Nahravanie a mastering v HD 24/192
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Nahravanie a mastering v HD 24/192
Kto je zastanca recordingu a masteringu v najvyssom rozliseni?
Chcem nahravat vyslovene akusticku hudbu, klasiku, komorinu, jazz.
Kto poradi kartu, nahravadlo, vybavenie?
Som zastanca Blumleinovej techniky a dvojmikrofonoveho nahravania.
Moze sa niekto podelit o svoje skusenosti?
Chcem nahravat vyslovene akusticku hudbu, klasiku, komorinu, jazz.
Kto poradi kartu, nahravadlo, vybavenie?
Som zastanca Blumleinovej techniky a dvojmikrofonoveho nahravania.
Moze sa niekto podelit o svoje skusenosti?
Naposledy upravil(a) Analogaudioman dne 30 pro 2012 16:10, celkem upraveno 1 x.
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Rozpocet?
Na nahravani po certech/dablech jsem si koupil nagru LB. Umi i 24/192 jako kazdej levnej zaznamnik na rec dneska. Ma to fajn preampy a prevodniky na urovni vyssi stredni tridy (nemel jsem pocit ze bych neco ztracel proti lavry a svejm rackovejm preampum). Je prima, ze je to jedna krabice co umi vsechno, napojis do toho veci nastavis record a ono ti to nahraje. Zadny pripojovani 10 ruznejch zarizeni a jejich rozbihani a reseni s tim, ze neco nefunguje...
Jinak z 95% pouzivam 44.1, malokdy se stane ze by vyssi samplovaci mely zasadni smysl. Ale ja se motam okolo produkovany hudby (rock/pop/elektronika/folk), kde to je spis na prekazku. 88.2 obcas pouziju na nejakej malostopej akustickej projekt nebo na nejakej zvukovej efekt kterej pak muzu zpomalit bez ztraty kyticky. U dvojmikrakovyho snimani orchestru 88.2 ale chapu, ale 192 mi prijde uplne zbytecny.
Na nahravani po certech/dablech jsem si koupil nagru LB. Umi i 24/192 jako kazdej levnej zaznamnik na rec dneska. Ma to fajn preampy a prevodniky na urovni vyssi stredni tridy (nemel jsem pocit ze bych neco ztracel proti lavry a svejm rackovejm preampum). Je prima, ze je to jedna krabice co umi vsechno, napojis do toho veci nastavis record a ono ti to nahraje. Zadny pripojovani 10 ruznejch zarizeni a jejich rozbihani a reseni s tim, ze neco nefunguje...
Jinak z 95% pouzivam 44.1, malokdy se stane ze by vyssi samplovaci mely zasadni smysl. Ale ja se motam okolo produkovany hudby (rock/pop/elektronika/folk), kde to je spis na prekazku. 88.2 obcas pouziju na nejakej malostopej akustickej projekt nebo na nejakej zvukovej efekt kterej pak muzu zpomalit bez ztraty kyticky. U dvojmikrakovyho snimani orchestru 88.2 ale chapu, ale 192 mi prijde uplne zbytecny.
Naposledy upravil(a) matucha dne 30 pro 2012 16:30, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Tak nahravadlo okolo 2500€, karta externa s dobrymi preampami cca do 2000€, nemam jasno v softverovej oblasti, ci Sonar, PT alebo CB... Macbook mam, tak by som to mohol zaroven sypat a zalohovat do DAWu. V mikrofonoch mam jasno, zatial LCT940 (3000€ par) ako moja referencia. A potom to doma spracovat na kompe. Mozno prenosny digitalny mix, dyby neco. 
V januari sa ma objavit 8 kanalove nahravadlo od Rolanda R-88, styri kanaly je schopny nahravat priamo do 192kHz, tak koketujem aj s touto myslienkou.
Cize celkovo asi 10.000€

V januari sa ma objavit 8 kanalove nahravadlo od Rolanda R-88, styri kanaly je schopny nahravat priamo do 192kHz, tak koketujem aj s touto myslienkou.
Cize celkovo asi 10.000€
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Tak to pak zkus Nagru VI, vsechno v jednom, vsechno v supr kvalite. Zadnej pocitac, vsechno spolehlivy.


