Skladby pred masteringem a po nem + ruzne tipy a triky
delay: nic take ako skreslena faza neexistuje. existuje len fazovy posun voci dalsiemu signalu a s tym suvisiaci vysledok sumacie. musis si uvedomit ze faza je irelevantna, podstatny je posun fazy voci dalsiemu signalu. zacni tak ze si stiahni tritone phasetone, nahod ho do insertu s basou a zacni sa s tym hrat. ak sa ti podari nieco dosiahnut, je problem vo faze. dalsia moznost je posuvat stopu s basou o nejake tie milisekundy voci zbytku obsahujucemu basy.
1) pokud delam skladany bici, tak se rovnou koukam, jak de faze kopaku vuci jinymu kopaku, kterej tam mam a pak taky vuci base (pokud je jako wave)
2) jestli to z nejakyho duvodu neni videt (samplery/synthy), tak proste zkousim posun po samplu (UAD delay comp '-) )
3) nekdy dost prozradi uz jenom cubasovske otaceni faze, je to jenom jedno tlacitko, ktery proste zkusim a budto se mi libi vic jedna nebo druha pozice
2) jestli to z nejakyho duvodu neni videt (samplery/synthy), tak proste zkousim posun po samplu (UAD delay comp '-) )
3) nekdy dost prozradi uz jenom cubasovske otaceni faze, je to jenom jedno tlacitko, ktery proste zkusim a budto se mi libi vic jedna nebo druha pozice
Pekne (v dobrym slova smyslu) odbocujeme, tak jsem trochu rozsiril nazev threadu...
matucha: studoval jsem prislusnou literaturu a bylo mi durazne doporuceno nevrstvit cely samply bicich, ale skladat je vzdycky jen po castech- attack z jednoho, telo z druhyho apod... Zni to logicky... Co ty myslis? A ne ze mi reknes, ze cokoliv funguje je dobry
matucha: studoval jsem prislusnou literaturu a bylo mi durazne doporuceno nevrstvit cely samply bicich, ale skladat je vzdycky jen po castech- attack z jednoho, telo z druhyho apod... Zni to logicky... Co ty myslis? A ne ze mi reknes, ze cokoliv funguje je dobry

odbocujeme fest... kedze rec bola o masteringu
phasetone inak niekedy funguje aj na mastri, pokial ma v mixe basa fazovy posun oproti balastnym basom, tak sa dorovnanim fazy so stredmi basa dostane pekne dopredu a naopak bordel sa potlaci. to uz ale patri do kategorie "carovanie so zlym mixom", ako tu uz ktosi povedal. problemom takeho riesenia je ze zasa spravidla chcipne kopak, zmizne jeho basova zlozka, strati na objeme a zmeni farbu.
phasetone inak niekedy funguje aj na mastri, pokial ma v mixe basa fazovy posun oproti balastnym basom, tak sa dorovnanim fazy so stredmi basa dostane pekne dopredu a naopak bordel sa potlaci. to uz ale patri do kategorie "carovanie so zlym mixom", ako tu uz ktosi povedal. problemom takeho riesenia je ze zasa spravidla chcipne kopak, zmizne jeho basova zlozka, strati na objeme a zmeni farbu.
chces hodne konkretni odpoved zejo?
zalezi pripad od pripadu
kdyz mam pocit, ze tomu neco schazi, tak hledam to neco v nejakym jinym samplu a budto se mi tam ten druhej sampl libi celej, nebo mu ukousnu attack nebo fadnu konec...
tohle uz neni o technice ale o tom, jak to slysis a ceho chces dostahnout, samplu je habadej, kde sou ty casy, kdy sem byl rad za kazdej MODul nebo XMko, ve kterym byl nejakej novej zvuk
zalezi pripad od pripadu

kdyz mam pocit, ze tomu neco schazi, tak hledam to neco v nejakym jinym samplu a budto se mi tam ten druhej sampl libi celej, nebo mu ukousnu attack nebo fadnu konec...
tohle uz neni o technice ale o tom, jak to slysis a ceho chces dostahnout, samplu je habadej, kde sou ty casy, kdy sem byl rad za kazdej MODul nebo XMko, ve kterym byl nejakej novej zvuk

na hocijake zvuky a SPECIALNE na vsti. naopak pre nahrate wavy existuje v DAW funkcia snap to zero crossing (ktoru krajne odporucam zapnut, ak je), ktora rozfazovanie do znacnej miery obmedzuje. problem je s mikrofonmi, pokial ich miesas analogovo este PRED nahratim (napriklad dva mikrofony z gitaroveho komba), tam vzniknuvsi problem s fazou uz ani nejde dodatocne riesitBS píše:ok, dik.. myslim, ze jsem na to vcera uz dosel, jak jsem sedl pred cubsse. jeste mne tak napadlo, jestli otoceni faze ma smysl jen na zvuky, co jsou nahrany venku pomoci mics, nebo i na to co, je vygenerovany uvnitr pomoci vst.