
srovnání - multiband compresor / limiter
jj, Vintage Warmer ma nejlepsi dynamiku a prostor. Az se toho trochu bojim. Nechci podlehnout pocitu libivosti, coz nekdy vede k opacnemu vysledku. Proto se tady vlastne ptam na vase zkusenosti. Taky je za dobrou cenu 149$. Dnes jsem delal zase par testu (zatim bez zasahu do mixu) a VW se dostava na prvni misto 

http://www.katatjuta.cz - Core 2 Duo, M-Audio Fireware 18/14, SX 3.1, Windows XP SP2
Zkousel jsem, pouzival jsem chvili a pak prestal pouzivat, protoze bez nej to hralo lip, prislo mi, ze vsechno zmensuje, zplostuje a prekrejva zbytecnym zkreslenim. A este k tomu to ma nekompenzovanou latenci a to je dalsi vec, ktera me od toho ve vysledku odradila
.
Ale psp master kompresor a neon hr jsou fajn... az na tu latenci

Ale psp master kompresor a neon hr jsou fajn... az na tu latenci
hmm, z techto tri co testuji, tak VW bych oznacil jako "nejteplejsi". Kdyz bude cas, tak zkusim pripravit ukazky.
http://www.katatjuta.cz - Core 2 Duo, M-Audio Fireware 18/14, SX 3.1, Windows XP SP2
Tak tady jsou ukazky. RMS je u vsech kolem -13. Output -0.1
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_L3LL.mp3
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_Ozone.mp3
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_VW.mp3
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_L3LL.mp3
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_Ozone.mp3
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_VW.mp3
http://www.katatjuta.cz - Core 2 Duo, M-Audio Fireware 18/14, SX 3.1, Windows XP SP2
vw z nich je jedinej prijatelnej...
ale jak to zni samo o sobe?
Ja si myslim, ze to chce spis lehce jinou produkci (muj nazor) a lehce jinej mix... je to cely trochu moc povrchni a vsechno moc vejskovy/plochy/trochu prazdny na spodnich stredech/vepredu. VW to sice zaplni, ale podle me to furt neni ono a melo to byt selektivne zaplneny uz z mixu.
ale jak to zni samo o sobe?
Ja si myslim, ze to chce spis lehce jinou produkci (muj nazor) a lehce jinej mix... je to cely trochu moc povrchni a vsechno moc vejskovy/plochy/trochu prazdny na spodnich stredech/vepredu. VW to sice zaplni, ale podle me to furt neni ono a melo to byt selektivne zaplneny uz z mixu.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
no moc rozdilu tam neni, ozone ukazka ma imho spatnou basu a moc komprese (je to dobre slyset na snaru), z toho pohledu se mi libi nejvic L3 (vyvazenost bici basa). celkove bych nad tim tolik nespekuloval, zacal mix s jednim z nich na masteru uz od zacatku, potom se uvidi (a muze to bejt podle me dobry s kazdym z nich; vuci ozonu chovam predsudky, ale to je muj problem).
jj, na nastaveni zalezi hodne a kazdy plugin se nastavuje jinak.
Snazil jsem se dostat na stejnou RMS a komprimaci. Hlavne podle sluchu. Tzn. nastavit to tak jak mi to zni nejlepe.
Ozone ma trochu vice gainu abych se dostal na stejnout RMS.
Pridavam ukazku cisteho mixu.
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_mix.mp3
Pokud bude nekdo ochoten pomoci, tak vystavim wav a muze to zkusit a pak mi poslat preset
Snazil jsem se dostat na stejnou RMS a komprimaci. Hlavne podle sluchu. Tzn. nastavit to tak jak mi to zni nejlepe.
Ozone ma trochu vice gainu abych se dostal na stejnout RMS.
Pridavam ukazku cisteho mixu.
http://www.katatjuta.cz/temp/sample_mix.mp3
Pokud bude nekdo ochoten pomoci, tak vystavim wav a muze to zkusit a pak mi poslat preset

