Ten Release s min 20Ms jsem taky pořádně nepochopil... Jinak mne by ten princip u waves ani tak nevadil jelikož spodek /Bdr+Bass/ jedu stejně vždy u tanečních vecí jen Mono. Jen jsem to dělal způsobem jakým jsi to popsal ale hrálo mi to pořád Bdr na levo a basa na pravo musim to je odzkoušet a když tak napíšu.Ricardo píše::: nojo, u TC DEXu to na nekonečno nejde...ale to neva funguje to i tak... jinak co se týká wavesů, tak mě ten způsob jak to maj řešený fakt nevyhovuje. sice jsme to zprovoznili, ale vadí mi že to nemůžeš dělat se stereozvukama... vypanuješ si BD třeba do L a BASS do R...pošleš OUTy do grupy kam si dáš C1... Waves maj asi variabilnější algoritmus ( u DEXu nedáš release pod 20, ratio > 64... ) , takže je ten účinek mnohem líp slyšet - na O3D je to taky líp slyšet, jak psal EW...
:: trochu obočka: zkoušel jste někdo Timeworks compresor X ?? zkuste si porovnat s C1 a DEXem...podle mě nejlepší SW kompresory.
Sidechain compressing
Jak udelat DUCK Effekt ? Chci jednoduse aby me kopak prerusoval PAD.
V reasonu to jde skvele.. ale nemuzu na to prijit cubase 4.
V Reasonu se vzal pad.. jeho vystup toho syntaku se pripojil do kompresou pak na vystup a vzadu na kompresoru je sidechain co ho ovlivnuje to se poslalo na send do drumu a pustil se send na plno. Pak kdyz kopl kopak tak se prerusil pad a jen se urcilo o kolik s jakym attackem. Bohuzel v cubase nevim jak by se to routovalo to ovlivnovani te basy / padu kompresorem.
Dokazal by mi nekdo rict na nejakym plug inu jak udelat, aby to takhle fungovalo ? Ja jsem zkousel hromaduz plug inu dat proste sidechain na basu a nechat kopak a nastavit attack release treshold + pasmo a aby rozhodovalo low frekvency. Jenze to neudela proste, to co potrebuju jen to lehce zareaguje zakompresuje. V podstrate sem to zkousel i nastavit uplne presne jako v reasonu tam jsem mel attack 1ms release cca 200ms treshold na -36db ratio na nekonecno na infinit. a krasne to nasekalo. V cubase to udela akorat tak to, ze to zkompresne kompletne celej signal basy.
V reasonu to jde skvele.. ale nemuzu na to prijit cubase 4.
V Reasonu se vzal pad.. jeho vystup toho syntaku se pripojil do kompresou pak na vystup a vzadu na kompresoru je sidechain co ho ovlivnuje to se poslalo na send do drumu a pustil se send na plno. Pak kdyz kopl kopak tak se prerusil pad a jen se urcilo o kolik s jakym attackem. Bohuzel v cubase nevim jak by se to routovalo to ovlivnovani te basy / padu kompresorem.
Dokazal by mi nekdo rict na nejakym plug inu jak udelat, aby to takhle fungovalo ? Ja jsem zkousel hromaduz plug inu dat proste sidechain na basu a nechat kopak a nastavit attack release treshold + pasmo a aby rozhodovalo low frekvency. Jenze to neudela proste, to co potrebuju jen to lehce zareaguje zakompresuje. V podstrate sem to zkousel i nastavit uplne presne jako v reasonu tam jsem mel attack 1ms release cca 200ms treshold na -36db ratio na nekonecno na infinit. a krasne to nasekalo. V cubase to udela akorat tak to, ze to zkompresne kompletne celej signal basy.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
tomthak: jde to v C1 (pomoci L a R), sonalksis (nove verze; pomoci 'quadro' groupy [add new channel > group > quadro]), kjaerhus (taky pres quadro groupu); a pak v TC (tam je sidechain vyreseny jednoduse tim, ze na kanal, co klicuje, se zavesi plugin 'sidechainer' a na kanal komprimovany kompresor, kde se zapne sidechaining mod. ma to ale drobnou latenci a neni to uplne spolehlivy.)
velvet: on mysli jeden kanal druhym. ale mozna myslis to same. nazvoslovi se tu dost prolina.
velvet: on mysli jeden kanal druhym. ale mozna myslis to same. nazvoslovi se tu dost prolina.
cus. chapu to stejne ("jeden kanal druhym").
Gate jsem navrhnul když chtěl ty "přerušovaný plochy" - na to se hodí víc, než comp.
