Jsou minimalne 2 duvody proc zachovavavat porad mono kompatibilitu. Prvni duvod je zminovany prenos v FM. Stereo nahravka je mnohem narocnejsi na silu signalu, takze se bezne stava pokud je slabsi signal nebo tuner s nizsi citlivosti, ze stereo veci ze skladby "mizi" nebo jsou ruzne zkreslene. A druhy duvod je reprodukce na PA/diskotekach, kde malokdy poslouchac pousloucha stereo signal.carloff píše:No to spíše filozofická otázka.Spousta lidí začala speciálně v el. hudbě míchat věci s různými spatial enhancery tak, že" zahýbají uši".myslím že nějaká rozumná mono kompaktibilita je potřeba. Protože dochází k nějakým jevům při kódování a dekódování rádiového signálu. Ale samozřejmě ze všeho se dá udělat umělecký názor a meze se nekladou.Hammond píše:Taka vseobecna otazka na teba ako producenta . Ma v dnesnej dobe s vyhladom do buducnosti este vyznam venovat nejaku zvysenu pozornost "mono kompatibilite" nahravky? Je vobec este sanca, ze to niekto bude aj pocuvat na mono zariadeni?
(To berte skor ako taky namet do diskusie; niezeby som spochybnoval stare zname fyzikalne dane veci)
Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , mastering
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Jo on to takhle prostě zahrál.Je to odskok beateru od blány...mně to tam nevadí....a myslím že to tak chtěl.jackies píše:jj, je to dobře slyšet od 0:38 k minutě.carloff píše: Bicí jsou rozstřihané a vyrovnané, co to šlo...bohužel musím poznamenat , že rytmicky to i po půl dne úprav není zcela přesné.Proto se dorovnávala basa na kick, Jinak nevím které dvě rány za sebou..?myslíš v tom groovu? To je prostě takhle zahrané...
Právě se ptám jestli to tak má být.
Dělá to komplet takové plup! , nevím jaký citoslovce použít
Nejeví se mi to ve finále jako posluchači jako jeden úder ať je to co je to.
Zbytečně se mi na to zaměřuje pozornost asi kvůli té moc slyšitelné mezeře a zpoždění.
Ale pokud záměr, tak je to docela zajímavé.
Ořezané jsou dost lowcut od 200, 500 hz -6,8 db, vyřízlé na 3, 3 k hz se středním Q a zdvih od 6 kHz o 6 db.. berme ale v potaz. že jsou použité ribbony , které se vždy musí popohnat na výškách. Samotné Oh nejsou komprimované ale jsou jako celé bicí poslané do grupy s paralelní kompresí, která zabírá 8 dbmarylin píše:Rád bych se zeptal, jakým způsobem jsi ořezával a komprimoval overheady? Razantně nebo naopak decentně? Někde jsem např. četl názor, že se "oplatí" komprimovat overheady celkem hodně...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Hm... k mastru toho asi neni moc co rict. Mel jsem to rozdeleny na 4 ruzny casti, pricemz nektery casti mely dost jinej procesing a neco z toho byly jen variace (protoze treba prestal hrat vokal kterej mel lehkej nadbytek 800hz nebo neco v tom smyslu a uz to nebylo dobry vytípávat). Chirurgictejsi a komplikovanejsi EQ byly delany digitalne, siroky tvarovaci veci v analogu. Nehodil se na to moc Gyraf eq, protoze zjemnuje transienty a tomuhle spis svecila primost, takze jsem na to pouzil Barry Portera a za nim neznatelne komprese (spis barvy) z Varimu.
Zadani bylo od kapely "hlavne to dej hrozne nahlas"... pak ze loudness wars uz zkoncily. Nezkoncily, minulej rok na konci jsem stejny zadani slysel mockrat a to i u veci u kterejch jsem to chapal podstatne min nez tady. Tady to je uberpop s jasne danou konkurenci mezi kterou to musi fungovat a mix na to nastesti mel.
