Skladby pred masteringem a po nem + ruzne tipy a triky

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
ksr
Příspěvky: 155
Registrován: 25 úno 2005 12:31

Skladby pred masteringem a po nem + ruzne tipy a triky

Příspěvek od ksr » 23 črc 2006 16:05

Tak me napadlo,ze by ste mohli prihazovat nejake kratsi ukazky skladeb jak znely ciste po michani a hned k tomu tu samou,potom,co uz byl udelanej vyslednej master. Hlavne profi, ale treba i co kdo delal sam doma,pripadne popsat, kde to bylo masterovano atd.Proste vsechno kolem toho.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: Skladby pred masteringem a po nem.

Příspěvek od Cyril » 23 črc 2006 16:22

matucha píše:Tak sem narazil ted na gearslutech na skladbu, kterou mastroval Lucey... a verzi pred masteringem. Jestli nevite, jakej vliv ma mastering na skladbu, tak tady je jeden priklad, kdy sou zmeny subtilni ale docela podstatne k lepsimu.

http://www.gearslutz.com/board/attachme ... entid=8099 nemastrovana
http://www.gearslutz.com/board/attachme ... entid=7939 mastrovana

diskuze k tomu je na: http://www.gearslutz.com/board/showthread.php3?t=36776
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

dysmusax
Příspěvky: 72
Registrován: 02 led 2003 18:11

Příspěvek od dysmusax » 23 črc 2006 17:36

no nevim, žádnej zásadní rozdíl tam neslyšim (ale třeba jsem hluchej žejo))
http://www.myspace.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 23 črc 2006 17:39

Ja moc taky ne, ale taky asi hraje roli, ze nemame doma Adam S3A a vejs...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 23 črc 2006 18:20

To neni o Adamech, to je o tom, ze tam zadnej zasadni rozdil byt slyset nema, mastering prece neni o tom nejak zasadne vylepsit (spis zprznit) mix, ale o doreseni drobnosti.
BTW kdysi jsem neco od Luceyho slysel a rozdil byl jasne slyset i na Truthech. Nevim jestli to byly tyhle mp3ky, ale myslim ze jo (nemuzu zkontrolovat, momentalne sem marod a lezim v posteli s bookem a prachbidnejma porta pro ;)

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12770
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 23 črc 2006 19:15

toto je skorej na filozoficku uvahu - ked ani hudobnik nepocuje rozdiel na priemernych monitoroch, ako ho moze pocut bezny konzument (posluchac) na beznej hifi suprave ?? Odpoved znie : Nemoze... A potom vyvstava otazka - je vobec mastering (okrem jemneho prehnania limiterom koli spickam) pri kvalitnom mixe vobec potrebny ???

to len taka moja uvaha, dufam ze nestrhnem flamewar :)

Uživatelský avatar
nemo
Příspěvky: 453
Registrován: 27 bře 2004 20:30

Příspěvek od nemo » 23 črc 2006 19:20

V té diskusi je ještě druhá verze masteru, na ní už je slyšet, k čemu master byl..
http://www.gearslutz.com/board/attachme ... 1120942147

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 23 črc 2006 19:43

dobrej mix uz se moc nezmeni a zmeny mozou byt uz jenom prave pro hodne drahy sestavy, ktery maj detail a dynamiku

taky si je dost zcestny porovnavat master jedny skladby, mastruje se vzdyckycela deska a na ni je skladeb x a casto ma kazda jinej zvuk (pokud to neni treba nejaka banda natocena v jednom studiu a je to furt ta sama sestava nastroju), casto je mastr jedny veci ovlivnenej skladbama okolo a to jak co se tyce hlasitosti, tak barvy... ale taky treba tim jak se pomuze treba najezdum apod. vecem automatizaci, aby dobre fungovaly a tam taky zalezi na tom, jak dlouha se udela pauza, protoze treba mit nejakou vyrvavacku a za tim neco tichyho a intimniho vyzaduje trochu casu pro ucho, aby si zvyklo na "ticho"... atd atd, proste mastering neni (jenom) o tom, jak je co nabuseny a nabrouseny...

no a kdyz se cloveku dostane do ruky zlej matros, tak je to budto neco, kde nekdo neumel michat, ale mel relativne dobry zdroje a moc je nenicil... pak se to da jakoby domichat masteringem a pak z toho vylezou celkem slusny veci (obcas az prekvapive)...
... no a nebo nekdo mel spatnej matros a este to vsechno supernakompresoval voekvalizoval necim hroznym a este dodal clipnuty bez jakykoliv dynamiky... tam toho clovek moc neudela a pri snaze tomu trochu vratit ztracenou dynamiku to vlastne clovek este ztisi, takze to nekomu pak pride horsi ;\... takovy situace sou na !@#%&@!%

Jo a veci ktery maj fazovy problemy v basech sou prakticky neopravitelny...