http://www.katatjuta.cz - Core 2 Duo, M-Audio Fireware 18/14, SX 3.1, Windows XP SP2
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
v prvom rade pred kompresiou by som mozno este nepustal eq,snad tam je tiez nieco co by mohlo pomoct neskorsiemu nastavovaniu kompresora,
v prvom rade sa mi zda ze mas frekvencnu dieru medzi gitarou a basou,to je ale snad aj v instrumentacii...potom mi level tej basy stale nejak taha zub,neviem cim to je...ale asi tou domnelou dierou...
z tych troch procesnutych ukazok je asi najlepsi VW
v prvom rade sa mi zda ze mas frekvencnu dieru medzi gitarou a basou,to je ale snad aj v instrumentacii...potom mi level tej basy stale nejak taha zub,neviem cim to je...ale asi tou domnelou dierou...
z tych troch procesnutych ukazok je asi najlepsi VW
mohli byste nezasvěcenému vysvětlit pár věcí? 
Jestli to chápu správně tak tenhle plugin by měl vlastně komprimovat celý pásma skladby většinou je to udělaný na rincipu grafického EQ ne ? Takže otázka zní proč to používat když si můžu nastavit libovolnou kopresy na jednotlivé elementy v mixu ?Limiter předpokládám bude bránit tomu aby signál přelezl určitou mez co ovšem moc nechápu proč je to spojené společně s kopresorem chápal byhch kdyby to byl samostatný plugin...No a další věc co znamená toto mohl by si mi to vysvětlit nerozumím tomu...:
-14dB RMS je docela potichu, vetsina dnesni produkce se pohybuje v okoli -11 az -8dB. -14dB je nadhera, kez by to byla norma Wink. Ale dejme tomu, ze do -12 az -11 se da dostat prijemne dynamicka skladba bez problemu a bez toho, aby se dotkla multibandu. Jestli s tim mas problem, tak pravdepodobne nedelas dobre pomery v mixu, pripadne pouzivas moc "teckovany" a prilis kratky zvuky, ktery moc vytahnes nad zbytek a limiter ti to pak hodne nici, kdyz to zatahuje.
jde mi o ty decibely...

Jestli to chápu správně tak tenhle plugin by měl vlastně komprimovat celý pásma skladby většinou je to udělaný na rincipu grafického EQ ne ? Takže otázka zní proč to používat když si můžu nastavit libovolnou kopresy na jednotlivé elementy v mixu ?Limiter předpokládám bude bránit tomu aby signál přelezl určitou mez co ovšem moc nechápu proč je to spojené společně s kopresorem chápal byhch kdyby to byl samostatný plugin...No a další věc co znamená toto mohl by si mi to vysvětlit nerozumím tomu...:
-14dB RMS je docela potichu, vetsina dnesni produkce se pohybuje v okoli -11 az -8dB. -14dB je nadhera, kez by to byla norma Wink. Ale dejme tomu, ze do -12 az -11 se da dostat prijemne dynamicka skladba bez problemu a bez toho, aby se dotkla multibandu. Jestli s tim mas problem, tak pravdepodobne nedelas dobre pomery v mixu, pripadne pouzivas moc "teckovany" a prilis kratky zvuky, ktery moc vytahnes nad zbytek a limiter ti to pak hodne nici, kdyz to zatahuje.
jde mi o ty decibely...
Nebo se multiband pouziva jako "sablona", do ktery ten vyslednej zvuk chces natlacit. Ale vetsinou to s sebou nese zplosteni celkovy dynamiky a prechody mezi filtry multibandu se na zvuku muzou taky negativne podepsat - fazovy posuny v jednotlivych bandech, pokud nema ty filtry fazove linearni.
Ale pokud prestaneme mluvit o multibandu na masteru a zacnem se o nem bavit na stopach, tak tam je to pouziti mozna o neco min problematicky. Pouziva se tam, kde mas sirokospektralni zvuk a potrebujes mu upravit dynamiky v jednotlivych pasmech - napr. basa, bici.
Ale pokud prestaneme mluvit o multibandu na masteru a zacnem se o nem bavit na stopach, tak tam je to pouziti mozna o neco min problematicky. Pouziva se tam, kde mas sirokospektralni zvuk a potrebujes mu upravit dynamiky v jednotlivych pasmech - napr. basa, bici.