K mono kompatibilite... co je to mono kompatibilita? Ze kdyz se prejde do mona, tak to hraje +- stejne nebo kdyz se prejde do mona tak se to nerozpadne a dava to porad smysl? Posledni dobou je to myslim to druhy. Solidni M-ko je podle me zakladem dobryho mixu, ale ignorovat S-ko a mit v nem random bordel se taky nevyplaci. Hodne vyspekulovany produkce maj vysperkovany oboji a to je vzdycky impresivni. Pokud ma nekdo bez jasnyho zameru vyrazny rozdily mezi M a S, tak to vetsinou moc dobre nehraje. Treba tupy M a jed s bahnem v S. Ne vsechno z toho se da vyresit na mastru, ale je to hodne silna zbran.
Dalsi silna zbran z posledni doby je Fabfilter pro-MB. Embecko umi ridit kompresi nebo expanzi jedny casti spektra uplne libovolnou jinou casti spektra. Takze kdyz treba potrebuju lehce rozsvitit snare v mastru, tak si nastavim bandu na frekvence ktery chci expandovat a ridici bandu dam okolo 200hz, kde chytnu prakticky jen snare.... a to k tomu treba jenom v M a ne v S. Neni to samozrejme jedina takova zbran, je nekolik dynamickejch ekvalizeru, ktery umej podobny veci - treba melda, brainworx...
K fazi u bicich. Tam ja vidim dva scenare podle toho jak jsou ty bici toceny. V zivejsim prostoru clovek vychazi spis z blizkejch mikraku, v sussim prostoru kde overheady neznej jak room muzou overheady delat 70-90% celkovyho zvuku.
Takze budto zacnu od blizkejch, treba od snaru nebo kopaku (podle toho co je dulezitejsi) a kdyz primichavam dalsi mikrak tak posloucham jestli se mi ten zvuk toho prvniho nejak nerozmazava nebo nezmensuje. Kdyz jo tak pak prijde na radu UAD IBP (nebo obdobnej otacec faze s delayem) a tim si to natocim tak aby ty veci spolu delaly to co chci. S tim ze EQ taky otaci fazi, takze to je vsechno propojeny. Pridavam dalsi a dalsi mikraky az to mam cely a hraje to jak chci.
V pripade ze zacinam od overheadu, tak je to podobnej princip akorat vztahuju veci k overheadum a akorat jak se ty dalsi mikraky primichavaj min, tak to nemusi byt az takovej rozdil. No a da se ta faze taky testovat v 50/50 pomeru, kterej se pak zmensi a pripadny problemy budou uplne zanedbatelny.
To jsem mluvil o michani. U naberu to je podobny, jen misto IBP a EQ clovek spis chodi hejbat mikrakama.
Lehky zpozdovani roomu me casto bavi, je to takovy nadejchanejsi
. Chce to s citem... kdyz je to lepsi tak je to lepsi, kdyz ne tak ne
.
Zadani bylo od kapely "hlavne to dej hrozne nahlas"... pak ze loudness wars uz zkoncily. Nezkoncily, minulej rok na konci jsem stejny zadani slysel mockrat a to i u veci u kterejch jsem to chapal podstatne min nez tady. Tady to je uberpop s jasne danou konkurenci mezi kterou to musi fungovat a mix na to nastesti mel.
K mono kompatibilite... co je to mono kompatibilita? Ze kdyz se prejde do mona, tak to hraje +- stejne nebo kdyz se prejde do mona tak se to nerozpadne a dava to porad smysl? Posledni dobou je to myslim to druhy. Solidni M-ko je podle me zakladem dobryho mixu, ale ignorovat S-ko a mit v nem random bordel se taky nevyplaci. Hodne vyspekulovany produkce maj vysperkovany oboji a to je vzdycky impresivni. Pokud ma nekdo bez jasnyho zameru vyrazny rozdily mezi M a S, tak to vetsinou moc dobre nehraje. Treba tupy M a jed s bahnem v S. Ne vsechno z toho se da vyresit na mastru, ale je to hodne silna zbran.