-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Chapem Ta, no ja som asi trochu ujetejmatucha píše:Rozpocet?
Na nahravani po certech/dablech jsem si koupil nagru LB. Umi i 24/192 jako kazdej levnej zaznamnik na rec dneska. Ma to fajn preampy a prevodniky na urovni vyssi stredni tridy (nemel jsem pocit ze bych neco ztracel proti lavry a svejm rackovejm preampum). Je prima, ze je to jedna krabice co umi vsechno, napojis do toho veci nastavis record a ono ti to nahraje. Zadny pripojovani 10 ruznejch zarizeni a jejich rozbihani a reseni s tim, ze neco nefunguje...
Jinak z 95% pouzivam 44.1, malokdy se stane ze by vyssi samplovaci mely zasadni smysl. Ale ja se motam okolo produkovany hudby (rock/pop/elektronika/folk), kde to je spis na prekazku. 88.2 obcas pouziju na nejakej malostopej akustickej projekt nebo na nejakej zvukovej efekt kterej pak muzu zpomalit bez ztraty kyticky. U dvojmikrakovyho snimani orchestru 88.2 ale chapu, ale 192 mi prijde uplne zbytecny.


Je to trend dneska, produkovat hudbu v HD rozliseni - je to buducnost a docela lukrativny biznis ako vidim:

http://www.hdtracks.com
http://www.2l.no
Boze, ta Nagra, to je krasna hracicka

-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Co stoji ta rozkos? 

Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Nagra LB $3800, Nagra VI $9900... nebo tak nejak. Vejdes se 
Vsechno mit na pasu a nikdy nic nezdigitalizovat je urcite zajimavy. Tomu rozumim. Akorat ja teda vidim vinyl vzdycky jako degradaci. Mono basy, hlavne ne moc sterea, ne transienty ve vejskach a orez nekde "hluboko" pod samplovaci frekvenci CD.
Nemyslim, ze je trend delat hudbu ve vyssi samplovaci. Lidi s tim obcas koketovali, nekdo u toho zustal, ale vetsina se vratila k 44.1 nebo (a tomu nerozumim) 48. Aspon o tom tak mluvi lidi v rozhovorech (pop/rock/elektronika).

Vsechno mit na pasu a nikdy nic nezdigitalizovat je urcite zajimavy. Tomu rozumim. Akorat ja teda vidim vinyl vzdycky jako degradaci. Mono basy, hlavne ne moc sterea, ne transienty ve vejskach a orez nekde "hluboko" pod samplovaci frekvenci CD.
Nemyslim, ze je trend delat hudbu ve vyssi samplovaci. Lidi s tim obcas koketovali, nekdo u toho zustal, ale vetsina se vratila k 44.1 nebo (a tomu nerozumim) 48. Aspon o tom tak mluvi lidi v rozhovorech (pop/rock/elektronika).
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
192kHz nepřinese ve zvukové kvalitě vůbec žádný slyšitelný rozdíl oproti 96 KHz (snad s vyjímkou hudby pro netopýry
Bylo to už během let mnohokrát teoreticky podrobně zdůvodněno ... Jak už vícekrát uváděl např. Dan Lavry, optimální frekvence, aby z toho lidské uši ještě něco měly, by byla kolem 60 kHz. Zvukový rozdíl mezi nahrávání 44kHz a 96kHz je jasně patrný (zejména u delikátnějších zvukových zdrojů) - i po zpětné konverzi do 44kHz (asi to opět souvisí s těmi zmíněnými 60 Hz). Ale to všechno závisí na konkrétním převodníku - frekvence sama o sobě je jen neurčitým parametrem. High end převodník bude ve 44 kHz znít nesrovnatelně lépe než (pod)průměrný ve 192 kHz ... apod. Jednou z největších hloupostí (bohužel běžných) je nahrávat podklady k audio CD ve 48 kHz (a myslet si že se tím vylepší "kvalita") - každou chvíli mi na CD mastering přicházejí mixy ve 48 kHz ... Zpětným převodem do 44 kHz se ztratí více než se (teoreticky) získá nahrávání ve 48 kHz (obojí je ale nepatrné )
Všechnu svoji akustickou hudbu nahrávám už léta zásadně do 96 kHz (srovnání jsem udělal velikou spoustu a rozdíly mezi 44kHz a 96 kHz jsou dost zjevné - 96 kHz má více detailů, větší hloubku, větší otevřenost ve vyšších frekvencích atd. (i po převodu zpět do 44kHz). Ovšem rozdíl 96kHz vs. 192 kHz není slyšitelně v podstatě žádný ... (zkoušel jsem taky mockrát)

