Smyčcový orchestr

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
ttomasek
Příspěvky: 18
Registrován: 17 bře 2009 14:54

Smyčcový orchestr

Příspěvek od ttomasek » 17 bře 2009 15:05

Prosím můžete mi poradit následující. Budu nahrávat smyčcový orchestr na dva mikrofony stereo v Cubase.

1.) Jaké efekty nebo co vše a v jakém pořadí použít už při nahrávání.(např.limiter.....)

2.) Jaké efekty použít při masteringu a v jakém pořadí. Mastering bude ve Wavelabu.

K dispozici efekty Powercore.

Chápu, že to nelze říct takhle jednoznačně a jednoduše. Přesto Vás prosím o radu. Existuji zřejmě nějaká daná obecná pravidla a rady se kterýma bych mohl uspět. Díky.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Smyčcový orchestr

Příspěvek od Liquid Sound » 17 bře 2009 15:48

ttomasek píše:Prosím můžete mi poradit následující. Budu nahrávat smyčcový orchestr na dva mikrofony stereo v Cubase.

1.) Jaké efekty nebo co vše a v jakém pořadí použít už při nahrávání.(např.limiter.....)

2.) Jaké efekty použít při masteringu a v jakém pořadí. Mastering bude ve Wavelabu.

K dispozici efekty Powercore.

Chápu, že to nelze říct takhle jednoznačně a jednoduše. Přesto Vás prosím o radu. Existuji zřejmě nějaká daná obecná pravidla a rady se kterýma bych mohl uspět. Díky.
Efekty prakticky krom reverbu žádné, vše je odvislé od muzikantů a od místnosti. :)

A jak velký je to orchestr? Kde to bude? Co to bude? Playback nebo nějaký klasika? A promiň, proč to děláš když to neumíš? :) Powercore je ti k ničemu, při nahrávání žádný efekty nepotřebuješ.

Nejsnažší bude asi ortf, ale musíš vědět kam a jak... Takhle ti nikdo asi neporadí.

ttomasek
Příspěvky: 18
Registrován: 17 bře 2009 14:54

Příspěvek od ttomasek » 17 bře 2009 16:06

Těch orchestrů bude několik vždy max. do počtu 25 osob(dětské smyčcové orchestry). Jedná se o nahrávky live. Bude to nahráváno v sále. Bude se jednat o klasiku.
Nejedná se samozřejmě o profesionální nahrávku, přesto chci docílit slušnou kvalitu. Techniku k tomu mám velmi slušnou včetně mikrofonů.

A proč to dělám? Vzhledem k tomu, že se nejdedná o komerční a profesionální záležitost tak především pro zábavu a zatím se učím.

Jsem si vědom, že mi někdo jen tak poradí, napsal jsem to hned v začátku v první příspěcku. Přesto si myslím, že každou dobře míněnou radu uvítám.
Yamaha 02R V2, R.M.E. Hammerfall DSP 9652, Adam S 2,5 - A, Universal Audio LA 610, Cubase 6, Wavelab 7, Auto Tune 5 VST, NI Komplete 7, Halion 3, Hypersonic 2, The Grand 3, EastWest Goliath, Powercore, TC Electronic, T-RackS 3 DeLuxe, UAD-2 Quad Flexi

ttomasek
Příspěvky: 18
Registrován: 17 bře 2009 14:54

Příspěvek od ttomasek » 17 bře 2009 16:33

Zřejmě jsem se špatně vyjádřil a zeptal.

Jaké procesory použít při nahrávaní v Cubase?

Efekty zřejmě budou stači při masteringu.
Yamaha 02R V2, R.M.E. Hammerfall DSP 9652, Adam S 2,5 - A, Universal Audio LA 610, Cubase 6, Wavelab 7, Auto Tune 5 VST, NI Komplete 7, Halion 3, Hypersonic 2, The Grand 3, EastWest Goliath, Powercore, TC Electronic, T-RackS 3 DeLuxe, UAD-2 Quad Flexi

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 bře 2009 17:07

ved uz to bolo povedane .. pri nahravani nepouzivaj ziadne procesory !!! teda okrem CPU v pocitaci .. a v Cubase uz duplom pri nahravani nepouzivaj nic .. efekty zasadne az pri mixazi ..
Naposledy upravil(a) Pytkin dne 17 bře 2009 17:50, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 17 bře 2009 17:39

Predpokladam,ze pojde o komorne orchestre a budu hrat v nejakej vhodnej koncertnej sale.
Na tvojom mieste by som sa rozhodol pre niektoru zo znamych stereofonych mic. technik(XY,MS,ja by som pouzil AB...),cize nahraval by som na stereo-par mikrofonov priamo do PC cez vhodny preamp bez EQ,kompresorov a reverbu.Kriticke bude v tomto pripade umiestnenie mikrofonov,co si bude vyzadovat nejaku tu skusku...Je dolezite najst taku vzdialenost,aby neboli zvyraznovane prve pulty,ale tiez pri velkej vzdialenosti moze dojt ku nepriaznivemu pomeru medzi priamym a odrazenym zvukom(svoje urobi tiez ruch v sale).
Dobrou pomockou moze byt predstavit si namiesto mikrofonov fotoaparat,ktory ma snimat celkovy zaber orchestra.
Toto je len velmi strucne povedane,treba zapatrat na Googli a na tomto fore.
Pri komornej hudbe s efektami velmi opatrne,nie je ziaduce velmi krivit prirodzeny zvuk pri mixazi a masteringu.

Odpovědět