Dalsi silna zbran z posledni doby je Fabfilter pro-MB. Embecko umi ridit kompresi nebo expanzi jedny casti spektra uplne libovolnou jinou casti spektra. Takze kdyz treba potrebuju lehce rozsvitit snare v mastru, tak si nastavim bandu na frekvence ktery chci expandovat a ridici bandu dam okolo 200hz, kde chytnu prakticky jen snare.... a to k tomu treba jenom v M a ne v S. Neni to samozrejme jedina takova zbran, je nekolik dynamickejch ekvalizeru, ktery umej podobny veci - treba melda, brainworx...
K fazi u bicich. Tam ja vidim dva scenare podle toho jak jsou ty bici toceny. V zivejsim prostoru clovek vychazi spis z blizkejch mikraku, v sussim prostoru kde overheady neznej jak room muzou overheady delat 70-90% celkovyho zvuku.
Takze budto zacnu od blizkejch, treba od snaru nebo kopaku (podle toho co je dulezitejsi) a kdyz primichavam dalsi mikrak tak posloucham jestli se mi ten zvuk toho prvniho nejak nerozmazava nebo nezmensuje. Kdyz jo tak pak prijde na radu UAD IBP (nebo obdobnej otacec faze s delayem) a tim si to natocim tak aby ty veci spolu delaly to co chci. S tim ze EQ taky otaci fazi, takze to je vsechno propojeny. Pridavam dalsi a dalsi mikraky az to mam cely a hraje to jak chci.
V pripade ze zacinam od overheadu, tak je to podobnej princip akorat vztahuju veci k overheadum a akorat jak se ty dalsi mikraky primichavaj min, tak to nemusi byt az takovej rozdil. No a da se ta faze taky testovat v 50/50 pomeru, kterej se pak zmensi a pripadny problemy budou uplne zanedbatelny.
To jsem mluvil o michani. U naberu to je podobny, jen misto IBP a EQ clovek spis chodi hejbat mikrakama.
Lehky zpozdovani roomu me casto bavi, je to takovy nadejchanejsi


Naposledy upravil(a) matucha dne 18 úno 2014 12:02, celkem upraveno 2 x.
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
carloff: díky za jasnou odpověď (a matuchovi). Ještě jsem se chtěl zeptat, co přesně znamená "U kytar jsme se snažili o co nejvíc kompaktní zvuk, který bude bratelný i pro rádia." To kompaktní znamená něco jako "ne chlupatý" nebo...?
Jinak to zní celkově samozřejmě dobře, nejvíc bodů bych dal vokálům, ty se mi zdají takový nejvychytanější.
Jinak to zní celkově samozřejmě dobře, nejvíc bodů bych dal vokálům, ty se mi zdají takový nejvychytanější.
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Diky kluci za nadzvednuti poklicky.
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
No aby to nebyl ani v kytarách dominantní metal, ani bzučivý zvuk , ani punkový mosh, ale prostě učesaný, kompaktní ale přitom rockový zvuk.vasek píše:carloff: díky za jasnou odpověď (a matuchovi). Ještě jsem se chtěl zeptat, co přesně znamená "U kytar jsme se snažili o co nejvíc kompaktní zvuk, který bude bratelný i pro rádia." To kompaktní znamená něco jako "ne chlupatý" nebo...?
Jinak to zní celkově samozřejmě dobře, nejvíc bodů bych dal vokálům, ty se mi zdají takový nejvychytanější.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Máte ešte niekto niekde to video? Lebo na youtube je už zmazané :/
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
video bolo odstranene 

Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
-
- Příspěvky: 259
- Registrován: 25 kvě 2008 17:22
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
diky moc Hezky cteni
A pre mna vysoko aktualne, kedze zaciatkom maja ideme na chatu nahravat s partou demo v klasickej zostave bice, basa, gitary.
Po dlhych uvahach sme sa zhodli na rieseni viac muzikantskom ako inzinerskom a zaobstarali si yamahu N8 + nuendo.
