New York komprese
New York komprese
Zkoušel jsem to tu najít, ale možná jsem uplně slepej.
K věci - díval jsem se na několik videí o tomhle triku a dost mně to zaujalo.
Mám takovou tu nadšeneckou chuť to cpát uplně na všechno.
Zjistil jsem si, že je to užitečné na bicí, bassy a spíš na klapavější/perkusivní zvuky.
Zajímaly by mně vaše zkušenosti a názory na tuhle techniku komprese.
Dá se to použít i při masteringu na master pro oživení mixu?
Dají se takhle efektivně používat i jiné efekty i třeba v kombinaci s kompresorem?
K věci - díval jsem se na několik videí o tomhle triku a dost mně to zaujalo.
Mám takovou tu nadšeneckou chuť to cpát uplně na všechno.
Zjistil jsem si, že je to užitečné na bicí, bassy a spíš na klapavější/perkusivní zvuky.
Zajímaly by mně vaše zkušenosti a názory na tuhle techniku komprese.
Dá se to použít i při masteringu na master pro oživení mixu?
Dají se takhle efektivně používat i jiné efekty i třeba v kombinaci s kompresorem?
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: New York komprese
na vsechny otazky 'ano!', ale bohuzel neexistuje navod. dulezity je hlavne nastaveni attacku (pro nafouknuti objemu kratkej) a releasu (muze ovlivnit groove). a potom se to cely da ekvalizovat... taky muzes posilat paralelne do gatu / transient designeru pro opacnej efekt.
Re: New York komprese
Cim vic to clovek pouziva v kontextu umely (elektronicky/pop) hudby, tim je to zabavnejsi, protoze si muzes dovolit vsechno. V prirozenejsi hudbe bacha na to, abys tim neprilepil veci moc do ksichtu. Vytahujes tim totiz dynamiku tichejch veci vic dopredu a splacavas ji. Ucho nejlepsi radce, odstup a ucho este lepsi 

Re: New York komprese
no... :-] matucha, vystizne napisane. Experimentoval som s NY C aj ja, ale po par hodinach euforie, prislo presne to co si napisal. Moc do xychtu, detaily zrazu detailami neboli a v snahe dosiahnut co najuspokojivejsieho zvuku, to nakoniec skoncilo u kompromisu... co som ochotny "obetovat" za pump efekt. Kedze v mojich vytvoroch pocut aj akusticku gitaru, el., basu, nie je NY C to prave. Zato u perkusii, NY C vyuzivam takmer vzdy. Zaver pre mna ostal taky, ze vzdy je viac sposobov ako sa dostat k tomu co chcem, k cielu. ;-]
ad1) NY Comp je vlastne paralelna kompresia, nie :-] ked sa blbo spytat, tak aspon poriadne :-]
ad1) NY Comp je vlastne paralelna kompresia, nie :-] ked sa blbo spytat, tak aspon poriadne :-]
Re: New York komprese
Jo jasne, paralelni komrese = ny style.
Re: New York komprese
tak da se to tomy delat i velmi citlive. lehka komprese + lehky primichani nekomprimovanyho signalu. tahle technika preci neznamena rovnou punch do xichtu, ne?
nekdy si primichanim nejakyho pomeru suchyho signalu vracim jen trochu transientu, kterej kompresor vzal, nebo trosku basu, resp. ja to delam takhle spis vetsinove, drsnacky nastaveny to moc nepouzivam.

Re: New York komprese
Zatím díky všem za vaše postřehy.
Možná si na to v průběhu odpovím sám ale stejně bych radši znal tvůj názor.
Co se otázky masteringu v tomhle případě týče, tak NY C bych použil následovně:
Vzal bych vyrenderovaný (první render) mix a aplikoval bych na něj tuhle techniku a vyrenderoval znovu (druhý render). Potom bych ho vložil do Wavelabu a pracoval s ním dál a nakonec vyrenderoval ve Wavelabu (třetí render).
Vzhledem k počtu renderů, ke kterým bych touto cestou došel se mi to zdá jako blbost, ale nenapadá mě jiná možnost, protože jsem nepřišel na způsob, jak udělat NY C ve Wavelabu (ještě jsem to negooglil). A bavím se o mixu, který mi někdo pošle na mastering, takže to není z mé dílny, kde bych to v Cubase mohl o jeden render stáhnout dolů.
Brooklyn / juanita juarez píše:na vsechny otazky 'ano!', ale bohuzel neexistuje navod. dulezity je hlavne nastaveni attacku (pro nafouknuti objemu kratkej) a releasu (muze ovlivnit groove). a potom se to cely da ekvalizovat... taky muzes posilat paralelne do gatu / transient designeru pro opacnej efekt.
Možná si na to v průběhu odpovím sám ale stejně bych radši znal tvůj názor.

