Nejlepší nahrávka za pár korun

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Pepe

Nejlepší nahrávka za pár korun

Příspěvek od Pepe » 10 úno 2004 12:26

Jak udělat nejlepší nahrávku srovnatelnou s nej. studii?

1.nahrát všechny nástroje do HDR.
2.Tam udělat mix.
3.nahrát všechny nástroje ještě jednou s tím, že bude použit u každého nástroje špičkovej pre/eq, např. Amek 9098, nebo Focusrite ISA110.
nebo nahrávací kanál s kompresorem, kterej bude nastavenej, jako v počítači.

zde nastává problém u bicí sady, kde je třeba více těchto nahrávacích kanálů.
Podmínkou je, aby nahrávali muzikanti postupně.

-------------------------------------------------------
Co říkáte na tento pracnej způsob nahrávání?
Myslím, že by to na výsledném zvuku bylo určitě znát.
PS: dobrou akustiku a mikrofony beru samozřejmě v úvahu.

carlofff

Příspěvek od carlofff » 10 úno 2004 12:49

Dulezity jsou v podstate signalove cesty-tzn co nej mics, pre, AD a potom celkem zalezi na hallech a kompresorech..pokud budes delat v pocitaci znamena to koupit TC powercore na hally a UAD na kompresory..pak samozrejme musis pri michani vsechno slyset..
na bici je potreba dobra akustika a dobra sada...

Pepe

Příspěvek od Pepe » 10 úno 2004 12:56

Jak jsem psal:
Dobrý mikrofon - dobrý preamp+eq+compressor - dobrý převodník.
V počítači to pouze smíchám, tzn. pouze poměry, efekty. Žádný eq se ne bude v počítači používat.

ufon

Příspěvek od ufon » 10 úno 2004 13:34

ISA, UAD a POWERCORE za par korun - hihihi a taky mic a monitory - hihihi

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 10 úno 2004 19:14

nechapu...

to je to rovnou lepsi nahrat poradne pres ty hracky v nejakym studiu, jit si to domu poresit editaci atd a pak jit zase nekam na michacku.

Ruzny kompresory znej ruzne, ruzny preampy znej ruzne... podle me bys zjistil, ze je vsechno jinak.

Myslim, ze si muzes udelat doma demo, na kterym si vyzkousis, jaky problemy te muzou cekat a pak uz des skoro na jistotu a neztracis cas...

nevim, nepripada mi to jako super napad...

... taky se muze stratit nalada, a ta je dost dulezita.

Pepe

Příspěvek od Pepe » 12 úno 2004 11:32

No, možná jsem to špatně napsal.

V podstatě bych nahrával přes stejnej preamp, akorát bych použil při nahrávání "na vostro" korekce třeba z ISA 110, nebo Amek 9098.
Mel bych 8 stejnejch nahrávacích kanálů.
(kde bych na to vzal, to už je další věc).
U míchačky bych hejbal už jen s poměrama a efektama.

Zvuk by měl být určitě lepší, než z počítačového EQ, né?

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ » 12 úno 2004 12:19

Pepe, to co tady popisuješ je fakt velká fantasmagorie a Matouš má naprostou pravdu. Jestli chceš zvuk jak z profi studia, tak se seber a jdi do profi studia. I kdybys tam nahrál celou desku, tak tě to bude stát mnohem míň, než nákup potřebnýho vybavení... Já teda nevím, co děláš za muziku, ale jestli je to něco aspoň trochu živého (a asi jo, jinak bys nepotřeboval majky), tak ta poznámka se ztracenou náladou stojí za padesátinásobné podtržení a deset vykřičníků. Protože pokud ti ty takes nebude nahrávat robot, tak přece asi fakt nikdy nebudou stejný, nemyslíš? Navíc, až si něco fakt zkusíš pořádně umíchat, tak zjistíš, že když hneš s efektem, dynamikou nebo poměry, tak dost často musíš hýbat i s EQ a naopak. Navíc by mě trochu děsilo nastavovat si solidní HW podle nějakejch hodnot, který sis našudlal na šitpluginu v kompu a kterej má proklatě úplně jinej sownd...

Na tvým místě bych se zvysoka vykašlal na všechno hiendový třeštění, postavil bych komplet funkční setup za pro tebe dostupný prachy a v případě fakt nezbytný potřeby si zašel něco natočit nebo domíchnout do nějakýho profi studia. Navíc bych na tom "profi" moc nelpěl, protože každýmu levelu znalostí přísluší i nějaký level vybavení. Dělat s Amekem, když tomu moc nerozumíš (soudě podle tohohle nápadu), tě nespasí, ale když se teď naučíš fakt pořádně zmáknout třeba mnohem levnější dbx166xl, tak tě ten Amek jednou nemine...

Měj se a hodně štěstí, Syncro.

Pepe

Příspěvek od Pepe » 12 úno 2004 14:03

1. Syncro, to s tou náladou jsem samozřejmě bral v úvahu !
Pokuď nahráváš bubny a do sluchátek ti hraje kytara, basa a zpěv v reálu, tak není co řešit.

2.Co se týče množství nahrávacích kanálů, řekněme, že si je obstarám opravdu velice levně. Za kolik to bude, to neřešte.

3.S tím EQ máte hoši pravdu. Je jasný, že každá krabička hraje trochu jinak. Já jsem to bral jen jako úvahu.

PS: zkoušeli jste někdo porovnávat EQ v počítači a na mixu u konkrétní nahrávky?