Nechceme to moc komplikovat a N8 je na to ako stvorena
nas plan je:
bicie mic: 1 x kopak, 1 x snare, 1 x hi-hat 1 x overheady resp. naber z dialky
gitara 1 x mic
basa este neviem ci link alebo 1 x mic na aparat
vokaly a a vsetko ostatne bude dohravane az potom..
A teraz ta moja najvacsia otazka:
..bicí jsem po nahrávání hned sfázoval
co tim basnik mysli?
z teorie mi je jasne co je posun faze ale ako sa v praxi sfazuje / plugin, pan, / ?
A mame si davat pozor na fazu aj pri inych naberoch? gitara, basa, pojdu mono..
Diky za info

Po dlhych uvahach sme sa zhodli na rieseni viac muzikantskom ako inzinerskom a zaobstarali si yamahu N8 + nuendo.
Nechceme to moc komplikovat a N8 je na to ako stvorena
nas plan je:
bicie mic: 1 x kopak, 1 x snare, 1 x hi-hat 1 x overheady resp. naber z dialky
gitara 1 x mic
basa este neviem ci link alebo 1 x mic na aparat
vokaly a a vsetko ostatne bude dohravane az potom..
A teraz ta moja najvacsia otazka:
..bicí jsem po nahrávání hned sfázoval
co tim basnik mysli?

A mame si davat pozor na fazu aj pri inych naberoch? gitara, basa, pojdu mono..
Diky za info
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
1x OH z dálky = ROOM, ve vašem případě bych raději oželel ROOM, ale rozhodně ozvučil OH stereopárem, protože jinak nebudete mít v bicích žádnej prostor ve stereu. Dále chybí zejména majky na tomy, takže to musej pokrejt OH, což taky asi nebude ideál...
Ohledně fází jsi téma asi četl nepozorně, buď srovnáš ručně nebo nějkaým align pluginem...
Ohledně fází jsi téma asi četl nepozorně, buď srovnáš ručně nebo nějkaým align pluginem...
Naposledy upravil(a) delay dne 24 bře 2014 10:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Fázje mezi sebou většinou L a R overhead , Overheady ke snare a snare ke kicku a Oh ke kicku, tohle všechno bych porovnal nějakým fázovacm pluginem- waves nebo Little lab..
Jinak pokud je vsechno jen na jeden mic , tzn kytara etc. Tak nema co fazovat
OH bych udělal 100% stereo- delaji siroky snare.Který se pak lepe vymezí oproti zpevu
Jinak pokud je vsechno jen na jeden mic , tzn kytara etc. Tak nema co fazovat
OH bych udělal 100% stereo- delaji siroky snare.Který se pak lepe vymezí oproti zpevu
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
- Příspěvky: 259
- Registrován: 25 kvě 2008 17:22
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Diky pani! aj za bleskovu odpoved
Takze asi takto:
1 x kopak
1 x snare
1 x hhat
1 x tom
2 x overheady / 2 x mono /
a prave tie overheady sfazovat.
este otazka - co by bolo fajn dat na jednotlive stopy uz pri samotnom recordingu bicich? mame nejake multaki pripadne plugini - nemyslim teraz kompresiu skor veci ako gate, deeser, mozno uz nieco aj orezat eq.. ci vsetko az po recordingu?
diky za typy
Takze asi takto:
1 x kopak
1 x snare
1 x hhat
1 x tom
2 x overheady / 2 x mono /
a prave tie overheady sfazovat.
este otazka - co by bolo fajn dat na jednotlive stopy uz pri samotnom recordingu bicich? mame nejake multaki pripadne plugini - nemyslim teraz kompresiu skor veci ako gate, deeser, mozno uz nieco aj orezat eq.. ci vsetko az po recordingu?
diky za typy
Re: Nahrávka od A až do Z / produkce, nahrávání, mix , maste
Překonal bych jakákoli nutkání cpát něco do signálové cesty, zvlášť nějaký levný multiFX (tohle má smyl někde ve studiu, kde jsou k dispozici zajímavý kusy HW (EQ, comp)a máš jistotu, že zvukař je použije ku zlepšení náběru, pluginy vůbec... vše POST.