Do Tracku1 hrajícího synth plochu jako insert Gate plugin a v něm jako Sidechain input zvolit Track2 - ten hraje audio, kterým chci plochu "přerušovat" - třeba nějaký loop, nebo jen kopák, nebo snare, jakýkoliv pattern - ale měl by to být perkusivní zvuk. Gate v tracku se synth plochou se pak nastaví tak, že se otvírá v závislosti na patternu, co hraje track s perkusivním zvukem (to zn. ten co slouží jako sidechain input pro Gate...). Viz. obrázek.
Nastavení Gate závisí plugin od pluginu... Někdy pomůže posunout SideChain Track (Track2) o několik ms doleva a attack v Gate pluginu nastavit o těch několik ms později. To kvůli tomu, že se může stát (v případě attacku na 0 ms), že při otevření Gate zazní malý lupanec.
Gate jsem navrhnul když chtěl ty "přerušovaný plochy" - na to se hodí víc, než comp.
Do Tracku1 hrajícího synth plochu jako insert Gate plugin a v něm jako Sidechain input zvolit Track2 - ten hraje audio, kterým chci plochu "přerušovat" - třeba nějaký loop, nebo jen kopák, nebo snare, jakýkoliv pattern - ale měl by to být perkusivní zvuk. Gate v tracku se synth plochou se pak nastaví tak, že se otvírá v závislosti na patternu, co hraje track s perkusivním zvukem (to zn. ten co slouží jako sidechain input pro Gate...). Viz. obrázek.
Nastavení Gate závisí plugin od pluginu... Někdy pomůže posunout SideChain Track (Track2) o několik ms doleva a attack v Gate pluginu nastavit o těch několik ms později. To kvůli tomu, že se může stát (v případě attacku na 0 ms), že při otevření Gate zazní malý lupanec.
- Přílohy
-
PS- ten Side Chain Track nemusí být vůbec nikam puštěný, tedy nemusý být vůbec slyšet. Funguje pouze jako pattern pro synth plochu...
EDIT: teď jsem si přečetl, že Tom chce Synth plochu přerušovat kopákem. Já myslel, že jí chce kopákem otevírat, ale je to v podstatě jedno - závisí na nastavení Gate pluginu, systém je stejný - s tím rozdílem, že co chce Tom: Output od Kopák-Tracku někam povede (aby byl slyšet) a nebude se posouvat "doleva" (resp. může se audio kopáku zkopírovat do jiné stopy, tu posunout doleva jek jsem psal - tohle ovšem až v případě, že by to nešlo pohodlně nastavit normálně bez posuvu...)
EDIT: teď jsem si přečetl, že Tom chce Synth plochu přerušovat kopákem. Já myslel, že jí chce kopákem otevírat, ale je to v podstatě jedno - závisí na nastavení Gate pluginu, systém je stejný - s tím rozdílem, že co chce Tom: Output od Kopák-Tracku někam povede (aby byl slyšet) a nebude se posouvat "doleva" (resp. může se audio kopáku zkopírovat do jiné stopy, tu posunout doleva jek jsem psal - tohle ovšem až v případě, že by to nešlo pohodlně nastavit normálně bez posuvu...)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
ju ju, kjúbejs, viděl jsem. Jen jsem netušil, co jsem si před chvílí přečetl v manuálu Sonalksis, a sice, že VST plugin formát není capable příjmat sidechain input signál od Audio host... To se vztahuje pouze na Sonalksis, nebo VST jako celek
Popravdě jsem tohle v Cubasi nikdy nedělal, ovšem myslel jsem si, že to je možný tak jak jsem popsal. Tak jsem otevřel SX3 a zjistil ke svému úžasu, že žádný plugin co tam mám, nemá tu možnost Sidechain vstupu
Jen ten Sonalksis Gate má External Sidechain, ale v manuálu stojí to co jsem uvedl...
Ufff! Sorry.
Ale pokud to půjde nějakým tím quasiGroup quadrátem - nebo jak to jmenujete-stejně bych tam strčil Gate


Ufff! Sorry.
Ale pokud to půjde nějakým tím quasiGroup quadrátem - nebo jak to jmenujete-stejně bych tam strčil Gate

tak diky za rady ja to este nak otestuju, ale asi takhle .. mam tu tedka
Cubase Studio 4 tam je sidechain gate. Pak tu mam POwercore efekty ale ty zkladni u karty. Pak tu mam Kjaerhus Audio Golden.Audio Gate a na zkousku Cckovej kompresor od waves.
A ted me zajima konkretne jak v cubase rict tomu kompresoru aby ho neco ovlivnovalo. Na netu je kompresor db- audioware a ten ma sidechain recieve a send. Na kopak das jeden a das sidechain send a na basu das druhej kompresor s recieve a tak se ti routuje signal. Bohuzel Cubase 4 neumi DX efekty..
