Prosím můžete mi poradit následující. Budu nahrávat smyčcový orchestr na dva mikrofony stereo v Cubase.
1.) Jaké efekty nebo co vše a v jakém pořadí použít už při nahrávání.(např.limiter.....)
2.) Jaké efekty použít při masteringu a v jakém pořadí. Mastering bude ve Wavelabu.
K dispozici efekty Powercore.
Chápu, že to nelze říct takhle jednoznačně a jednoduše. Přesto Vás prosím o radu. Existuji zřejmě nějaká daná obecná pravidla a rady se kterýma bych mohl uspět. Díky.
Smyčcový orchestr
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Smyčcový orchestr
Efekty prakticky krom reverbu žádné, vše je odvislé od muzikantů a od místnosti.ttomasek píše:Prosím můžete mi poradit následující. Budu nahrávat smyčcový orchestr na dva mikrofony stereo v Cubase.
1.) Jaké efekty nebo co vše a v jakém pořadí použít už při nahrávání.(např.limiter.....)
2.) Jaké efekty použít při masteringu a v jakém pořadí. Mastering bude ve Wavelabu.
K dispozici efekty Powercore.
Chápu, že to nelze říct takhle jednoznačně a jednoduše. Přesto Vás prosím o radu. Existuji zřejmě nějaká daná obecná pravidla a rady se kterýma bych mohl uspět. Díky.

A jak velký je to orchestr? Kde to bude? Co to bude? Playback nebo nějaký klasika? A promiň, proč to děláš když to neumíš?

Nejsnažší bude asi ortf, ale musíš vědět kam a jak... Takhle ti nikdo asi neporadí.
Těch orchestrů bude několik vždy max. do počtu 25 osob(dětské smyčcové orchestry). Jedná se o nahrávky live. Bude to nahráváno v sále. Bude se jednat o klasiku.
Nejedná se samozřejmě o profesionální nahrávku, přesto chci docílit slušnou kvalitu. Techniku k tomu mám velmi slušnou včetně mikrofonů.
A proč to dělám? Vzhledem k tomu, že se nejdedná o komerční a profesionální záležitost tak především pro zábavu a zatím se učím.
Jsem si vědom, že mi někdo jen tak poradí, napsal jsem to hned v začátku v první příspěcku. Přesto si myslím, že každou dobře míněnou radu uvítám.
Nejedná se samozřejmě o profesionální nahrávku, přesto chci docílit slušnou kvalitu. Techniku k tomu mám velmi slušnou včetně mikrofonů.
A proč to dělám? Vzhledem k tomu, že se nejdedná o komerční a profesionální záležitost tak především pro zábavu a zatím se učím.
Jsem si vědom, že mi někdo jen tak poradí, napsal jsem to hned v začátku v první příspěcku. Přesto si myslím, že každou dobře míněnou radu uvítám.
Yamaha 02R V2, R.M.E. Hammerfall DSP 9652, Adam S 2,5 - A, Universal Audio LA 610, Cubase 6, Wavelab 7, Auto Tune 5 VST, NI Komplete 7, Halion 3, Hypersonic 2, The Grand 3, EastWest Goliath, Powercore, TC Electronic, T-RackS 3 DeLuxe, UAD-2 Quad Flexi
Zřejmě jsem se špatně vyjádřil a zeptal.
Jaké procesory použít při nahrávaní v Cubase?
Efekty zřejmě budou stači při masteringu.
Jaké procesory použít při nahrávaní v Cubase?
Efekty zřejmě budou stači při masteringu.
Yamaha 02R V2, R.M.E. Hammerfall DSP 9652, Adam S 2,5 - A, Universal Audio LA 610, Cubase 6, Wavelab 7, Auto Tune 5 VST, NI Komplete 7, Halion 3, Hypersonic 2, The Grand 3, EastWest Goliath, Powercore, TC Electronic, T-RackS 3 DeLuxe, UAD-2 Quad Flexi
ved uz to bolo povedane .. pri nahravani nepouzivaj ziadne procesory !!! teda okrem CPU v pocitaci .. a v Cubase uz duplom pri nahravani nepouzivaj nic .. efekty zasadne az pri mixazi ..
Naposledy upravil(a) Pytkin dne 17 bře 2009 17:50, celkem upraveno 2 x.
Predpokladam,ze pojde o komorne orchestre a budu hrat v nejakej vhodnej koncertnej sale.
Na tvojom mieste by som sa rozhodol pre niektoru zo znamych stereofonych mic. technik(XY,MS,ja by som pouzil AB...),cize nahraval by som na stereo-par mikrofonov priamo do PC cez vhodny preamp bez EQ,kompresorov a reverbu.Kriticke bude v tomto pripade umiestnenie mikrofonov,co si bude vyzadovat nejaku tu skusku...Je dolezite najst taku vzdialenost,aby neboli zvyraznovane prve pulty,ale tiez pri velkej vzdialenosti moze dojt ku nepriaznivemu pomeru medzi priamym a odrazenym zvukom(svoje urobi tiez ruch v sale).
Dobrou pomockou moze byt predstavit si namiesto mikrofonov fotoaparat,ktory ma snimat celkovy zaber orchestra.
Toto je len velmi strucne povedane,treba zapatrat na Googli a na tomto fore.
Pri komornej hudbe s efektami velmi opatrne,nie je ziaduce velmi krivit prirodzeny zvuk pri mixazi a masteringu.
Na tvojom mieste by som sa rozhodol pre niektoru zo znamych stereofonych mic. technik(XY,MS,ja by som pouzil AB...),cize nahraval by som na stereo-par mikrofonov priamo do PC cez vhodny preamp bez EQ,kompresorov a reverbu.Kriticke bude v tomto pripade umiestnenie mikrofonov,co si bude vyzadovat nejaku tu skusku...Je dolezite najst taku vzdialenost,aby neboli zvyraznovane prve pulty,ale tiez pri velkej vzdialenosti moze dojt ku nepriaznivemu pomeru medzi priamym a odrazenym zvukom(svoje urobi tiez ruch v sale).
Dobrou pomockou moze byt predstavit si namiesto mikrofonov fotoaparat,ktory ma snimat celkovy zaber orchestra.
Toto je len velmi strucne povedane,treba zapatrat na Googli a na tomto fore.
Pri komornej hudbe s efektami velmi opatrne,nie je ziaduce velmi krivit prirodzeny zvuk pri mixazi a masteringu.