Skladby pred masteringem a po nem + ruzne tipy a triky
Skladby pred masteringem a po nem + ruzne tipy a triky
Tak me napadlo,ze by ste mohli prihazovat nejake kratsi ukazky skladeb jak znely ciste po michani a hned k tomu tu samou,potom,co uz byl udelanej vyslednej master. Hlavne profi, ale treba i co kdo delal sam doma,pripadne popsat, kde to bylo masterovano atd.Proste vsechno kolem toho.
Re: Skladby pred masteringem a po nem.
matucha píše:Tak sem narazil ted na gearslutech na skladbu, kterou mastroval Lucey... a verzi pred masteringem. Jestli nevite, jakej vliv ma mastering na skladbu, tak tady je jeden priklad, kdy sou zmeny subtilni ale docela podstatne k lepsimu.
http://www.gearslutz.com/board/attachme ... entid=8099 nemastrovana
http://www.gearslutz.com/board/attachme ... entid=7939 mastrovana
diskuze k tomu je na: http://www.gearslutz.com/board/showthread.php3?t=36776
no nevim, žádnej zásadní rozdíl tam neslyšim (ale třeba jsem hluchej žejo))
https://www.youtube.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Music washes away from the soul the dust of everyday life
To neni o Adamech, to je o tom, ze tam zadnej zasadni rozdil byt slyset nema, mastering prece neni o tom nejak zasadne vylepsit (spis zprznit) mix, ale o doreseni drobnosti.
BTW kdysi jsem neco od Luceyho slysel a rozdil byl jasne slyset i na Truthech. Nevim jestli to byly tyhle mp3ky, ale myslim ze jo (nemuzu zkontrolovat, momentalne sem marod a lezim v posteli s bookem a prachbidnejma porta pro
BTW kdysi jsem neco od Luceyho slysel a rozdil byl jasne slyset i na Truthech. Nevim jestli to byly tyhle mp3ky, ale myslim ze jo (nemuzu zkontrolovat, momentalne sem marod a lezim v posteli s bookem a prachbidnejma porta pro

toto je skorej na filozoficku uvahu - ked ani hudobnik nepocuje rozdiel na priemernych monitoroch, ako ho moze pocut bezny konzument (posluchac) na beznej hifi suprave ?? Odpoved znie : Nemoze... A potom vyvstava otazka - je vobec mastering (okrem jemneho prehnania limiterom koli spickam) pri kvalitnom mixe vobec potrebny ???
to len taka moja uvaha, dufam ze nestrhnem flamewar
to len taka moja uvaha, dufam ze nestrhnem flamewar

