Nahravanie akordeonu
Nahravanie akordeonu
Dnes sme nahrali skusobne nahravky akordeonistu Michala Cervienku.Myslel som,ze sa to uz bude robit na upgradovanom hardvare,ale...no co sa da robit - kriza...
Teda-nahravalo sa trojicu mic v konfiguracii blizkej Decca Tree-trosku zuzena verzia s dostupnymi menicmi-na kraje Rode NT5 a v strede Bruel 4011.Vzdialenost stredoveho mic od interpreta cca 1m.Este som pouzil pomocny low end elektret prilepeny na basovej casti akordeonu,ktory bude v pripade potreby korigovany na subbas.Preamp Terratec/SPL,adatom do MOTU 828 mk3 clockovany wordclockom z preampu.(Pytkin:zda sa ze to uz funguje).Ukazka je holy export s troskou reverbu.Budem vdacny za postrehy.
http://pc204c.fzu.cz:8080/~ezone/Cundo/ ... ukazka.mp3
Teda-nahravalo sa trojicu mic v konfiguracii blizkej Decca Tree-trosku zuzena verzia s dostupnymi menicmi-na kraje Rode NT5 a v strede Bruel 4011.Vzdialenost stredoveho mic od interpreta cca 1m.Este som pouzil pomocny low end elektret prilepeny na basovej casti akordeonu,ktory bude v pripade potreby korigovany na subbas.Preamp Terratec/SPL,adatom do MOTU 828 mk3 clockovany wordclockom z preampu.(Pytkin:zda sa ze to uz funguje).Ukazka je holy export s troskou reverbu.Budem vdacny za postrehy.
http://pc204c.fzu.cz:8080/~ezone/Cundo/ ... ukazka.mp3
Já jsme teda amatér jako poleno, ale možná bych to tak nekomplikoval. Zvuk je pro mě přehnaně čistý. Akordeonu sluší prostor. Stereo je nepřirozené, určitě bych ho zůžil. Myslím, že akordeon zní víc muzikálně, když je vzdálenější...takhle precizně z blízka zní synteticky. Pro mě musí akordeon znít tak nějak "světácky" rozvlátě, možná trochu neohrabaně, trochu vzdáleně...melancholicky. Jsme zvyklý na nahrávky Guy Klucevseka co se týče akrodeonu (record label Winter & Winter). http://www.cduniverse.com/search/xx/mus ... rdance.htm
Poslechni si ukázky z tracklistu. Kvalita ze streamu samozřejmě hrozná, ale základní obraz z toho dostaneš. Taky mám rád, když slyším klapky a nadechování mněchu (které dělá z akordeonu osobnost s plícema), vše pak vypadá víc živě, reálně. Akordeon je úžasnej tim, že funguje trochu jako člověk. Aby okouzlil potřebuje osobnost, né dokonalou syntetickou vypilovanost.
Poslechni si ukázky z tracklistu. Kvalita ze streamu samozřejmě hrozná, ale základní obraz z toho dostaneš. Taky mám rád, když slyším klapky a nadechování mněchu (které dělá z akordeonu osobnost s plícema), vše pak vypadá víc živě, reálně. Akordeon je úžasnej tim, že funguje trochu jako člověk. Aby okouzlil potřebuje osobnost, né dokonalou syntetickou vypilovanost.
Dalai:uvadzane ukazky su pre dany styl ok,ale v mojom pripade by zvuk "santanoveho"akordeonu nebol vhodny.Michal hra moderne kompozicie,kde je citatelnost a zrozumitelnost prvorada.Ta "syntetickost" je mozno sposobena nezvycajnym typom akordeonu-je to gombikovy bajan-majstrovsky nastroj ruskej vyroby.
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.
Já osobně bych preferoval reálnější zvuk reálného hráče v reálném prostoru ... tj. např. AB stereo pár v nějaké vzdálenosti od hráče ve slušně znějícím prostoru. Dobré je nechat ho hrát a různě se posunovat po místnosti všemi směry (včetně nahoru /dolů) a najít "sweet spot" kde to celkově zní nejlépe ... a tam dát mikrofony ...
Re: Nahravanie akordeonu
http://www.cunderlik.sk/prenos/ezone/03Track_3.wma
Po dlhsej pauze pokracujeme s Michalom na priprave CD
Tento zvuk sa Misovi paci (nehra to on), ja bez svojho komentara poprosim o pripadne nazory.
Po dlhsej pauze pokracujeme s Michalom na priprave CD
Tento zvuk sa Misovi paci (nehra to on), ja bez svojho komentara poprosim o pripadne nazory.
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.
Re: Nahravanie akordeonu
ja som chodil na akordeon subezne s klavirom, ZUSka 8 rokov
(posledne 2 roky aj akordeonovy subor + dalsie 2 roky na strednej).
moj ucitel mi casto nahraval veci aj na kazetu aby som si cvicil
expresivitu (mal vtedy najvyssi model Weltmeistera) a jedna
vec ktora mi vzdy vadila je ze pri nahravani zblizka je velmi
pocut stlacanie basovych registrov, ako aj klavesv (sam som to
pozdejsie robil ked som napriklad samploval akordeon cez osem-
bitovy sampler do Amigy napriklad
, a mal som supacku
techniku).
podla mna akordeon v koncertnej sale zneje chladne a straca
sa z neho to trlikanie a warm zvuk. ja napriklad zboznujem
taky typicky francuzsky akordeon (Serge Gainsbourg, nieco
ako zo soundtracku Amelia z Montmartru, alebo nejake pasaze
co zlozil Vangelis pre film Polanskeho Bitter Moon), potom
v ludovych nahravkach, alebo napriklad od Hapku/Horacka
v niecom ako Na hotelu v Olomouci
ale ako sa to nahrava sa ma nepytaj, podla mna to je nejaka
specialna miestnost a mikraky su specialne poumiestnovane
videl som aj nejake vzorce vypoctov vzdialenosti mikrofonu
od zdroja zvuku vzhladom na obsah harmonickych zloziek.
(posledne 2 roky aj akordeonovy subor + dalsie 2 roky na strednej).
moj ucitel mi casto nahraval veci aj na kazetu aby som si cvicil
expresivitu (mal vtedy najvyssi model Weltmeistera) a jedna
vec ktora mi vzdy vadila je ze pri nahravani zblizka je velmi
pocut stlacanie basovych registrov, ako aj klavesv (sam som to
pozdejsie robil ked som napriklad samploval akordeon cez osem-
bitovy sampler do Amigy napriklad