Ta ducking komprese dela konretne to ze kdyz kopne kopak tak se prerusi pad nebo basa. Jak tak koukam, ale na cubase 4 gate nebo na Kjaerhus tak tam je nastaveni jako u kompresoru to chapu treshold release attack.. a pak je tam frekvencni pasmo takze jestli dobre chapu tak je to pasmo, ktere kdyz presahne urovne tresholdu tak se nakomprimuje s danym attackem a releasem. Jenze jak v tehle plug inech nastavit ten routing jak rict - řiď se audio stopou 1 na ktere mam kopak. Chapu to s tim TC Native bundlem jak si rikal dat na kopak sidechainer a na basu kompresor s nastavenym modem sidechain. To je logicky to se dobre routuje softem. Kazdopadne na co je pak v cubase gate a na co jsou takovehle plug iny, kdyby to neslo naroutovat. Musi to jit, protoze jinak to ten sidechain efekt neudela, pak se mi to chovalo jako uplne obycejny kompresor.
Jeste projedu vase prispevky a zkusim to podle nich nejak udelat.
Diky
Cubase Studio 4 tam je sidechain gate. Pak tu mam POwercore efekty ale ty zkladni u karty. Pak tu mam Kjaerhus Audio Golden.Audio Gate a na zkousku Cckovej kompresor od waves.
A ted me zajima konkretne jak v cubase rict tomu kompresoru aby ho neco ovlivnovalo. Na netu je kompresor db- audioware a ten ma sidechain recieve a send. Na kopak das jeden a das sidechain send a na basu das druhej kompresor s recieve a tak se ti routuje signal. Bohuzel Cubase 4 neumi DX efekty..
Ta ducking komprese dela konretne to ze kdyz kopne kopak tak se prerusi pad nebo basa. Jak tak koukam, ale na cubase 4 gate nebo na Kjaerhus tak tam je nastaveni jako u kompresoru to chapu treshold release attack.. a pak je tam frekvencni pasmo takze jestli dobre chapu tak je to pasmo, ktere kdyz presahne urovne tresholdu tak se nakomprimuje s danym attackem a releasem. Jenze jak v tehle plug inech nastavit ten routing jak rict - řiď se audio stopou 1 na ktere mam kopak. Chapu to s tim TC Native bundlem jak si rikal dat na kopak sidechainer a na basu kompresor s nastavenym modem sidechain. To je logicky to se dobre routuje softem. Kazdopadne na co je pak v cubase gate a na co jsou takovehle plug iny, kdyby to neslo naroutovat. Musi to jit, protoze jinak to ten sidechain efekt neudela, pak se mi to chovalo jako uplne obycejny kompresor.
Jeste projedu vase prispevky a zkusim to podle nich nejak udelat.
Diky
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
tom: konkretne to v qbase nastavis takhle (http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopi ... f3baeeee71). jde o navod pro voxengo crunchessor, ale stejne poridis s sonalksisem i kjaerhus.
je to obdoba posilani do L&R jako ve waves c1, ale v tomhle pripade se pouzije quadro group, ktera pojme dva stereosignaly, takze se vse deje ve stereu.
je to obdoba posilani do L&R jako ve waves c1, ale v tomhle pripade se pouzije quadro group, ktera pojme dva stereosignaly, takze se vse deje ve stereu.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
tom-thak: to je pravda. navic vsechny verze nizsi nez 3.0 obcas spadnou; v3+ zase funguje, ale pri znovunahrani projektu jsou tlacitka sidechain deaktivovana a musis je znova zapnout... navic je tam mikrodelay (velvet: to je prave to omezeni VST, o kterem jsi cetl: tenhle automaticky sc, jenom pomoci prepnuti jednoho buttonu, VST nezvladne bez par ms prodlevy; pres ty quadro groupy to jde bez zpozdeni, ale zase to nastaveni chvili trva. nova verze VST uz timhle netrpi [cubase 4 a vys]).
Brooklyn / juanita juarez: ja mam prave cubase studio 4 a to nema quad groupu protoze to hold jede jen stereo.. a vicemene na praci me to neomezuju ted sem nasel prvni omezeni v tomhle pripade.. Jinak ta cubase 4 jak rikas.. ze ma novy VST. Sem asi lama kdyz se na to ptam, ale ono je to zavisle na tom standardu VST v DAW nebo musi bejt i nova verze plug inu ? tzn. ten kompresor musi bejt naprogramovanej pro novou verzi VST a zaoven DAW ji musi podporovat jesi to chapu?