06:50

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Analogaudioman » 01 led 2013 21:24

Ivo píše:HD nahrávání - zase se vracíme k tomu podstatnému: Výslednou zvukovou kvalitu 100x více ovlivní použitá technika (preamp, mikrofony, převodník) než samplovací frekvence - i ve 44kHz bude výsledná nahrávka znít mnohem lépe při použití špičkové techniky než 354 kHz, DSD apod. při použití průměrné techniky. Pokud si odmyslíme ty nejpodstatnější věci (samotná hudba, hudební výkon, místnost, nastavení věcí atd.), tak na výsledném reálném zvuku se nahrávací technika podílí z 99% a samplovací frekvence možná tak z 1 %. Není rozumnější zaměřit se spíše v první řadě na ty podstatné věci ?
No, Ivo, ciastocne mozno suhlasit, ale netreba to zas tahat za pacesy :) 100 nasobny pomer zvysenia kvality nikde neexistuje. No je fakt, ze za malo penazi, malo muziky, to plati vseobecne. Ani ja nie som v tomto biznise a v showbize ako takom prvy den :)
Otazne este je, ze ak sa niekto aj zameria na tie podstatne veci, je otazkou, ci ich potencial bude schopny natolko vyuzit, aby to bolo na tom vysledku aj pocut.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Pytkin » 01 led 2013 21:34

O to predsa nejde... Nie je to postacujuca podmienka , ale nutna.. Proste ivo len chcel povedat, ze na vysledku sa viacej podpise vsetko ostatne, nez frekvencia a bitoa hlbka.. Proste hovno v 24/96 bude furt len hovno.. Kdezto dobra muzika bude dobra muzika aj v 16/44 ..

Analogaudioman
Příspěvky: 27
Registrován: 10 pro 2012 06:50

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Analogaudioman » 01 led 2013 21:53

Ivo píše:HD nahrávání - Ale stává se z toho určitá audiofilská móda - každého zajímá frekvence a HD jako hlavní imaginární parametr zvukové kvality (pár slepých srovnávacích testů by mohlo být hodně zajímavých - mysl je mocný audio kouzelník :) ale jestli se to nahrávalo na behringera a spol. už je každému jedno :) Nikdy nezapomenu na jednoho audiofila/podnikatele (reálný příběh, u kterého byl kolega), který se s pýchou chlubil svým super drahým systémem s betonovými bednami, zlatými předzesilovači a zazesilovači atd. a ukazoval jak to super hraje ... a kolega ho pak jemně upozornil že má zapnuté mono ...
Audiofilska moda? Byt audiofilom, znamena mat urcity nazorovy postoj ku kvalite zvuku v spojeni s interpretacnym umenim s cielom priblizit sa realnemu zvuku v koncertnych sienach na koncertoch. Myslim si, ze trvat na tom, ze 16bitovy zaznam v dnesnej dobe bohate staci na to, aby sme ucesali hranaty zvuk digitalneho zaznamu, ktory by nas sluch v pokoji stravil bez toho, aby sa system zaznamu dalej vyvyjal a zdokonaloval k lepsiemu, je trochu zcestne, nemyslis? Ved ty sam si sa na tomto vlakne prihlasil k vyraznemu rozdielu v kvalite zaznamu zvuku medzi 16/44,1 a 24/96, ci nie? :)
Tak, ako vsade inde, aj medzi audiofilmi sa najdu taki "audiofili" - snobi, ktori sa potrebuju blysnut pred ostatnymi, ze na to maju, Aj ked tomu menej rozumeju, no netreba vo vseobecnosti robit z audiofilov hlupakov. Ci ti, alebo ini nas nakupom takychto zariadeni zivia, co si budeme navravat... Pokial by nas komercia nezahlcovala bezcennym cinskym lacnym nekvalitnym odpadom spotrebnej elektroniky, existovalo by HiFi nadalej a neseparovalo by sa ako High End. To iste plati aj v profi audiu. V 70-80tych rokoch by bolo nemyslitelne si spravit home studio za par supek, pretoze v tom case nahravacia technika mala svoju kvalitu a svoju cenu, ktoru si nemohol dovolit kazdy a tak sa trh filtroval sam a oddeloval zrno od pliev automaticky. A kedze dozrel cas a vyvoj, treba akceptovat aj dnesne trendy zvysovat kvalitu zaznamu na uroven vyssiu ako je kvalita bezneho CD. To je moj nazor.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Pytkin » 01 led 2013 21:58

Ja mam podobne skusenosti s audiofilmi, ako pise ivo..

Analogaudioman
Příspěvky: 27
Registrován: 10 pro 2012 06:50

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192

Příspěvek od Analogaudioman » 01 led 2013 21:58

Pytkin píše:O to predsa nejde... Nie je to postacujuca podmienka , ale nutna.. Proste ivo len chcel povedat, ze na vysledku sa viacej podpise vsetko ostatne, nez frekvencia a bitoa hlbka.. Proste hovno v 24/96 bude furt len hovno.. Kdezto dobra muzika bude dobra muzika aj v 16/44 ..
Ale ano, to je jasne, ved na kvalitnom a drahom systeme clovek zisti, kolko nekvalitnych nahravok plodi tento priemysel. A je fakt, ze vela ludi ma pomyleny nazor v tom smere, ze nekvalitne CD by malo hrat na drahom a kvalitnejsom systeme lepsie ako na nekvalitnom a lacnom, opak je pravdou, kvalitny a drahy system odhali a obnazi este viac chyby a nedostatky zle nahraneho CD a je naozaj fakt jedno, ci bol nahrany v CD kvalite alebo v HD.

Odpovědět