Všechnu svoji akustickou hudbu nahrávám už léta zásadně do 96 kHz (srovnání jsem udělal velikou spoustu a rozdíly mezi 44kHz a 96 kHz jsou dost zjevné - 96 kHz má více detailů, větší hloubku, větší otevřenost ve vyšších frekvencích atd. (i po převodu zpět do 44kHz). Ovšem rozdíl 96kHz vs. 192 kHz není slyšitelně v podstatě žádný ... (zkoušel jsem taky mockrát)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
ono na vinylu muzes mit vpohode stereo basy (viz stary desky); jen se to potom musi lisovat o to potiseji. (basa mimo fazi nejde, ale to u orchestru snad nenastane ;]).matucha píše:Nagra LB $3800, Nagra VI $9900... nebo tak nejak. Vejdes se
Vsechno mit na pasu a nikdy nic nezdigitalizovat je urcite zajimavy. Tomu rozumim. Akorat ja teda vidim vinyl vzdycky jako degradaci. Mono basy, hlavne ne moc sterea, ne transienty ve vejskach a orez nekde "hluboko" pod samplovaci frekvenci CD.
Nemyslim, ze je trend delat hudbu ve vyssi samplovaci. Lidi s tim obcas koketovali, nekdo u toho zustal, ale vetsina se vratila k 44.1 nebo (a tomu nerozumim) 48. Aspon o tom tak mluvi lidi v rozhovorech (pop/rock/elektronika).
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Rozumiem, mojmu uchu tiez viac lahodia nahravky vo formate DVD audio 24/96, su maksie, su blizsie vynilovemu zvuku, viac audiofilskejsie ako SACD.
Dobre a ako je to s dynamikou? Nie je ta 192ka hlavne preferovana, kvoli moznosti zaznamenat vyssiu dynamiku?
Dobre a ako je to s dynamikou? Nie je ta 192ka hlavne preferovana, kvoli moznosti zaznamenat vyssiu dynamiku?
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
s dynamikou souvisi prece spis bitova hloubka.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
No neviem... Az tak by som to netvrdil, viem, ze nazor profesionalov na tuto temu je iny, ako nas, highendistov. No zjavne by som ta vyviedol z omylu. Mam niekolko identickych nahravok CD/Vynil a to by si sa divilmatucha píše:Nagra LB $3800, Nagra VI $9900... nebo tak nejak. Vejdes se
Vsechno mit na pasu a nikdy nic nezdigitalizovat je urcite zajimavy. Tomu rozumim. Akorat ja teda vidim vinyl vzdycky jako degradaci. Mono basy, hlavne ne moc sterea, ne transienty ve vejskach a orez nekde "hluboko" pod samplovaci frekvenci CD.
Nemyslim, ze je trend delat hudbu ve vyssi samplovaci. Lidi s tim obcas koketovali, nekdo u toho zustal, ale vetsina se vratila k 44.1 nebo (a tomu nerozumim) 48. Aspon o tom tak mluvi lidi v rozhovorech (pop/rock/elektronika).

Pokial som toto konzultoval s ludmi z brandze, ono dnes nie je take jednoduche dostat nahravku na vynil tak, aby nedoslo k degradacii. Predovsetkym nesmie dojst k prekroceniu minutaze 18 minut na jednej strane, inak je dynamika v keli. Dalsia vec je dostat a upravit pomery nahravania pre rycie zariadenie, dalej prevodniky, kable, to vsetko hra vyznamnu rolu pre vysledny zvuk. Pokial sa vsetko pripravi tak ako sa ma, na platnu sa da nahrat dynamika v priemere do 114 dB, co vyrazne prekracuje dynamiku stanovenu pre CD. Predozadny priestor, soundstage a dynamika pri dobre nahratej platni je so zaznamom z CD neporovnatelna. Zaznamova technika 60-70 rokov preskocila reprodukcnu techniku o 50 rokov a aj teraz sa nestacim divit, co dokazali zvukovi majstri tych dob a vdaka neuveritelnemu vyvoju a skoku v reprodukcnej technike dnes profitujeme z reprodukcie tychto nahravok.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2012 06:50
- Vybavení
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Aha, cize, ak tomu dobre rozumiem, ak pouzijem 24bitovy zaznam pri samplovacej frekvencii 96kHz vyrazne zvysim dynamiku?Brooklyn / juanita juarez píše:s dynamikou souvisi prece spis bitova hloubka.
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
Na dynamiku bude mat vlyv aj rychlost.. A ta je dost ovlyvnena frekvenciou..
Re: Nahravanie a mastering v HD 24/192
No upřímně řečeno, bylo x blind testů, kde i trénovaní posluchači nebyli v reálu schopni spolehlivě rozlišit 16 bit, 24 bit, dither , nedither atd atd. Většinou jsou to spíše jen teoretické diskuse 

Naposledy upravil(a) Ivo dne 30 pro 2012 18:26, celkem upraveno 1 x.