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 12 úno 2004 20:36

s eqckama je to tak, ze ty lepsi analogy (sou i spatny analogy) proste nakroutis dobre hodne rychle, nerozbrednou zvuk a pridaj charakter (coz je vec, kterou si lidi od fochu hodne povazujou). Treba napodobit zvuk Great River EQ2-NV s pomoci waves renEQ se patlal Lynn Fuston (forum na strankach www.3daudioinc.com ma tam i ukazky) a po pul hodine se mu podarilo dostat se ke zvuku, kterej mu ten analog udelal po par otocenich (no i kdyz popravde delat to naopak, tak mu bude asi zase trvat nez napodobi ten digital, takze to uznavam, ze neni az takovej argument). Nema smysl treba kupovat kvuli EQ mackie pult. Treba takovej Sonalksis hraje na urovni drahyho hardwaru, akorat to ma jinej charakter... tak uz to bejva. Casto se digital pouziva pro svoji cistotu, ale kdyz chces nejakou spinu (hutna, lehce zaprdena obrovska basa), tak tam bys treba sahnul po Pultecu (realnym, ne UAD ;-)).

Ja bych asi osobne nic jako 166 nekupoval, protoze ti lip poslouzej pluginy a pamatuj na to, ze casto de o to jak veci nastavis, ne jaky veci pouzijes (pokud sou na rozumny duvody - tj ne nutne HiEnd). Coz znamena super poslech a dobra akustika ti da vic nez plnej pokoj ameku.

166 budes casem urcite prodavat, Ameka si (pokud budes dal fungovat) zase urcite nechas. Ale je blbost jich koupit 8. Jestli ses bohatej, tak to raci rozdistrubuj do ruznejch veci, neco funguje lip na neco a hur na neco jinyho.

A kdyz to koupis, tak to pres to vsechno nahraj a pak pres to i michej jako se to normalne dela... ono to totiz neni nijak samoucelny.

Pepe

Příspěvek od Pepe » 13 úno 2004 07:12

A co řešení:
Při míchačce pojedu zpět do analogu přes mix Behringer MX8000.
Korekce budu insertovat z externích mašin.
Obávám se ale, že bude zvuk již přes průchod tohoto mixpultu postižen.

Proč mi jde o tolik nahrávacích kanálů a kde bych na to vzal?
Po konzultaci s technikem jsme došli k závěru, že se dají poměrně snadno a "levně" vyrobit.

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ » 13 úno 2004 08:59

HW EQ mě osobně taky uspokojuje mnohem víc, takovej sownd, kterej natočím EQčkem na pultu v kompu neumím (tím neříkám, že to nejde). Hnát Ameka do Behringeru je trochu zvěrstvo 8-) A co se dbx166 týče - na mocnějších bicích vydrtí každej nativní plugin a spousta lidí (který si toho Ameka můžou koupit taky) si ji přesně kvůli tomuhle nechává. Navíc jsou to přinejmenším dva vcelku luxusní gaty za dobrou cenu a ty se v analogovým studiu hodí vždycky.

Co se týče stavby DIY škatulí - nečekej, že budou hrát úplně stejně dobře, jako ty origoše. V drahým HW se vybíraj součástky tak, aby spolu optimálně hrály. Z 50 lamp se vybere jedna a u dvoukanálů se speciálně dbá na tolerance tak, aby hrály co nejpodobnějš. Při tomhle postupu se stavba dost prodraží... Na druhou stranu ten rozdíl nemusí bejt zas tak velkej. Ostatně uvidíš sám. Bylo by fajn, kdybys sem pak hodil nějakej report ze stavby 8-)

Pepe

Příspěvek od Pepe » 13 úno 2004 10:01

Určitě dám vědět, až bude něco postavené.

- Zatím to vypadá na lampovej Tube Tech MP1A.
- šel by i API312.
- na Summit, Demeter, Great River, nemám zatím žádné podklady.
- Matucha, co ten tvůj americkej krasavec?

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ » 13 úno 2004 12:09

Asi už jsi na to narazil, ale pro jistotu - http://www.gyraf.dk/

Jinak, ještě k těm EQčkům - u akustickejch věcí si spoustu frekvenčních problémů můžeš vyřešit výběrem majku a umístění, takže ve finále ekvalizací spíš podpoříš barvu v mixu. Charakter volíš už předtím...

Pepe

Příspěvek od Pepe » 13 úno 2004 12:30

Syncro, děkuji za rady. Pokuď někdo narazíte na nějaká schémata, tak dejte vědět.
U lampovejch předzesilovačů je problém akorát s trafama.
Summit Audio, Demeter, Great Audio používají např. americká trafa Jensen.
Chtělo by to sehnat další podklady.

kexik

Příspěvek od kexik » 13 úno 2004 15:06

pepe: mam nejake joemeek-y a dbx... zajem? lampozne veci ignorujem, na slovensku nieto lamp za malo penazi. btw ja principialny problem s trafami nevidim... napajacie si das navinut a oddelovacie pri sikovnom zapojeni (odporovo viazane stupne) nepotrebujes. ak ale chces 1:1 kopie high-end kravovin, to je ina...
btw urobit na kolene dobry "opto" kompresor je pomerne nechutna uloha, obzvlast ak ma byt VCA jednotka samostatna na kazdy kanal a ma byt dodrzany dobry subeh kanalov... ide o konstrukciu optoclena, samozrejme. tie sa sice daju aj kupit, ale pochybujem ze za rozumne peniaze:
http://www.silonex.com/audiohm/levelcontrol.html

Odpovědět