techniku).
podla mna akordeon v koncertnej sale zneje chladne a straca
sa z neho to trlikanie a warm zvuk. ja napriklad zboznujem
taky typicky francuzsky akordeon (Serge Gainsbourg, nieco
ako zo soundtracku Amelia z Montmartru, alebo nejake pasaze
co zlozil Vangelis pre film Polanskeho Bitter Moon), potom
v ludovych nahravkach, alebo napriklad od Hapku/Horacka
v niecom ako Na hotelu v Olomouci

ale ako sa to nahrava sa ma nepytaj, podla mna to je nejaka
specialna miestnost a mikraky su specialne poumiestnovane
videl som aj nejake vzorce vypoctov vzdialenosti mikrofonu
od zdroja zvuku vzhladom na obsah harmonickych zloziek.
Re: Nahravanie akordeonu
mne pripada /tiez ako persone, tahajucej mechy cca dekadu/ velmi neprirodzene oddelenie basov a klaviatury v panorame /navyse, su opacne otocene - jedine, ze by bol manik lavak, co som si na pastnutom videu nevsimol/.
btw, zahrate je to fakt ppc.
btw, zahrate je to fakt ppc.
Re: Nahravanie akordeonu
este ma napadla taka divna vec ked rozmyslam o zvuku
akordeonu v akustickej miestnosti a to je to ze by mala
byt obkolesena drevom, ciastocne lakovanym drevom
tak ako sa napriklad nahravaju slaky v barokovej hudbe.
ale to je len taka hypoteza.
akordeonu v akustickej miestnosti a to je to ze by mala
byt obkolesena drevom, ciastocne lakovanym drevom
tak ako sa napriklad nahravaju slaky v barokovej hudbe.
ale to je len taka hypoteza.
Re: Nahravanie akordeonu
Pred nedavnom som bol na poslednu chvilu zavolany nahrat koncert akordeon + kapela.Po kratkej manipulacii davam nahlad na pripadne komentare. Je to len vytiahnute z PA pultu cez directy na samostatne tracky tak, ako to namikrofonoval salovy zvukar. Nebol cas na laborovanie. Bola ale dobra zostava muzikantov-Cervienka, Buntaj, Gaspar, Burian, Kovac. Mne sa to celkom zacina pacit,zvazujeme dat nieco z koncertu po dokladnejsom mixe na Michalove CD (nekonecny pribeh
)

- Přílohy
-
- 1 Galliano ukazka.mp3
- (2.53 MiB) Staženo 89 x
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.
Re: Nahravanie akordeonu
Ahoj!
Neměl jsem pořádně čas číst všechny příspěvky, takže kdybych něco opakoval, tak předem pardon
Ale tohle téma je zajímavé.
Když jsem vloni poprvé natáčel akordeon, hodně jsem měl v uchu Gogol Bordello a soundtrack z Černé kočky, bílého kocoura - konkrétně skladba, kdy děda hraje na akordeon, pak umře
A touto cestou jsem se zkusil vydat... Tedy ORTF na diskantové straně, cca půl metru a u basů jeden mikrofon, u kterého pomohlo otočit fázi.
Jednalo se o ansáblovou hru, takže experimenty s prostorem nepřicházely v úvahu.
Ve stereu to pak vypadalo tak, že pravou a mírně levou stranu zaujímal zvuk z ORTF, a ještě více vlevo byl zvuk z mikrofonu na basech. Zbytek byl pak záležitostí vhodného dozvuku.
Výsledek momentálně nemám u sebe.... Ale je to hidden track 16 z CD All Star Refjúdží band. Hraje Gugar Manukjan.
http://www.asrb.cz/poslech.php
Neměl jsem pořádně čas číst všechny příspěvky, takže kdybych něco opakoval, tak předem pardon

Když jsem vloni poprvé natáčel akordeon, hodně jsem měl v uchu Gogol Bordello a soundtrack z Černé kočky, bílého kocoura - konkrétně skladba, kdy děda hraje na akordeon, pak umře

A touto cestou jsem se zkusil vydat... Tedy ORTF na diskantové straně, cca půl metru a u basů jeden mikrofon, u kterého pomohlo otočit fázi.
Jednalo se o ansáblovou hru, takže experimenty s prostorem nepřicházely v úvahu.
Ve stereu to pak vypadalo tak, že pravou a mírně levou stranu zaujímal zvuk z ORTF, a ještě více vlevo byl zvuk z mikrofonu na basech. Zbytek byl pak záležitostí vhodného dozvuku.
Výsledek momentálně nemám u sebe.... Ale je to hidden track 16 z CD All Star Refjúdží band. Hraje Gugar Manukjan.
http://www.asrb.cz/poslech.php