Prostorotvorba - Reverby / Delaye
carloff:
1) pořád nechápeš, jak tvůj příspěvek, na který jsem reagoval, je nepřehledný a nesrozumitelný a s velkou pravděpodobností si mnoho lidí z něj nevzalo vůbec nic
2) mono je mono, to že ti něco hraje z prostředka, neznamená, že je to monofonní. ty máš totiž asi na mysli tzv. pseudostereofonní signály rozmíchané natvrdo L-R (Bobby Owsinsky- The mixing enginners hanbook - ISBN 0-87288-723-5, str. 23), možná máš na mysli vytváření chorusu pomocí velice krátkých modulovaných delayů (tamtéž, str. 45) pro zhutnění hlasu, ale z tvého příspěvku to patrné není (rozhodně ne z toho prvního)
2) ER je pouze jedna část umělých dozvuků, pokud vytváříš pouhé ER pomocí delaye, pak nemluv o reverbu), pokud mi nerozumíš, spus? si v Protoolech třeba TrueVerb, tam to máš celý "namalovaný", vynechání ER pouze změní charakter prostoru, ale vjem prostoru zůstává
3) simulaci větších prostorů se ve studiových podmínkách nevyhneš
4) docela bych rozlišoval, zda chceš zachovat zdroj vepředu a mít zároveň odezvu prostoru, anebo odsunout zdroj do prostoru (že se ti jedná o tohle ses lehce zmínil až v poslední reakci)
5) reaguji rovněž v dobré víře na základě znalosti mě dostupné literatury i vlastních zkušeností a snažím se tě přimět k odpovědi, které bude rozumět taky někdo jiný než ty sám
6) svůj názor by sis měl umět obhájit (od toho fóra jsou) a ne dávat někomu najevo, že diskuze s ním je pod tvou "mistrovskou" úroveň
7) nepovažuji se za vševědoucího, proto tohle fórum čtu, takže mne opovržlivá reakce docela naštve
1) pořád nechápeš, jak tvůj příspěvek, na který jsem reagoval, je nepřehledný a nesrozumitelný a s velkou pravděpodobností si mnoho lidí z něj nevzalo vůbec nic
2) mono je mono, to že ti něco hraje z prostředka, neznamená, že je to monofonní. ty máš totiž asi na mysli tzv. pseudostereofonní signály rozmíchané natvrdo L-R (Bobby Owsinsky- The mixing enginners hanbook - ISBN 0-87288-723-5, str. 23), možná máš na mysli vytváření chorusu pomocí velice krátkých modulovaných delayů (tamtéž, str. 45) pro zhutnění hlasu, ale z tvého příspěvku to patrné není (rozhodně ne z toho prvního)
2) ER je pouze jedna část umělých dozvuků, pokud vytváříš pouhé ER pomocí delaye, pak nemluv o reverbu), pokud mi nerozumíš, spus? si v Protoolech třeba TrueVerb, tam to máš celý "namalovaný", vynechání ER pouze změní charakter prostoru, ale vjem prostoru zůstává
3) simulaci větších prostorů se ve studiových podmínkách nevyhneš
4) docela bych rozlišoval, zda chceš zachovat zdroj vepředu a mít zároveň odezvu prostoru, anebo odsunout zdroj do prostoru (že se ti jedná o tohle ses lehce zmínil až v poslední reakci)
5) reaguji rovněž v dobré víře na základě znalosti mě dostupné literatury i vlastních zkušeností a snažím se tě přimět k odpovědi, které bude rozumět taky někdo jiný než ty sám
6) svůj názor by sis měl umět obhájit (od toho fóra jsou) a ne dávat někomu najevo, že diskuze s ním je pod tvou "mistrovskou" úroveň
7) nepovažuji se za vševědoucího, proto tohle fórum čtu, takže mne opovržlivá reakce docela naštve
Naposledy upravil(a) krokyn dne 21 pro 2005 18:43, celkem upraveno 1 x.
jeste jednou se vracim--nemuzu to nechat bez odpovedi
krokyne--promin jestlùi ti to prislo namachrovane,ale ja opravdu nemam cas psat odpovedi na pul stranky...
takze naposled:1)ano je nesrozumitelny
2) mono ve stereobazi je vzdy stereo...ano myslim tim pseudostereofonni signaly
3)po vynechani ER se mi zda prostor mensi..je to takhle podavano i v odborne literature ---kde uz si nevzpominam..a opravdu nechci stravit dve tri hodiny hledanim toho kde to je....promin..jestli se ti to zda namistrovane
4)nedelam postprodukci -reverby pouzivam jen kratke na nastroje , dlouhe na hlas..ostatni radsi s ambienci skutecneho prostoru
5)reaguji jak mi cas dovoluje..takze pokud necemu nerozumis napis mi PM muzemse sejit a rad ti to vysvetlim u sebe ve studiu kdyz budu mit cas
6)mne to opravdu nebavi vysvetlovat neco xkrat..promin..
7)promin..ja proste nemam cas ...
protoze si davam pauzu od EZ napis mi prosim PM..zdravi BC
krokyne--promin jestlùi ti to prislo namachrovane,ale ja opravdu nemam cas psat odpovedi na pul stranky...
takze naposled:1)ano je nesrozumitelny
2) mono ve stereobazi je vzdy stereo...ano myslim tim pseudostereofonni signaly
3)po vynechani ER se mi zda prostor mensi..je to takhle podavano i v odborne literature ---kde uz si nevzpominam..a opravdu nechci stravit dve tri hodiny hledanim toho kde to je....promin..jestli se ti to zda namistrovane
4)nedelam postprodukci -reverby pouzivam jen kratke na nastroje , dlouhe na hlas..ostatni radsi s ambienci skutecneho prostoru
5)reaguji jak mi cas dovoluje..takze pokud necemu nerozumis napis mi PM muzemse sejit a rad ti to vysvetlim u sebe ve studiu kdyz budu mit cas
6)mne to opravdu nebavi vysvetlovat neco xkrat..promin..
7)promin..ja proste nemam cas ...
protoze si davam pauzu od EZ napis mi prosim PM..zdravi BC
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Opet exhumuju veledulezity tema. Pisete o predelayi do tempa skladby, jak to ale vyresit, kdyz na mym tc m300 je kolecko predelay bez stupnice, resp. jde to nastavit jen citem? To jen takova blbinka na uvod a ted me hlavne zajima, jak reverbujete bici, resp. jestli posilate vsechno (i kopak?) do jednoho verbu, nebo spis kazdej buben zvlast do jinyho...?
Na snare davam vzdy vlastny reverb, na kopak tiez davam vlastny, ale vacsinou ho nakoniec zase vyhodim
. Vacsinou davam este spolocny reverb na celu nahravku. Pisem o zivych bicich, umele veci som robil uz tak davno, ze si nepamatam
. Ale aj pri tych sa snazim ku vsetkemu pristupovat, akoby to bolo zive...


-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03