dysmusax
Příspěvky: 72
Registrován: 02 led 2003 18:11

Příspěvek od dysmusax » 23 črc 2006 19:44

ale jo, poslech jsem si to soustředěně a ty rozdíly tam jsou...už na začátku je třeba v těch kytarách nějakej bordel ve vejškách... nicméně na první dva tři ledabylý poslechy jsem si ničeho extra nevšim
http://www.myspace.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12770
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 23 črc 2006 19:53

matucha píše:taky si je dost zcestny porovnavat master jedny skladby, mastruje se vzdyckycela deska a na ni je skladeb x a casto ma kazda jinej zvuk (pokud to neni treba nejaka banda natocena v jednom studiu a je to furt ta sama sestava nastroju), casto je mastr jedny veci ovlivnenej skladbama okolo a to jak co se tyce hlasitosti, tak barvy...

jo jo to je velka pravda, suhlas... a este tazsie to maju ludia co davaju dokopi kompilacie od roznych autorov - tam to musi byt fakt celkom peklo aspon priblizne zvukovo dorovnat skladby...

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 23 črc 2006 21:57

No ani to neni takovy peklo, protoze precejen u tech kompilaci se neceka takova "semknutost" jako u alba a to, ze proste kazda skupina/projekt hraje trochu jinak, s tim se pocita... takze clovek to vezme hodne zesiroka a neresi to uplne do detailu, protoze na to stejnak neni cas vetsinou. U alb je to fakt jiny, tam si to o to vylozene rika.

Jako co je blby, kdyz tam na ty kompilaci 1 - 2 veci "fakt nehrajou" a i kdyz jim pomuzes jak to jen de a dostanes je do podobnyho ducha, co se tyce hlasitosti a frekvenci, tak proste nemuzes udelat z nevymichanejch basu nic, co by obstalo vedle supersmichlejch veci, na ktery prakticky nemusis sahnout.

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator » 23 črc 2006 22:44

matucha: a ake presne problemi s basami myslis? ked napr viac stop je frekvencne v basoch a niesu vo fase? alebo mozu vzniknut problemi aj niecim inym?
pripadne daj prosim nejaky hinty, ze ako pri miesani nedojebat basy, pripadne ako este pri mixovani basy opravit / na co si davat pozor....
dik!

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 23 črc 2006 23:32

no blby basy poznas podle toho, ze je to kase, ze ktery moc neni rozumnet, co tam hraje a prestoze sou treba vysoleny, tak nemaj zadnou udernost a netlacej...

problemu je spousta, zkusim zopakovat ty nejtypictejsi
- prekrejvani veci
- ruzne nechany bordely z jinejch nastroju, ktery dole nehrajou
- spatnej vyber/nahrani veci (kopak/bas)
- veci se schazej skoro v protifazi a pak je to dokompenzovany eq

atd atd... vicemene de o to... spodek cistit a cistit, zkouset faze atd...

dobra vec na kontrolu je hodit na mastr savli lowpass @ ~200-300Hz a poslouchat co tam hraje, pak to mas docela nacisto no a zkouset mutovat nebo solovat veci, ktery ti pripadaj, ze s tim delaj spatny veci a pak je ofiltrovavat... takhe si muze potom zkotrolovat taky stredy a vejsky... na mastru ti to ale uz moc nepomuze... pri michani je to fajn vec

no ale nejdulezitejsi je jako vzdy poslouchat a vedet, co chces

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 24 črc 2006 12:21

Ta rada s lowpasnutim je skvela, staci to udelat s profi nahravkou a pak to zkusit u svy... teda me to ustedrilo sice dulezitou, ale docela drsnou facku ,) Profi ta basa fakt hraje, je citelna a konkretni, ja mam blato (vosoleny). Rozpada se to a neni tomu vubec rozumet. Ale uz jsem na tom lip ,)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 24 črc 2006 17:36

matucha píše: dobra vec na kontrolu je hodit na mastr savli lowpass @ ~200-300Hz a poslouchat co tam hraje, pak to mas docela nacisto no a zkouset mutovat nebo solovat veci, ktery ti pripadaj, ze s tim delaj spatny veci a pak je ofiltrovavat... takhe si muze potom zkotrolovat taky stredy a vejsky... na mastru ti to ale uz moc nepomuze... pri michani je to fajn vec

no ale nejdulezitejsi je jako vzdy poslouchat a vedet, co chces
no tohle uz tady matous jednou radil a naucil me ;) este se musim naucit to podle ty posledni vety, to je totiz jakysi dosazeni nirvany :) a nejenom vedet co chces, ale taky vedet jak to co nejmazanejc provist!

k tem ukazkam: neporovnaval jsem detaily a presto tam je pro me jeden hlavni rozdil mezi obema: ta nezmastrovana nahravka mi zni otevrenejc, ta druha kompaktnejc

Odpovědět