Skladby pred masteringem a po nem + ruzne tipy a triky
ale jo vsiml, dokonce to i casto provadim , s delay si pohravam na kazdem tracku v kladnych i zapornych hodnotach , to jo to jo to jo to ja delam .
ale invertovat faze po nahrati stopy , to nedelam.
invertuji fazi hlavne pri nahravani kytar , pri snimani dvema stejnymi mikrofony funkci primo na preampu - tuhle radu jsem obdrzel , kdyz jsem nahraval s lidma z ceskeho rozhlasu - snazit se dosahnout jineho charakteru krivky s co nejvernejsim podanim barvy nastroje , atp.
Ja jsem proste v Cubase mixu jeste nikdy nepouzil "input faze" nebo funkci "snap to zero crossing"
Pokud obdobneho vysledku dosahnu funkci "delay" (posun tracku vpred nebo vzad po ms) tak laborovani s fazemi nechci radeji moc resit ....
ale invertovat faze po nahrati stopy , to nedelam.
invertuji fazi hlavne pri nahravani kytar , pri snimani dvema stejnymi mikrofony funkci primo na preampu - tuhle radu jsem obdrzel , kdyz jsem nahraval s lidma z ceskeho rozhlasu - snazit se dosahnout jineho charakteru krivky s co nejvernejsim podanim barvy nastroje , atp.
Ja jsem proste v Cubase mixu jeste nikdy nepouzil "input faze" nebo funkci "snap to zero crossing"
Pokud obdobneho vysledku dosahnu funkci "delay" (posun tracku vpred nebo vzad po ms) tak laborovani s fazemi nechci radeji moc resit ....
martin: ano, posunutie tracku v case samozrejme znamena posunutie fazy, ovsem pre rozne frekvencie o roznu hodnotu. rozdiel medzi touto operaciou a phasetone je v tom, ze phasetone posunie fazu o rovnaku hodnotu vsetkym kmitoctom pod zvolenou medznou hodnotou. posuvanim stopy teda nejde riesit melodicke nastroje, ako basu; len monochromaticke nastroje (bicie)
nieco ine je korigovanie fazy dvoch stop, ktore vznikli viacmikrofonovym zaznamom, tam pri zazname vznikol kmitoctovo zavisly fazovy posun, ktory ovsem ide presne vykompenzovat posunutim stopy o cas, ktory zodpoveda rozdielu vzdialenosti mikrofonov od zdroja signalu. nema zmysel to pocitat ani merat, proste sa zorientujes vizualne podla waveformu a potiahnes to mysou. predpokladam ze o tomto si hovoril
nieco ine je korigovanie fazy dvoch stop, ktore vznikli viacmikrofonovym zaznamom, tam pri zazname vznikol kmitoctovo zavisly fazovy posun, ktory ovsem ide presne vykompenzovat posunutim stopy o cas, ktory zodpoveda rozdielu vzdialenosti mikrofonov od zdroja signalu. nema zmysel to pocitat ani merat, proste sa zorientujes vizualne podla waveformu a potiahnes to mysou. predpokladam ze o tomto si hovoril
snapovani na 0 nepouzivam... podle me ti to nezajisti nic jinyho, nez ze nebudes mit click pri strihani (a to este zalezi od toho, jak moc strme ta vlnka zacne...
nektery kopaky kvuli fazi i trochu predsadim nebo posunu dozadu, nemam moc problem s tim, ze by jejich vejskovy attacky timhle trpely a spodek to zpevni
u veci, ktery nejdou uplne sfazovat se snazim o max koherenci co nejbliz u attacku, ale samo, ze ucho to nakonec musi odsouhlasit
nektery kopaky kvuli fazi i trochu predsadim nebo posunu dozadu, nemam moc problem s tim, ze by jejich vejskovy attacky timhle trpely a spodek to zpevni
u veci, ktery nejdou uplne sfazovat se snazim o max koherenci co nejbliz u attacku, ale samo, ze ucho to nakonec musi odsouhlasit
