priestor v syntetickej hudbe

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
charonme
Příspěvky: 1270
Registrován: 01 říj 2008 09:26

Re: priestor v syntetickej hudbe

Příspěvek od charonme »

Pre pochopenie pocitu priestoru a atmosfery syntetickych zvukov podla mna treba najprv pochopit priestor zivych nahravok. Na jednej strane sa ten priestor simuluje ak sa v studiu nahra mono a potom sa aplikuju reverby, panning a podobne, ale to sa mi zda byt praca na podobnej urovni ako so synteticky generovanymi zvukmi, (teda okrem poznatku, ze v zivej kapele/orchestri maju nastroje obycajne nejake umiestnenie). Druha moznost je binauralna nahravka, idealne priamo v prostredi a atmosfere (cize nie v izolovanej studiovej miestnosti). No a potom ta cista binauralna nahravka bez dalsieho procesingu znie prirodzenejsie v sluchadlach, takze hadam ze sa na nu asi este nieco aplikuje?

Opravte ma ak sa mylim a budte ku mne zhovievavi, lebo tu pisem iba take svoje dojmy :oops:

este by som pridal mnou oblubene priklady prace s priestorom v elektronike (a zaroven demonstracia toho, ako moze dobre zniet kombinacia aj "mrtvej komory" aj priestoru):
http://www.youtube.com/watch?v=hfTAv8htci8
http://www.youtube.com/watch?v=2gWP4y6NL1c
http://www.youtube.com/watch?v=yT0gRc2c2wQ
samozrejme pre lepsi zazitok by som odporucal kopiu vo vyssej kvalite

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Re: priestor v syntetickej hudbe

Příspěvek od BS »

matucha píše:Template jsou vpohode, ale casto jsou taky trochu nastrojem zkazy, protoze je clovek linej a proste zacne hned posilat a nechce se mu (teda aspon me) moc premejslet. Nekdy to vyjde, ale nekdy to musim uplne zrusit, zamyslet se, co je vlastne potreba a pak si ty prostory zacit vytvaret podle toho.
pravda pravdouci,. idealni je tam mit par svejch presetu,s ruznyma variantama pro dany typ verbu, a pak uz se vetsinou clovek trefi a jenom nejaky jemny doladeni...
tomy45 píše:Myslis, ze by slo ten zakladny template poskytnut do eteru :) :wink:
Mno, je to pro Live 7, coz nevim jestli nekomu tady vubec k necemu bude, ale neni to nic svetabornyho,. 3 verbovy fx busy (early, room, long verb) v tech danych stopach mit na tech reverbech par svejch nachystanejch presetu a zkusit co bude nejlip fungovat na danej material + finalne doladit; vedle v savli predpripraveny sidechain kompresor, nachystane 4 midi kanaly, 4audio stopy + v insertech zakladni efekty (eq, kompresor). sjvnuty jako live template, takze se mi uz ableton tak otvira. jak rikam, nic svetabornyho a verim,ze to tady lidi budou mit urcite vic profakceny :]

ale jak rikal matucha, s tema templatama by clovek mel narabat docela opatrne, aby to pak vsechn oneznelo na jedno brdo :D

Uživatelský avatar
tomy45
Příspěvky: 2537
Registrován: 15 říj 2008 06:43

Re: priestor v syntetickej hudbe

Příspěvek od tomy45 »

No ja ficim na Live 8, tak ak sa ti chce, mozes poskytnut, tak mi to posli :) som zvedavy, rad by som nazrel do "kuchyne" aj inych manikov :)

dendy
Příspěvky: 14220
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Re: priestor v syntetickej hudbe