Co se otázky masteringu v tomhle případě týče, tak NY C bych použil následovně:
Vzal bych vyrenderovaný (první render) mix a aplikoval bych na něj tuhle techniku a vyrenderoval znovu (druhý render). Potom bych ho vložil do Wavelabu a pracoval s ním dál a nakonec vyrenderoval ve Wavelabu (třetí render).
Vzhledem k počtu renderů, ke kterým bych touto cestou došel se mi to zdá jako blbost, ale nenapadá mě jiná možnost, protože jsem nepřišel na způsob, jak udělat NY C ve Wavelabu (ještě jsem to negooglil). A bavím se o mixu, který mi někdo pošle na mastering, takže to není z mé dílny, kde bych to v Cubase mohl o jeden render stáhnout dolů.
Re: New York komprese
To asi nějak špatně chápeš nebo popisuješ, nevidím důvod proč při masteringu renderovat něco 2x nebo dokonce 3x
NY je paralelní komprese, čili můžeš použít přímo NY typ kompresoru na insert a napoměrovat DRY/WET přímo v pluginu nebo jakejkoli jinej vhodnej kompresor v sendu, míru efektu pak řídíš množstvím úrovně na send kanále... Wavelab neznám, vše dělám v Cubase.

NY je paralelní komprese, čili můžeš použít přímo NY typ kompresoru na insert a napoměrovat DRY/WET přímo v pluginu nebo jakejkoli jinej vhodnej kompresor v sendu, míru efektu pak řídíš množstvím úrovně na send kanále... Wavelab neznám, vše dělám v Cubase.
Re: New York komprese
delay: No je to moje chyba, že jsem nenapsal moje požadavky.
V zásadě nechci dělat mastering v Cubase - neptej se proč, sám to nevím, ale nemám k tomu kladný vztah.
Druhá věc je, že na mastering chci používat věci z PowerCore u něj používám MasterX5 nebo CL 01 a u těch Dry/Wet není.

V zásadě nechci dělat mastering v Cubase - neptej se proč, sám to nevím, ale nemám k tomu kladný vztah.
Druhá věc je, že na mastering chci používat věci z PowerCore u něj používám MasterX5 nebo CL 01 a u těch Dry/Wet není.
Re: New York komprese
ale kdyz das do retezce compressor, kterej ma nastaveni wet dry, tak na jeho vystupu je vzdycky ten pomer, jakej si nastavis. jestli teda nechces efektovat post comp zvlast wet a zvlast dry... proc tedy renderovat?
Re: New York komprese
No ty dva kompresory z PoCo co jsem napsal právě Wet/Dry nemají a jiné bych používat nechtěl, když už jsem si to koupil. 

Re: New York komprese
no tak si dej ten master comp na send master outu v cubase a vyrenderujes teda uz pro wavelab s ny kompresi.
Re: New York komprese
No, já mám taky PoCo, X5 ne, ale používám X3... hlavní rozdíl je v těch dvou pásmech navíc, jinak je to multiband kompresor, expander, limiter. Nedovedu si moc představit, že bych měl X5 používat jako paralelní procesorJames L. píše:No ty dva kompresory z PoCo co jsem napsal právě Wet/Dry nemají a jiné bych používat nechtěl, když už jsem si to koupil.

-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: New York komprese
takhle bych to asi nikdy nedelal, naslepo si neco renderovat; potrebuju slyset vysledek v realnym case, takze masteruju zasadne v DAW.James L. píše:Zatím díky všem za vaše postřehy.
Brooklyn / juanita juarez píše:na vsechny otazky 'ano!', ale bohuzel neexistuje navod. dulezity je hlavne nastaveni attacku (pro nafouknuti objemu kratkej) a releasu (muze ovlivnit groove). a potom se to cely da ekvalizovat... taky muzes posilat paralelne do gatu / transient designeru pro opacnej efekt.
Možná si na to v průběhu odpovím sám ale stejně bych radši znal tvůj názor.![]()
Co se otázky masteringu v tomhle případě týče, tak NY C bych použil následovně:
Vzal bych vyrenderovaný (první render) mix a aplikoval bych na něj tuhle techniku a vyrenderoval znovu (druhý render). Potom bych ho vložil do Wavelabu a pracoval s ním dál a nakonec vyrenderoval ve Wavelabu (třetí render).
Vzhledem k počtu renderů, ke kterým bych touto cestou došel se mi to zdá jako blbost, ale nenapadá mě jiná možnost, protože jsem nepřišel na způsob, jak udělat NY C ve Wavelabu (ještě jsem to negooglil). A bavím se o mixu, který mi někdo pošle na mastering, takže to není z mé dílny, kde bych to v Cubase mohl o jeden render stáhnout dolů.
Re: New York komprese
No tak ve WL například se přece nepracuje naslepo
k masterování není DAW potřeba. Já jen podotknul, aby se to nějak nezvrhlo...
P.

P.