V té diskusi je ještě druhá verze masteru, na ní už je slyšet, k čemu master byl..
http://www.gearslutz.com/board/attachme ... 1120942147
http://www.gearslutz.com/board/attachme ... 1120942147
dobrej mix uz se moc nezmeni a zmeny mozou byt uz jenom prave pro hodne drahy sestavy, ktery maj detail a dynamiku
taky si je dost zcestny porovnavat master jedny skladby, mastruje se vzdyckycela deska a na ni je skladeb x a casto ma kazda jinej zvuk (pokud to neni treba nejaka banda natocena v jednom studiu a je to furt ta sama sestava nastroju), casto je mastr jedny veci ovlivnenej skladbama okolo a to jak co se tyce hlasitosti, tak barvy... ale taky treba tim jak se pomuze treba najezdum apod. vecem automatizaci, aby dobre fungovaly a tam taky zalezi na tom, jak dlouha se udela pauza, protoze treba mit nejakou vyrvavacku a za tim neco tichyho a intimniho vyzaduje trochu casu pro ucho, aby si zvyklo na "ticho"... atd atd, proste mastering neni (jenom) o tom, jak je co nabuseny a nabrouseny...
no a kdyz se cloveku dostane do ruky zlej matros, tak je to budto neco, kde nekdo neumel michat, ale mel relativne dobry zdroje a moc je nenicil... pak se to da jakoby domichat masteringem a pak z toho vylezou celkem slusny veci (obcas az prekvapive)...
... no a nebo nekdo mel spatnej matros a este to vsechno supernakompresoval voekvalizoval necim hroznym a este dodal clipnuty bez jakykoliv dynamiky... tam toho clovek moc neudela a pri snaze tomu trochu vratit ztracenou dynamiku to vlastne clovek este ztisi, takze to nekomu pak pride horsi ;\... takovy situace sou na !@#%&@!%
Jo a veci ktery maj fazovy problemy v basech sou prakticky neopravitelny...
taky si je dost zcestny porovnavat master jedny skladby, mastruje se vzdyckycela deska a na ni je skladeb x a casto ma kazda jinej zvuk (pokud to neni treba nejaka banda natocena v jednom studiu a je to furt ta sama sestava nastroju), casto je mastr jedny veci ovlivnenej skladbama okolo a to jak co se tyce hlasitosti, tak barvy... ale taky treba tim jak se pomuze treba najezdum apod. vecem automatizaci, aby dobre fungovaly a tam taky zalezi na tom, jak dlouha se udela pauza, protoze treba mit nejakou vyrvavacku a za tim neco tichyho a intimniho vyzaduje trochu casu pro ucho, aby si zvyklo na "ticho"... atd atd, proste mastering neni (jenom) o tom, jak je co nabuseny a nabrouseny...
no a kdyz se cloveku dostane do ruky zlej matros, tak je to budto neco, kde nekdo neumel michat, ale mel relativne dobry zdroje a moc je nenicil... pak se to da jakoby domichat masteringem a pak z toho vylezou celkem slusny veci (obcas az prekvapive)...
... no a nebo nekdo mel spatnej matros a este to vsechno supernakompresoval voekvalizoval necim hroznym a este dodal clipnuty bez jakykoliv dynamiky... tam toho clovek moc neudela a pri snaze tomu trochu vratit ztracenou dynamiku to vlastne clovek este ztisi, takze to nekomu pak pride horsi ;\... takovy situace sou na !@#%&@!%
Jo a veci ktery maj fazovy problemy v basech sou prakticky neopravitelny...
ale jo, poslech jsem si to soustředěně a ty rozdíly tam jsou...už na začátku je třeba v těch kytarách nějakej bordel ve vejškách... nicméně na první dva tři ledabylý poslechy jsem si ničeho extra nevšim
https://www.youtube.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Music washes away from the soul the dust of everyday life
matucha píše:taky si je dost zcestny porovnavat master jedny skladby, mastruje se vzdyckycela deska a na ni je skladeb x a casto ma kazda jinej zvuk (pokud to neni treba nejaka banda natocena v jednom studiu a je to furt ta sama sestava nastroju), casto je mastr jedny veci ovlivnenej skladbama okolo a to jak co se tyce hlasitosti, tak barvy...
jo jo to je velka pravda, suhlas... a este tazsie to maju ludia co davaju dokopi kompilacie od roznych autorov - tam to musi byt fakt celkom peklo aspon priblizne zvukovo dorovnat skladby...
No ani to neni takovy peklo, protoze precejen u tech kompilaci se neceka takova "semknutost" jako u alba a to, ze proste kazda skupina/projekt hraje trochu jinak, s tim se pocita... takze clovek to vezme hodne zesiroka a neresi to uplne do detailu, protoze na to stejnak neni cas vetsinou. U alb je to fakt jiny, tam si to o to vylozene rika.
Jako co je blby, kdyz tam na ty kompilaci 1 - 2 veci "fakt nehrajou" a i kdyz jim pomuzes jak to jen de a dostanes je do podobnyho ducha, co se tyce hlasitosti a frekvenci, tak proste nemuzes udelat z nevymichanejch basu nic, co by obstalo vedle supersmichlejch veci, na ktery prakticky nemusis sahnout.
Jako co je blby, kdyz tam na ty kompilaci 1 - 2 veci "fakt nehrajou" a i kdyz jim pomuzes jak to jen de a dostanes je do podobnyho ducha, co se tyce hlasitosti a frekvenci, tak proste nemuzes udelat z nevymichanejch basu nic, co by obstalo vedle supersmichlejch veci, na ktery prakticky nemusis sahnout.
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
no blby basy poznas podle toho, ze je to kase, ze ktery moc neni rozumnet, co tam hraje a prestoze sou treba vysoleny, tak nemaj zadnou udernost a netlacej...
problemu je spousta, zkusim zopakovat ty nejtypictejsi
- prekrejvani veci
- ruzne nechany bordely z jinejch nastroju, ktery dole nehrajou
- spatnej vyber/nahrani veci (kopak/bas)
- veci se schazej skoro v protifazi a pak je to dokompenzovany eq
atd atd... vicemene de o to... spodek cistit a cistit, zkouset faze atd...
dobra vec na kontrolu je hodit na mastr savli lowpass @ ~200-300Hz a poslouchat co tam hraje, pak to mas docela nacisto no a zkouset mutovat nebo solovat veci, ktery ti pripadaj, ze s tim delaj spatny veci a pak je ofiltrovavat... takhe si muze potom zkotrolovat taky stredy a vejsky... na mastru ti to ale uz moc nepomuze... pri michani je to fajn vec
no ale nejdulezitejsi je jako vzdy poslouchat a vedet, co chces
problemu je spousta, zkusim zopakovat ty nejtypictejsi
- prekrejvani veci
- ruzne nechany bordely z jinejch nastroju, ktery dole nehrajou
- spatnej vyber/nahrani veci (kopak/bas)
- veci se schazej skoro v protifazi a pak je to dokompenzovany eq
atd atd... vicemene de o to... spodek cistit a cistit, zkouset faze atd...
dobra vec na kontrolu je hodit na mastr savli lowpass @ ~200-300Hz a poslouchat co tam hraje, pak to mas docela nacisto no a zkouset mutovat nebo solovat veci, ktery ti pripadaj, ze s tim delaj spatny veci a pak je ofiltrovavat... takhe si muze potom zkotrolovat taky stredy a vejsky... na mastru ti to ale uz moc nepomuze... pri michani je to fajn vec
no ale nejdulezitejsi je jako vzdy poslouchat a vedet, co chces
no tohle uz tady matous jednou radil a naucil mematucha píše: dobra vec na kontrolu je hodit na mastr savli lowpass @ ~200-300Hz a poslouchat co tam hraje, pak to mas docela nacisto no a zkouset mutovat nebo solovat veci, ktery ti pripadaj, ze s tim delaj spatny veci a pak je ofiltrovavat... takhe si muze potom zkotrolovat taky stredy a vejsky... na mastru ti to ale uz moc nepomuze... pri michani je to fajn vec
no ale nejdulezitejsi je jako vzdy poslouchat a vedet, co chces


k tem ukazkam: neporovnaval jsem detaily a presto tam je pro me jeden hlavni rozdil mezi obema: ta nezmastrovana nahravka mi zni otevrenejc, ta druha kompaktnejc