Příspěvek od dendy »

no ja si myslim ze je predsa len je trosku rozdiel pri pristupe k priestoru v akustickej hudbe, kde reverby sluzia na vytvorenie dojmu realneho umiestnenia realnych nastrojov v realnom priestore - takze to nesmie zniet umelo ale co najviac prirodzene, oproti pristupu pri cisto sytetickej hudbe, je to trosku o niecom inom, kedze pozity najstroj ani nema vzbudit dojem ze je to realny kus dreva na ktory niekto brnka :-) teda zakladne principy su mozno podobne ale v elektronike si myslim ze si clovek moze ovela viac dovolit divociny a experimentovat ... samozrejme nemalo by to dopadnut tak ako to popisoval myslim matucha, ze pomali na kazdej stope je na inserte reverb s uplne odlisnymi parametrami - je dobre spravit si 2 max 3 sendy a vsetko posielat do nich, nezaplacat 20 insertov roznymi reverbami ;-)

dalsie vecec co som si tak nejak praxou zistil je, ze velakrat zvuky zo syntaku su spektralne hodne siroke (a viem ze ty bassline mas rad take zvuky), takze je dobre reverb trosku orezat zdola aj z vrchu EQ (pokial ten EQ nema reverb priamo v sebe) - tym sa preve vyhnes ten 'rozplizlosti' ktoru spominas pretoze na rozdiel od relativne spektralne konkretnejsich a 'tensich' akustickych nastrojov zreverbovat nasiroko nejaky poriadne tucny unisono zvuk moze narobit v mixe poriadny vietor :)

viac dlheho revrerbu sedi padom, stredne dlhy a tichsi leadom a na rychle arpeggia by som bol s reberbom velmi opatrny - maximalne kratke roomverby a tiez s mensou intenzitou...

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Re: priestor v syntetickej hudbe

Příspěvek od rastis »

dendy píše:no ja si myslim ze je predsa len je trosku rozdiel pri pristupe k priestoru v akustickej hudbe, kde reverby sluzia na vytvorenie dojmu realneho umiestnenia realnych nastrojov v realnom priestore - takze to nesmie zniet umelo ale co najviac prirodzene, oproti pristupu pri cisto sytetickej hudbe, je to trosku o niecom inom, kedze pozity najstroj ani nema vzbudit dojem ze je to realny kus dreva na ktory niekto brnka :-) ...
no lenze to prave neni vobec pravda. ze je hudba hrana nazivo na naozajstne nastroje este neznamena, ze musi znieto co najviac prirodzene.
dendy píše:...ale v elektronike si myslim ze si clovek moze ovela viac dovolit divociny a experimentovat...
to vyzera, akoby si niektori ludia co sa venuju elektronickej hudbe alebo maju radi elektronicke zvuky, fandili, ze aku slobodu dava elektronika a ako obmedzene su zive kapely :)

si zober nejaku sucasnu modernu metalovu nahravku, jak sa dnes robia tie mixaze. to s prirodzenym vyznenim nastrojov nema absolutne nc spolocne, to je normalne zvukovy etalon, co nejako rokmi vyplynul a tak sa to skratka mixuje, je to vymysleny zvuk, neni jednoduche to tak umixovat. napriek tomu ze ide o zive nastroje, ktore inak mozu mat aj "prirodzeny" zvuk... inak co to vlastne ten "prirodzeny" zvuk nastroja je ? vsak trebars uz len tym, ako tie nastroje zosilnujem cez nejake nastrojove zosilovace, tak ten zvuk ovplyvnujem nejakym sposobom a presne to robim aj dalsou mixazou... takze neni fakt rozdiel v priestorotvorbe v ramci zanrov - principialne je to ta ista robota, a ze v takom alebo onakom style pouzivam ine typy reverbov alebo uz coho, tak to je snad jedno, nie ?

napadol ma Massive Attack... vsak to je normalne ziva kapela, aj tie nahravky su ziva rytmika, normalny bubenik a normalny basak tam funguje vo vacsine veci. takze co ? zneje to u nich "umelo alebo co najviac prirodzene" ?

jackies

Re: priestor v syntetickej hudbe

Příspěvek od jackies »

Já mám rád většinou prostor, který "není" slyšet.
Nenápadný, netrčící ale přesto je ho tam třeba hafo.
Samozřejmě záleží na stylu hudby.

Na druhou stranu je zajímavé, když zase slyším něco prostorově zajímavé.
Nedávno mě zaujala smícháním a prostorem tahle nahrávka : Je tam toho "pokokot" je to hodně slyšet, ale je to hodně jiné než v podobných skladbách a nahrávkách.
Takže mě tam nějak nevadí ani kilometry dozvuku.

nicméně :
celou nahrávku, ať je to "syntetika", "elektronika" nebo cokoli jiného bych balil ještě do jednoho prostoru na spojení.

Odpovědět